[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:24

Ik had ook al een tijdje geen tweespan meer gereden.
Chicko gaat namelijk steeds achteruit terwijl zijn tweespan maatje vooruit gaat, dat geeft lastige situaties dus nu een tijdje enkelspan gereden. Billy heeft een paar maanden vrij, even lekker al het geleerde laten zakken, hij is pas 3 dus van mij mag hij de winter uitrusten. Met wieneke probeerde Chicko het ook weer even maar even de zweep consequent erbij en hij liep beter, en ik heb zijn leidsels in de bril gedaan ipv in het bovenste leidselgat, dat lijkt ook verschil te maken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:26

IngridM schreef:
Lanouska jij hebt het vaak over HS, is dat afkorting van een naam of staat dat ergens anders voor ? :-)

H.S is een afkorting van een naam lees hier verder:http://men-en-dressuurteam-streutker.nl/?pagina=wie&naam=Streutker+Harry

en bij H.S groom ik dus bij het 4 span arabo friezen
zo iets dus ongeveer
Afbeelding
en deze vindt ik ook erg leuk
Afbeelding

@ bianca helemaal geweldig *\o/* ga je het ook kwa tijd reden ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:05

Lanouska: die eerste foto, echt gaaf!!!
Sonjim: fijn dat het goed ging
IM: gaat het al weer iets beter?
Maisie: op topic wel rustig, maar hier thuis alles behalve... Alvast succes voor je wedstrijd
Talleche: fijn dat hij goed geslapen heeft. Handig iemand die voor je vlecht. Wil ik voor Rembrand ook wel, ben een uur bezig met die manen.
Bianca: volgend weekend help ik bij ponywedstrijd, dus dan kom ik het programma weer tegen. :D
Frensie: heeft zware nacht achter de rug. Moet je vandaag dan ook nog weer overdag werken? Lijkt me wat veel dan.
Lanouska: kom maar ruilen hoor.

Heb mail gehad van de programmamaker van concoursprogramma. Ze zijn druk voor me bezig. Nu maar hopen dat we morgen tijdens de wedstrijd niet ook nog allerlei gekke dingen tegen komen.

Ga nu tuig poetsen en auto zo ver mogelijk inpakken. Dan met zoon naar judoles, bij terugkomst man op weg helpen ivm springles (hij gaat omdat ik het echt niet meer ga redden anders), snel eten en kind op bed, en dan nog 2 viespeuken wit en in de vlechten zien te krijgen. kar van Rembrand heb ik gisteren al schoon gemaakt, van Amerigo doet man straks (als hij het niet vergeet haha)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:25

Zoooo het is weekend :D
@IngridM bij mij moet het ook echt niet minder dan 16 a 20 uur worden hoor anders gaat manlief brommen dat hij me teveel moet sponsoren (en terecht hoor). Die 20 uur vind ik zelf ook prima om te doen, kan ik huishouden, gezin, paardenspul en sociale leven naar mijn zin doen. Het is voor mij ook erg fijn dat ik dan vanaf september voor een hogeschool werk in plaats van voor een stuk of 3, 4 wat ik de laatste jaren heb gedaan (wisselend met diverse opdrachten, maar soms ook voor alles tegelijk, was echt time- en agenda-management op de vierkante centimeter B-) )

Wasmachinemonteur kan pas woensdag }:) dus we hengelen zo alles uit de biotex >;)
Als het goed is wordt / is Bente vandaag gelongeerd. Morgen weer naar de paardjes *\o/* wil morgen eens proberen Rattan enkelspan te rijden, leer ik hem wat beter kennen.

@Lanous wat een *D foto's, vooral die eerste wat prachtig!
@Sonjim lekker he zo fijn mennen, was het bij jullie ook zulk lekker weer (wel fris maar ook soort van 'zacht' ofzo)
@Frensie je zult wel compleet afgedraaid zijn, straks lekker gaan slapen en uitrusten :(:)
Maisie, Tine en Tallechie druk met de wedstrijdvoorbereidingen sterkte met het poetsen etc :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:28

Koud maar zonnig. Chicko heeft trouwens iets nieuws hij doet wedstrijdje met medeweggebruikers. Vandaag met een renner en van de week met fietsers.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:59

mooie foto's lanouska...
jullie zijn allemaal weer druk geweest..ik moet nog even bijlezen hoor sorry.. }:0

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:46

Lanouska die eerste foto mooi gelijk lopen ze daar, en bij de tweede ben ik de menner kwijt. Wel mooie foto's ik vind het rood op de zwarte paarden ook erg mooi

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:59

Hallo allemaal!!

Weer veel hier in het topic die dit weekend wedstrijd hebben, allemaal alvast succes en Tine ik hoop dat je programma meewerkt!!
Sonjim lekker aan het mennen geweest.
VHU met de hand wassen :D

Ik ben niet eens heel erg moe nu, ondanks mijn weinige nachtrust. Vandaag gewoon de hele dag gewerkt. Vooral allemaal rommelklusjes gedaan, moest allemaal gebeuren maar voelt niet echt super productief. Nu lekker op de bank. Gwin heb ik gister nog gereden. Die redt het wel een avondje zonder me. Weekend is niet heel lang, zondag overdag weer dienst.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 19:21

@ sonjim dit lopende seizoen krijgen we waarschijnlijk een nieuwe kar die we samen met excellent aan het ontwerpen zijn en dan wordt de kleur vurig brandweer rood *\o/*

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:48

Olaaa :D

Ik had vandaag een pittig meisje van 6 mee op me karretje, ze had les van een vriendin van me op haar (eigenlijk met pensioen sport) pony :). Maar dat vond ze helemaal niks, doodeng en alleen maar janken.

Maar ronnie vond ze wel intressant, dus ze ging mee. Over de baan. Ze heeft het stuur overgenomen en lekker 5 rondjes over de baan 'gement'. (Ik zat er natuurlijk wel naast). Ze vond het helemaal fantastisch en wilde zo hard mogelijk haha :D.
En ronnie was zo ontzettend braaf... Lijkt het wel gewoon aan te voelen, hij liep perfect zn rondjes. Ze is meteen helemaal fan van 'met het karretje gaan' :P.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:50

lanouska schreef:
IngridM schreef:
Lanouska jij hebt het vaak over HS, is dat afkorting van een naam of staat dat ergens anders voor ? :-)

H.S is een afkorting van een naam lees hier verder:http://men-en-dressuurteam-streutker.nl/?pagina=wie&naam=Streutker+Harry

en bij H.S groom ik dus bij het 4 span arabo friezen
zo iets dus ongeveer
http://56.media.hyves-static.net/132381 ... 18355.jpeg
en deze vindt ik ook erg leuk
http://57.media.hyves-static.net/142242 ... 22356.jpeg

@ bianca helemaal geweldig *\o/* ga je het ook kwa tijd reden ?

Wat een gave paarden!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:55

sonjim schreef:
en Ingrid wil meer werken maar eerst beter worden.

Nee ik wil niet, maar ik moet :o

Lanouska, ja dat 4 span arabo friezen wist ik dat je daar groomde maar wist niet hoe die man heette :D
Leuke foto's overigens !

Sonjim heerlijk gemend !

Tine, ja hoor ik heb klein stapje weer teruggedaan en dan gaat het weer wat beter. Maar ben het zat en wil graag mijn leventje weer oppakken

VHU met de hand wassen :7

Ronnie heeft een nieuwe groom :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:23

@Lanouska hee dat is hier vlakbij.H.S Bedoel ik.En sinds kort hebben wij op de club les van martin koerts en h.s lest ook bij hem op woensdag in erica begreep ik.

Hier even spammen met mijn nieuwe topper nog met deken op.Okee wel wat los maar dat had ik weer vast gemaakt maar10 min later lag de deken aan flarden op de grond en stond hij op de binnenvoering te kouwen en mij schaapachtig aan te kijken
Afbeelding

Ik kan helaas toch niet naar het menkamp in ermelo.Toch eigenlijk geen centjes over en kan hier slecht weg.Maar met mannetje afgesproken dat het volgend jaar wel kan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:24

Vanmorgen al met veale gemend, op een nieuwe manier, heb besloten om morgen ook zo op wedstrijd te rijden, maar is wel een beetje rommelig soms. Maar op mijn oude manier krijg ik ook geen punten...

Daarna broodje thuis gegeten. Weer terug naar stal, Alwyn gemend. Ging niet zo goed, maar goed is en blijft een jonge pony. Daarna veale de benen gewassen. Morgenvroeg worden zijn manen gevlochten.

ik zit klaar om naar het buurtfeest te gaan.

VHU vervelend.. .heb je geen waserrete in de buurt
Bezig bijtje tine. Suces nog even
Sonjim gemend

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:52

Ook al is het een dekenslopert, hij heeft wel een lekker koppie Baudy !

GRRRR er heeft iemand met mijn hotmail zitten prutsen
ik gebruik dat account echt haast nooit meer maar had er een copie naartoe gestuurd naar een kaartje wat ik naar Olga had verstuurd, zodat ik dan ook echt zie dat het daadwerkelijk verstuurd is.
Nu kom ik er dus niet meer in terwijl ik dacht echt een heel apart wachtwoord te hebben. Blijkbaar niet.........
En als ik een ander wachtwoord in wil stellen komt hij met een heel andere vraag als controle dan dat ik ooit ingesteld zou hebben.......
Laatst bijgewerkt door IngridM op 13-01-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:00

Er is hier wel wasserette maar gisteravond was alle was dus net allemaal voorgespoeld en toen hield de boel ermee op... dus alles zeiknat. En als je het dan gewoon wegzet gaat het stinken, dus ik heb het in de biotex gezet. Net een bak uitgespoeld en straks nog een bak doen. Dan drogen...duurt ook zo lang als het niet goed gecentrifigeerd is (heb geen droger) maar goed, dan kan het daarna als het droog is en niet fris alsnog naar de wasserette. Wat is huishouden toch totaal onzinnig werk 8)7

Alwyn gaat weer voor een slechte generale is een uitstekende uitvoering <<)

@Baudey wat heeft jouw paard een lief jong snoetje <3 heeft hij nou die hele deken gesloopt :=
Jammer dat je niet naar het menkamp kunt.... ik zou ook heel graag willen maar krijg het hier niet rond hoor. Is natuurlijk voor (groot) stuk ook centenkwestie...... (buiten vakantie als moeder op vakantie gaan betekent oppas en/of vrije dagen (die hij bijna niet heeft dus ook zou moeten kopen, dat kan wel maar ja... hou je liever voor iets met het gezin) voor manlief).

Kreeg sms'je dat Bente het aan de lange lijnen erg goed had gedaan, ook mooi van verzamelen naar uitgestrekte draf. Nou als mijn instructeur dat zegt is het echt goed, knap kind <3 (peerd dus he hahaha).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:16

Goeienavond!

Wat een mooi span Lanouska /3 /3 /3 /3 !

Sonjim heeft lekker tweespan gereden
Tallechie heeft het roer omgegooid met Veale, dapper hoor!

Ik heb gisteren, na 3 weken kerstreces, weer in de groepsles mee gemend. Ster had bij aanvang teveel adrenaline, had een Fries enkelspan (met kraak-koets) uitgekozen als schrikobject, maar na een kwartiertje had ik haar toch weer lekker aan het lopen :) . Voor het eerst met een oortje in gereden en lesmees in het midden van de bak. Dat scheelt gewicht op de koets en Ster houdt het dus beter vol. Bovendien kon ze nu eens van opzij beoordeeld worden. Nadeel: ik kan geen "ja maar" en "dat deed ik helemaal niet!" meer terug zeggen _-:( .
Mijn man kwam voor de allereerste keer eens kijken. Na de les gevraagd wat hij er van vond; zijn antwoord: "het parkeerterrein is een blubberzooi, je kijkt streng tijdens het rijden, en je ziet aan dat paard >;) dat ze het wel voor je wil doen" :D . Fijn...... _/-\o_

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:20

wat een boef bau....

@gem, lekker he, die mannen,.hahahaha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:30

Goedenavond,

Hier ook weer een teken van leven van mij :o

@Tallechie en Maisieen Tine niet te vergeten, heel veel succes komend weekend met jullie wedstrijden!
@Baudyh, volgens mij heb je nog geen welkom geheten dus bij deze ;) en wat een stoute sloperd heb jij.... wel een lekker ding om te zien <3
@Ingie, bedankt voor je lieve kaartje :j
@Sonjim, heeft lekker gemend vanochtend +:)+
@Nouvel, heeft lekker met Fief in zee gereden... ik vind dat ook erg leuk om te doen en wordt er niet %) van alleen is het voor mij al weer eventjes geleden dat ik dat gedaan heb (2008 :o )
@VHU, waardeloos van je wasmachine -:(- fijn dat Bente zo goed haar best doet.... +:)+
@Ronnie, super dat jij zo'n brave pony hebt waar een 6-jarige zo mee kan sturen.
@Frensie, pfff super dat je het zo vol kan houden met zo weinig :z

Zoals meerdere van jullie al gezien zullen hebben staat met grote kanjer Simba te koop |( . Het feit dat ik hier zo weinig gepost heb de laatste weken heeft hier ook mee te maken. Ik kan het zo slecht opbrengen en heb het er erg moeilijk mee :o .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:31

he ollie toch :(:)
sterkte joh,
maar je doet er vast goed aan,
anders kwam je niet tot die keus
:(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:54

Ollie :(:) :(:) ....dikke knoop in je buik...kan het me helaas goed voorstellen, sterkte !!!! :(:)
wat een vreselijk moeilijke beslissing !!

Baudyh leuk dier hoor !

Iedereen veel succes met wedstrijden dit weekeinde !! zet'hm'op !!

frensie dat je dat volhoud zo weinig slapen en dan volop door gaan de hele dag.. :z

vhu de was weer ouderwets gedaan, ook petje af voor jou !
en op bente kun je trots zijn ! super gevoel toch !

Gem die een fijne les gemend heeft ! genieten.

Hier vandaag de administratie eens doorgepakt..en opgeborgen van 2011....alles weer op rij !! rotwerk is dat ook zeg.. :Y)
maar......morgen weekeinde, en ik hoop vast een fijn weekeinde, en ik hoop dat jullie ook een super goed weekeinde mogen hebben !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:56

Zo ben ik ook weer even. Dag liep iets anders dan ik had gedacht. Heb nog wel lekker gereden met Ferro.

Remko belde mij rond 4 uur geloof ik was net tuig aan het op doen bij robijn. Je moet even komen met de trailer
ik ben in de sloot gereden.

En dit trof ik aan (dit was wel later toen was jeroen al thuis remko gedoucht en gingen we de kar halen)

Afbeelding
kar te water.

Afbeelding
remko vloog mee.

Afbeelding
en hij is er wel uit (wel een beetje vies)

Kar is nog heel remko ook en jeroen heeft een paar schrammen. Valt gelukkig alles mee.
Was wel behoorlijk diep water en remko en jeroen zijn kopje onder gegaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:58

Ollie dikke knuffel verkopen is nooit leuk hoe goed je er ook over nagedacht hebt.
VHU balen van je wasmachine
Frensie je bent een bikkel amper slapen en dan werken de hele dag.
Biancoo administratie is ook een ... karwei.
Ingrid solly ik las meer werken en ik denk dan wil meer werken, maar je wilt het niet maar financieel is meer werken wel handig natuurlijk.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:00

Heftig Maisie, gelukkig lijkt het mee te vallen de schade aan mens en dier. Dat de kar nog heel is is natuurlijk ook mooi meegenomen maar manlief en paard zijn belangrijker.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:06

pfff, maisie....
das schrikken...