[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:13

Laat maar ff gaan dan Ava :(:)
En even knuffel voor Biancacoo :(:)
Staat vast super *D Baudyh spannend de keuring :):)
Ai wat een pech Tine.... nooit gedacht aan weilanden slepen? Is op zich goed voor het land hoor en scheelt zo ontzettend veel werk. Als je ruim in je land zit is het een overweging, helemaal als je geen JKK hebt. Wij hebben te veel JKK dan kun je niet slepen jammergenoeg. Ik doe wel eens af en toe gewoon verspreiden met groffe hark over stukken (als ik weet dat het flink gaat regenen en ik heb verse mest) dat verteert heel snel en is goed voor je land. Je krijgt er geen extra 'niet-graas'-plekken van.

Wat goed van Cardi, leuk hoor Maisie weer beginnen met een pony. Staat hij al in het land met de anderen? Hoe is het met Ferro trouwens?

Hier vandaag weer even gereden. Eerst 10 minuten gelongeerd, toen 10 minuten in de bak (Ollie echt continue met oren in de nek zo van nee he, ze gaat dit toch niet menen _O- ) en daarna weer buiten gestapt over het betonpad, ook 10 minuten. Hoop van het weekend even weer klein rondje te kunnen doen (6 km is mijn kleinste rondje, is uurtje stappen).

HT heb je de zitting van je wagen nog aan kunnen laten passen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:32

VHu: wat fijn jullie huis verkocht, nu ff paalrot nieuwe huis uitsluiten(mocht het er wel zijn nemen jullie het dan alsnog?) grappig dat je om de zitting vraagt....net mijn mand (achterop dressuurwagen )bij cavalier laten aanpassen(geen zin in geklapper zaterdag op DK) hij wil mijn bok graag zien en dan gaan we samen passen en meten hoe we het gaan veranderen en..in de juiste kleur,want bokkussen zijn zwart en dat wil ik niet :list:
tine balen van je 'uitmest'arm. zelf sleep in de wei niet meer ,ruim alle mest netjes op(heb ook iets van een bepaald merk gevoerd en mest niet opgeruimd......troep groeit er nog steeds niet uit te roeien -:(- )
zooo wat een grote veulen,nu 2 maanden en al 120cm.....
maisie : gaaf met cardi aan de slag,houd je man hem dan vast zo achter de wagen?
lees hier over kinderen die vakantie hebben bezig houden.....geen vriendjes om mee te spelen?
ik ga me zo maar eens richting stal schoppen......ligt tuig die nog een lap kan gebruiken,wagen mag morgen,stofdoek is voldoende (heb gisteren met de andere wagen gereden,die is nu vies _O- )juiste keuze geweest +:)+
fijne dag allemaal :)F

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:37

Geen idee HT het zijn geen grappen als je paalrot hebt dat zijn enorme kosten om het te herstellen die in principe voor de verkopende partij zijn ... en het ligt er dan ook nog aan wat het met de fundering heeft gedaan ... dus dat is echt een kwestie van eerst goed onderzoeken en dan besluiten.
We hopen dus dat er niets aan de hand is (=palen netjes onderwater en een goede grondwaterstand onder het pand), dan is het in ieder geval direct duidelijk :D
Het is echt een probleem in veel wijken in Amsterdam, Rotterdam, Gouda en Dordrecht.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:44

klopt,mijn collega had het ook in haarlem,heeft 3/4 jaar uit haar huis gemoeten,alles eruit gesloopt(incl extra kosten huurhuis enz) gelukkig was de hele buurt aan de beurt....scheelt in kosten maar toch.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:57

ha, nee, ik hoef mijn zoon niet bezig te houden.....maar het is fijn om soms dingen samen te ondernemen..hij zit gewoon anders de hele dag te lego-en...hahahaha..hoor of zie je hem niet....maar dat voelt niet goed....hij vermaakt zich bijna TE goed....haha..
maisie op pad met wagen en Cardi, leuk zo'n nieuwe uitdaging.
vhu, rondje gedaan.....in de bak vind ollie dus echt niets..haha..hoop dat je een buitenritje kunt doen...
en duim voor je nieuwe huis !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:37

Klinkt niet fijn dat paalrot. We duimen voor je

Ik haal mest eruit voor meerdere redenen. Land blijft netter en het is effectief als wormbestrijding. Ik ben bang dat als ik mest over land verspreid, ik toch meer onkruid krijg en dat ik de paarden besmet met wormen.

Hee, ik heb geen uitmestarm, maar een golfarm :+

Maisie leuk aan de slag geweest
Baudy: wat een reus!! Ik vind hem erg leuk en succes met de keuring

Verder voel ik me brak dus ga even rustig op de bank hangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:05

Vind het ook wel zo netjes als alles netjes wordt opgeruimd hoor Tine, heb ik ook bij mijn eigen wei. Maar als je geblesseerd wordt / bent kan het handig zijn (ook al is het maar af en toe...) wellicht een alternatief voor handen te hebben.
Wat HT zegt over haar bloemenwei dat wil je ook niet natuurlijk.
Er stond ooit een stuk van Bioron in de Mensport en hij vertelde ook over het slepen etc klonk logisch.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:27

Ja Remko houd cardi vast achter de wagen. Hebben we met robin ook veel gedaan kunnen ze mooi aan het verkeer wennen en de rondjes die ik vaak rijd.

Poepscheppen doe ik hier ook om de wei netjes te houden. Dinsdag ook nog die plekken gemaaid omdat er wat stekels stonden en het gras lang was. Knapt het altijd mooi van op.

Met ferro gaat het redelijk. Hij krijgt binnenkort speciaal beslag. Probeer het nu een klein beetje weer op te pakken voor de wagen.

Cardi vandaag gelongeerd met singel. Was allemaal prima. Staartriem geeft hij ook niets om.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:54

Wij deden altijd de weiden slepen...maar 3,5 hectare voor 3 pony's...dus genoeg om om te weiden..1x een koppel merrie's met veulens gehad en pony's van een man uit het dorp..daarna mega wormbesmetting dankzij die paardenmest van die paarden..... ;( dus.....zolang je geen vreemde paarden op je land hebt..en de weide voldoende rust kunt geven na slepen...is het een prima alternatief..maar je kunt er wel ernstige worminfectie's van krijgen.....
Mooie oplossing zo word Cardi mooi mak !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:07

Hier ook weide slepen. Ga echt niet 5 ha scheppen. Ha ha.
Merrie is ingevlochten. Nu king nog en wassen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:33

Wij hebben 4 ha zomerwei, maar de paarden komen alleen in het eerste stuk van ca 1 ha. Dat is dan nog weer in 2 stukken verdeeld en krijgen ze via strookbegrazing. De andere stukken mogen ze in het najaar wel op om kaal te eten (afgelopen najaar voor het eerst zo gedaan, omdat ik geen schapen meer wil. Die domme beesten braken steeds uit) Maar omdat paarden zoveel kuilen graven wil ik ze liever niet overal. Nu is alleen het eerste stuk hobbel de bobbel.

Zoonlief heeft net zijn laatste viertaltraining gehad voor de kampioenschappen. Het ging heel goed, dus dat is mooi voor het vertrouwen.

Jullie mogen zaterdag om 9.18 (Sam), 11.18 (Amerigo) en 13.45 (viertal) even flink voor ons duimen ;-).
Zondag moeten we wsl al om 8.30 in de baan met Amerigo voor de finale van de M1/M2 a/btjes. Die tijdindeling moet nog gemaakt worden, maar hij rijdt in ieder geval finale.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:06

Wat raar dat ze zo graven Tine... Heel veel succes van 't weekend!

Zit in de trein op terugweg van uitje met team waar ik dus miv komend studie jaar geen deel meer van ben. Was gezellig. Hoop dat ik straks wel kan slapen is toch nog erg druk voor mijn 'hoofd'

Gelukkig Ferro weer wat beter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:52

Goedemorgen
Wedstrijdgangers voor aankomend weekeinde succes !!
Vhu kunnen slapen ?
Wij hadden een kennis op bezoek...tot errug laat..die heeft t thuis best zwaar..dus gezellig er even uit ! !
Maisie fijn dat Ferro al wat beter gaat !

Hier honden al lekker laten rennen op speelveld ..en buiken weer vol.
Afvalcontainer werd om 7 uur !! Al geleegd....die moet ik dus echt niet vergeten donderdagavond al neer te zetten...dan ben ik gewoon te laat. Ik dacht dat het altijd om 8 uur aan de weg moest staan...maar goed dat we dat niet doen...

We hebben een weekeindje weg voor de deur. .vriendin komt in huis en doet de honden, en heeft zelf ook een husky mee, dus kan met gerust hart op pad gaan......maar vind t niks zonder honden weg. Hahaha.

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:12

Bianca: lekker even weg ook al is het dan zonder honden. Altijd fijn als je je huis vertrouwd kunt achterlaten. En dat is wel heel vroeg met container legen.
VHU: graven is niet zo raar hoor. Doen de meeste paarden voor ze gaan rollen. Tja, als dat dan maar vaak genoeg op dezelfde plek gebeurt, krijg je vanzelf een kuil.

Hele lijf doet vreselijk pijn, gaat een moeizame dag worden. Om 10 uur komen zadelpasser en fysio voor Sam, vanmiddag heeft zoonlief nog les met beide ponys. En dan moeten ze nog allebei in bad en in de knotten, zadels en hoofdstellen gepoetst. Ik hoef me niet te vervelen vandaag ;-)

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:22

Hoop dat ik het allemaal volhoud..maar ik heb genoeg medicatie meegenomen...haha...
Tine, ik hoop dat jullie een goed passend zadel gaan vinden, maar dat zal best !!

even wat boodschapjes gedaan.....hondjes lekker erbij....gekke beesten, ze merken gewoon dat er iets aan de hand is..voelen dat feilloos aan als ik weg ga.....en nu denken ze..we mogen meeeeeejjjj :+ :+ da's wel sneu...maar de oppas is echt gek op ze..dus zal ze goed verwennen..haha..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:25

Sterkte met je lijf Tine! En weekendje weg zonder honden voor Biancacoo :)

Als een blok geslapen :+ gelukkig :D

Hier eerst nog allerlei administratie gedaan maar dat is nu allemaal af *\o/* en zo naar museum Louwman in Wassenaar, is automuseum, met zoonlief. Daarna natuurlijk uitwaaien op het strand. Eigenlijk zouden we vandaag met vakantie maar ivm het huizengebeuren doen we het niet, is veel te druk met al het geregel. We hebben wel nog weekje Vlieland staan in augustus.
Wilde eerst Wiske nog wel wegbrengen naar het pension, maar toch maar niet gedaan. Net zoiets als Biancacoo vind het gewoon erg ongezellig als ze er niet is :+

Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:12

Zadelpasser had zoiets nog nooit gezien. Een pony die in zo korte tijd zo enorm in bespiering was gegroeid. Was op papier ook heel mooi te zien met dat meetding wat ze ervoor gebruiken. Ze had eigenlijk verwacht dat pony gewoon heel dik was geworden of dat wij het helemaal mis hadden. Maar pony was modelletje topsportpony geworden, en op de goede manier. Zadel ligt nu dus bijna helemaal goed, moet alleen aan de rechterkant iets opgevuld worden. Omdat er nu synthetisch in zit en zij alleen met wol werkt, moet alles er uit. Dat laten we uiteraard pas na de kampioenschappen doen. Maar wel heel fijn dat we niet op zoek hoeven naar ander zadel!

Zometeen ponys vangen voor de les.

Hier weten de honden altijd precies wanneer ze meemogen of wanneer ze thuis moeten blijven. Zo grappig dat ze dat door hebben.

Timon heeft vanmorgen trouwens 2 uur buiten rondgestruind en was aldoor bij ons (met pony) in de buurt. Je zou haast weer gaan proberen om hem dag en nacht buiten te doen, maar dat durf ik voorlopig nog niet. Meestal is hij na een half uur of zo alweer binnen. Gek beest.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:08

Nou dat scheelt dan weer Tine :j
Zoiets stoms net met Piet. Wilde wat freestyle met hem doen in de paddock van de pensionstal. Die is omheind met 3 balken (een op zeg 50, 100, 150 cm). Dus ik 't kereltje los en wat gebeurt er? Wurmt hij zich zo tussen balk 1 en 2 door ik stond helemaal :oo :o? rende zo weer naar de wei. Stond daar overigens keurig voor het hek te wachten en liet zich goed pakken maar zo flexibel heb ik ze nog nooit gezien =:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:30

Haha, ik heb dat met Amerigo ook een keer gehad. Had hem apart gezet, zodat hij rustig zijn eten op kon eten. Sprong hij tussen 2 linten door weer naar de wei terug. Ik wist niet wat ik zag. B-)

Les met de ponys ging superfijn, alles staat nu gewassen en gevlochten te eten. Mogen ze zo weer terug naar de wei, kan ik naar bed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:39

VHU: hahaha, die Piet!

@Tine: heel veel succes, morgen!

@Biancao: wat leuk! Hoop dat je er lekker van kunt genieten; veel plezier!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:51

Gekke piet, hebben een huisje, is netjes, goed geslapen, en vandaag lekker op pad, we zitten naast de Loonse en drunense duinen, lijkt me erg mooi, ben erg benieuwd !

Fijn geen nieuw zadel Tine.
Succes iedereen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:02

Hier nog aan het nagenieten van de keuring van gisteren. Ging er blank heen. Hoopte op een eerste premie. Nou dat werd het plus de rest. Ha ha. Uitnodiging voor de CK en reserve kampioen. Van de 31 veulens. Van veel bewezen hengsten. En wij een jonge ondergewaarde hengst.
Kampioen werd een veulen van Gotsha Utopia ( waar wij onze merrie nu drachtig van hebben)
Andre van Norel de eigenaar van de hengst hielp ons allebei voorbrengen. Toen werden we kampioen en reserve kampioen. Super!!!
En ook nog mooi verkocht aan van Norel. Kan niet beter.

Tine succes vandaag.
Gekke piet.
Bianca ff lekker weg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:33

Denk dat je het daar wel mooi gaat vinden Biancacoo!
Wat een geweldig succes Baudyh, erg mooi. En super dat hij naar Van Norel gaat!
Heel veel succes vandaag Tine *\o/*

Het is hier flink warm. Wil zo nog op de fiets naar de pony's wil toch echt weer aan mijn conditie gaan werken. Hoop dat het niet te veel is weggezakt na nu al 5 weken vrijwel niets gedaan te hebben. Kan wel km's willen gaan doen straks weer op de poown maar mijn eigen conditie moet ook goed zijn anders hou ik het niet op een fatsoenlijke manier vol :+

En niet te geloven maar vanochtend maar liefst tot 9.30 uur uitgeslapen, ongekend, is jaaaaaaren niet voorgekomen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:22

Vandaag Efteling gedaan, zoon wilde naar ravelijn, hij vond het mooi, maar met zijn 8 jaar oud....dit zijn helemaal niet de echte mensen.......hahahahaha...
Leuke dag gehad !
Baudyh, gefeliciteerd !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:30

Grappig Biancacoo :+ zoon laat zich niet foppen :+
Hier ruim 20 km gefietst ging traag maar goed :)