[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:45

Zo lag ferro ook in zijn box op de hippiade afgelopen zaterdag. Ging m rond een uur of 11 halen
toen was het ook net tijd voor zijn middag dutje.

Hahah leuke van beer en de bal. Zou joep ook niet grappig vinden als hij hem niet mee zou krijgen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:51

Maisie zijn fokster en ik hadden al geconcludeerd dat het eigenlijk best dom is van Beer, maar dat dat niet aan zijn moeder ligt, want die is heel slim en Bubbles, onze blonde lab, heeft dezelfde moeder als Beer en Bubbles is ook heel slim, dus dat domme moet ie wel van zijn vader hebben, Rio, ook de vader van Joep! En nu jij zegt dat Joep ook zo dom zou zijn, tja.... ;)

Gwin heb ik werkelijk waar nog nooit zien liggen! Die lag wel in stal, maar nooit met mensen erbij. Overdag lag ze nooit in het land. Ik zei ook altijd; als je Gwin ziet liggen, dan weet je dat ze niet in orde is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:56

aaaah, krijgt die arme reu de schuld :))

Dids wordt regelmatig in paniek benaderd... Dat op zijn zij liggen houdt hij goed 20 minuten vol ^) En mensen denken dan echt dat ie dood is..
Hij heeft het zelfs eens gepresteerd nergens op te reageren, zij rende roepend op 'm af in de wei. Degene was mij toen al bijna aan het bellen om slecht nieuws toen ie opeens opkeek met een slaperige blik :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:29

Geweldig die Beer, zo stond Wiske bij het Noordzeestrand, hing ook net in het water, erg teleurgesteld :')
Slapende paarden :z :+

Hier hele tour door Nederland gehad, eerst Den Haag, toen Emst toen Den Ham. Bij twee New Forest pony's wezen kijken (een van 3 een van 5) en dus bij zoon van Ollie.
En tja, moet eerlijk zeggen, alhoewel ik de merries op de foto erg mooi vond, ik er niets mee had op het moment dat ik voor ze stond, erg braaf, lief enzo maar dat was het dan. Beetje saai eigenlijk, eerlijk gezegd :o
Zoon van Ollie was stoere lieve knuffelbeer, en bijzonder mooie pony...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:31

Haha dus je bent een pony rijker?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:41

Nee hoor nog niet.
Maar vond hem wel erg leuk hij was zeer vriendelijk met zo'n goedzak-uitstraling. En dat voor een tweejarige hengst zo uit de wei. Vond ik wel bijzonder voor zo'n jong dier.
Zo'n paard wat duidelijk met vier benen op de grond staat zeg maar. Met rond laten draven wel mooi de staart erop en enorme passen maar dan 3 tellen later weer naast je in alle rust.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:56

VHU: meestal beginnen ze pas op latere leeftijd echt hengstengedrag te vertonen. Wel leuk dat hij zo'n goed karakter heeft.

Amerigo en Thabor zie ik geregeld slapend in de wei (of stal), Rembrand heb ik nog nooit zien liggen. Rollen zie ik hem wel doen, maar liggen, echt nog nooit gezien. Ik neem aan dat hij dat wel doet. Hoop het wel voor hem.

Nou, ik ga proberen wat avondeten in elkaar te flansen. Daarna nog naar de paarden om te voeren/uit te mesten. Hoop wel dat het dan weer droog is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:34

vhu, gaaf dier zo op de foto op fb !
2 jaar..mooie leeftijd om te laten castreren..nog geen rottig gedrag, super..en ik ken hengsten genoeg die met 2 jaar al vreselijk veel hengstengedrag vertonen..op een niet al te leuke manier, dus deze is wel goed opgevoed denk ik...superleuk.

verder..de dag is weer om.. _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:37

Bianca, heb jij nog antwoord op mijn vraag? Ben wel heel benieuwd :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:41

@tine;
Citaat:
Bianca: heb jij al je honden nog compleet of zijn ze gecastreerd? Onze toekomstige pup wordt wsl een teef ipv een reu, dus zit hier even te dubben. Heb nl nog een echte reu rondhobbelen hier. En wil absoluut geen pups. Fokker adviseert castratie van teef vanaf 1 jaar, maar ja, dan heb ik grote kans dat ze al een keer loops wordt....

Hier is de reu (nelson) gecastreerd maar voordat hij 1 was... (om zijn gedrag te vergemakkelijken... :') alsof dat in zijn ballen zit). Maar die heeft een waardeloze vacht gekregen.
Moraal van 't verhaal, in mijn ogen moet je zoiets niet te vroeg doen..
Máár, weet niet hoe 't bij teven zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:54

Sorry Tine..overheen gelezen op telefoontje..haha..zo'n inieminie beeldscherm..

wij hadden eerst alleen dakota en eagle...eagle is een goede gezonde reu, die ook heeeeel mooi is en de fokker gaf aan dat het misschien nog interessant is om hem voor fok te gebruiken, dus die blijft reu, ook is hij een met gouden karakter..
Dakota is teefje, en wel geholpen , omdat haar broers ernstig overbeet hebben en ik niet wil dat zij pup's kan krijgen.
de andere 2 dame's zijn nog helemaal intact..de ene zit nu tegen loopsheid aan, en dat is onderling lastig..je kunt de reu niet de hele dag in de gaten houden, dus zitten de 2 volle teven als ik niet thuis ben apart van de reu..
mooiste is natuurlijk idd dat ze gewoon samen in roedel kunnen wonen..maar als je geen risico's op pup's wilt en zou ik idd de jongste, in dit geval je nieuwe teefje castreren, zou dan wel na de 1e loopsheid doen, dit om diverse medische redenen..
ook omdat ze dan mooier uitgroeid..
ik ben wel heel benieuwd naar je pup...spannend !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:54

VHU heb je ook een foto waar hij helemaal op staat! Ben benieuwd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:16

Hier zijn alle honden geholpen.
Zhazha de ridgeback wilde ik voor de eerste loopsheid helpen, had afspraak al staan toen ze 7 maanden was, maar ze werd de dag voor de afspraak loops. Daarna is ze 3 maanden later gesteriliseerd en toch nog schijndrachtig geworden, arm ding.
Bubbles heeft eerst nog een nestje gehad en is daarna geholpen, vnl omdat ik niet meer ging fokken met haar en vind loopse teefjes in huis helemaal niet prettig.
Beer is al met 8 maanden geholpen. Hij heeft nog altijd een super vacht, maar hij begon erg veel op teefjes te rijden (niet op Zhazha en Bub). Castratie heeft hem een hoop rust gegeven, enige gekke is dat hij nu, met 1,5 jaar oud, nog steeds hurkend plast :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:11

@frensie, een schnauzer moet geplukt worden. Die vacht moet dus rijpen waardoor hij geplukt kan worden.
Nelson zijn vacht is mooi, prachtig. Maar wordt niet plukrijp.. Waardoor hij nu dus geschoren wordt.. Dat ligt dan wel weer aan hormoonverstoring.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:39

De dierenarts zei dat de reuen hier gek zouden gaan worden als ik een loopse teef erbij zou hebben. Tja.... de oude reu is gecastreerd, maar de jonge (nou ja, jong, bijna 7) niet en die laten we ook niet castreren. Is nooit nodig geweest. Een loopse teef in huis zit ik niet op te wachten, bovendien heb je bij teven veel medische problemen (kans er op ) als je niet castreert. Maar ja, om haar nu eerst loops te laten worden..... lastig. Toch maar hopen dat de mensen die eerste keus hebben op een reu afvallen. Alhoewel een teef wel weer handig is, pist tenminste niet overal tegen aan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:47

@ frensie joep is ook laat gecastreerd had nog helemaal geen raar gedrag maar hij plast nu met bijna 3 jaar ook nog steeds als een meisje. Maar hij kan het wel met zn poot omhoog hij doet het alleen niet vaak.

Zo vanavond nog even met ferro kunnen rijden. Hij had er lekker zin in!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:52

Hier twee 'volle' teefjes en vind het met die loopsigheid dus erg meevallen. Mies is erg schoon, merk je bijna niet. Wiske eerste keer was beetje smeerboel :o 2e keer was ze ook al heel netjes. Ook geen reuen voor de deur gehad maar ben wel erg voorzichtig met los uitlaten hoor t/m week na loopsheid, sommige reuen klimmen er namelijk altijd op (of proberen dat), vooral bij Wiske ~~}> ook als ze niet loops zijn. Mies is nooit schijnzwanger geweest, Wis wil ik eigenlijk wel laten steriliseren gewoon voor het gemak maar ben zelf dus beetje gemakzuchtig en vind dat ik als ze gesteriliseerd is ik wel een weekje thuis moet kunnen zijn, vind het toch wel een flinke ingreep.

Onze Mies piest regelmatig half als een reu.... beetje dominant type :+

Hiervoor reu gehad, die is op zijn 10e ofzo gecastreerd, had daar toen gezwel, dus alles weggehaald. Maar hier komen geen reuen meer de deur in. Al dat gepies }:)

Baudy, op fb heb ik een foto staan. Wil ook wel per pb doen maar even niet zo op bokt ivm meelezers.
De NF pony's waren prima pony's hoor, maar ook wel hele echte pony's als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dat edele van een ox kruising vind ik wel erg mooi en het alerte hou ik toch ook wel erg van.

Lekker rondje gedaan Maisie, heerlijk. Was nog lekker weer net he.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:22

Hier heb ik mijn jacky laten helpen dat hij al 10 was. Dat scheelde echt veel! Nu is hij 16 en een echte oude baas. Mila is niet geholpen. Donna de bouvier wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:31

Hoe is het met je roze wolk Ips?
Vandaag kreeg ik de mensport in huis (raar is dat eigenlijk dat de een het een paar dagen eerder heeft dan de ander) en wat een leuk artikel van Ollie1! Plus inderdaad nog hele mooie foto van Whitney van Dennis.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:48

Die op fb had ik gezien VHU. Was benieuwd hoe die helemaal er uit ziet. Foto mag ook via pb hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:09

Je hebt een pb!
We gaan het trouwens gewoon doen :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:58

Jeej! Ik ga m ontmoeten ;) dat worden fotos! ;)

Hmm, tijd om te gaan slapen geloof ik :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:29

Na soort van slapeloze nacht .... nu weet ik het weer niet 100% zeker .... }:0 wil nog even overleggen met mijn instructeur.... zal jullie wel weer laten weten als ik het echt weet :P

Zo lekker mennen met Aks *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:24

Morge.....
vhu..in de knoop over ponneke...haha tja heeft voor en nadelen...stallingskosten...en tijd voor 2 pony's verdelen lijkt mij het lastigste..

Fijne dag allemaal.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:25

Er goed over nadenken is toch gewoon wijs! Geen overhaaste beslissing nemen hoor.
Mijn roze wolk valt wel mee, ben vrij nuchter aangelegd haha. Ik stond ook in de mensport.