[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bettepet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:07

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:15

@ Bettepet: ik weet inmiddels wie je bent (jij kent mij ongetwijfeld ook wel ;) ). Ik zoek je wel op!

Ik heb je wagen even op de foto bekeken. Ziet er goed en licht uit, maar ik kan voor buitenritten geen man en kind meenemen. Weet niet of ik man zo gek krijg om een extra wagen erbij te nemen. Ga ik wel eens even bespreken

Heb net ook nog even bij diverse wagenmakers gekeken. Maar het gros heeft alleen maar foto's, geen technische gegevens en al helemaal geen prijzen. Slecht eigenlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:19

Ik ben ook aan het zoeken geweest. Wil een wagen aan de 125 regel voldoet en zo licht mogelijk is.
De wagen van Bettepet is ook met uitschuifbare as te maken, dat wil ik dan doen. Past hij wel nog in mijn auto (die 120 is, huidige wagen van 115 past er prima in), door de deur van de schuur, maar kan je er ook mee op wedstrijd als ze de regels toch gaan verranderen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:19

ja, is heel slecht.
Ik ben ook veel op zoek geweest bij verschillende wagenmakers, alleen hebben ze vaak te zware wagens mijnsinziens. de lichtsten zijn vaak 140 kg, of je komt al weer uit op zo'n soort wagentje als jij hebt of een dutch marathonwagen, en zoiets had ik al.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:21

hele gave kar bett..... :))

jammer naald....
dan maar weer in uppie ej...
lag t tempo te laag?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:25

nee.. meiden hadden d'r paarden niet onder controle..
we hebben alleen gestapt, en heb zowel voor als achter als in 't midden gereden, dat kan die gewoon
maar die paarden van hun werden gezaagd etc.. druk, dribbelen, misdragen... mochten gewoon aandraven etc..
En dan te bedenken dat ik met ze wilde rijden omdat ik dat ene meiske een verzorgpaardje gunde.. maar ik ben helemaal van 't idee af.. Als met mijn knol zo wordt omgegaan :=

Ik wil dids zo gauw het weer het toelaat mee naar 't bos nemen en dan eens laten uitknetteren..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:27

snap je helemaal :))

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:28

dank je bicci.

Ik ben ook erg blij met de wagen. Ik heb hem hem zelf ontworpen adhv de leica wagen van de lemerij. Hier had ik eerst naar geinformeerd, alleen deze weegt op z'n lichtst 150 kg en kost het dubbele.
Ik ben toen bij Marjo geweest te kijken naar haar wagentje. Zij had hem ook bij Bakker besteld. Hier wilde ik het nodige anders aan hebben, en heb hem dus adhv de leica wagen naar mijn wensen aangepast. Bakker heeft hem toen voor mij geproduceerd. En nu dus in productie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:29

Citaat:
Ziet er goed en licht uit, maar ik kan voor buitenritten geen man en kind meenemen.

Ik vind het een prachtige wagen maar....dat is bij wagen die wij hebben / wilden / willen ook een voorwaarde, dat ik wel minstens een persoon goed en veilig mee kan nemen.

Zit hier te dubben over zand-vervoer-constructie. Kan ook lamoentje aan een wagentje van de tuinmensen vastmaken :)* wat kan een mens toch over dingen moeten nadenken he :oo

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:29

kei stoer...

en de prijs?
of wil ik die neit weten hihi

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:31

kan ik me ook wat bij voorstellen dat je een persoon veilig mee wilt nemen. Ik train echter vaak alleen (geheel eigen keus en verantwoordelijkheid) ik zit direct in het bos. En als mijn vriend mee gaat, staat hij sowieso het liefst dus dan is er geen probleem.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:35

Zou dat een goede wedstrijd kar zijn?

Ik heb 2 hele mooie karren maar te smal!
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 04-01-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:35

Op mijn vorige marathon-recreatiewagen heeft nooit iemand achterop gezeten (alleen ik zelf als er kleine kinderen met mijn pony's reden). In de training zit ik er alleen op (thuis dressuur) of staat mijn groom achter op (buitenrit). Die vorige wagen is grotendeels op de eisen van mijn zusje gekocht. Die heeft haar merrie er 1x zelf voor gehad, dus dat was eigenlijk zonde-geld acheraf.
Met mijn concourswagen (waar je prima met z'n 2en op kan) zitten we nu altijd te prutsen langs de weg. Dus dat word vaak 1 op de fiets en ik met de wagen ;).

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:39

Ik heb juist het andere probleem ik heb de marathonwagen wel die mooi licht is, maar een shet die te klein is en niet voldoende snelheid heeft voor marathonwedstrijden. :P Straks met Lizzy. :+:

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:41

@flaver. Ik rijdt er dressuur en vaardigheidswedstrijden mee en ik rijdt oefenmarathons, dit gaat prima. Zelfs de dag dat mijn wagen werd geleverd heb ik er direct een oefenmarathon meegereden en deze gewonnen.
je zou Bakker ook kunnen vragen of hij hem kan leveren met een dressuurzitje. Dit is bij hem ook vast en zeker mogelijk.

@dennis. Mijn vriend rijdt paard, dus het is ook vaak zo dat ik met de hond op de wagen ga, en hij op zijn paard.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:44

@buckje. Mijn shet kan het prima aan. hij heeft vroeger in het dubbelspan officiele marathons gelopen. Zijn maatje was slomer en hij trok dan alleen de wagen. Dus op zich zou het voor mij geen probleem zijn om officieel te starten, maar ja een eendaagse is wel wat zwaar voor een enkelspan shet. Dat merk je soms al met gewone kleine pony's en voor 2daagsen heb je veel hulp en middelen nodig.
Dus eerst rijdt ik lekker oefenmarathons door en misschien eens een 2daagse in de hobbyklasse

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:45

Mijn vriend doet alleen aan veulentjes knuffelen :+. En gaat soms mee op de fiets, doet hij ook meteen sportief.
Mijn vriend heeft wel een pony, Benno is van hem. Hoop dat hij daar volgend jaar wel mee gaat rijden :). Betuigd word hij zowiezo, wil er zelf ook mee gaan rijden ;).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:45

Ben wat dat betreft een recreatiemenner die heel misschien eens een keer d/v gaat starten of afstandsritten gaat doen. Vind het gewoon heel gezellig als er iemand naast me zit en niet achter me staat. Vind het ook prettig als een instructeur naast me zit en niet achter me :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:47

mijn man gaat steeds mee :))
en wss stalgenootje doordeweeks, die had er wel zin in..
hoezo luxe, 2 grooms..

staat dit knullige karetje tegenover...
jullie hebben van die mooie karren..

Afbeelding

edit, nog met mn vorige tuig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:51

Ik rij normaal 1 á 2x per week, vaker heb ik geen groom. Die tijd moet ik verdelen onder mijn ambities. Enkelspan met Roos, Whitney, Lotje en Judith. Tandem met Roos en Whitney en tweespan met Roos en Lotje.

Ik heb vooral dressuur en vaardigheids ambities. En ook ambities voor indoor marathons, maar (nog) geen wagen. En voor de fokkerij ook nog ABOP proeven.
Samengesteld vind ik mijn mutsen te klein voor. En heb ik dus de trainings mogelijkheid niet eens voor. Dus hou het bij boven genoemd.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:03

dressuur en vaardigheid staat bij mij ook voorop, alleen de pony vind marathons ook heel erg leuk, en ik ook natuurlijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:19

Ik rijd nu 2 keer per week, zonder groom. Eigenlijk nooit gehad, niemand wil ooit mee. Ik ga dus altijd alleen op pad, zowel in het tuig als onder het zadel. Ik heb wel standaard mijn mobiel bij en een zeer scherp mes. Daarnaast een longeerlijn en een halster.
Wat betreft gewichten etc. Mijn kar weegt 185 kilo, inclusief boom. Ik na voorop 2 mensen meenemen en achter 2 of 4 kinderen. Kinderen heb ik echter nooit op de kar, vind het te gevaarlijk. Sowieso heb ik liever geen mensen op de kar. In elk geval geen mensen die niet veel ervaring hebben. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren en dan ga ik liever alleen dood dan met anderen erbij.
Ik men wel ALTIJD met cap. In het begin niet, totdat ik met Damon aan de kletter ging. Sindsdien men ik niet meer zonder cap.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:21

@melanie5, ik men idd ook ALTIJD met cap

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:21

Ik men bijna altijd zonder groom en zonder cap. Heb wel vaak kinderen die vragen of ze mee mogen op de kar maar die vind ik alleen maar ieritant. Ik neem alleen kids mee die ik zelf leuk vind, en oudere personen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:24

Ik snap echt niet waar sommigen de tijd vandaan halen om regelmatig op wedstrijd te gaan. Vaak zijn die wedstrijden niet direct naast de deur en als je D/V doet ben je toch een hele dag van huis (en je groom dus ook). Met marathon ben je soms wel twee dagen / drie dagen weg. Zou hier gewoon helemaal niet kunnen. Of je moet de hele familie meenemen of zoiets. Maar kinderen hebben ook hun dingen op de weekends... manlief heeft hier ook een leuke hobby wil ook wel eens een dag op pad in het weekend, dus bij ons geen uitgebreide wedstrijdambities (meer ;) ).