[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:29

@tine: droog worden??? Was het zo regenachtig bij jullie??? en balen dat je zo moe bent, rust maar lekker uit!

Biancacoo die met dikkie dik uit rijden gaat... :+

Lacuna: dat vind ie idd heel leuk :j

SL gefeliciteerd met alles te halen!!! Super

Net heerlijk gegroomd... :-) vriendlief goed gemend :j Een klein steigertje bij weggaan, maar viel reuzemee, we kunnen echt aan een eigen kar en tuig gaan denken... Wat een heerlijke dag, nu op de bank finale Wimbledon kijken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:17

:evaw:
Hier de andere petrideko-klant :+
Zag er inderdaad goed uit met Harley *D
Wij zitten nu ook Wimbledon te kijken, het is spanned he.
@Tine bah wat balen he. Ik heb het ook heel erg na van die lange autoritten, mijn heupen/benen kunnen dan echt zo tegenwerken dan wil je zelf zo graag maar kan het gewoon niet -:(-
@Askazita fijn dat je zoveel hulp hebt, die wat 'oudere' men-mannen weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn :j

*\o/* heb op Bente gezeten *\o/*
Eerst gelongeerd, ze was erg hyper :):) , het is dan echt gewoon een jong paard ze wil heel graag lekker bewegen en actief zijn. Dus maar even uit laten stuiteren tot dat ze goed op m'n stem reageerde. Daarna nog wat doorgelongeerd en overgangen stap-draf-stap-halt-stap op stem (ook voor voor de wagen dat ze daar aan mijn stem went). Het voorwaarts zit er enorm in, het terug is af en toe nog een vraagstuk :o? toen dacht ik, ik ga gewoon lekker aan de slag als ik 'vroeger' deed met paardjes beleren. Gewoon rondstappen, hangen, weer stappen, hangen, been erover, weer terug etc. gewoon lekker prutsen en jawel, ze bleef super braaf en relaxed en .... ik zat er op *\o/* dat ook zo ongeveer 12x of zoiets gedaan zodat het geen toevalstreffer was. Ook nog rondje gestapt en toen vond ik het helemaal klaar. Was super trots op haar en ook wel op mezelf :=

Toen mocht Snuit mee in het vierspan :D hij voorop met Rattan waar hij toen ook mee in tweespan had gelopen. Zo leuk om te zien. Riette heeft er foto's van genomen, als ik ze heb zal ik wel wat plaatsen. We zijn lekker het bos ingegaan, Snuit deed het ge-wel-dig 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:22

Ik ben alweer terug. Ik ben ontzettend tevreden. Hij was ontzettend braaf. Ik had 169 en 174 punten dus helemaal blij. In vergelijking met de anderen ook gewoon goede punten. Denk dat het goed is geweest om over te gaan. De staponderdelen zijn gewoon niet goed en dat heb je in de b veel meer dan in de l.

We waren lopend naar de manege gegaan, denk zo'n 3 km. Binnen 15 minuten waren we op het terrein. Kwamen nog een tractor en bus tegen dus mooie oefening. Ik zet hem maandag, dinsdag en donderdag nog aan het werk en dan hebben we van het weekend marathon

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:28

Wow, VHU, dat is nog eens een superpost. Wat stoer dat je op Bente hebt gereden/gezeten. En die Snuit in4 span. Ben heeeeel benieuwd naar de foto's

Prinsje: hier heel sombere luchten en beetje miezerig. Super dat het mennen zo fijn ging.Zoon is net op de bank in slaap gevallen. Was voor hem natuurlijk ook een lange autorit en gisteren heeeeeeel laat (23.00 uur of nog later) op bed. Dus denk dat pony vrij krijgt. Als ik manlief zover krijg, gaat hij straks nog even een ritje met Rembrand maken. Thabor krijgt sowieso even vrij. Is al heel lang geleden. Die mag morgen weer op vreemd terrein aan de bak.

Tallechie: ik ben supertrots op je!!!! Zeker dat je hebt doorgezet ondanks negatief advies van instructeur (is dat nu AP of AB?). Echt super gedaan hoor. En je ziet het resultaat, een braaf paard. Hij moet nu veel beter bij de les blijven, omdat er veel meer achter elkaar gebeurt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:32

Klinkt super VHU.
Voor de rest heb ik bijgelezen, maar daan wil graag eten.

Wij hebben geluk gehad , toen wij terug reden met de wagen naar huis, begon het te spetteren, maar was te doen. Dus niet veel regen gehad.

AP. AB was het met mij eens, die gaf aan als onstwedde goed ging ik de overstap kon maken. Maar toen kreeg ik bagger punten, maar volgens ab zag het er goed uit dus gaf zij groenlicht.
Ze heeft mijn proeven vandaag ook gezien en zei ook direct je hebt een goede keus gemaakt.

AP was jury in de andere ring, hij heeft me zien rijden en volgens hem zaten er ook goede stukken bij.

Precies, de staponderdelen was gelijk de ontspanning weer weg, maar de rest ging gewoon super.

Op volte met 1 hand had ik een keer een 7 en een keer een 6 en achterwaarts een keer een 6 en een keer een 5.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:33

*\o/* Tallechie wat knap van je! Dat is goed dan he. En ook die rit er naartoe echt super.

Oja Tine , wat leuk die henna-schildering op je handen. Duurt wel heel lang voordat het er weer af is, dat weet je he.

Op Bente heeft 3x iemand gezeten, dat was eind december, daarna nooit meer. Dus eigenlijk is ze soort van compleet niet ingereden zeg maar. Ik zeg al jaren dat ik dat dus door mijn blessures niet meer doe, op zo'n jong paard en dan inrijden :+
Maar dankzij Rizanta durf ik blijkbaar echt weer te rijden, dat heeft ze me echt weer teruggegeven, dat vertrouwen dat ik het nog steeds kan :)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-07-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:35

Ja maar er naar toe was goed voor mij, daardoor was ik de spanning wel kwijt.

Waar ik alleen aan zat te denken is dat ik met inrijden wel kneepjes geef aan mijn buitenleidsel en dat doe ik in de proef niet, dat moet ik nog meer doen. Maar ja moet aan zo veel dingen denken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:41

Dat je je dat beseft is al heel knap he.
Vind het echt stoer van je hoor, met zo'n enorm dier 8-)

Pony's gaan trouwens niet meer terug naar mijn wei. Ik wil ze gewoon door kunnen blijven trainen. Alwyn blijft dan lekker bezig voor Tallechie en met Snuit ga ik voor mezelf aan de slag :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-07-11 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:44

Volgend weekend eerste marathon :-) Ben benieuwd

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:44

Vhu was super bezig vanmiddag :j Leuke combi die 2 hoor, komt helemaal goed enneh... Een voorwaarts paard past bij je, anders word je ongeduldig, duurt alles te lang haha :D

Tine, hopen dat t mooie weer van hier jullie kant opkomt en jullie nog met Rembrandt (fantastische naam!!!) Weg kunnen (of gaaan je zoon en jij niet mee???)

Tallechie, gefeliciteerd, klinkt goed!

Balen... M'n Spaanse held Nadal heeft verloren, superknap van Novak Djokovic!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:04

@VHU: wat ontzettend goed van je *\o/* *\o/* én van Bente natuurlijk!

@Tallechie: goed dat je overgegaan bent, dus *\o/*

@Prinsje: super! Hartstikke leuk zo met z'n tweetjes! *in het filmpje van Dennis zie je een voorbeeld van een concourswagen*

Hier eindelijk weer eens gemend, wagen heb ik anderhalf jaar geleden bij Van der Mee laten maken en schrik niet: 1 keer mee kunnen mennen, toen besloot pensionstaleigenaar dat ik niet meer in de bak mocht mennen en niet veel later kochten we de boerderij, wagen extra bij mijn schoonouders gezet, zodat hij hier niet zou beschadigen, heeft daar in een loods gestaan met dekens d'r op, hebben muizen de deken aan gevreten en ook wat bekleding mee, is natuurlijk heel erg zuur bij een spiksplinternieuwe wagen. Gisteravond naar huis gehaald en vanmorgen pony van dochterlief d'r voor.
Eerst in de wei gereden, is nog een hele klus, pony heeft alleen maar een marathonmodus :') . Dochterlief had ook d'r handen vol, daarna een flinke rit naar buiten gegaan. Wat wonen we hier toch super <3 . Ik wilde met dochterlief een ijsje gaan eten bij een menstal, maar daar in het dorp was een kunstmarkt en daar kwam ik dus niet door. Nieuwe route uitgeprobeerd, ging allemaal super. Alleen nog een hond met bananen in de oren (volgens mijn dochter _O- ) tegen gekomen. Riem was stuk, hond los, die heeft een paar keer pony gehapt, vrouw kreeg de hond niet te pakken, uiteindelijk ben ik weg gedraafd (pony bleef braaf staan) en hond een paar flinke tikken met de zweep verkocht.
Alles staat nog in de paddock, de ander is dadelijk ook nog aan de beurt.
Ben zo blij, dat ik eindelijk weer eens aan de slag kan *\o/* .
Dochterlief (net zeven) is voor het eerst alleen mee geweest als groom +:)+ .
.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:07

Vhu fijn dat je het weer durf!
En tallechie proficiat.

Ik heb vandaag een klein menongevalletje gehad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:10

Avaluna super van je dochter. en leuk dat ze er zoveel plezier aan heeft.
jammer van je wagen.

we moeten nog naar mijn schoonmoeder toe, maar heb totaal geen zin... wilde eigenlijk nog aan de studie maar goed

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:15

@Rhine: :(:) , hopelijk valt het mee, meid :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:16

Rhine sterke. Wil je er meer over vertellen?

Ik was in ring 1 9e van de 12 en in de andere ring laatste.
maar met die jury heb ik ooit wat mee gemaakt dus scoor ik nooit geen punten. Van diezelfde man had ik de vorige keer 159

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:22

Soms is dat zo dat je bij juryleden nooit goed kan doen en ook weer bij anderen nooit fout. Bij dressuur moet je echt van jezelf uitgaan want anders is het geen leuke sport.
@Avaluna dus dat was een hele fijne zondagmiddag! Met meelopende/bijtende honden heb ik ook weinig medelijden }>
@Rhine wel alles heel gehouden hoop ik?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:28

We waren RUSTIG aant draven,en ze ze wilden aan der voet juken met der neus. En toen viel ze met der gewicht op het lamoen. Gelukkig konden we verder mennen, gezien we op 5km van thuis zaten en ik echt niet ver kan lopen. Thuis na uitgebreid naar de gekeken, ze had gelukkig alleen een paar kleine wondjes en losse ijzers. Daarna het lamoen gemaakt. En woensdag komt de smid normaal nieuwe ijzers zetten. Niet heel erg dus maar op zon moment ben ik heel bij met een goed tuig en snelsluitingen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:06

ook wij zijn in roden geweest met het 2span en jaja missie geslaagd we hadden 190 en 191 punten en we moesten nog 1 punt halen voor gaasterland dus daar mogen we nu heen

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:53

ik heb vandaag ook heerlijk gereden in roden. 1e met 192 en 186. zijn rechtergalop, ging zo fantastisch, ik had zelfs 2 8en, helaas de linkergalop wat minder. Maar ik het ook mijn 3e puntje binnen en mag dus ook naar de noordelijke kampioenschappen in Gaasterland.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:28

ik vond zelf dat het span nog beter moet kunnen lopen maar zo voor de 4de x weer naast mekaar was het natuurlijk niet verkeert. nu dus fanatiek trainen voor gaasterland. oh nee volgens sommige mensen zijn wij niet fantiek en serieus met onze sport bezig.

eerst maar is door trainen voor leek en daarna gaat H een week op vakantie en dan gaan we 6 augustus nog naar de marathon van zweeloo en daana zullen we wel wat harder trainen voor gaasterland

zoals het er nu uit ziet wordt leek een erg leuke wedstrijd voor ons we blijven daar slapen en nog meer vrienden van ons waar onder me moeder die blijven ook op de camping en wij zetten natuurlijk ook de hele antoerage (is dat goed gespeld) weer op. en s'avonds lekker chinees eten :9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:29

je hebt in ieder geval je best gedaan op wedstrijd tallechie!

VHU, ik ben benieuwd naar de foto's van snuit in 4 span.
hij vind dat zeker heel erg leuk met zo'n groepje pony's aan het werk zijn?

tine, kan me voorstellen dat je je lichaam af en toe helemaal zat bent

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:40

Lanous en Bettepet gefeliciteerd met de goede prestaties *\o/*
@IT Snuit vond het inderdaad erg gezellig. Met inspannen stond hij er ook zo relaxed tussen, keurig stil op drie beentjes alsof hij het dagelijks deed, zo grappig om te zien. En ik vond hem erg knap met zijn 1.15 als kleinste van het stel liep hij het allemaal prima bij. Dapper voorop, af en toe op zijn manier nog beetje stoer doen/initiatief willen nemen. Erg leuk. Hoop dat hij vaker mee mag :D

Ben jij nog lekker bezig geweest met je poowns?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:53

oef jak rhine! Vooral in combinatie met dat je zelf niet ver kan lopen.. gelukkig valt het mee!

VHU heeft gereden! :):)

tallechie goed gedaan
avaluna lekker gemend met een heldin van een dochter! :D

Wij hebben vandaag tent opgezet om te kijken of het wat is, spullen gepakt. Veel wasjes gedraaid, veel gemopperd omdat we allebei weten hoeveel we moeten doen etc :)
Ik ben nu net terug van stal, Didsje lekker in de wei gevd't. Daarna z'n wei opgengegooid, over 3 dagen gaan pa en ma zijn draad verzetten in zijn nieuwe wei. Liever dat hij wat dikker wordt als ik weg ben dan dat hij opeens te mager is :)

Heb nog wat fotos, zal eens kijken of ik die geupload krijg.
Moet nu nog document inbinden, laders opzoeken, en besjes schoonmaken. Ohja en paracetamol zoeken en inpakken :+
En nog muziek op m'n ipod bij plempen...
goed.. :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:58

@Lanoeska: goed gedaan *\o/* , klinkt ook heel gezellig!

@Bettepet: gefeliciteerd *\o/*

@Rhine: gelukkig viel het nog mee en kon je verder rijden!

@VHU: wat leuk snuit in het vierspan!

Hier heel trots, ja, zo heb ik nooit wat te vertellen, omdat ik nooit men en nu post ik twee keer per dag mijn menavonturen ;) .
Zal het hele verslag besparen, maar ons zwartje heeft voor de vierde keer enkelspan gereden, 1e twee keer zijn inmiddels al twee jaar geleden en de derde en laatste keer was vorig jaar maart. Even wat opstartprobleempjes, maar super kunnen afsluiten, heerlijke pony om mee te werken :j .
We moeten nog héél veel leren, maar even beetje oefenen thuis en dan gaan we binnenkort eindelijk echt op menles *\o/* *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:59

@Naaltje: nog even doorbijten :(:) :D