[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:04

oeh menles ook gaaf avaluna! :D en fotos plaatsen dan he! :D

en @VHU; ben heél benieuwd naar snuit-4span fotos!! :):) Wat een gave dingen kun je daar uitvreten met je ponys hee! :D

*uploadt een paar fotos O:) *

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:10

Wilde mijn laptopje eigenlijk dichtdoen maar bij deze dan, onze dappere man in 4-span, jullie zien het: hij is 8-)
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:12

@VHU: wat gaaf *\o/* . Snuit is sowieso 8-) *hij is helaas te klein voor bij de mijne*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:16

oeh keigoed staat dat 'm! :D
lekker hoor! :D

Ik heb wat fotootjes van vanavond in de wei. Wat VD en kwalleballen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:):) Los mee :D

Afbeelding
hij is zo mooi :+:

Afbeelding

Afbeelding
En zo heb ik 'm achtergelaten.. :9

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:19

@Naaltje: wat doen jullie toch altijd geweldig leuke dingen, samen <3 :j . Volgens mij kun je hem prima achter laten zo! Alvast een heel fijne vakantie, geniet er lekker van :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:20

Gave foto's naaltje en vhu!

Naaltje idd best eng als zowat gebeurt als je dat je maar +- 100 meter kunt lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:21

@Rhine: je was toch niet alleen, of wel?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:22

Nee papa was erbij gelukkig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:23

ja jeetje.. als ik daarover ga nadenken... Ik loop namelijk best vaak tijdens buitenritten ook.. :=
jij hebt dus wel zekerteweten een groom van puur goud nodig..

@avaluna; dit was een hele tijd geleden, maar hij wordt daar zo gaaf van, misschien toch maar vaker oefenen :j

nou, om het af te leren ;)
Daarna ga ik achter opladers aan, m'n besjes schoonmaken en daarna m'n document inbinden :P
En dan biertje opdrinken en bedje toe :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:D Ik ga dat mormeltje missen :D

niet teveel mauwen jullie :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:27

_O- +:)+ heerlijke foto's Angela!

Goed dat je zo verstandig was Rhine om niet alleen te gaan....je ziet het, ongeluk zit in een klein hoekje.

Hier ging Rattan de andere voorpony schrikken van een nieuwe bloembak, raar beest, loopt zijn hele leven al marathons, heeft alles gezien en gedaan, moet je schrikken van een bloembak.
Je ziet Snuit ook denken van ja, jeetje zeg doe normaal, ik ben hier ff geconcentreerd bezig :roll:
Afbeelding

@Avaluna Rattan is 1.25, Snuit 1.15, die achterpony's zijn plm 1.30, kun je nagaan wat voor passen Snuit dan maakt ... oftewel: geen wonder dat Alwyn hem niet bij kon houden :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-07-11 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:29

@Naaltje: wat ontzettend gaaf! Echt leuk die foto's <3 . Ga jij nu maar even lekker je ding doen, niet teveel je paardje missen en lekker genieten van julie vakantie *\o/* *\o/* *\o/*

@Rhine: daar moet je dan idd niet aan denken :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:37

Heerlijken foto's naaltje!
Vhu dat doet ie goed zeg!

Nope ik ga nooit alleen op buiten rit en dit heeft het bevestigd :j
Maar gezien ik ze niet zelf kan inspannen kom ik ook niet in de verleiding :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:52

nou nog 1 keer naar de auto en dan on the road!
:wave:
tot over 2 weekjes!! :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:25

Hele fijne vakantie Naaltje en wat megablitse fotos!!! :j

VHU: fantastisch zicht he in t vierspan, hij liep echt goed!!! :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:26

Naaltje, supergave foto's van jou en didd's !!
hij ziet er gooooeeeed uit !!!!

VHU: wauw :wow: wat doet snuit dat goed !!!!!
superpony is het toch <<) echt een mega gaaf gezicht !!! toppertje !!! *\o/* en jij met je bigsmile achterop !!

Goede prestatie gehaald Bettepet, gefeliciteerd !! *\o/*

lanouska ook goed gegaan met het span, fijn hoor, zo kom je iedere keer een stukje verder samen !! super.

nou hier niks bijzonders, straks werken....
fijne dag allemaal, en naaltje tot over 2 weken,....zou er dan al een nieuw topic zijn ??? deel 4 ??O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:44

Goedemorgen.
@Naaltje: fijne vakantie. Leuke foto's! Wel jammer dat je hem nu op zo'n volle wei moet zetten, terwijl het lijnen juist zo goed ging. Kon je niet met iemand regelen dat hij steeds een klein stukje erbij kon krijgen?
@ Rhine: kan me je schrik goed voorstellen. Ik ga ook nooit alleen op pad. Je ziet maar, kan zo iets gebeurd zijn.
@ VHU: die Snuit 8-) <3 Bij die laatste foto zie je hem echt denken: ga naar je eigen kant, je loopt in de weg. Leuk dat je dit soort dingen ook allemaal kunt doen bij stal. Ik zou tzt graag ook eens 2-span doen met Rembrand en Thabor, maar heb geen tuig daarvoor.
@ Avaluna: heerlijk toch dat je eindelijk menverhalen kunt posten
@ Lanouska en Bettepet: gefeliciteerd.

Voel me nog steeds heel erg ellendig. Maar ik moet mee met de rit van Thabor. Mijn man is geen menner, dus moet helpen met inspannen. De beleerman heeft zelf een heel ander soort tuig, hij zal er misschien wel uitkomen, maar ik wil geen risico lopen dat er verkeerd wordt ingespannen. Vrees dat ik een beetje ga instorten als we terugkomen. Dat wordt weer een vrije dag voor pony. Bah, zo kom ik toch nooit ergens met mijn training. ;(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:10

Oohh Tine, tuulijk wordt t wel wat en fijn dat je man met m wil lopen ondanks dat ie geen menner is

Biancacoo werkse ! (Ga ik ook doen pffff zal druk zijn)

:wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:43

Lanouska en bettepet gefeliciteerd.

Ik ga ook naar Leek, maar kan lekker thuis slapen :-) Wij hebben ook geen overnachtingsmogelijkheden dus moeten wel, maar is maar een klein einde. Baal wel dat de startlijsten er nog steeds niet op staan.

Zweelo gaan wij ook heen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:50

Avaluna gaaf hoor. Eindelijk heb je er weer tijd voor.

Gave foto vhu van snuit in vierspan.

Naaltje super foto's en wat is Dids al afgevallen

Die rattan.. Fijn dat snuit het gewoon bij kan houden en dan is het niet zo vreemd inderdaad dat alwyn het niet bij kan houden. Maar veale schrok de laatste tijd ook overal van, terwijl die ook zoveel gewend is. Gisteren ging het goed.

Rhine goed dat je vader mee was. Dit is ook een reden waarom ik met veale nooit alleen naar buiten ga. Met alwyn moet ik straks even zien hoe het gaat.

naaltje fijne vakantie

Tine succes. Je hebt voorlopig toch geen wedstrijden? Lekker rustig aan doen.

Ik ga Daan wakker maken en voeding geven

Wie gaat trouwens het nieuwe topic openen, dit moet al met 40 pagina's gebeuren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:01

Citaat:
Wie gaat trouwens het nieuwe topic openen, dit moet al met 40 pagina's gebeuren

Wil ik me deze keer wel voor opofferen, maar weet niet of ik het zo mooi krijg als Poeltje toen had. Weet niet hoe ik iets met foto's kan opslaan zodat ik het direct kan publiceren als 't nieuwe topic wordt geopend. Maar als iedereen een stukje wil pb'en? Met 3 leuke foto's of zoiets (of meer als je meer pony's/paarden hebt)? Kijk ik wel of ik iets in elkaar kan knutselen. Of als iemand anders het heel graag doet, trek ik me weer terug :+

Met Alwyn beste is buiten altijd iemand erbij te hebben maar met Alwyn hoef je als groom niet veel verstand te hebben van mennen, hij gedraagt zich bij mij altijd erg makkelijk. Het is meer voor als er iets heel raars gebeurt, zoals laatst met die quads dat het handig is dat je er iemand bij hebt (maar met die quads had ik er ook niemand bij, maar ja, ken die pony als mijn broekzak, da's dan nog anders dan als je hem nog niet zolang hebt). Of als er iets op de weg ligt / de doorgang verspert en je moet er wel langs. Bij Alwyn moet je heel goed met je zweep werken als er iets engs is, dus die zweep goed aanleggen aan de kant waar je niet wil dat hij heen gaat of zachte tikjes geven (moet je dus maar mee gaan oefenen ;) ). Maar ik denk dat je verstandig genoeg bent om zelf in te schatten wat wel/niet kan. Ligt ook aan je route, hoe het er uit ziet, hoe druk het is etc.

Zo echt slechte nacht gehad, werd helemaal naar wakker allemaal rotbeelden in mijn hoofd van zieke / dode paarden %) Net mijn profiel aangepast met info over Rizanta, daar werd ik helemaal jankerig van dus maar snel iets anders doen...Gelukkig manlief aan het werk, zoonlief naar sportkamp en net alle mail gecheckt, dat is allemaal klaar. Kan ik de rest van de dag mijn eigen zin doen.

Ga zo naar Van Rijs, tuigmakerij hier in de buurt, slagriem ophalen voor Bente, vertrouw dat gehup niet en wil geen hoeven in mijn richting (misschien beetje gemuts, maar better safe than sorry denk ik dan) en even ander bitje kopen (appelbitje) denk dat dat prettiger voor haar is. Met rijden zit ze op een dubbelgebroken aurigan strens en daar is ze zelfs ook nog heel gevoelig op, denk dat de liverpool net te scherp voor haar is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:12

Volgens mij kun je het eerst in bijvoorbeeld word doen en dan kopieren ofzo. Anders poeltje even pb-en hoe ze dat gedaan heeft.

VHU de eerste tijd ga ik sowieso met iemand naar buiten. Moet pony eerst leren kennen. maar we hebben een rondje van 1,2 km waar bijna geen verkeer aankomt en rondje gaat om stal heen, eigenlijk om de weilanden. Dus als er wat is kan ik via de weilanden terug. Maar eerst elkaar maar leren kennen.
Het is een rondje waar de weg niet heel breed is, maar waar je de berm wel in kan. geen sloten of iets dergelijks.

Ik moet sowieso met alwyn leren mennen omdat ik de zweep meer moet aanleggen. Dit heb ik gisteren ook bij veale geprobeerd en werkte wel, maar is wel een hele omschakeling.

Vervelend dat je slecht hebt geslapen. Goed dat je een slagriem gaat ophalen. Beter zekere nemen voordat er wel wat gebeurd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:15

Ben ik weer, terug van rit met Thabor. Hij deed het heel goed. De eerste viaduct kreeg hij gelijk de vuurdoop, we kwamen een grote vrachtwagen tegemoet, passeren net voor wij viaduct onder gingen. Braaf paard, geen stap verkeerd <3 . Daarna een stuk langs de N33 gereden, ook geen enkel probleem, weer terug onder de weg door via kleine viaduct. Hele rit ging superbraaf, op een puntje na. We reden uiteraard weer net langs het water, er liep een man op het maaipad, en die was blijkbaar erg gevaarlijk, want hij draaide om. Ondanks dat het dus super ging, heb ik weer doodsangsten uitgestaan, dus morgen een afspraak met huisarts gemaakt om te kijken wat we daar aan kunnen gaan doen. Is zonde als ik nu de weg niet op kan, want Thabor (en ook de andere 2) kunnen het best.

Morgen gaan we de grasmaaier erachter doen en ik denk dat we dan wel klaar zijn met beleren. Manlief wil proberen (zolang hij zonder werk zit) om naar de menles te gaan :j (bij die instructeur waar ik bij weggegaan ben, maar goed, is om het te leren niet zo erg), om het mennen ook te leren. *\o/*

@ VHU: :(:)
@ Tallechie: inderdaad voorlopig geen wedstrijd, maar ja, je moet natuurlijk wel blijven trainen. Bovendien ben ik nog steeds niet op het niveau terug wat ik in januari/februari had. Toen liep R echt superfijn. Weet nog steeds neit of ik wel naar kampioenschap ga. Heb nu niet het gevoel dat niveau er is en dan is het wel een heel erg eind rijden als ik er niet klaar voor ben. Weet niet hoe lang van te voren je uiterlijk ingeschreven moet hebben.
Nieuw topic openen is niet mijn ding helaas, veel te weinig verstand van computers :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:19

Tine staat dat niet op startlijsten voor wanneer je je moet inschrijven.

Ik weet ook niet wie de andere deelnemers zijn in het z, maar zoveel zullen er niet zijn denk ik.

Fijn dat thabor het zo goed doet, jammer dat je zelf niet kan ontspannen

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:31

VanHuisUit schreef:
@Askazita fijn dat je zoveel hulp hebt, die wat 'oudere' men-mannen weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn :j
ja dat klopt ze hebben ook meestal meer ervaring, zal wel goed komen denk ik ;)

VHU leuk dat je met Bente gereden hebt en leuke foto's van het 4span
avaluna leuk menles
Naaltje leuke foto's van het vd

ik ga misschien vanmiddag of vanavond meer eventjes met Asmiro oefenen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:39

askazita veel plezier alvast en succes.

Ik heb morgen een shoot met Daan :-) Hopelijk komt de planning uit dat hij wakker is als we daar zijn.

En morgenmiddag les onder zadel...