[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:31

dankje als het zo ver is zeg ik het wel en dan komen er zeker foto's :D

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:46

:D Goedemiddag allemaal

Snel alles een beetje vluchtig doorgelezen, heb gewoon geen tijd gehad voor de laptop afgelopen dagen ;( . Ik parkeer mezelf even in meeleesmodus :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:16

Naaltje is on the road, Tallechie start weer met lessen onder het zadel en heeft een shoot met Daan <3 , Thabor doet het super en Tines man gaan menlessen volgen *\o/* , vhu krijgt een dikke knuffel :(:) :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:16

Daar hebben er meer last van hoor Janice.

Lanouska heb jij al startlijsten van Leek gezien?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:59

nee die heb ik nog niet en op hun eigen site staat ook nog niks

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:00

Oke, dacht al dat het aan mij lag.
Heb namelijk nog niet betaald en zag op vraagprogramma dat je van te voren moest betalen.

Ik heb vanmorgen ook een mail gestuurd wanneer de startlijsten er op komen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:17

VHU, wat is snuit gaaf in het 4 span!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:37

Dank je IT!
Hoop dat het goed is gegaan Tallechie met de shoot en dat Daan wakker was :+
Vervelend Tine, dat gespannen, angstige gevoel. Dat is niet goed bij het mennen (en eigenlijk nergens bij). Hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen.

Gelukkig mezelf kunnen vermannen (vervrouwen :+ ) vanmiddag. Slagriem gekocht, nieuw bitje (liverpool appelbitje met 1e sleuf vrijwel in de bril, dus heel zacht) en nieuwe, kortere dus, singel. Plus Bente eerst lekker gelongeerd voor het mennen, kon ze even 'uitrazen' in galop, heeft ze gewoon nodig denk ik dan maar. Daarna ingespannen en .... ze liep zo fijn *\o/* nadat we het kinkettinkje ook nog wat langer hadden gezet was ze helemaal toppie. Natuurlijk moet er nog van alles beter en wat 'steviger' maar we hebben nu een heel fijn paardje voor de wagen. Zo leuk, met dat koppie erop, oortjes vooruit en lekker sjouwen (totaal geen gehup meer, af en toe nog per ongeluk galopje maar helemaal niet het idee dat ze moeite heeft met de wagen, grappig he) :D

Dus mijn dag kan paardtechnisch gezien niet meer stuk :)

Ga zoonlief ophalen van zijn sportkamp :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:42

vhu de shoot is morgen :-)

Daan is nu wel wakker. Hij wil al de hele middag niet slapen. Heb hem net boven neer gelegd, babyfoon uit e laat hem gewoon huilen. Is niet grappig meer.

Fijn dat het goed ging met Bente.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:14

tallechie vervelend van daan

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:19

VHU leuke foto's van snuit in het 4-span doet ie goed. En fijn dat Bente nu beter loopt. Heb ferro ook een tijdje met
zo'n liverpool gereden maar nu op een dubbelgebroken appel trensje.

Leuk tallechie een shoot met Daan. Hij groeit al zo lekker en dan gaat het zo snel. En succes met je les en je samengestelde
wedstrijd.

Naaltje is lekker op vakantie en heeft dids tot aan zn oren in het gras achtergelaten. Gelukkig zit er in die lange sprieten
niet zo veel.

Tine leuk dat je man menles gaat nemen en thabor zo goed gaat. Vind het echt super gegaan met beleren ziet er ook allemaal
netjes uit. Ja is zeker balen dat je niet naar buiten kunt/durft de bak ben je toch ook wel eens beu. ( ik igg wel)

Wij gaan waarschijnlijk morgen kijken hoe het met Jeroen gaat op de beleerstal. Ga proberen ook een paar foto's te maken.
Heb vanmorgen al met robijn gereden even buiten en dressuur geoefend op de wei. Misschien dat ik vanavond ferro nog
even doe.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 17:24

:wave:

Sta nog steeds op meeleesmodus. Nu de vakantie is aangebroken, is het tijd om flink te werken.
Daarbij heb ik dan nog de pony's, dus erg druk.

Las dat jullie het over de nieuwe opening hadden. Heb het allemaal verzameld in Word en daarna gekopierd en geplakt. Het verzamelen is meer werk dan het in een topic te plaatsen :D

Zag een heel gaaf vierspannetje voorbij komen. +:)+

Hier een klein nieuwtje: zaterdag wedstrijd gehad, maar dit keer met Peppie en we zijn eerste geworden.
Drie wedstrijden op rij eerste. *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:51

@Poeltje: netjes zeg!!
@Maissie: ik wil idd ook graag regelmatig iets anders dan de bak. Gelukkig durf ik ohz wel alles. Dat scheelt heel erg natuurlijk.
@VHU: wat super dat het zo fijn gaat. Wat is een appelbitje?

Nou, komende maandag gaat manlief met Thabor naar springles en volgende week donderdag naar de verenigingsmenles. Ben benieuwd. Nu maar hopen dat de meninstructeur er niet zelf achter gaat zitten. Dat doet hij nl heel erg snel en daar ben ik niet zo van gediend. Maar goed, dat moet man maar zelf regelen. Ik ben nu druk bezig om oppas te regelen, want wil dat natuurlijk wel zien. :D Komende week moet hij maar vast een paar keer hier thuis wat "les" van mij krijgen en ik heb hem vast boek van koetsiersbewijs gegeven om te lezen. Krijgt hij even een stoomcursus ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:08

Tine gaaf dat thabor al mee naar de verenigingsles gaat. Instructeur die erachter wil gaan zitten is inderdaad ook niet mijn favoriet.
Poeltje proficiat.
VHU fijn dat Bente zo fijn ging vandaag en gaaf snuit in 4 span.
Ben benieuwd hoe het met Jeroen gaat Maisie en leuk dat je foto's gaat maken.
Daan maakt mama gek het is ook wat met die kerels begint al vroeg dat zeuren.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:08

Goedenavond :evaw:

Nog een half dagje werken en dan heb ik vakantie........ *\o/* dus krijg ik weer iets meer Bokt-tijd...
Ik moet nu 5 dagen werken 2 hele 3 halve echter heb ik het gevoel of ik nog steeds achter de feiten aanhol :o

@Poeltje, gefeliciteerd netjes hoor 3x 1e.
@Maisie, rijd ze eventueel vanavond met knappe Ferro en ik ben benieuwd naar de foto's van Jeroen *-:)
@VHU wat fijn dat Bente het zo super doet en wat een leuke foto's van Snuit, ondanks zijn kleinere maat voldoet hij prima in het 4-span +:)+
@Tallechie, super L-debuut voor jou, nu nog puntjes op de i zetten dan komen de wp's van zelf.
@Tine, wat een brave peerd heb jij gekocht zeg! Heerlijk zo'n nuchter paard :j

Straks de pony's pesten ~~}>
oh ja mocht nog iemand een leuke 2-wieler weten voor een shet van 100cm wel geremd dan hou ik me aanbevolen....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:09

@ VHU: wat is snuit toch knap! Hij staat leuk in het vierspan! :j

@ Naaltje: leuke foto's!

@ Tallechie: babyfoon uit en laten huilen is vaak zo slecht nog niet. Het gebeurt veel te vaak dat ouders te bezorgd zijn en bij de kleinste kik naast hun baby staan, maar dat worden ze gewoon en daar gaan ze op latere leeftijd van profiteren. Ik zie zulke gevallen vaak genoeg als ik ga babysitten. Als babysit heb je daar uiteraard niets aan te zeggen (en ik hou ook mijn mond, het zijn niet mijn kinderen dus hun opvoeding gaat me niets aan :Y) ), maar het valt me wel op. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp zulke ouders perfect, want als moeder is het hartverscheurend om je kind te horen huilen. Net daarom vind ik het echt knap van je dat je de babyfoon uit kan zetten, kan me inbeelden dat dat niet gemakkelijk gaat als moeder.
Heeft hij ondertussen al wat geslapen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:22

Nou net braaf op iedereen antwoord gegeven, hele antwoord weg, dus als ik nu iets vergeet sorry :o

Ollie1 vakantie en komt af en toe weer aanwaaien, gezellig! Veel plezier bij de poowns, lopen ze al in tweespan?
Kinderen laten huilen...ik kreeg van het consultatiebureau het maar te timen, bij 10 minuten mocht ik gaan kijken, niet eerder, en dat hielp ;)
Citaat:
het is ook wat met die kerels begint al vroeg dat zeuren
:x
Ben ook heel benieuwd hoe het met Jeroen gaat, leek me zo'n leuke pony :j
Poeltje's topic had ik gespot, wat doen jullie het toch altijd goed en zulke spectaculaire foto's :wow:
Dus jij had het gewoon in word en dan plakken/knippen in topic? Dan moet mij dat ook lukken.
Tine's man achter 't peerd, zo grappig, hij vond het toch niets? Heb je hem toch omgekregen <<)

Ben hier wel blij dat Peter ook met mijn paard wil/kan mennen. Vind zijn stijl van rijden erg mooi om te zien, hij is altijd rustig een ik zie hem eigenlijk nooit 'werken' met zijn handen, hij wordt ook nooit boos, altijd heel beheerst. Maar ja, anders mende ik ook niet bij hem natuurlijk en stond ik er waarschijnlijk ook niet :+
Maar als ik menles heb dan zegt hij nooit, zal ik het even doen, ik vraag het wel eens, maar hij laat mij gewoon mijn gang gaan. En met Bente de 1e keer vroeg ik of hij haar eerst wilde rijden om even te voelen van hoe of wat, daarna gaf hij mij al snel de leidsels in handen. Wel zo prettig dus :D

Donderdag mag hij weer met haar aan de slag, dan kan ik niet maar ik doe het ook bewust, want dan kan hij me denk ik ook beter helpen, als hij zo af en toe mijn paard doet. Deed ik met Rizanta ook, dat hij het gevoel met haar houdt.

Het appelbitje, is een wit rubber bit zeg maar maar dat rubber is anders dan bij een zwart rubber bit, het is meer een soort plastic, zo voelt het. Heb ooit paardje gehad dat t/m de Z op zo'n appelbitje heeft gelopen, die was ook heel gevoelig in de mond. Met dit bitje zoekt ze het wel op, heb ik ietsje gevoel in mijn handen, nog niet veel maar heb ik wel wat om te rijden en het schuim vloog om m'n oren dus denk dat het een goed bitje voor haar is.
Dit is een plaatje...
Afbeelding
http://www.agradi.nl/productimages/4041008.jpg

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:34

@ tine helemaal leek is je man natuurlijk ook niet hij gaat altijd met jou mee op wedstrijd dus de basis zit er toch al wel een beetje in.. maar dat je man nu echt wil leren mennen is natuurlijk nooit verkeerd.
@ vhu knape snuit.. lekker met bente bezig geweest
@ ollie bijna vakantie
@ poeltje gefeliciteerd *\o/*
@ tallechie baalt ervan dat er nog geen startlijst is.. morgen foto shoot met daan

we zijn bijna toe aan een nieuw topic: ik wil me ook wel opwerpen om een nieuw topic te maken

ik had het vanochtend even helemaal gehad op het werk. begin je verdorie om 7 uur voor ze, de keuken is een hindernis baan, me keuken collega is ziek en alles wat ik doe is fout. ik was er even helemaal klaar mee..

vrijdag me nieuwe auto opgehaald en zaterdag stond ik in hoogeveen met moter storing -:(- _-:( wel thuis gekomen gelukkig maar hij staat nu voor de deur. ga woensdag of donderdag terug naar de garage om er wat aan te laten doen

vandaag helaas geen les want de rest van de amazones zijn op wedstrijd vanavond. maar gister wel heerlijk gereden op uzma. woensdag weer menles met jilke nog even lekker door prutsen met de stelling en buiging

vrijdag eerst weer werken en het paard van me moeder vlechten en darna naar coevorden om de vrachtwagen in te pakken en om alles schoon te maken en dan vrijdag avond nog naar les met het 4 span en dan zaterdag en zondag naar leek

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:54

SL ik hoor aan de manier van huilen als er wat is. Dus als hij aan het 'zeuren' is laat ik hem gerust huilen, maar zolang had ik hem nog niet laten huilen, want meestal was het na 5 minuten wel klaar. Ik heb hem na een half uur weer opgehaald en bij mij neergelegd, toen sliep hij wel. Hij heeft toen een half uur geslapen, want om half 6 moest hij alweer eten. Hij ligt nu weer in de kinderwagen, hopelijk gaat hij nu zo slapen.

Vhu ik laat daan ook geregeld 10 minuten huilen en 9 van de 10 keer valt hij in slaap, maar vanmiddag even niet. Dus 3 keer geprobeerd en toen hem opgheaald

Ik ga zo naar veale, snel longeren en dan op visite.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:57

@Lanouska, waardeloos van je autootje zeg! Mag toch niet gebeuren als je hem net opgehaald hebt....
@VHU, ze lopen nog niet in tweespan, ik ga in jullie mijn koetsiersbewijs 2-span starten want die heb ik nog niet :o en ik heb gisteren nog contact gehad met Boxtel en de bedoeling is om daar een weekendje te gaan logeren met de pony's en ze dan gelijk aan elkaar te knopen ;) . Tijdens mijn vakantie wil ik ook menwagens gaan kijken want die van mij is alleen geschikt voor enkelspan....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:59

@Tallechie, ik heb 1,5 jaar een huilend/krijsend kind gehad en mijn moedergevoel zei dat het niet goed zat... en later bleek dat ook... dus vertrouw je moedergevoel ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:52

Lanouska inderdaad balen van je auto. En succes met alles wat je moet doen.

Ollie klopt 9 van de 10 keer heb je het bij het juiste eind.

Alleen Daan was nu gewoon vervelend, hij wilde gewoon niet slapen. Hij wil rechtop zitten terwijl hij nog maar 3 maanden is en dat lukt hem niet en dan begint hij te krijsen omdat het niet lukt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:34

Poeltje dat is fijn zeg!

Ik zeg deze middag een 2 span en ik wilde hem wat vragen, en toen stelde hij voor mee te gaan op de kar :P Echt leuk zo tweespan menne.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:47

Ik wil morgenmiddag even richting Breda daar ik nog een bon van € 50,00 euro heb liggen van EJ. Kunnen de Brabo's onder ons ;) mij vertellen of deze winkel een beetje leuk is ? en Superhorse ?

Ik ga nl. as vrijdag 2 weken lang naar Ermelo met de pony's en gezin om daar de Veluwe onveilig te maken en wil nog wat kleine spulletjes inkopen *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:50

@Rhine: dat was een onverwacht leuk uitje dus.
@ Tallechie: een man met karakter dus haha.
@ Lanouska: balen van je auto. en van je werk. Nou, mijn man is toch behoorlijk leek hoor. Hij heeft er nog nooit echt achter gezeten, weet niet hoe tuig op moet of hoe hij moet inspannen. Maar goed, hij zit nu braaf boek van koetsiersbewijs te lezen. Morgen mag hij helpen met inspannen van Rembrand (Thabor gaat voor maaier en vorkjesschudder, boerentuig is heel simpel om te doen, dus dat telt niet :D )
@ VHU: hij vond het inderdaad nooit wat, maar ja, achterop zitten is wel wat anders dan zelf mennen. Hij zal vooral het boerenwerk gaan doen, maar ik denk dat het handig is als hij zijn eigen paard een beetje bijhoudt met het echte mennen. Ik heb mijn handen al vol aan de andere 2 tenslotte.

Vanavond sinds tijden weer eens met Rembrand naar les gegaan. Tjonge, wat zit Thabor dan makkelijk zeg. Ben echt de hele les vooral bezig om maar in het zadel te blijven, dus verder komt er niet zoveel van oefeningen terecht. Instructrice zei dat je dat neit kon zien, maar zo voelt het wel en het kost me daarin dus ook erg veel energie, waardoor ik toch wel heel veel stap in de les. Maar ja, dan kom je niet echt verder met trainen.