[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:14

Maisie, zag je foto op FB (omdat Olga erop gereageerd had) Dit soort plaatjes duwen mij weer een richting op..............zelf niet meer aan het stuur bij buiten mennen hihi....een ongeluk zit in een klein hoekje...

Gelukkig is het bij schrammen gebleven !

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:19

ollie een dikke vette :(:) , al heb je daar misschien wel niets aan...

Maisie, zo je schrikt je rot! Fijn dat iedereen zo goed als ongedeerd is gebleven. Wel super dat je op de dag zelf nog een kraan hebt kunnen regelen..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:22

Wow Maisie!!! Jullie zullen geschrokken zijn! Wat was er gebeurd? Schrok Ferro ergens van?

Iedereen die mij een bikkel vindt, thanks! Dit was een paar maanden geleden echt nog niet gelukt. Dankzij de revalidatie kan ik zoveel meer nu. Ben nu natuurlijk wel best moe hoor. Even nog The Voice afkijken en dan naar bed. En het is natuurlijk maar voor een paar weken, daarna hoef ik niet meer overdag op kantoor te werken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:23

kraan is van remko zn broertje. zn vader bestuurde hem nu dus dat is wel handig.
Anders was het nog niet zo makkelijk om hem er uit te krijgen.

Jah kar is idd niet het belangrijkst maar toch wel fijn dat ie nog heel is. Nu hopen
dat jeroen er niet te veel schrik van over heeft gehouden. Die zal morgen wel
stijf zijn.

Ollie ik had al op fb gereageerd maar nogmaals een knuffel voor jou :(:) het
zal geen makkelijke beslissing zijn geweest.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:24

Ollie sterkte!!! Ik had er even overheen gelezen. Wat een moeilijke beslissing!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:33

Goeie genade Maisie zijn ze gewoon opzij gesprongen en in de sloot terecht gekomen of is Jeroenski terug gaan lopen ofzoiets? Is er iets wat we hiervan kunnen leren zodat we daar om kunnen denken? Flinke sloot trouwens zeg (die hebben ze bij mijn stal gelukkig nergens....met zoveel water). Maar hopen dat het goed gaat straks met Jeroen weer voor de wagen. Was Remko erg geschrokken of viel het allemaal mee? Kan me voorstellen als je er langzamerhand beetje inschuift dat je dan wel cool kunt reageren.... maar was hij alleen, kon hij de pony makkelijk loskrijgen? Want als je allebei kopje ondergaat lijkt me toch echt heftig....pfffff.

@Ollie pony's/paarden verkopen is drama hoeveel je er ook over hebt nagedacht. Sim is een plaatje en prachtige menpony, er komt vast wel een hele goede fijne kandidaat waar jij ook een goed gevoel bij krijgt....maar wat een ontzettende moeilijke beslissing, dikke knuf hoor :(:)

@Frensie vooral je rust pakken zodat je genoeg slaapt.... is even topsport bij jou!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:40

jeetje maisie, dat is schrikken, hoop toch dat zoiets me nooit gaat gebeuren...

iedereen die dit weekend op wedstrijd gaat, veel succes!!!

ollie, sterkte ermee...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:20

Goeie genade Maisie zijn ze gewoon opzij gesprongen en in de sloot terecht gekomen of is Jeroenski terug gaan lopen ofzoiets?
Hij liep over de dijk. Kwam een auto met aanhanger die stopte netjes remko wou er in draf langs. Jeroen bedenkt das eng en vliegt
door de prikkeldraad de dijk af een stuk heel steil waardoor hij waarschijnlijk een douw van de kar heeft gehad en daarna in het water is gesprongen
en daar nog is omgedraaid. Was toch wel een meter of 10 die hij heeft afgelegd voor het water.

Is er iets wat we hiervan kunnen leren zodat we daar om kunnen denken? Flinke sloot trouwens zeg (die hebben ze bij mijn stal gelukkig nergens....met zoveel water). Maar hopen dat het goed gaat straks met Jeroen weer voor de wagen. Was Remko erg geschrokken of viel het allemaal mee?
Remko viel wel mee. Meer als denken van daar gaan we kon hij niet toen was het al gebeurd.

Kan me voorstellen als je er langzamerhand beetje inschuift dat je dan wel cool kunt reageren.... maar was hij alleen, kon hij de pony makkelijk loskrijgen? Want als je allebei kopje ondergaat lijkt me toch echt heftig....pfffff.
Hij was alleen kwam gelukkig snel hulp. Jeroen stond gewoon rechtop dus lang leve de snelsluitingen hij was zo los. Zn leidsels zaten wel rond zijn
wiel dus die heeft ie los moeten maken (maar ook die zijn nog heel) Jeroen is ook met zn borsttuig in het prikkeldraad gekomen want daar
zitten schaafplekken op dus gelukkig niet met zn borst zelf.

Leermoment tja niet echt kan iedereen overkomen. Hij vond het opeens eng en het ging te snel om te reageren. Als er
iemand achterop had gestaan had die alleen van de kar kunnen springen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:30

maisie: ben er gewoon stil van....dat is een schrikmoment en dan cool blijven....tjeetje
ollie: sterkte met je besluit van simba :(:)
hier weinig paard/pony even extra aan het werk,dus ontspannen na werk met strontscheppen en voeren and thats it... :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 07:25

:(:) jemig, Maisie, wat een mazzel dat het geen diep kanaal is, maar een sloot waar je nog in kan staan. Doodeng.

@Olga
:(:) Moeilijke keuze om Simba te laten gaan.
Maar voor Simba vind je vast een geweldig huis, want er zijn genoeg menners, die zo'n pony voor de koets willen hebben.

( :o stiekem hoop ik eigenlijk dat je geen geschikt iemand vindt :o en dat je stiekem hem toch houdt.)

Maar ik zal de keuze niet moeilijker maken en je steunen in elke beslissing die je neemt.
Liefs Paul en Corinne

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:17

Goeiemorgen

Maisie hoe is het nu met Jeroen?? Spierpijn/stijf?? En met Remko? Wel gewoon kunnen slapen vannacht?

Iedereen met wedstrijd vandaag veel succes en veel plezier!!!
De rest ook een heel fijne dag vandaag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:29

Jeetje maisie. Dat ziet er niet fijn uit. Hopelijk heeft Jeroen erg geen last van. Het kan iedereen gebeuren, maar wel erg vervelend.

Ik ga hier straks richting wedstrijd. Heb maar 2 uurtjes geslapen dus geen ideale voorbereiding.
Zo maar even paracetamol in nemen.

Ollie jammer dat je Simba te koop hebt gezet, maar wel logisch.

Iedereen met wedstrijd succes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:34

Goedemorgen:

Ollie: sterkte met moeilijke beslissing
Maisie: wat een verhaal. Gelukkig allemaal goed afgelopen. En hopen dat de pony niet al te veel schrik heeft gekregen. Hoop dat hij niet al te stijf is. En een pluim voor je man/vriend.
Tallechie: hier ook slechte nacht. Tot straks.
Frensie: kijk je wel heel erg uit dat je nu niet over grenzen heen gaat. Ik vind persoonlijk dat je nu wel heel veel doet. Ben zo bang dat je dan een terugval gaat krijgen.

Nou, ik ga hier snel aan de slag. Misschien kom ik vanavond nog even langs, maar kans is groot dat ik daar te moe voor ben. (Zal niet voor half 8 vanavond thuis zijn. Wedstrijd duurt tot 6 uur)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:50

Wedstrijdgangers succes! Jullie zijn vast lekker relaxed gezien de weinige slaap :z :+ :(:)

Maisie wat je zegt lang leve de snelsluitingen....snel en wendbaar is mooi bij een pony maar zo toegepast nogal heftig :\

Frensie ik ben ooit van de snelweg afgehaald door de ambulance -O- . Doordat ik steeds maar over mijn grenzen was gegaan stonden mijn spieren stress-stand waardoor ik op een gegeven moment helemaal verkrampte en echt niets meer kon, alleen nog maar net mijn telefoon pakken en 112 bellen en met heel veel moeite (ik kon ook nauwelijks meer praten) uitleggen waar ik stond. Als ik teveel doe kom ik in een soort hyperstand, alles (lijf, geest) staat op topprestatie. Ik kan dan ook heel veel en ben op mijn werk dan ook overal heel 'goed' in (is gewoon zo :o ) maar ... op termijn pikt mijn lijf het dus niet meer en reageert door te verkrampen. En dat is heel gevaarlijk. Het voorstadium bij mij is dat ik steeds harder ga lopen, alles naar mezelf toetrek om in 'control' te zijn.... maar ik moet juist uitbesteden en rust nemen ... is dus heel tegengesteld voor mijn gevoel en daardoor erg moeilijk. Wat voor mij erg helpt als controlemiddel is dat ik kan genieten (echt dus he, dus niet van ik moet of ik zal dat of dat doen perse) van mijn paard / pony. Als ik dat nog kan en ook doe, gaat het goed met me :D ik heb die rust om me heen echt nodig om weer op te laden.

Heftige verhalen zo bij de koffie :9k

We gaan zo naar de wasserette, boodschappen doen, was weer ophalen en dan lekker vanmiddag naar stal :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:40

Oei VHU dat is niet best!
Als ik 's avonds dienst heb zit ik gewoon lekker op de bank bij de tv met een kopje thee. Dus dat is niet heel inspannend gelukkig. Heb vanochtend Gwin lekker in het bos gereden en zit nu met een warm chocomelletje thuis te bedenken welke film ik zo ga kijken :D Dus ik neem nog wel rust. Komende week moet ik nog veel werken, de twee weken daarna al veel minder. Het is ook maar tijdelijk en dus goed te overzien. Bedankt voor de bezorgdheid! En ik doe zeker mijn best om op mijn grenzen te letten. Ben nu ook gewoon moe, van het rijden en van het werken. Dus vandaag verder een lekker luie dag, moet alleen nog even een paar boodschapjes halen en verder 'moet' er vandaag niks.

Gwin was goed te rijden in het bos! Heb met hartslagmeter gereden maar die haperde af en toe, iets teveel haar ertussen denk ik. Sommige stukken in het bos zijn nog wel erg nat. Heb 12 km gereden, klein rondje dus. 9 km/u niet erg spectaculair, maar heb lang gestapt op de heen- en terugweg. Het wordt tijd om rustig aan de training voor de endurance weer op te pakken, dus hopelijk blijft de winter weg.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:41

baudyh : Wat een leukertje zeg!! Je nieuwe aanwinst :D

Maisie: Jeetje!! :O Inderdaad nog diep ook!! Gelukkig is het goed afgelopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:34

Ik was toen gewoon 'gecrasht' zeg maar :o maar fijn als je wel zo je rust kunt pakken (en dat ook doet) dat lukte bij ons toen ook niet omdat zoonlief nog zo klein was (hij was toen geloof ik 1.5 / 2 jaar of zoiets). Maar ik deed het zelf ook niet hoor :x als hij sliep werkte ik gewoon door.
Ben je van plan Kootwijkerbroek te doen, de 26 km? Of komt die nog te vroeg?

Nou wasserette die ik op het oog had bleek er niet meer te zijn, gelukkig wisten de buren (= studentenhuis :+ ) wel waar nog een andere wasserette zit met mega-grote-wasmachines dus alles kan dan in een was en is binnen uur schoon & droog (zeggen ze <<) )

Ga naar stal :evaw:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:37

Fijn weekend iedereen en succes voor alle wedstrijdgangers !

Oh ja, nog een vraagje over ongelukken: horen jullie wel eens van ongelukken/omslaan/etc met mennen in een rijbak ? Of is het eigenlijk voor 99% dat er alleen buiten ongelukken gebeuren ?
Kan je in een rijbak uberhaupt omslaan (bij gewoon stap/draf/galop "dressuur") met een shet met tweewieler ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:12

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:19

Ben ik heel even. Ben even thuis op pony voor paard om te wisselen. Pony en Thabor staan lekker in de wei. Wedstrijd ging goed. Heb natuurlijk heel weinig kunnen trainen, dus was tevreden met een ontspannen pony. Nageefllijkheid moet beter, maar dat kan ik nu gewoon niet verlangen. Heb ik toch 189 en 179 punten en voor 1e proef een 3e prijs. :D Tweede proef was hij moe, dus ging niet zo fijn meer. Maar dit belooft goede resultaten als we wel kunnen trainen :j

Ingrid: ja je kan in binnenbak omslaan, heb ik 2 keer gehad met mijn vorige paard. Was een concourswagen, dus zo'n ding wil ik never nooit meer. Laatste keer waren we op AC lijn aan het draven. Ineens, waarvan geen idee, schrikt hij en gaat er in volle galop vandoor, tja, dan ben je snel bij de A en moet je naar links of rechts, en heb je een heel korte bocht, zeker in galop. Ik werd tegen schot gekwakt, kar volledig aan gruzelementen. Gekke paard ging ook nog een keer van hand veranderen, niet handig want de rest van mijn medelessers stond in het midden van de bak. Dus nog botsing met andere aanspanning. Vreselijk.

VHu: fijn dat je toch iets gevonden hebt. Ik had vanmorgen voor ik wegging 2 machines aangezet, nu snel weer twee ritten en de andere opgehangen om te drogen. Heb ik morgen toch een beetje vrij hoop ik

Nu ga ik nog snel een stal uitmesten en Rembrand meenemen naar wedstrijd. Tot later

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:52

@ivystoeter
Super gefeliciteerd, vrouw van. Spannend! Veel plezier bij het organiseren.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:54

@ VHU Kootwijkerbroek is op een zondag, dan rijd ik niet. Anders had ik hem wel gedaan denk ik. Mendurance wil ik dit jaar dus nog niet. Eerste wedstrijd is Kootwijk in april.
@ IM ik voel me best veilig met Gwin in de bak, maar ongelukken kunnen helaas altijd en overal gebeuren.
@ Tine super pony!!! Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:55

IT GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN MET HET GEWELDIGE KADO!!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:03

IT kijk zo je topic even.

Ben moe...... kan amper mijn ogen open houden. Ga zo dus maar even liggen. Daan en vriendlief zijn er niet, mijn ouders nog wel, maar die vinden het niet erg als ik even ga liggen.

Ik ben trots op mijn knollie. 1e proef 174, 2e proef 186. 1e wp is dus binnen in de L.
1e proef was ik nog erg zoekende, hij liep dan weer te snel, dan weer te langzaam. Dan is een 20x 40 bak erg klein voor zo'n groot paard. 2e proef net wat brutaler gereden en die ging ook beter. Daar was ik 4e van de 11.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:18