[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:15

@Naaltje, :D viel het toch nog mee dat uitstapje ;)
Ik ga zo Traffor wegbrengen |( zo jammer dat het niet gaat.
Weinig met de poons gedaan, druk aan het werk geweest.

Mbt de schimmel: even kweekje laten maken misschien of wellicht een AB spuit erin? Imaverol werkt wel goed maar dit is wel een groot oppervlak. Balen hoor dat er zoveel zit.

Had een paard dat allergisch bleek voor betadine, bleek pas na paar dagen achter elkaar schoonmaken van een schimmelinfectie endat had als gevolg een gigadik been met een bloedvergiftiging. Dus wees voorzichtig, zou mijn advies zijn. Betadine is best wel heftig spul. Maar goed, ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld :o

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:16

Ik ga zo ook de VA bellen (moet er nog een uitzoeken want heb nog geen VA hier op stal)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:20

Ik ben hier niet voor niks gaan wonen. Dat was echt voor de omgeving en de mogelijkheden die ik hier heb om te mennen. Staatsbosbeheer zorgt er ook voor dat het leuk blijft, het gebied is steeds aan verandering onderhevig en ineens zijn er allemaal open plekken. Er is veel kap op dit moment en dat lijkt op dit moment zonde maar de gebieden waarvan we dat een paar jaar geleden dachten, zijn echt prachtig geworden.

Mijn pony's staan op een pensionstal vlak achter Groot Bartje. Is een leuke familiecamping. Een andere mogelijkheid is www.alberthoeve.nl, camping en manege. Kijk je zo vanuit je tent op je paard. Ik zelf stond vroegen altijd met de pony's op een boerencamping (fam Jansen aan de Oudewillemsweg) Lekker goedkoop en midden in het DFW dus perfecte aansluiting op de routes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:29

De VA komt vanmiddag.....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:41

Zo ik heb er al een rondje op zitten met ferro. Er lopen allerlei bouwvakkers door het huis sinds 07:00 dus ik dacht ik smeer m even. Ferro was braaf en hij heeft gelukkig niet gekucht. Heb m daarna even gewassen (benen en staart) want die stonken naar pis.

@ evelli dat is wel even schrikken zeg !!! Ben benieuwd wat de VA er van zegt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:43

Napie ik geef je groot gelijk. Ik heb niet gekozen waar ik nu woon(ouders hebben hier gebouwd toen ik in mams haar buikje zat :+ ), maar als ik ga samenwonen met mijn vriend hou ik toch zeker omgeving met de mogelijkheden om te mennen!
Ik woon bij prachtige bossen, maar die zijn niets vergeleken met de Veluwe bijvoorbeeld. Ik heb de indruk dat er in Nederland meer rekening wordt gehouden met het feit dat er ook mensen zijn die met de koets rijden. Maar op zich heb ik niet te klagen in ons kleine Belgenlandje :o

Evelli hou ons op de hoogte!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:20

De mensen die erom vroegen hebben een pb

Napie: mooie camping zo vanaf de site te zien. Die ga ik even onthouden als ik op vakantie ga met rivaldo.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:40

Evelli schreef:
bobomelo schreef:
Als ik jou was zou ik pony echt van top tot teen wassen met imaverol!(die tip heb ik ooit ook van DA gehad!)
schimmel breidt zich nl heel snel uit, is net als schimmel op je kaas, je ziet een plekje, maar in werkelijkheid zitten die sporen al door je hele kaas heen(al weten veel mensen dat niet, en snijden ze gewoon dat stukje schimmel af)

Zoals je een bericht boven je kan lezen ben ik al bezig met de behandeling met imaverol ;)

Ja dat snap ik, maar ik wou je alleen zeggen, dat je beter gewoon je hele pony ermee kan wassen, ipv dat je het mss per plekje doet, omdat schimmel ook wss al zit waar je het nog niet ziet! dus was gewoon een tip zeg maar zo!

En het DFW is indd super om te rijden! echt heel mooi!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:00

evelii wat een nare plekjes, goed dat de DA komt. succes ermee iig!

laura, je hebt pb :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:00

Vandaag heb ik even gelopen met de mannen. Jelle had erg veel zin, mick gaat nog steeds niet super verdorrie..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:28

Ben benieuwd wat de VA er van vind en wat je er aan moet gaan doen Evelli.

Nou nog steeds niet goed Jelleee?? Hoe lang duurt dat nou al?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:32

Citaat:
mick gaat nog steeds niet super verdorrie
Moest nog even aan jou / Mick denken toen ik vanmiddag Traffor afleverde. Wat vervelend zeg dat het nog steeds niet écht goed gaat.
@Rivaldo: Dromen & plannen houden niet zomaar op te bestaan, misschien is het niet nu, misschien niet volgend jaar, maar misschien wel 'ooit' :(:)

Gisteren al hele dag ellendig, vanacht halve nacht op toilet en vandaag zo brak als ik weet niet wat....heb een soort griep ik weet het niet maar voel me niet top %) . Hopenlijk knapt het morgen op want ik vind Koninginnedag altijd erg gezellig -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:49

Nouja het gaat al sinds deze winter zo ongeveer. Hij is nooit écht kreupel geweest aan een been ofzo, maar loopt gewoon niet zoals hij dat eerder wel deed. In tweespan ging hij altijd wat langzamer van start dan Jelle, maar daarna was dat gewoon over en stopte nooit met werken en liep ook niet moeilijk.
Van de winter wilde hij echter niet meer echt draven op het asfalt. Nouja we dachten aan gevoelige hoeven dus even rust enz. Ging ook maar niet beter dus DA geweest. Conclusie: licht hoefbevangen. Voedingsadvies gehad en pijnstillers. (dit is zo'n 6 weken geleden ofzo dat de DA hier was) Moet zeggen dat hij nu wel beter loopt, draaft ook al weer kleine stukjes op t asfalt maar écht goed lopen? Nee.

Ik baal hier enorm van en wil er eigenlijk een andere DA naar laten kijken binnenkort voor een second opinion oid.

Ondertussen heb ik al in geen eeuwigheid tweespan gereden, marathonwagen incl tuigen staan te verstoffen en ik mist het echt ontzettend. Ik wil dolgraag een (leen)pony erbij zodat ik het tweespanrijden weer kan oppakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:19

Kan me goed voorstellen dat je het mist! Misschien heeft iemand hier een pony van ongeveer jouw maat die deze zomer wel een trainingskampje kan gebruiken?
Tja, en als je het kan / wil betalen: foto's laten maken van de hoef, weet je direct of het hoefbevangenheid is (geweest), of er nog iets gekanteld is of dat het toch in bijv het hoefkatrolgebied zit (is ook zo'n gebied waar van alles aan de hand kan zijn), waar door hij daardoor misschien gevoelig loopt. Beide zaken zijn niet fijn maar het is wel handig om precies te weten waar het zit. 't Kost een duit centen (denk dat je zo'n 300 Euro kwijt bent voor 2x hoef / kootgebied) maar dan weet je wel waar je aan toe bent, vwb die twee zaken.
Naar hoor.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:25

kan me voorstellen dat je het 2 span rijden mist.
kun je gaan kijken voor een leenpony?
Jij had toch eerst ook ukkie of niet?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:30

Als iemand een leuke pony heeft van 88/90 cm mag die hem zo brengen hoor, om te lenen iig.

Ik zit idd ook te denken aan foto's laten maken, maar moet dat wel even overleggen met mn ouders. Maarja volgens de DA was het toen niet nodig om fotos te maken omdat hij het maar heel licht had en zeker geen gekantelt hoefbeen. Hij loopt ook zeker niet heel beroerd, in t land is hij lekker aan t spelen en rennen. Alleen 100 % rad is hij gewoon niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:31

Wat gaan jullie weer vreselijk snel hier.

Welkom nieuweling,
sterkte met pony met plekken (weet even niet meer wie), zag een geweldig leuk veulen. Traffor die weg is, sterkte!! En ik ben vast heel veel vergeten, maar moest bijna 5 pagina's verwerken.

Vanmiddag priveles gehad met pony. Toch maar weer oude bit erin, en dat lijkt toch beter te gaan. Daarna paard nog even gereden, ging voor geen meter. Zo jammer, laatste 2 weken ging het super. En dan juist nu ik morgen weer wedstrijd heb. BAHBAHBAH

Nou, ga snel verder met eten koken. Dan paard wassen en vlechten, misschien kom ik daarna nog even hier terug.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:32

IvysToeter schreef:
kan me voorstellen dat je het 2 span rijden mist.
kun je gaan kijken voor een leenpony?
Jij had toch eerst ook ukkie of niet?

Ja ik wil wel graag een leenpony, maar geen idee waar ik die vandaan moet halen hihi.
Ukkie is al 3 jaar weg hoor, klikte echt niet met mij en hij bleef ook veel te klein voor met mennen, voor mij iig. Ik vind vanaf zo'n 90 cm een leuke maat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:40

Ukkie was geinig :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:11

*\o/* *\o/* Dora heeft GEEN schimmel *\o/* *\o/*

De VA is vanmiddag geweest :D het is gaan broeien in haar vacht en dat is gaan smetten :)
Had goed gehandeld om haar te scheren en te wassen met imaverol. Moest er zoveel mogelijk haar afhalen en dan om de dag wassen met betadine shampoo :j
Wat een opluchting!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:22

gelukkig is het geen schimmel!
en kun je haar nu lekker makkelijk behandelen met dat korte vachtje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:36

Wauw Evelii, dat is super goed nieuws. Want schimmel is erg moeilijk om vanaf te komen.

Heeft hij ook nog een idee hoe die broei heeft kunnen ontstaan?

Paard is gewassen en gevlochten en staat weer in de wei, met deken aan hoor, anders doe ik alles voor niets. Nu maar hopen dat de blote delen ook enigszins schoon blijven. Moet pas morgenmiddag starten, maar morgenochtend met zoon op pad naar allerlei spelletjes bij het buurtcentrum. Ook belangrijk om eens met hem op pad te zijn ipv altijd maar die paarden. :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:31

Rest ook bijgelezen maar weet niet alles meer.

Wel gelezen dat iemand 2 span rijden mist. Jammer is dat. Hopelijk kun je een leen pony gebruiken

eveli fijn dat het geen schimmel is. Nu maar hopen dat je het snel genezen is.

Martine heel veel succes morgen. Hopelijk is ie nog een beetje schoon.

Er is vanavond zo iets leuks gebeurd. Ik was om 2045 op stal. Even bij Veale gekeken, toen bij merrie die vandaag de tijd had, die was onrustig, maar zag nog niks. Toen bij veulen gekeken die gisteren is geboren. Kwam de staleigenaar aangelopen, even staan kletsen, ik wil terug lopen naar veale. Licht het veulen er al naast, droog en al. Merrie heeft staant de bevalling gedaan. Om 2130 was de nageboorte er al af en om 2145 stond het veulen al en heeft al gedronken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:32

Jelle verdorie zeg dat hij nog niet goedloopt! Laat het nou net om het zelfde gaan als de pb die je hebt.

VHU: daar heb je gelijk in, ooit komt het misschien wel. Ik moet nu gewoon mijn emotie afsluiten (is al gebeurd) en handelen. (moet nog gebeuren)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:47

tallechie: wat een floeperd die merrie, jullie praten en zij stiekum bevallen :D
leuk veulentje geworden?
las ook dat er hier een paar wonen, die zo het bos inrijden...wauw (ik moet kwartiertje rijden voordat ik in het bos ben, maar het zijn daar meer ruiterpaden voor onder het zadel.
las ook over een paard die gelukkig geen schimmel heeft,tja die dikke vacht he....poets me rot (behalve op sunrise, die had ik geschoren van de winter)