[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:33

@VHU: wat goed! Echt wel weer even spannend, zeker zo'n eerste keer na een val. Fijn dat het allemaal mee viel *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:55

VanHuisUit schreef:
Mooie recensie Gem :j interessant boek!
Moest erg lachen om deze zin, zie je zo peinzen en peinzen :? :))
Citaat:
Eén zwak puntje: er staan enkele grafieken in deel twee afgebeeld waar ik zelfs na redelijk grondig bestuderen nog steeds niet veel van begrijp. Ik denk dat daar wat informatie bij de grafiek mist.

Boek op zijn kop gehouden, door elkaar geschud, letters achterstevoren gelezen, ik kwam er niet uit :? :n :o? .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:49

Vhu, wat supergoed !! weer even gereden..knap hoor !!
Gem..haha...een moeilijk boek dus......ben benieuwd...spiegelbeeld misschien....hahaha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:01

Jakkes, voor zaterdag wordt nu weer 28 graden opgegeven. Laten we hopen dat dat niet waar is. Dan hebben we kampioenschappen. -O-

Gem: klinkt als moeilijk boek. LIjkt me lastig zo'n helmcamera, haha, alles stuitert.
VHU: alweer op Ollie gezeten.
Bianca: voor jouw nieuwe wagen ;-) Veel plezier ermee!!

Vanmiddag weer naar het asiel geweest. Kijken hoe hond reageerde op onze honden. 3-jarige kruising Retriever. We hadden geen problemen verwacht gezien de verhalen, dus al (speciaal) voer en riem met halsband gekocht. Vliegt die domme hond toch meteen onze uberbrave Leo aan. Die keek echt zo om zich heen, snapte totaal niet wat er gebeurde. Zonder enige aanleiding of waarschuwing zat die andere hond er boven op. Erg jammer. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar een heel leuke herder, maar die heeft zo op het oog iets met de heupen. Aangezien mijn honden nogal lomp spelen, lijkt me dat geen goed idee. Dat is vragen om problemen in de toekomst.

Verder wil ik graag verder met het mennen met Sam, maar ja, met komend weekend de regiokampioenschappen zit dat er even niet in ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:25

Wij starten ook op de Districtskampioenschappen om 15.00 u lekker als het zo warm is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:07

Nee, helemáál geen moeilijk boek. Als ik die indruk heb gewekt, beslist niet! Alleen een tabel en een grafiek waar ik niks van begreep. Boek is écht een aanrader :j .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:17

@Gem: ik wil het boek wel lenen O:) O:) . Heb ook nog een boekenkast vol als tegenprestatie :D .

Straks ff kijken of rijden een beetje gaat, de laatste tijd komen we helaas niet veel verder dan een beetje buiten stappen op het schapenzadeltje; baal daar echt heel erg van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:29

Ava, dat is prima hoor! Hij gaat eerst naar M van de Anda, daarna mag jij hem lenen, goed?
Berichtje terug gehad van de uitgever: hij is blij met mijn recensie en zal de opgemerkte foutjes in de volgende druk meenemen :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:43

He wat leuk Gem -:)

Citaat:
de laatste tijd komen we helaas niet veel verder dan een beetje buiten stappen op het schapenzadeltje; baal daar echt heel erg van.

Troost: als je elke dag 100 meter verder stapt stap je over 365 dagen 365 x 100 meter. Is 36.500 meter = 36.5 km. Heen en weer 72.000 meter = 72 km is toch een heel eind :7

Vind het al super super knap van je Ava dat je toch op wat voor manier en hoe dan ook rijdt. Echt waar +:)+ :(:) :*

Is het een beetje op een open veld Tine de wedstrijd zaterdag? Dan valt het allicht nog mee als het lekker waait? Anders flink water mee en tussendoor koelen, zowel jezelf als de pony's. En slobbertjes / pulp etc mee voor tussendoor (plus 2 dagen van te voren al liefst pulp voeren zodat ze flink wat water in 't lijf hebben) komt het wel goed hoor.

Persoonlijk heb ik liever flinke temperaturen dan regen, dat vind ik altijd zo'n ellende {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:52

Ava....niet leuk dat je weinig kunt rijden....herkenbaar ik kan ook niets nu...ik hoop dat je toch de korte stukjes met je toppaard geniet van de kleine stukjes.... :(:)
Ik vind het al zo knap dat je er op kunt stappen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:54

Nou... vandaag de camerabril op gehad, maar moet er duidelijk nog wel mee leren omgaan :+ . Ik weet nog dat ik mijn handschoen uitdeed, knopjes aan, handschoen weer aandeed en de bril rechter op mijn neus zette. Waarschijnlijk heb ik toen de knopjes weer aangeraakt, want dit is het formidabele resultaat van 45 minuten rijden :D . Maar goed, voor het idee: een kijkje door de ogen van Gem :+ :D :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:56

Wat leuk! Wat kijkt Moos schattig heen en weer <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:57

Hij moet alles in de gaten houden :j . Maar in tegenstelling tot Ster loopt hij wel rechtdoor, terwijl Ster haar neus achterna liep. Heel irritant :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:02

Ollie kan ook zo enorm kijken (maar blijft ook keurig recht lopen). Bente keek niet die sprong van links naar rechts :P en Rizanta keek ook enorm en ging dan ook slingeren. Maar kwam ook doordat ze aan een kant blind was als ze dan naar links wilde kijken moest ze haar hoofd heeeeeeel erg naar links doen want ze moest kijken met haar rechteroog.

**wil ook best wel weer mennen als ik zo'n filmpje zie!**

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:18

@Tine nou dat is dan direct over en uit met die hond -O- denk dat je eigen gevoel met een hond wel of niet heel goed klopt hoor, je hebt zoveel ervaring en kunt volgens mij precies zien / lezen / aanvoelen of een hond wel of niet bij jullie past. Vind het erg moeilijk als je al een / twee honden hebt en/of katten e.d. en zeker kinderen om daar een herplaatser bij te zoeken. Wij zijn eigenlijk ook al een half jaar op zoek, low profile, naar een hond voor bij Wis (type herdertje of husky) maar ja, hier verschillende kinderen / mensen over de vloer, twee katten, Wis is erg onderdanig en veel te lief wil niet dat ze zich overvallen voelt ... best lastig.
Heb er nu drie gezien. Twee na zien niet eens Wis er bij gehaald. Een Wis erbij gehaald en dat was helemaal niets ...
Denk dus toch dat het ondanks de goede intenties (ben echt voor herplaatsers) pup gaat worden (als we in nieuwe huis zitten).
Maar goed ben wel geabonneerd op allerlei herplaatsings sites en bij het plaatselijk dierenasiel weten ze wat ik zoek dus wie weet ...
We zijn maandje geleden in dierenasiel wezen kijken bij zo'n vreselijk lieve herder, echt zo'n schat, jaar of 6. Baasje was overleden. Maar ook die heupen durfde het niet aan (ook omdat ze ook bij het nieuwe huis trapje op moeten). Slaap er dan echt een paar dagen slecht van want was zo'n lieve hond. Gelukkig heeft ze onder tussen goed nieuw huis.
Vind dat wel waardeloos bij die dierenasiels elke keer als ik er kom breekt mijn hart met wat je daar aantreft -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:17

Ik haal al 20 jaar honden uit het asiel. Vroeger natuurlijk wel andere (moeilijke) honden dan tegenwoordig. Maar met Wodan hebben we het zo getroffen, Patrick wordt nog steeds verdrietig/mist hem nog steeds. Je moet het gewoon even treffen. Komt wel, we hebben geen haast. Ik denk dat die herder in het asiel goed zou passen, maar ja, dat risico gaan we niet nemen met die lompe gevallen hier.

Geweldig dat filmpje, ook al was het maar kort ;-)
Ava en Bianca, ik denk dat jullie het werk met honden/paard wel erg missen. Hopelijk komt daar over niet al te lange tijd toch enige vooruitgang in.

Kampioenschappen zijn in het stadspark in Groningen, is heel ruim, dus hopelijk wel wat wind. Regen is inderdaad ook niet leuk. Hoop wel dat de startlijsten nu snel gaan komen. Ben zo benieuwd hoeveel er meedoen in onze rubrieken. In iedere rubriek mogen er in ieder geval 3 naar de finale. Dus met een beetje geluk, mag hij 2keer finale rijden (er zijn maar heel weinig a/b ponys die m1/m2 rijden; en er zijn ook maar weinig c ponys ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:22

Wel super mooie locatie. Vind het erg knap van Patrick dat hij al M rijdt op zijn leeftijd. Zou erg leuk zijn als hij naar de finale mag. Maar met Amerigo weet je het maar nooit, het draakje van dit forum :P :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:01

Gaaf Gem...zo'n bril. En Moos is geweldig !! Super...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 01:59

En ik kan weer eens niet slapen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:21

Kon ook niet (meer) slapen vanacht om 03.00 uur klaar wakker met knetterende koppijn ... ben nu ook zo brak als maar zijn kan %) Vandaag wordt het dak door de bouwvakkers onder handen genomen dus ik zit nu alweer een uur met mannen over de vloer en enorme herrie om me heen.
Letterlijke en figuurlijke klop-kabouters.
Wordt lange dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:34

Sterkte!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:26

Goedemorgen..
Getver Vhu...niet leuk....toch maar pijnstiller voor de hoofdpijn ?......hoop dat het snel minder word..

Word weer warm vandaag..... {:}
Hondjes zijn al blij..een ontbijt voor koningin kootje..want zij is 4 geworden....lekkers vlak na het ontbijt...dat willen ze elke dag wel !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:02

@VHU: :(:) en dan ook nog zoveel lawaai.

@Biancao: gefeliciteerd *\o/* .

Dan klaag ik ook maar ff; hier ook wederom slechte nacht, net ff ingedut, weer heftige kramp; heb wel mijn man uit reflex een mep verkocht +:)+ _O- .
Weer een mooi kleurtje tape bij de fysio; weer klaar voor een zomerse dag :D .
Vanmiddag neuroloog bespreken van het opbouwen van de medicatie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:17

Gem schreef:
Stalgenootje en ik zijn gisteren met de Anda naar de Horsefood Mensport Trainingsdag geweest. Veel geleerd en met de warmte viel het 200% mee. We zouden eerst met 3 combi's gaan, maar de andere 2 vonden het te warm en hebben zich afgemeld. Zonde hoor, het was heel goed te doen. Er waren nog 2 aanspanningen van onze club, erg gezellig! Heb mijn nieuwe camerabril door M laten uitproberen. Zij was de menner, dus zij mocht hem op 8-) . Ze moet alleen leren om geen "ja" te knikken met die bril op, want Gerard L stuitert nu op en neer :D _O- . Ook nog een paar foto's dus zal kijken of ik er een ITP-topicje van kan maken.

[ON] Zeer geslaagde Horsefood Mensport Trainingsdag in Geldrop

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:30

Doe maar rustig aan VHU.
Jammer dat het niet wilde met de hond Tine.
Bianca heeft een hond jarig.
Ava slaapt slecht,lastig
Gem filmt leuke dingen nu....

Gisteren is er een veilingscommissie bij ons thuis geweest. We hadden de oudste Kiantha 2 opgegeven voor de tuigpaarden veulenveiling tijdens de tuigpaardendag in Ermelo in augustus. Maar ze bekijken 40 veulens en kiezen er 8. Beetje naald in een hooiberg. Maar ze is voorlopig geselecteerd. Nu maar duimen dat ze door mag.( ja dit was ons zorgenkindje) Ze hebben de 2 andere ook nog bekeken en waren vol lof over mijn favoriet Emi als ze niet zo klein blijft hadden ze haar genomen. Ze blijft ook te klein vinden wij. Maar ja het is diantha haar eerste veulen. Die zijn vaak wat kleiner. Ik blijf erbij dat ze een top men paardje word.
Kosmo is kwa tuigpaard niet goed genoeg, maar dat is geen nieuws dat wisten we wel. Fokken is gokken en bij kosmo heeft het niet goed uitgepakt. Tenminste niet wat wij willen.

En verder zit ik in de rotzooi. De rietdekker belde gisteren ze zouden in oktober komen. Om aan 1 kant nieuw riet op het dak te doen. Nu kon het nog wel voor de bouwvak. Klein huisje dat scheelt weer. Dus nu mannen op het dak.