[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:33

Hij deed het ook echt super ML. En hij was ook lekker vlot, echt gave Fjord hoor. Vwb foto's ben altijd wat voorzichtig, 't is wel bokt :=

Marjola bedankt nog voor homeopathie tip +:)+

En ja er is weer water in 't ven maar het staat nog niet ver.... zag wel een witte reiger, altijd mooi.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:58

@Jenkins; kar-dilemma.. :(:)
Ik zou heel graag een 4 wieler hebben ivm stabiliteit en (bij duurdere versies) betere vering. Maar als ik eerlijk ben voldoet die 2 wieler ook gewoon prima :)

Zo, 20 foto's aan het omzetten :)
Was moeilijk, fotos én hond in de gaten houden. Zonde, had beter gekund. Maargoed, nu hebben vooral lol gehad :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:29

Ja over de weg trekt sil de kar prima, ook met 4 mensen. Mja de bak kan wel eens zwaar worden en op dat soort momenten wil ik graag een tweewieler. Dan denk ik of koop een 2de handse goedkopere voor erbij, of verkoop deze en koop goeie 2 wieler, maar vind die dingen erg duur :o

Ben benieuwd naar de foto's!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:44

Gauw 2 fotootjes. Maak er morgen even een topicje van :j
Afbeelding
wat zeg je? M'n oren? Wasdaarmismee?

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:17

Mooi!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:45

Goedemorgen.

Mooie foto's/mooie hond.

Lichaam is hier beetje brak. Pfff. Maar het zonnetje lijkt te gaan schijnen. Moet zo wat huishouden doen en naar garage bellen. De sigarettenaansteker doet het niet meer. Nu rook ik niet hoor, maar is wel handig om tomtom op te laden. Is erg vervelend als die er ineens mee stopt. Moet nog een nieuwe broek terug brengen naar de winkel, want rits is kapot en zo nog meer van die klusjes. Pffff. Vanmiddag komt springjuf als het goed is langs, voor de al 3 of 4 keer uitgestelde springles. Eens zien of zoonlief het nog wel kan hahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:27

@Aks: mooi <3 , is ook echt een heel leuke hond <3

@VHU: ik vind het maar knap zo in colonne, hahaha, daar hebben onze Welshkes echt geen trek in. Twee weken geleden nog bruiloft gereden, bruidspaar in een koets met tweespan Friezen en wij d'r achteraan met wagen vol geladen met kids, tjee, zeg, kunnen die Friezen niet eens meters maken, zie je die van ons dan zuchten _O- .

@Tine: gelukkig wel zon bij jullie, hier is het heel donker, veel regen en vannacht storm, brrrr, het lijkt wel herfst :') .
Zo erg, zou het liefst m'n bed in kruipen met een boekje :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:38

zo hier ook heel erge wind vannacht :\ Kei beroerd geslapen.. 15 kilometer duin/zandbanjeren is vermoeiend :P
De hond ligt ook nog steeds voor pampus :))

@avaluna; waren de welshen sneller ja? :=

Met wat geluk ga ik volgende week mijn koets+koets debuut maken!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:54

@Aks: ze zijn altijd veel, veel sneller, zelfs in enkelspan, hahaha, die Friezen gaan ook alleen maar om hoog, maar nemen geen grond mee/maken geen meters := .
Leuk, samen met iemand van stal of ga je met VHU rijden?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:58

Dids is altijd heel erg economisch :+ Behalve met VHU vorige week onder het zadel mee, toen wilde die af en toe voorop :))
Vriendin met shet heeft zelfde probleem, die zal wel harder lopen dan mijn fjord :=

Lacuna komt met pony mijn kant op om even van 't bos te genieten :D
Bij mij op stal is niemand om mee buiten te spelen :) Ene pony is hoogbejaard en met pensioen en de andere loopt niet helemaal goed..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:20

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:56

zo..goedemorgen.
mooooie foto's Aks !!!
Vhu genoten op de rit, en misterlady ook, super !

ik ben vanmorgen even wat gaan lopen..mijn spieren kunnen dat echt niet..haha..maar goed ik hoop dat ik wat op kan bouwen..conditie moet echt beter worden..

hondjes lekker dagje vrij..die gaan zo nog eens door de tuin rauzen....
ik moet nog dringend in de schuur opruimen..dus dat komt ook weer aan bod..
gisteren heeft manlief nog hout gekloofd...ligt nog veel meer..maar weer een cuubje erbij...

verder...fijne dag allemaal !

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:47

Hoi allemaal, een oude bekende komt nog eens even piepen :D

Zoals sommigen onder jullie wel weten, ben ik al jaren lid van een haflingerclub in België en gingen we vroeger iedere zomer op vakantie naar de Veluwe. De club is ondertussen een beetje aan het uitsterven en de "oude garde" heeft niet veel zin meer om nog echte vakanties te organiseren. Ik ben nu dus van plan om die jaarlijkse traditie terug een beetje op gang te trekken en ik wil voor volgende zomer opnieuw een vakantie organiseren.

We zijn vroeger altijd in de Woody Ranch geweest in Uddel, dat was altijd heel erg leuk. De paarden konden op de weide en sommige paarden konden 's nachts op stal indien gewenst. Er was toen de mogelijkheid om enkele huisjes/kamers te huren en de rest moest op de camping in een tent verblijven. We aten er ook 's morgens, kregen lunchpakketten mee voor 's middags en 's avonds kregen we er ook altijd warm eten (vaak barbecue). Blijkbaar is het daar nogal veranderd en zijn er niet meer de mogelijkheden zoals vroeger.

We hebben ook al een jaar in de Henriëtte Hoeve in Wolfheze gelogeerd, maar dat lag niet zo in de smaak. Er waren enkele individuele slaapkamertjes, maar de rest moest samen slapen in een slaapzaaltje met stapelbedden. Dit is dus ook niet echt een mogelijkheid.

Nu wou ik aan jullie vragen of jullie in de Veluwe leuke plaatsjes weten waar we 4 of 5 dagen kunnen verblijven met de paarden en ook enkele honden. Ik denk dat we kunnen rekenen op zo'n 35 paarden en ongeveer 30 mensen. Het zijn allemaal volwassenen, dus tweepersoonskamers en/of een camping zou wel leuk zijn. Het mag niet enkel een camping zijn, gezien er ook 60-plussers bij zijn die het niet zien zitten om op een opblaasbare matras te liggen in een tentje. Enkele kamers zijn dus ook een noodzaak.

Hebben jullie enkele ideetjes?
We komen van Genk (België), dus liefst niet verder dan Uddel. De paarden moeten dan al meer dan 2 uur op de trailer staan, dat is toch wel lang genoeg, zeker in de zomer.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:50

Jenkins, misschien kun je de baan bij John wat gaan slepen? Ik deed dat zelf ook altijd met Pablo en daar word hij wel beter van. En Sil wordt meteen getraind :P En in de winter word hij ook wel wat harder (de scheve bak zeg maar). Misschien als het wat droger weer is, mag je met sil wat op de wei oefenen.
vHU en ML die gister een leuke rit hebben gereden, smaakt naar meer dames?
Aks, ligt samen met de hond lekker voor pampus :P

Ik heb een topic gemaakt van afgelopen zaterdag in AR-itp, maar echt geen idee hoe dat hier neer te zetten in een link, dus ff zo :P
Maar goed, nu weer aan de arbeid!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:53

http://www.peppelenburg.nl/omgeving.html

Wij hebben hier vorig jaar een weekendje met de menclub gezeten. Vlakbij Park de Hoge Veluwe, direct aan de bosrand, mooie menpaden. Wij gaan volgende maand weer.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:05

hey SL,daar ben je weer eens :wave: welkom met romeo alles goed en je honden?
Jenkins: als mijn nieuwe wagen er is gaat de oxer eruit..... O:)
aks mooie hondefoto en de einige die hier 4-span rijd met honden ha ha gaaf hoor
brutus weer in aktie geweest en zijn baasje beroemd maakt met interview _O-
hier rusttig,weinig met de ponys gedaan,gisteren wel op manege hulp gehad met inspannen van tara.....ik moet echt rustiger worden met zo'n stuiterbal voor de wagen, want dan gaat zij ook rustiger(had haar met wegrijden op 2 benen) ^) de beroemde spiegel van mezelf....... :O (wat is sun nuchter zeg)
adem in......adem uit pffff

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:09

SL, ik ga nooit met een groot gezelschap op pad dus kan je helaas niet helpen. Wel een erg leuk initiatief van je!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:36

@ janouk: Bedankt! Het nadeel hieraan lijkt me dat er enkel slaapzalen zijn, dat ligt niet zo erg in de smaak bij vele clubleden. Er zitten heel wat snurkers bij die graag een kamer met hun echtgenoot apart willen. :+

@ happytime: Ja het is weer lang geleden hé? :D Ik ben weer even meer op Bokt, ben hier ook weer een beetje een stille meelezer. Met Romeo is alles uitstekend, hij wordt 2 keer per week onder zadel gereden en ik probeer ook regelmatig te gaan mennen met hem. Gisteren nog een ritje gedaan met de haflingerclub, we zijn helemaal vooraan moeten gaan lopen omdat Romeo te snel wou :D Tijdens het stappen hoorden we regelmatig dat onze volgers hun paarden in draf moesten zetten omdat ze Romeo niet konden volgen :Y) Zijn conditie is echt heel goed geworden, 40 km is echt geen uitdaging meer voor hem, hij blijft even fit.

Met de honden gaat het nu ook weer heel goed. Tijdens onze vakantie is er wel een vechtpartij geweest tussen de 2 honden, de persoon die op de dieren zou letten (vriend van mijn nicht) is aardig in zijn arm gebeten door 1 hond. (de hond waaraan hij aan het trekken was om ze uit elkaar te halen) De jongen zegt zelf dat het een stom ongeluk was, hij verwijt de honden niets. Tussen de honden is er nu ook niets meer aan de hand. Ze zitten zoals gewoonlijk apart en zien er gelukkig uit. Het is niet zo dat ze wachten op het moment dat ze weer kunnen vechten, ze laten elkaar gewoon met rust.

@ Ipsilonka: Geen probleem :D Ik vond het vroeger altijd heel erg leuk om te doen en ik mis die vakanties eigenlijk wel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:42

Bah die foto's van dat 2-span op de voorpagina. Wat een vreselijk ongeluk.

SL leuk wat je wilt gaan organiseren. Kan je helaas niet helpen.

Brutus is zo'n super pony. Hij heeft weer goed zijn best gedaan. Met ferro ben ik 11e van de 13 geworden niet echt spectaculair zeg maar. Maar heb wel een top weekend gehad.

@ tine balen van je punten met rembrand. Maar nu heb ik hem toch even in het echt gezien!

Verder weinig bokkers gezien omdat we ook nog even naar nijkerk zijn gereden om mijn
lamoenstokken om te wisselen bij kraay.

Vandaag helaas weer aan het werk. Zou liever thuis zijn want ik heb een smerige caravan, trailer, bus, kar, pony's, tuig. En dan nog de was en de afwas en alle chaos weer opruimen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:55

....dat tweespan....wat vreselijk voor de betrokkenen en de eigenaar/koetsier...verschrikkelijk..
mijn maag draaid er van om......zooo triest...... |( |(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:49

Pff ik had het nieuws nog niet gezien van dat tweespan, wat verschrikkelijk!
Dat moet echt vreselijk geweest zijn voor die eigenaar en personen die erbij betrokken waren. Vreselijk om zo je paard te moeten afgeven. -O-
Ik vind het ook wel heel erg respectloos om die foto op het internet te publiceren...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:38

Nou.. Bosritje voor sukkels gemaakt..

Dids was heel erg druk, maar was nog te doen.
Tot er opeens 3 reeën uit de varens sprintten.. 5 meter voor zijn neus..
:evaw: dacht ie toen :')
Na een paar meter door 't bos moest hij stoppen, want hij liep zich vast in bramen/stammen/takken en rotzooi..
*zucht* (jaja ik zat nog!)

Maar zo'n knal in m'n rug gekregen dat verder rijden niet meer ging :+
Dus 't rondje ingekort en lopend terug naar stal ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:00

@Aks: oh, balen van je rug, zeg :(:) :(:) :(:) :(:)

Hier weer "arm" :D , paardenvoer, meteen lekkere appels en hondenkauwmateriaal gekocht :') , loopt altijd flink op, vanavond maar even de boer bellen, wanneer hij denkt de voordroog te komen brengen, zijn we weer klaar voor de winter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:10

Even snel tussendoor, SL, www.campingboszicht.nl hebben ook groepsaccommodatie, hele aardige mensen en genoeg ruimte voor zoveel paarden. Ligt in Laag Soeren, prachtig uitrijgebied, ook voor menners.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:10

avaluna voedselvoorraad aan het aanleggen voor de beestjes :))

Ik moet mijn prijs van de TREC nog gaan ophalen. Is een zak 25kg onderhoudsbrok. Kan ik vast wel mixen met huidige brokjes ofzo :))

Ik duik maar even de douche in, met hoop dat mijn rug dan die hobbeltocht vergeet :')