[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:25

:wave:
*kruipt ook even onder steen vandaan*

:o kom hier veel te weinig langs solly... Y;(

probeer elke avond wel even her en der bij te lezen, maar de dagen zijn goed gevuld met werk, 2 paarden en Fifi 's morgens vroeg voor m'n werk stappen...

Even een klein ego berichtje van deze kant omdat ik toch steeds nog van wat superlieve mensen van dit topic Pbtjes krijg om te vragen hoe 't met m'n witte spook gaat... :)

Ik had tot nu toe eigenlijk geen nieuws, nog steeds 2x per dag aan het stappen, ze wordt steeds drukker, veel spanning in de paddock overdags, ziet en hoort alles, en vooral 's avonds met stappen behoorlijk hyper... :+

Vanmorgen is de veearts weer geweest voor controle, ze was aardig druk, sprong dus ook een gat in de lucht toen ze aan moest draven... :oo
Maar verder ging alles gelukkig goed, moest 2x voor draven omdat ze bij de eerste draf wat onregelmatige passen liet zien, maar daarna was ze goed, ook op de harde volte! *\o/*

Nu mogen we heel rustig op gaan bouwen, nog wel 2x per dag stappen, maar de 2e keer 30 min ipv 20 en dan mag ze ook onder het zadel of voor de wagen, dus weer wat meer mogelijkheden! :j

:evaw:

edit...

wat is dit??? *\%/*

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:38

nouvelll!!! Wat fijn! :) Ik duim door voor spookie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:55

Nouvel!!! Eindelijk nieuws, en goed nieuws. Super!!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:01

lottex: van harte gefeliciteerd,hoop dat je goed verwent word vandaag *\o/* *\o/*
Nouvel: YES wat een goed nieuws over fief,wat zal jij een conditie krijgen met je gewandel(zag je ook al met de andere wandelen) :j
Aks: mannen....ga lekker naar je bolliewollie om een knuffel te halen.....en laat bromfiets tegen haar fiets brommen... :x ipv hier
verder gelezen over prutrace.....jammer geen foto ervan....en kleine sophie geeft mama geen tijd om te reageren hier,hoe gaat het met met boktbaby 1 Daan? al de boel onveilig aan het maken?
ik heb gisteren de marathonwagen getest....ja ik eerst met pakken....pfff die is zwaar,arme sun....die was erna aan de beurt <<)
het was wel een aparte belevenis,maar ben vanmorgen toch maar weer op de concourswagen geklommen(band was geplakt) heerlijk!
vraagje: ik heb sun nu steeds op de liverpool gereden(met zeem) maar ik krijg haar niet mooi in de stelling,vandaag dubbelgebrokentrensje er weer ingehangen...perfect door links en rechts heen..wat gaat er fout? ik doe precies hetzelfde?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:06

nouvel super!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:13

Thanx, hoop zo dat het goed blijft gaan nu, ook met 'r voorvoetjes...

happytime schreef:
Nouvel: YES wat een goed nieuws over fief,wat zal jij een conditie krijgen met je gewandel(zag je ook al met de andere wandelen) :j

_O-

die kleine was er gisteren al moe... := :D

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:41

Nouvel, wat een supergoed nieuws !! heel fijn om te lezen dat je meer mag gaan doen met haar, rustig opbouwen !! top !! *\%/* deze is gewoon van toepassing op jullie goede nieuws..helemaal uit je dak..haha..en wat word je zwarte kanjer een black beauty !!
HT, een dubbelgebroken trensje is niet te vergelijken met een liverpool..dat voelt heel anders in de mond voor een paardje, dus..kan me voorstellen dat je niet hetzelfde resultaat hebt met beide bitten..
verder moet ik nog bijlezen..solly.. Y;(
frensie, wat fijn dat je bijrijdpaarden hebt, genieten dus, en Gwin die het goed doet, nu duimen voor voorspoedig herstel, maar als ik het zo lees, werkt ze goed mee !!! fijn !
Biancailona..super dat Sophie het zo goed doet en zoontje jarig geweest, nog gefeliciteerd, een supergoed kado lees ik !! helemaal slim bedacht, daar zal hij veel plezier mee hebben !
Psm..gewoon doen of het normaal is, als je hem thuis zou corrigeren als hij draaid..dan doe je dat ergens anders ook, als hij daar hyper van word, niet corrigeren en net doen of je neus bloed..en optuigen zonder mopperen..niets aan het handje..
zag nog een topic linkje voorbij komen...moet nog gaan kijken...
en iets van een bromfiets ?? :Y) alles heeft 2 kanten, maar dan mogen wij best die ene kant sterkte wensen....... :j
Weet iemand hoe dennis gereden heeft bij de minimarathon ??
ehm....voor iedereen die ik vergeten ben...kies uit.. -O- |( :P :9 8-) /3 :j :7 :o :( <3 :# *\%/* _-:( ^) _O- :r *-:) =:) := :9k -:(- :o? en deze niet vergeten.. :Z voor vannacht als ik het vergeet...doei doei.. :evaw:

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:28

Bedankt voor alle verjaardagswensen! :)
Vandaag weer een uur gemend met Luna, 6 km gedaan... Ze was een beetje sloom :P

Nouvel: wat een goed nieuws! Super dat je het werk weer licht kan opbouwen met Fifi! *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:53

@lottex,

voor jouuuuuuuuuuu :D

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:54

Ooooooh LotteX!! :oo

Gefelicitaaaaaaaaaaaaart!!!! :D
Sorry dat ik dat nu pas doe :oo

Zo :) Rondje gemeentehuis etc gedaan.
Zometeen even mee boodschapjes doen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:24

Nouvelle, wat had je paardje? Als ik dat vragen mag? Het is wel een prachtig diertje!!

Ik heb een vraagje..
Wat is het beste om mee te gaan slepen in de wei? Een autoband lijkt mij te ligt en een trekkerband te zwaar..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:25

2 of 3 autobanden? :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:37

Tja.. Dat ik dat zelf niet kon bedenken 8)7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:45

autoband met zakje zand erop?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:58

Het gaat niet om het gewicht, het gaat om het sleep geluid...

Boy heeft wen plastic pallet voort getrokken...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:08

Nou, te ligt lijkt mij ook niet comfortabel. Dat gaat waarschijnlijk erg stuiteren en zwaaien. Maar een paar autobanden lijken mij een goed plan :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:14

lottex gefeliciteerd, ook nog van deze kant!

Slepen met een autoband gaat op zich wel, evt een zak zand of een grote steen erop leggen inderdaad, of eentje zoeken waar de velg nog in zit... 8-)

no no, we dachten dat ze haar kogel had verrekt tijdens een bosrit, want toen we terug kwamen was ze ineens heel erg kreupel begin augustus...
maar toen het maar niet beter werd zijn we foto's gaan maken en gaan scannen en toen bleek het kapsel van het gewricht zwaar geïrriteerd te zijn en al te zijn gaan woekeren, waarschijnlijk zat het er al langer, maar had ze het nooit laten zien, waardoor het steeds erger is geworden... -O-
Ze is 4 weken geleden ingespoten in het gewricht en ze heeft nu bij elkaar al zo'n 7 weken rust en we zijn nu zo'n 6 weken 2x per dag aan het stappen...
en dan vandaag te horen gekregen dat we heel heel voorzichtig mogen gaan opbouwen! *\o/*

blij paard na haar eerste 'werkje' sinds weken! :D
Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:24

@lottex, van harte gefeliciteerd *\o/*
Afbeelding

@Nouvel, wat een super nieuws dat je weer lekker met Fifi op kan gaan bouwen +:)+
@HT, zoals Biancacoo al aangeeft is de inwerking van een liverpool stangetje anders dan van een dubbel gebrokken trensje :j
@Biancailona, super dat het goed gaat met jullie :j en nog van harte gefeliciteerd met je zoontje :D
@Bromfiets, wij snapen allemaal dat een verhaal twee kanten heeft maar om dit nu open en bloot op internet te gaan vermelden :n .

Verders weinig te melden...mocht weer werken vandaag ^)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:29

Nouvel, is het artrose dan? Wat erg zeg.. En hoe ziet de toekomst er uit? Of is dat nog onzeker?
Wat een mooie witte heb je zeg!! Schitterend paard!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:50

die fief weer helemaal blij *\o/*
natuurlijk snap ik dat een liverpool een hele andere werking heeft dan een dubbelgebrokenwatertrensje,maar waarom kan ik sun niet met stelling door een volte krijgen met een liverpoolstang? ze kanteld gewoon haar hoofd zowel links als rechts om.
mijn handhouding is hetzelfde als het trensje,niet extra inwerken ofzo.
ik krijg nl steeds van de jurys te horen dat ik nooit mooie stelling krijg met mijn trensje in(en hun uitgelegt dat sun gaat zitten met een stang in en wat moeter dan inhangen?)
maar met liverpool gaat ze nu niet zitten maar die stelling???? gezocht stelling waar ben je??? O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:53

@HT, het is lastig om zo een oorzaak op te schrijven zonder dat je gezien hebt wat het verschil is... ik weet wel dat het bij Brutus toch aan zijn gebit lag , dus mijn 1e ingeving is.. tandarts, om te kijken of daar alles goed zit ....
Het voordeel bij mij is dat mijn DA ook een goede tandarts is en dus Brutus in zijn geheel onde de loep neemt en hem van hoef tot oor bekijkt en onderzoek :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:00

tandarts kan niets vinden,dit probleem heeft ze altijd al gehad, en laatste keer heeft de dierenarts ook extra gekeken, maar ook niets kunnen vinden,
Laatst bijgewerkt door happytime op 01-10-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:00

Ik leef nog, maar momenteel zit ik er helemaal door heen.
Daan slaapt bijna niet meer 's nachts dus overdag probeer ik bij te slapen, al is dat ook niet veel.

Veale heeft een wond bij zijn voorbeen en staat dus al een paar dagen stil. Pony's doen het goed. Hebben nu een schuilstal en inloopstal en kunnen dus lekker dag en nacht buiten blijven.

Verder wordt schoonvader morgen geopereerd, krijgt een nieuwe nier, dus ziekenhuisbezoekjes in overvloed

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:02

tallechie, :(:) wat zijn dat nou voor grapjes van daan? sterkte en denk aan jezelf,daar is er maar 1 van he? :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:17

een hele dikke :(:) voor tallechie