[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:15

Vanmorgen ging de wekker om 5 uur, want zoonlief en bijrijdster zijn nu aan het dauwtrappelen. Ze moesten om 6 uur gezadeld bij de manege staan. Net al flink stuk gewandeld met de honden, nu even ontbijten en zo met Rocky wandelen.

Fijne dag allemaal

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:12

Zo vroeg waren wij niet, maar om ongeveer 12 uur reden wij op dit (enige) rustige plekje voor de rest was het druk en drukker. Zo'n 500 à 600 meter links van ons stonden de toeristen in de rij voor de rotonde.Afbeelding

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:15

Wij hebben gewerkt vanmorgen en vanmiddag gerommeld. Komt Joze net zonder ijzer het land af. Zaterdag gaan we naar Laag Soeren dus hoop dat ik morgen iemand kan vinden om m eronder te slaan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:30

Lekker Marga. Genieten.

Wat balen Ipsilonka. Laag Soeren is bij mij om de hoek, waar ga je naartoe?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:31

Wij zijn weer thuis, 1500 km Schotland gehad en genoten. Nu naar bed, morgenochtend vroeg weer naar friesland.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:41

Ipsilonka schreef:
Wij hebben gewerkt vanmorgen en vanmiddag gerommeld. Komt Joze net zonder ijzer het land af. Zaterdag gaan we naar Laag Soeren dus hoop dat ik morgen iemand kan vinden om m eronder te slaan.

Anders even Ciska bellen, misschien dat zij tijd heeft om het ijzer er onder te slaan voor je.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:45

Mooie foto marga,wat een leuk span

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:43

Ja heeriljke foto <3
@HT gaat het een beetje :(:)
@Ips bij Boszicht hebben ze ook een hoefsmid als het niet lukt morgen gewoon even in de ochtend Benno bellen dan kan hij misschien zorgen dat 'hun' hoefsmid er 's middags is?

Sorry reageer wat incompleet en half Y;(

Begin heel langzaam weer op het goede pad te komen vwb de pony / 't paardengebeuren. Vandaag Jenn wat voor me uit laten lopen aan halstertouwtjes. Begin van wat misschien ooit mennen wordt ze deed het, uiteraard, heel goed, knap ding -:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:00

Bedankt voor alle tips! Vanmiddag komt er een smid!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:34

Marga, wat een geweldige foto ! mooie wagen en een superleuk span zeg !!
Vhu, lekker met Jenn bezig geweest, fijn weer van je te lezen !
Belker, even bijkomen van Schotland, lijkt me een mooi land !
Ips..balen joze zonder ijzer...hopelijk zit het er snel weer onder.
Tine, ik zag leuke dauwtrap foto's !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:13

Ohhhh Belker wat een fijne vakantie!
Hoop dat het gelukt is met het ijzer Ips, heel veel plezier in Laag Soeren, mijn favoriete paardenbestemming :j

Vandaag Jenn haar Cowboy Magic behandeling gegeven, dan ziet ze er weer zo prachtig spik en span uit *D en alle haren overal weer wat bijgewerkt. En ik wist dus niet dat er zoveel haar aan een tinker zat :)) Ik knip haar sokken regelmatig bij, zodat ze net even boven de grond blijven, dan blijven ze schoner en kan ze er ook niet op staan. Maar het lijkt wel of die haren steeds sneller groeien, moet echt eens in de 2, 3 weken knippen :7 Ze heeft zulke mooie manen, staart en sokken <3 Gelukkig vind ze dat gefrunnik heerlijk ze staat altijd super stil met haar oortjes helemaal naar voren gericht zo schattig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:18

{:} Wie deed de zomer aan ....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:42

Vind 't ook wel weer een tikkie overdreven := :))
Hier extreem sloom dagje behalve flinke wandeling met de honden vanochtend. Paardjes staan weer dag en nacht buiten, wat ook wel weer erg lekker is want dan hoef ik niet persé elke dag heen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:13

Afbeelding
Vanmorgen om 9 uur genieten diep in het bos. De paarden stonden een groot deel van de dag in de schaduw en de camper en trailer ook, dus helemaal lekker hier!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:12

Heerlijk Ipsilonka.

Ik had les vandaag, gelukkig buitenrand Brummen bij de IJssel. Af en toe een lekker windje. Svarri deed het goed. Erg grappig om te zien dat hij van mening is dat hij het wel weet en zich er gemakkelijk vanaf wil maken. _O- Als ik het niet toesta gaat hij lopen drammen en doen om na 2 minuten toe te geven en het goed ge doen. Heerlijk uitgesproken dier.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:02

Heerlijk ff zon...gezandstraald op het strand... _/-\o_
mooie foto Ips.
hier spullen aan het pakken voor de eper4daagse...helaas niet meer om te mennen,maar alles was al besproken en maak er maar wat van.(ga brutus wel ff platknuffelen van olli)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:21

Zuur dan zulke momenten HT. Ik zat gister ook weer met dikke tranen op de kar hoor :o Dringt het besef echt weer even door van nooit meer met Det.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:23

denk meteen aan marco Borsato : even slikken en weer doorgaan....maar het blijft moeilijk. :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:33

Het zijn ook momenten, even tranen en dan weer genieten van de dag. Maar t is best heftig. Jij had Sun nog weer veel langer als ik det.
Wij hebben net alles heel snel buiten opgeruimd en net voor t onweer alles binnen. Ik zit te stressen in de camper, paarden staan gewoon even een dutje te doen met de kont in de regen >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:55

Ht,... toch naar eper4daagse... dubbel gevoel zal het zijn, knuffelllll, veel plezier bij het zien van leuke mensen, ik hoop dat je ondanks het verdriet toch een leuke week gaat hebben !
Ips, gave foto !! ook voor jou nog knuffelllll !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:24

Ht, ondanks dat het heel dubbel zal zijn, toch heel veel plezier gewenst en een knuffel. en groeten aan Ollie en Brutus!!
Ips voor jou ook een knuffel.
Belker heeft lekker gelest
VHu heeft lekker getut met Jenny.
Bianca maakt mooie samenvattingen. Hoe gaat het met je schilderwerkjes? Weer met iets bezig?
Marga heeft ook lekkere rit gemaakt.
Sorry als ik je vergeten ben!! Y;( Y;(

Gisteren waren zoonlief en ik vrijwilligers bij de Hunebed Track Trail. We hebben daar zelf al een paar keer aan meegedaan. Omdat ik het kaart overnemen toch best spannend vind (laatste keer beetje verdwaald), durfde ik dit jaar niet mee te doen. Dus mijn bijrijdster heeft met Rembrand en haar vriendin met paard voor het eerst meegedaan. En wij stonden dus in het bos bij een opdracht. Het was erg warm, maar de organisatie had het super voor elkaar. Veel water voor de paarden en drinken voor de deelnemers, route ingekort (die nu vooral onder de bomen /in het bos was). Als Rembrand het nog aan kan, volgend jaar toch maar weer zelf mee doen. Zoonlief zou over 2 weken op crosskamp gaan, maar kreeg net een mail dat het niet doorgaat. Erg jammer!!!!

Nou, ik ga Rembrand zo even longeren, verder met huishouden (bleh) en ngo allerlei klusjes.

Fijne dag allemaal.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:34

HT fijne week gewenst en :(:)

Ips :(:)

Belker heeft km gemaakt in Schotland mooi is het daar he.

VHU is lekker aan het tutten met Jenn /3

Tine met zoon aan het vrijwilligeren om anderen te laten genieten.

Gister maar een beetje rustig aan gedaan, wel Pep voor de rest geschoren (13 mm) er zat nog een beste prak winterhaar op z'n kont nu is hij geen pluizebol meer, alleen nog twee kleurig, oud en nieuw haar. En lekker zitten lezen in de schaduw onder de mispelboom.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:13

Toen Rizanta was overleden heb ik nog zo vaak zitten janken op kar of op peerd echt niet normaal. Soms helemaal out of the blue ik ben zo verdrietig om haar geweest... We hadden toen 3 paardjes in 3 jaar tijd, Simba, Rizanta en Snuitje (Snuitje weliswaar bij nieuwe baasje maar voelde nog heel erg eigen). Trok het regelmatig echt niet. Was zo'n emotionele rollercoaster. Dus kan me er alles bij voorstellen Ips en HT :(:)
Zag heerlijke swingende billen van Joze Ips, wat een lekkere kont heeft dat dier!
En hoop dat je gezellige leuke dagen hebt HT maar je zult Sun hoe dan ook vreselijke missen de komende tijd :(:) :(:)

Vind verkopen en dat je paard het dan bij iemand anders gewoon goed heeft echt wel heel iets anders dan wanneer ze overlijden. Dat is zo vreselijk -O- :(:)

Vandaag Jenn's hoeven wat bijgewerkt. Ben zelf erg handig met de vijl al zeg ik het zelf maar vind het vaak echt rotwerk. Maar had er vandaag zin in ze staat er weer netjes op.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:16

HT en Ipsilonka sterkte nogmaals
HT ondanks het verlies, veel plezier op de Eper 4 daagse.
VHU geniet van Jenn

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:27

Lol met je knol <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding