Wil eigenlijk wel mee doen maar aan de andere kant ook weer niet. Mevrouw heeft al een hele tijd niet meer voor de wagen gelopen en zodra ik snel ga sturen en erg fanatiek word, ben ik bang dat ik meer verpruts nog dan dat ik er goed aan doe. Vorig jaar was Nico Avezaath er ook. Nog even bij hem achterop gestaan.
Net een toets gehad van 2 a 3 uur.. zonder pauze op de computer,, ben kapot.. was nederlands met veel leesteksten en moeilijke dingen.. toch hbo gescoord .. (heb zelf mbo niveau 4) Helemaal trots
sander_lotte
Geplaatst: 28-04-10 14:16
Jouke_h: kan je dat niet gewoon rustig rijden? Dan verpruts je haar normaalgezien niet... Je moet het uiteraard zelf zien of het een goed idee is of niet. L_Rivaldo proficiat met je toets
De dierenarts is net geweest, wonde kan niet genaaid worden omdat het geen snee is en omdat de huid volledig weg is. Het scheelde niet veel of hij was ontzettend aan het bloeden geweest, de wonde is nét niet open. Er is wel een klein plekje helemaal open, maar dit moet open blijven volgens de DA zodat het vuil eruit kan. Hij heeft Romeo een antibioticaspuit gegeven omdat zijn oog morgen anders niet meer open kan, zo erg gaat het zwellen. De spuit is dus ook wat tegen de ontsteking. Ik moet betadine erop blijven doen om te ontsmetten. Ik heb ook het plekje op zijn rug laten zien, dit moet ik blijven behandelen met Imaverol, en de dagen dat ik de Ivamerol er niet op doe(moet om de 3 dagen), moet ik er betadine op doen. Dit kan helpt volgens hem ook erg goed.
Volgens de DA is de wonde er gekomen door ergens tegen te schuren, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo hard schuurt tot zijn huid er volledig af is en het begint te bloeden!
SL: dank je voor de behandeling van het schimmelplekje..... Dan kan dora vanavond na het scheren weer met imaverol.....
sander_lotte
Geplaatst: 28-04-10 14:51
Evelli: Het schimmelplekje was al goed aan het genezen, momenteel heeft Romeo veel meer pijn van het wondje aan zijn oog... Veel succes met het scheren en de behandeling van Dora! Heeft ze veel/grote schimmelplekjes?
Zo ver ik nu kan zien 2, maar weet niet wat er onder de vacht uit komt...
sander_lotte
Geplaatst: 28-04-10 15:05
In ieder geval veel succes! Ik weet niet hoe jij bent op het vlak van de gezondheid van je beestjes, maar ik ben altijd erg bezorgd en denk ik er dan ook constant aan als er iets is. Mijn ouders willen de DA altijd zo lang mogelijk uitstellen (zo willen ze ook altijd wachten met naar de dokter te gaan), dus als ze niet thuis zijn, bel ik de DA voor de zekerheid toch maar even, dan kunnen mijn ouders me achteraf alleen maar gelijk geven dat ik de DA heb laten komen
Buiten dat dit de eerste keer is dat er wat is, maak ik me nooit zo heel erg druk. Moet de VA toch zelf betalen
sander_lotte
Geplaatst: 28-04-10 15:33
Ik moet VA ook zelf betalen, als die is langs geweest weet ik plots ook weer waarom ik zoveel spaar Maar vind het vaak moeilijk in te schatten wanneer ik de VA moet laten komen en wanneer niet, Romeo kan niet vertellen hoe hij zich voelt...
Wauw, wat gaan jullie hard! Ik lees over kleuren voor een sulky (hihi, wil wel foto zien als tie af is, ben nu wel heel benieuwd!) Verder wordt er verbouwd EN getrouwd (dat valt weer mee, als wij samen gaan verbouwen kan iedereen maar beter uit de buurt blijven want dan hangt er hier een onweerswolk waar je helemaal bang van wordt) Mooie foto's voorbij zien komen En we hebben een goed-gevulde ziekenboeg. Beterschap!
Ik kwam op bokt de tweespanboom voor de cavalettie tegen. Heb even gemaild naar HSHP, maar hij blijkt inderdaad niet te verstellen. Nou moet dat met een handige harry ( ) geen probleem zijn om m goed af te stellen, en dan hoeft het niet meteen zo'n dure grap te worden om mn twee paardjes eind volgend jaar eens in tweespan te knopen. Toch iets om eens in het achterhoofd te houden.
Vandaag lekker van het zonnetje genoten met Sunny. Rondje buiten geweest, en hij was wel kijkerig en schrikkerig, maar bleef toch fijn op 2 pinken te mennen al met al heel tevreden en fijn kunnen mennen (En bruin kunnen worden! )
@Sander-lotte!Hoop niet dat het ernstig is met je paard! Hoop dat de wond weer goed geneest! En las iets over 2 spanboom, zou mooi zijn als dat zou lukken! Ik vind dat zelf altijd mooi om te zien, een 2span!
En voor de rest, veel gelezen hier, maar kan al jullie namen nog niet onthouden!
sander_lotte
Geplaatst: 28-04-10 19:37
@ Bobomelo: Dank je, ik hoop ook dat het snel geneest. Romeo houdt zijn hoofd sowieso niet graag stil, en nu met die wonde wil hij ook niet dat iemand eraan komt, dus verzorgen is best wel een gevecht. Zonet bijna het flesje betadine over mij gehad omdat mijnheer het welletjes vond(dus sloeg hij met zijn neus tegen mijn hand met het flesje in).
Mijn ouders waren weer niet zo blij toen ik vertelde dat de DA was geweest. (een heleboel gezucht van "heb je het weer niet kunnen laten") Toen heb ik ze naar Romeo gesleurd en gezegd: "kijk en oordeel zelf!" Ze schrokken toch wel hoor toen ze zijn oog zagen! Ze gaven me gelijk dat ik de DA had gebeld, sindsdien is het de hele tijd van "Ocharme dat beestje" en "let op wat je doet hé, boyke heeft al genoeg pijn!" (normaal zijn ze zo helemaal niet )
Ohja bobomelo, die namen onthouden gaat na verloop van tijd wel lukken De echte namen van iedereen weet ik ook niet, ik weet wel welke paarden/pony's bij wie horen. En nu weet ik ook dat jij groom bent bij Royaltjuh
bobomelo
Geplaatst: 28-04-10 19:55
nou blij dat je ouders het nu beter inzien van je paard zijn oog! en ja, die namen komen ook wel! ik ben niet de vaste groom van Royaltjuh hoor, dat is haar stalgenoot, maar ik ben ook vaak mee, meestal ging ik wel mee naar dressuurwedstrijden, en haar hele "fanclub"haha We rijden wel heel veel samen, of als zij ment, dan rij ik erbij in! wordt paard lekker karmak van! En mijn paard heeft daar een winter op stal gestaan, en mijn pony heeft er 2 of 3 jaar swinters op stal gestaan.(oh wat erg, ik weet niet eens hoe lang...nja, kom er ook wekelijks, vaak ook meerdere dagen in de week, dat mijn man(koen) wel es zegt, woon je daar ofzo? En mijn pony heeft in die tijd als lespony gediend daar! gezellige tijd is dat altijd!
Voor de rest kwa info, ik rijdt met mijn paard M1, ik mag M2 maar dat doen we nog even lekker niet! Ik heb nu in de planning om voor het eerst officieel in me leven officieel te gaan starten met springen! en dat is as zondag! errug spannend!