[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:18

Gefeliciteerd Tallechie!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:33

Jemiggggg koets te water!! Dat is schrikken zeg.... hopelijk zijn menner en paard er goed vanaf gekomen :oo . Gelukkig weinig water in Limbabwe, hoewel ze hier in Schinveld allemaal rare "beekjes" hebben gegraven door het dorp, met een stenen sierrand er om heen. Het is wachten op de eerste ongelukken met kinderen, dronken fietsers of uiteraard een schrikkend paard voor de koets....... :? .

Voor de wedstrijdrijders: gefeliciteerd met jullie punten!
Tallechie, heb je "nieuwe stijl" gereden :D ? Je hebt er iig een wp aan overgehouden +:)+ .

Ingrid, ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt. Ik rij nog niet zo lang in een bak, en had voor aanvang slapeloze nachten bij het idee dat Ster de hoefslag zou opzoeken en ik dus met de wagen tegen de bakrand / achterhaken / omkiepen zou komen...... Het valt gelukkig erg mee, heb me voorlopig voor niks zorgen gemaakt.

Vanmiddag op stal aan lesmees gevraagd of hij het wil melden wanneer hij denkt dat ik klaar ben voor B - dressuur wedstrijden. Antwoord was: "Al lang, en dan rij je bovenin mee ook" :)) . Ik ga me dus maar eens inschrijven bij een menclub en een startkaart aanvragen := . Spannend!

Nog iets leuks (althans, dat hoop ik): er komt de komende maanden een nieuwe New Forester - merrie op stal die een kleine heropvoeding nodig heeft. Wanneer ze eenmaal weer braaf is, gaat lesmees proberen om Ster er naast te zetten zodat Ster ook leert wat tweespan-rijden is :) ! Gaaf, ik kijk daar wel naar uit :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:06

B is geen wereld nivo, gewoon lekker starten en zien hoe ver je kom. Ik start met m'n kleuter volgende maand meteen L. Zal zo ff een topic plaatsen hoe we er voor staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:10

I know..... ik heb de proeven een tijdje geleden al uitgeprint en daar vond ik niet veel spannends aan. Punt is dat ik gewoon nog niet goed vanaf de bokstoel kan beoordelen hoe Ster loopt := . Stelling zie ik uiteraard wel, maar of ze haar hoofd kantelt, of ze te diep loopt, of ze uit elkaar loopt, of ze actief genoeg is vind ik best lastig. Ik hoop dat ik volgende les iemand langs de zijkant kan laten filmen, dan kan ik het zelf eens beoordelen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:06

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:33

ga morgen weer een poging wagen met ferro in de L. Dressuur is echt een drama. Hij slaat kompleet op tilt. Morgen is maar 1 proef dus we gaan het zien.

@ Dennis idd een haarbal zeg !!
@ gem gaat goedkomen hoor in de B.
@ Tallechie gefeliciteerd met je WP.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:34

Ja heb nieuwe stijl gereden Gem. Het kwam nog niet helemaal tot uiting ivm de kleine bak.

B is inderdaad niet zo moeilijk. Daarom loop ik nu ook tegen problemen aan, want daar wordt er echt gekeken of je op de letter rijdt, als de aanleuning goed is en als de figuren goed zijn.

Gem zien hoe je paard voor de wagen loopt is heel erg lastig. Soms heb ik onderdelen waarvan ik denk ja en achteraf blijft het helemaal niet goed te zijn. Dat is toch lastig. En het is natuurlijk ook een momentopname.

Zo was er vanmiddag een paard die viel terug in stap, alleen was precies in de hoek wat de jury niet kon zien, hij had hier dus een 7 op, terwijl het een 4 had moeten zijn.

dennis kijk zo je topic even.

Wat ik vanmiddag wel erg leuk vond is dat de 1e jury naar me toe kwam. Zij kent veale nog van bij de oude eigenaren en ze gaf aan dat het paard erg op geknapt was en dat ik heel ver kan komen met hem. Dat geeft de burger moed :-)

Net nog even bij de manege geweest, was een demonstratie. Instructeur deed mee. Helaas heb ik niet veel kunnen zien, zou om 1830 beginnen, maar toen waren ze al klaar. Hij was wel blij met mijn punten :-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:38

Tallechie had je ook nog met Alwyn meegedaan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:40

Nee, dit is een uur rijden voor ons. Heb maar een éénpaardstrailer en één aanhangwagen dus is niet te doen.

Alwyn mag alleen mee als het op een half uur rijden is. Dat zijn dit keer 4 wedstrijden in het hele jaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:46

IT: van hartegefeliciteerd met je verjaardag en......wauw gaaf kado.....je word vrouw van...
tallechie: toppie gedaan :j
dennis weer met een haarbal aan het oefenen,hoe gaat dennis nu? meer energie nu hij onthaart is...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:46

Tallechie het nieuwe rijden lijkt wel te werken zo te lezen.
Tine drukke dag en wedstrijd en tussendoor de was nog doen.
VHU moet naar de wasserette voor de was, balen maar een uur valt nog mee natuurlijk.
Gem klaar voor B, lekker starten zou ik zeggen. Ik ben met tweespan gestart voordat lesmees me klaar vond en toch was ik erg tevreden met het resultaat. Als je voor de lol en der ervaring gaat kan het geen kwaad. Ik ben zelf mijn haf gewend die overal kabouters zag, dus ik heb met voorbereidt op een rare proef met springende pony's en het doel was de ontspanning vinden in de proef. Wennen aan meerdere aanspanningen, geluid binnenbak en dergelijke.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:49

Dennis stuitert de pan uit.
Zo braaf en bedaard dat hij uit zich zelf altijd al is, zo stout, boevig en stuiterig is hij nu :D.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:53

Ik denk dat ik Veale volgend winter ook scheer. Hij is nu ook elke keer nat na een paar minuten en hij oogt wat sloom.

Ik ga nog even tv kijken en dan lekker op tijd naar bed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:20

Dennis schreef:
Dennis stuitert de pan uit.
Zo braaf en bedaard dat hij uit zich zelf altijd al is, zo stout, boevig en stuiterig is hij nu :D.

Nou, wel heel fijn dat je het probleem dus hebt gevonden en hij niets mankeerde behalve teveel vacht.
Heel fijn om te lezen.

Verder sluit ik me even bij de samenvattingen aan, ben een beetje (lees enorm) moe. Maar voldaan, wedstrijd verliep prettig, het weer zat mee en met Rembrand ondanks het weinige oefenen toch ook 2 wp gescoord 208 (net buiten de prijzen door de ex aequo regeling) en 204. Dus mag niet klagen.

Nu even bankhangen en naar bed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:40

tine gefeliciteerd!

IT gefeliciteerd! *\o/*

iedereen die nog op wedstrijd moet... succes!

en verder ben ik geloof ik aardig bijgelezen en sluit ik ook weer even aan... :o

wat een prachtig weer vandaag! *\o/*
Eerst klein rondje over de weg gedaan zodat ze los was en toen even paar rondjes voorzichtig aan weer eens rond de kegels gestuurd, ruime wendingen, gewoon om weer eens even te proberen...
leuk! *\o/*

http://www.youtube.com/watch?v=z3xhxVQcoow

http://www.youtube.com/watch?v=JnD5A2LDeRY

http://www.youtube.com/watch?v=PX1vpJEViuQ

http://www.youtube.com/watch?v=tPeC0nrPQYg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:45

Tine en Tallechie gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen *\o/*
Gem gaat startkaart aanvragen voor de B *\o/*
Dennis start direct in L. Dennis je kunt wel zeggen dat B niet veel voorstelt, maar als je nog nooit menwedstrijden hebt gereden en/of met jong ding vind ik het nog aardig knutselen op de vierkante meter hoor :o
Frensie oja, was ik vergeten, maar gelukkig is Kootwijk op een zaterdag. Dat is altijd tijdens Han zijn verjaardag en onze trouwdag, plus verjaardag van mijn moeder....oftewel dat weekend kan ik nooit :+

Even een ego spam :o

Zie hier Rattan met mij <3 hij had dus zo'n jaar of 5 niet meer in enkelspan gestaan....hij is zo leuk :D
http://youtu.be/OfX5wktLWyQ
Afbeelding
Afbeelding
hier is hij nog wat hoog met zijn hoofdje, langzamerhand zakte dat mooi wat lager, halsje wat meer op lengte en kwam er zelfs wat ontspanning na half uurtje zelfs rustig stappen was erg tevreden voor zo'n eerste keer.
Hij is natuurlijk in principe een super beleerde pony die in Peters (internationale) vierspan heeft gelopen. 't Is wat weggezakt maar mannetje zit wel van alles in zeg, wat een leukerd.

En even foto van Bente, zoals ze er nu uitziet *D <3 :D
Op deze 'toont' ze wel erg stoer vind ikzelf
Afbeelding
iets 'lichtere' uitvoering
Afbeelding
maar ze krijgt ondertussen dus wel degelijk een mooie ronde rijpaardkont / rug bespiering (ipv wat plattere tuigpaardrug/kont)
Afbeelding

En hier ben ik heel trots op, tijdens het inspannen...
Afbeelding

Met haar ook werkelijk heerlijk gemend vandaag, ze begint echt zo fijn en soepeltjes voor de wagen te lopen :D

@Nouvel je hebt geloof ik precies gelijk met mij gepost, ga zo je filmpjes even bekijken :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:48

baudyh schreef:
@ Lanouska hee dat is hier vlakbij.H.S Bedoel ik.En sinds kort hebben wij op de club les van martin koerts en h.s lest ook bij hem op woensdag in erica begreep ik.

dat klopt ik heb op woensdagavond met een aanspanning van H.S les bij martinus koerts inderdaad in erica.

ik ben ook weer thuis na een lange, vermoeiende, uitputende, succesvolle dag

sluit me ook aan bij de samenvatting

gisteravond na de menles ben ik met de vrachtwagen mee gereden naar coevorden zodat ik kon blijven logeren maar voordat we thuis waren zijn we nog even langs de melk fabriek geweest en ja ja simone had mazzel ik mocht 'shoppen' in de fabriek had dus allemaal lekkere yoghurt's bij me :D maar eer dat we thuis waren en uzma hadden uitgeladen was het 12 uur.

helaas ging de wekker weer om half 7 omdat we weer even langs de fabriek moesten omdat er nog hier en daar wat geregld moest worden, dus nadat we de 5 paarden opgeladen hadden naar de fabriek en daarna door gereden naar onstwedde

om kwart over 10 met uzma in de B gereden en daar hadden we 175 en 190 punten en een 3de prijs *\o/*
om 1 uur iemand van onze vereniging (die geen groom had) voorgelezen die had 180 en 181 punten, na de 2de proef snel bij H achterop de kar gaan zitten en daar gingen we met okkie en xander daar mee hadden we 179 en 180 punten helemaal niet slecht omdat ze 12 nov voor het laatst naast mekaar hebben gestaan. toen om half 4 met arjan en jilke gereden daarmee hadden we 174 en 177 ook deze 2 hadden al ruim een maand niet naast elkaar gestaan en toen om half 6 met het 4 span gereden met xander voor het eerst een dressuur proef in het 4 span, hiermee hadden we 177 en 186 volgens mij en waren we 2 x 1ste ~~}>
xander (onze jonge paard) heeft het heel goed gedaan in het 4 span eigenlijk boven verwachting

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:51

oww tallechie ook gefeliciteerd! *\o/*

vhu, stoere poown zeg! :D

en bente is ook zo stoer! <3

lanouska, ook gefeliciteerd!
drukke dagen weer zo te lezen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:55

ja was drukke dag vandaag ik heb 10 proeven voorgelzen en tussen door ook nog 5 paarden gevlochten en de paarden meerdere malen opgetuigd ik kan wel slapen vannacht :z

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:58

:D
dat komt vast wel goed :z

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:00

iedereen heeft het druk gehad zo te zien zeg,
opbrengst,
mooie foto's
stoer punten
heerlijke menritten

en hier een opgeruimde schuur,haha

moesten thuis blijven omdat de postbode zou komen met.........................de nieuwe onderleggers!!!!
yeahhhh
ze zijn er en ze zijn prachtig!!!!

morgen gelijk uitproberen
eerst van 12 tot half 1 radio bij suc6FM voor de benefet dagen en het trail team
en dan naar stal...
inspannen en gaannnn
:)
ik hoop dat de foto's morgen lukken :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:15

Zo IT helemaal happy natuurlijk, gefeliciteerd alweer haha

Tine, fijne punten toch ! En ook met de 2e, fijn hoor !

Tallechie ook een winstpunt, fijn !

Leuk Gem als je straks tweespan kunt doen en dat wordt dus startkaart aanvragen !

Maisie succes morgen !

Happytime, hoe gaat het met je broer ?

Nouvel leuke filmpjes en ziet er fijn uit !

VHU heerlijk gemend met Ratan en Bente en leuke foto's

Lanouska ook goede wedstrijddag gehad

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:25

Redelijk succes volle dag dus Lanouska, volgens mij kun je tevreden zijn.

Leuke foto's van Bente en Rattan.

Nouvel kijk straks je filmpjes even.

Daan heeft sinds vandaag het kruipen ontdekt. Dat wil zeggen hij gooit zijn kont omhoog. Maar hij doet dit nu dus ook in bed, maar het lukt hem niet en omdat het niet lukt wordt hij boos en gaat dan huilen. Raar kind.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:27

haha die daan!
het leven voor zo'n kleintje is vol frustraties... :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:28

Echt wel.... en dan moet het echte leven nog beginnen :-)