[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:48

Mooi nieuw dak straks Baudyh,
jammer dat ze Emi te klein vinden...en jammer dat ze kosmo niet "goed" genoeg vinden...Wie weet wat voor fijne toekomst hij gaat hebben !
Ik ben niet zo van de keuringen,.....paardjes zijn er niet minder lief om....sommige van de toppers in de sport zijn heel slecht gebouwd....en presteren super !

ava..... :(:) kramp ! |( sterkte en succes bij de neuroloog. ....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:49

@Baudyh: heb hier graag kleine paardjes <3 . Ik ga duimen dat Kiantha verder komt. Oh, hebben jullie een rietgedekt huis: prachtig <3 <3

@Gem: wat leuk, dat filmpje. Ken dat helemaal niet een camerabril; heb je een linkje?

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:51

Ja ben ik met je eens hoor Bianca,maar voor de verkoop kan zo een keuring wel helpen. Ze moeten in de picture lopen. Ik weet zeker dat kosmo een mooi menpaard word. Maar hij heeft tijd nodig. Te groot en daardoor nog te slap.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:55

avaluna schreef:
@Gem: wat leuk, dat filmpje. Ken dat helemaal niet een camerabril; heb je een linkje?

Link

*gaat nu gauw naar school, overblijfmoeder spelen*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:56

@Biancao: gemiddeld 3 uur per nacht; ergens went het, maar ergens ben ik het ook heel erg moe :o .

Idd een top bouw, maar slechte instelling of niet meewerkend karakter zijn het ook niet.

Spoiler:
Pffff, zie er tegenop, ben mentaal nu even niet zo sterk en manlief en therapeuten zijn tegen de medicatie en voor de operatie; ik zelf ook (het verslechterd alleen maar, knie redt het ook niet lang meer; medicatie voor lange tijd/eeuwig is ook niks), maar vind gesprekken e.d. ff erg lastig (begin me ook nu pas in mijn omgeving te uiten :o ) -O-.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:10

Pfffff ....heftig hoor ava....konden we maar alles zelf makkelijk genezen. .
Mbt kort slapen...je energie is een keer op.....en dat gaat zich uiten...sterkte. ...
Het enige wat wij kunnen doen...is duimen en je sterkte wensen.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:13

@Biancao: :* ; dank je wel. Erg fijn en lief <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:34

Ach Ava toch het is allemaal ook niet eenvoudig hele dikke knuf voor je hoor :(:)
Zit ik te neuzelen over mijn hoofd }:0 is trouwens ondertussen redelijk hanteerbaar dankzij bezoekje aan de poowns zo heerlijk gerommeld met Piet. Het is een vreselijk leuk pony'tje. Bijt niet, slaat niet, loopt lekker vlot door en keurig aan het lijntje (geen getrek of gemier), kan er al achter lopen. Heeft koppie er mooi op :* kan echt super leuk menpony'tje worden :)
't Gaat alleen altijd anders dan dat je plant want Ollie is zijn grote vriendin, Ber is zwaan kleef aan met de loge. Naja :roll:

Schijnt dat die kleinere 'eerste' veulens op 4-5 jarige leeftijd maar 1 of 2 cm kleiner zijn dan de latere veulens, ze hebben wat meer tijd nodig. Maar bij jullie telt natuurlijk wel wat ze als veulen kunnen, omdat jullie echte fokkers zijn. Zou leuk zijn als je Emi kunt aanhouden dan komt ze wel (maar ja dat is natuurlijk minder interessant, snap ik wel hoor).

Bij jullie dus ook op het dak, op zich wel fijn Baudyh heb je dat weer gehad. In oktober is kans op slecht weer toch groter. Hier schiet het al weer lekker op.
Heb mannen maar flink koffie gegeven en tussen de middag pizza :+ we krijgen vanavond onweer hoop dat het dan allemaal wel weer dicht is (anders lekt het in onze net pas zo keurig opgeknapte slaapkamer)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:14

Hier zit nu en huis onder zeil en de mannen nokken af voor vandaag. Morgen weer nieuwe kansen op droog weer.

Heftig ava, sterkte.

Ja dat klopt VHU. Maar inderdaad ze willen het nu zien bij emi. Er is wel iemand die haar wil kopen maar ik zou het erg jammer vinden als ze weggaat. Ik geloof erg in haar. Ze is zo fijntjes en chique. Maar ja aan de ene kant willen we minder paarden en ja met aanhouden lukt dat niet. En manlief en ik zitten niet op een lijn welke dan weg zouden moeten. Dus lastig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:27

@Baudyh: lastig als jullie niet op 1 lijn zitten; denk dat vrouwen hier sowieso ook anders in staan. Zou het ook erg lastig vinden om wat weg te moeten doen :(:) . Gelukkig alles zo ver dicht; ziet er hier al ietwat onheilspellend uit.

@VHU: gelukkig even lekker kunnen vluchten bij de pony's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:05

Lijkt me ook echt heel moeilijk als er een weg zou gaan waar je zoveel mee hebt ... maar iets zegt me dat je je man wel ompraat Baudyh ;)
Ging het een beetje met de afspraak Ava?
En hoe is het met de hondjes nu Biancacoo? Het is hier vanavond lekker afgekoeld. Mijn hoofdpijn is ook eindelijk echt weg :)
Morgen wordt het koopcontract ondertekend van ons huis ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:02

Veulens verkopen. ..blijft moeilijk. .je gaat je toch hechten aan zo'n paardje. ..maar je kunt ook niet alle paarden houden als je er meerdere per jaar fokt...dubbel hoor...
Vhu *\o/* wat goed !! Dat is snel gegaan. Super..

Hondjes doen het goed....heb er alleen 1 die heeft een teek gehad...en blijft nu aan de pkek likken...niet handig...bang dat het een hotspot word..... ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:02

Veulens verkopen...ik zou er bar slecht in zijn, wil alles wel houden ;-)
Hier ook een hond met hotspot, net maar alle haren zo goed mogelijk weggeknipt, net onder een oor.
Dat huis is wel heel snel verkocht. Wat moet dat heerlijk zijn!
Baudy, hoe is het met je dak?
Ava, dikke :(:) voor jou

Hier compleet gesloopt. Het slapen wil al een ruime week voor geen meter, de dagen duren dan eindeloos. Maar goed, morgen weer naar de osteopaat, hopelijk gaat het daarna weer wat beter. Vanmorgen heeft zoonlief met Sam les gehad en daarna zelf nog getraind met Amerigo. Rembrand heeft helaas weer een vrije dag gekregen (zo gaat zijn pensioen wel heel erg snel). Vanmiddag hebben we weer vrijwilliger gespeeld in het dierenasiel. Katten geknuffeld (deze keer ook nog bij de kittens), met een hond gewandeld (uiteraard stortbui op ons dak) en hele stapel was weggewerkt.

Zometeen avond eten en dan maar vroeg naar bed. Dat kan gelukkig, want manlief is onverwachts heel vroeg thuis gekomen. Hij moest een training geven in Amsterdam, maar de mensen die de training zouden krijgen, werden vanwege problemen met computers teruggefloten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:39

Ik heb nog nooit een hotspot bij een hond van mij gehad....deze heeft wel een dubbele vacht..maar wel kort haar...het ziet er nu mooi droog uit...maar heb wel anti biotica want er zit een kleine ontsteking die echt verdikt is...
Hopelijk snel weer over..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:03

Is voor mij ook de eerste keer. Denk dat het komt door Lika. Zij pakt hem op die plek vaak vast.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:02

Hier wel regelmatig teken bij de honden en katten, heb er maar weer anti teken behandeling tegenaan gegooid (via de DA spul gekregen), want kon elke week er wel een paar afhalen. Nog nooit een dier gehad wat er lastige plekken van kreeg gelukkig.

Wat een ellende Tine dat slechte slapen daar word je zo ellendig van :(:)

Zoonlief had hier een net rapport, over naar Havo 2. Vind dat hij het heel goed heeft gedaan.

En *\%/* het koopcontract is ondertekend.
Definitieve aankoop van het andere huis is nog van een keuring afhankelijk, hier in Rotterdam is veel paalrot en dat is een keuring die nogal ingewikkeld is, gebeurt volgende week maar uitslag duurt dan nog paar weken (moeten lab testen worden gedaan met materiaal uit palen/fundering ivm schimmels ed).
Dat is procedure bij alle woningen in Rotterdam in bepaalde gebieden en ja, die mooie huizen zijn allemaal uit de tijd van 'de palen' en daar zit je met dit soort dingen. Thank god is ons huis dus goedgekeurd, want je moet er niet aan denken dat je paalrot hebt, je bent daar als eigenaar voor aansprakelijk.
Stel dat er paalrot is moet dat dus worden hersteld op kosten van de verkopende partij (en willen ze dat niet kunnen we de koopovereenkomst ontbinden).
Dus we zijn er nog steeds niet. Ergste geval hebben we nu ons huis verkocht en straks geen nieuw huis ... beste geval is alles goed en hebben we een geweldig nieuw huis :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:47

Gefeliciteerd VHU met de verkoop van je huis.

Ons huis zit in de zeilen. Onderste meter zit nieuw riet op. Maar de mannen werden vandaag steeds onderbroken door regen. Jammer.
Wel wennen. Sta elke dag om zes uur op om db buiten te doen. Tenminste db in zijn vliegenjas in te pakken en gerrit zet hem dan buiten. Drama om hem langs de flapperende zeilen te krijgen.
Gerrit heeft toch wat meer overwicht op hem dan ik. Dus vroeg op. Dan voer ik gelijk en doe de honden. Eet zelf en dan komen de mannen die vervolgens om 9 uur al koffie willen. Heb het er maar druk mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:46

Goedemorgen,
dat is snel gegaan vhu, ik hoop dat de keuring van t nieuwe huis snel in orde zal zijn !
Baudyh, het weer ziet er een stuk beter uit vandaag, dus die zeilen zijn snel verleden tijd denk ik !

Hier geen nieuws.....kan nog niet veel doen,...zoon heeft vakantie maar is niet zo van de spellen.....alleen lego....vind dat dan erg lastig om Veel met hem te ondernemen, ....maar op zich vermaakt hij zich goed. ... :j hij word alleen zo snel groot.....

Fijne dag iedereen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:44

@Biancao: dat is idd zo lastig, voel me ook vaak schuldig. Gelukkig vermaakt hij zich goed.

@VHU: gefeliciteerd met de verkoop *\o/* . Ik duim dat alles ok is met jullie droomhuis <3 * waar ik trouwens waanzinnig nieuwsgierig naar ben :o :D *

@Baudyh: altijd ff wennen; mensen over de vloer. Hier de mega partytent, naast de rijbak, gisteren maar plat gelegd met die storm; zullen de paarden ook wel spannend vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:28

Hahaha die DB elke ochtend schriktraining zie hem zo gaan :+ hier is gelukkig dakterras / dak weer helemaal dicht moet nog wat afgetimmerd worden maar vanachts is er zoveel regen gevallen en geen lekkage dus dat zit wel goed (grote opluchting).

Vind het ook altijd erg moeilijk als je niet zoveel kunt ondernemen met je kind. Heb die periodes ook wel gehad, soms nog wel maar hij wordt nu ouder (is nu 13) en dan gaan ze toch meer en meer hun eigen gang. En ja, dat groot worden gaat heel snel! Lekker toch dat hij zo met zijn LEGO bezig is. Moet zeggen dat Han het dan al geweldig vond als hij een nieuw doosje kreeg, kon dat allemaal weer bij die andere kon hij dagen mee bezig zijn (doosje kun je evt ook bestellen dan hoef je niet naar de winkel, was dan grote verrassing: he een pakje voor hem bij de post etc, ook al was het maar een heel klein doosje, of gezamenlijk doosje uitzoeken voor computer, bestellen hele riedel en dan maar wachten op de post... naja je herkent het vast wel).
We deden ook wel vaak bijv kaarten maken voor de opa's en oma's, collages maken van foto's op de computer (vooral die computer natuurlijk hahaha).
Maar vind zo'n zomervakantie ook altijd lang hoor.
Zoonlief ging hier tot vorig jaar ook altijd week naar hockeykamp (niet slapen maar gewoon elke dag van 09.00 - 17.00 uur) vond hij ook altijd erg leuk.

@Ava zal je even het adres pb'en het staat nog op funda kun je kijkje nemen :D enne... wat waren de plannen met die partytent :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:45

Platte partytent....ava.....
vhu heeft een dicht dakterras, yeah !!
Idd heel benieuwd naar jullie huis, maar dat komt wel..

vanmorgen opgestaan,...met het gevoel hit by a truck.....waardeloos....maar er zijn ergere dingen....

ben ook benieuwd hoe jullie huis met nieuw riet eruit ziet Baudyh.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:10

Bianca: herkenbaar gevoel helaas. Maar wat je zegt, het kan veel erger
VHU: dak weer dicht en huis verkocht. Heerlijk. En hopelijk geen paalrot.

Hier gelukkig ook een kind dat zich heel goed kan vermaken (ik duik zo bed weer in). Maar ik vind zomervakantie altijd erg snel gaan. Zoonlief gaat een week op ponykamp, dan de laatste week nog kinderspelweek, hij gaat nog paar dagen logeren bij oma, we gaan nog een week kamperen en nu dus druk met trainen voor de kampioenschappen. Wil ook nog wat picknickritjes maken als dat lukt.... Maar ja, zal ik eerst beter moeten slapen.

Net weer enorm behandeld bij fysio. Heb een golfarm. Nou ja, uitmestarm dus...

Nou, ik ga plat (met electrische deken brr wat is het koud, maar 12 graden buiten)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:13

Morgen met Kings Hill naar de Zuidenveld keuring. Net ff leren halster gepast. Past. Hem gelijk ff gemeten. Globaal hoor. Zijn schoft komt tot mijn borsten. Ongeveer 1.20m! Hij moet nog 2 mnd worden volgende week.

Had vorige week een mooi zwart Kieffer hoofdstel voor db gekocht met goudkleurige gespen en goud in de frontriem. Die kan zirola mooi aan. Die moet er ook een beetje blits bij lopen. Ha ha

Ava ook schrik training!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:13

Wow 1,20 wat een reus! (vind alles boven de 1,40 gigantisch haha niets gewend)

Oeps tine een uitmestarm das niet handig. Ik ben ook aan het uitmesten. Vorige week met de hitte weinig gedaan dus loop een beetje achter.

VHU gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Nu duimen voor je nieuwe huis.

Dinsdag is cardi mee geweest op buitenrit achter de kar. Ging heel goed. Vanmiddag maat eens longeren met hoofdstel en singel en dan van het weekend maar eens kijken hoe hij op het tuig reageert.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:19

@Tine: oeh, dat kennen we last van het bollen wippen. Ben hier net weer wakker; kan ff niet veel anders met het opbouwen; dus ik geef er maar aan toe.

@Biancao: tent hadden we nog moeten opruimen van feestje van dochter.

@Maisie: wat super van Cardi; ik ben benieuwd!

@Baudyh: dat wordt dus een flinke kerel! Leuk dat ze er beiden weer mooi op staan; heel veel succes, alvast!