[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:31

Hoeveel nsps?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:33

7,5 van mij zelf(1 is vol NSPS gefokt, maar nooit papier bij aangevraagt, is dus NMPRS en NSPS nu) en de loge ook.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:34

Ik wil mijn stal naam aanvragen maar weet niet wat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:36

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:37

Dat weet ik maar mis inspiratie!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:41

Hoe groot ben jij?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:45

@Flaver, voor welk stamboek en heb je meerdere pony's / fokplannen dan?
Vwb concourswagentjes zou ik zelf ook nooit met zo'n ongeremd licht ding gaan rijden maar die v/d Mee's bijv zien er goed degelijk uit en zijn inderdaad met rem te krijgen. Ik vind een tweewieler met dressuur ook niet mooi maar je hebt wel hele goede (&dure :+ ).

We zitten erover te denken onze wei een soort van op te hogen met flink wat zand erop en dan soort van te egaliseren. Kunnen pony's mooi zelf doen met sleepje. Want als ik nu op de wei train word ik met de tweewieler in draf bijna gelanceerd, en trouwens met de wagen ook, alleen kun je dan net wat beter blijven zitten. Het enige wat me tegenhoudt om het te doen is dat het zo ongelovelijk veel werk is. Er kan geen vrachtwagen bij de wei komen en dat betekent dan dat je een paar kuub zand moet gaan verslepen per kruiwagen....
Ben al aan het zoeken naar heel simpel wagentje die pony kan trekken, dan kunnen ze ook zelf het zand trekken }:0

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:48

@ VHU ik heb door toeval 2 NSPS, maar meer om te mennen, fokken vindt ik te duur en ik wil enkel hengst veulens, die ik erna laat castreer dus .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:09

Meestal laten mensen een stalnaam registeren als ze een fokstal willen beginnen, vandaar.

Rizanta trouwens vanochtend opnieuw gemeten, vond haar steeds zo groot...nu is ze dus 1.75...da's groot. Op haar papier staat 1.71, de vorige baas zei 1.73. Maar het is dus nog meer :+

@Tine, zou toch leuk zijn als je man dan een tweespan ook leuker vindt, zodat hij ook meer wil groomen en met jullie op pad? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tweespan pony's echt veel leuker vind dan enkelspan, ze trekken de wagen met gemak en het lijkt alsof ze er zelf ook heel veel plezier in hebben. Het enige lastige vind ik dat je altijd een groom moet hebben als je naar buiten gaat. Heb een super groom, die bijna elke week komt helpen, maar vrees dat ze op termijn minder zal komen omdat ze zelf ook gaat mennen met haar eigen paard...

Als je ze goed opvoedt kun je ze prima zelf inspannen en als er dan even iemand voorstaat als je opstapt, kun je gewoon je gang gaan in de bak in ieder geval.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:20

Zo irritant, mijn internet knalt er elke keer uit, kan bericht dus niet meer editen.

Wat ik nog wilde zeggen :+ is dat ik een tweespan pony's dus leuk vind (dat wil zeggen formaat Alwyn/Snuit), maar dat ik een tweespan paarden echt wel een maatje teveel vind hoor, om zelf verantwoordelijk voor te zijn. Met tweespanlessen hadden we meestal een heel braaf span mee maar ik heb een paar keer een nogal driftig span gehad, daar had ik alleen in stap echt wat over te vertellen, draf vond ik echt niet dat je zegt wat is dat genieten :o

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:22

Hoi,

lees vaak mee in het topic, maar wil nu toch graag even reageren op tine.
Ik men met een enkelspan shet. En liep ook tegen het probleem aan van het gewicht van de wagen.
Ik heb nu een nieuwe wagen van ong 105 kg en 1.26m breed. Hij is echt licht, maar wel erg stabiel. Het is gewoon een marathonwagen en ik ben er erg tevreden over. Hij komt bij Bakker weg uit Polen.
Tine, ik rijdt ook mee in Onstwedde, dus als je interesse hebt kun je hem dan altijd even bekijken.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:22

Ik wil een stal naam voor een logo op de trailer enz. bij menwedstrijden.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:21

Flaver: de naam van de omgeving waar je woont, de naam van je eerste pony, je eigen naam/achternaam

bettepet: heb je misschien een foto?

Patrick: gelukkig dat de schade nog mee valt. Het had veel erger kunnen aflopen. Ik heb vorige zomer iets gelijkaardigs meegemaakt: een trekpaard merrie tussen de 2 weilanden (ongeveer 1 meter breed en vol begroeing), haar veulen er naast gewoon in de paddock, mijn 2 pony's bijna op straat en het laatste paard op de volle weide. Vooral die trekpaard merrie tussen de weides uit krijgen was geen lachertje. Het draad was nergens stuk en het was te smal om haar te keren.

Tine: ik ga mee met Dennis. Als je de concourswagen enkel gebruikt voor dressuur, en je neemt een degelijk model, denk ik dat je er meer plezier in gaat hebben dan nu.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:49

@_Patrick_ was een schrik zeg! Had heel anders af kunnen lopen wat een geluk dat ze niet in paniek raakten. Begrijp ik het nou goed dat die van jou waren uitgebroken richting weiland van die anderen of omgekeerd?

Zoonlief kwam net thuis, helemaal sneu, was een meisje geweest op gitaarles die hem had gepest... heeft hij nog nooit meegemaakt, hij is de jongste in het groepje. Kinderen zijn soms zulke etterbakken :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:50

Ik ben hard aan het sparen voor zo'n wagen als bettepet ;).

Ik heb m'n stalnaam aangevraagt voor de fokkerij. Maar gebruik hem ook als bedrijfsnaam. Op wedstrijd rij ik meestal zonder reclame (dressuur en vaardigheid zowiezo zonder, indoor marathons soms met een bodywarmer met 'Stal Denci' er op). Denci is gekomen van Dennis en Ciska. M'n eerste (en nog steeds belangrijkste) pony en mijn eigen naam. Straatnaam, plaatsnaam enzo wou ik niet ivm eventueel verhuizen. Dennis zal altijd de 1e blijven, dus deze stalnaam blijft altijd actueel wat dat betreft.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:51

vervelend patrick, gelukkig valt het mee

@bic; lekker gereden dus

Mijn ritje viel vies tegen.. Had eigenlijk achterliggende gedachten bij deze rit, was met 2 stalgenootjes gegaan. Maar ik had beter in m'n upje kunnen gaan denk ik...
Diddle was in elk geval niet echt te genieten voor diddle-bos-normen, hij liep zo met z'n kop te schudden en te dribbelen en springen dat ie met z'n oren zowat m'n neus raakte...

hij is een beetje blij xD

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:56

Minishets in enkelspan vind ik mwamwa.. die heb ik liever in tweespan gaat wat vlotter. Welshjes vind ik geweldig in zowel enkel al tweespan. Hackneys, New-Forest vind ik ook echt super. Maar paarden daar heb ik weinig mee zowel om op te rijden als voor de kar trekken paarden mij niet. Ik ben altijd al een pony mens geweest lekker felle diertjes.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:02

Tine je dvd doet het :-)

Helemaal super. Kan precies zien wat fout ging

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:26

@ Tallechie: fijn dat hij het doet. Kan je mooi nog even kijken waar je in de les aan moet werken.

@ Naaltje: jammer dat hij zo druk was.

@B485: maar ik rij ook graag buitenritten, dat lukt niet met concourswagen denk ik

@ bettepet: ik wil je wagen heel graag zien in Onstwedde!!! Ik kom met pony (witte Welsh) en paard (bonte kwpn), dus je herkent me vast wel. (zie ook foto's in mijn profiel)

@ VHU: hij roept wel leuk 2e pony, maar hij zegt niets over groomen!! Heb nog nooit 2-span gemend, lijkt me doodeng. En dan moet ik dus ook nog een passend maatje zien te vinden. Maar eerst 2span koetsiersbewijs zien te halen.

Nou ik ga snel eten, anders is het weer koud.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:27

Citaat:
altijd al een pony mens geweest lekker felle diertjes

Dat vind ik ook zo ontzettend leuk met pony's.

Maar ik rij dus ook heel graag paard ;) Vanochtend stampte Rizanta erover hoor (en voel <3 ) je als je rijdt boem-boem-boem, net zo'n tank :+ Geweldig vind ik dat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:31

@ Tine: Ik weet dat Bettepet helemaal tevreden is, maar wil ook graag jou mening dan over haar wagen :). Het is voor mij even te ver om op een neer te kachelen om te gaan kijken.

Ik ga met mijn concourswagen zelfs het bos in. Buiten rijden uiteraard ook. Hij is voor enkel en 2span, maar heb er ook m'n tandem voor.

Gaan er hier nog mensen in Barsingerhorn indoor marathon starten de 22e?
Ik wil echt graag mee doen, maar heb dus nu geen marathon (of marathon-recreatie) wagen. Mijn concourswagen zou het wel houden, maar daar kan niemand achterop staan, dus mag ik niet mee rijden. En heb tot op heden nog niets kunnen lenen....

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:51

hoi,

hier een link met foto's van mijn wagen. http://www.mijnalbum.nl/Album=GXTGLBB8

@tine: je weet ook vast wel wie ik ben, ik men met een vos shetlander in de M dressuur, dus we vinden elkaar vast wel.
@dennis: als het goed is heeft Wim van Bruggen www.stalhofland.nl dezelfde wagen als mij besteld, alleen dan met luchtvering. Misschien is dit meer bij jou in de buurt.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:54

VHU mijn paarden waren dus los richting weiland

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:02

zijn hier trouwens Epervierdaagse trekkers? te kar of te paard? :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:06

@ Bettepet: de link naar Wim van Bruggen doet het niet. Ik blijf hem gaaf vinden. M'n vriend moet het alleen ook gaaf gaan vinden ;).