[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:03

Hahah gem leuk gedaan.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:53

PSM : super dat Boy het zo goed deed! & spannend, oefenmarathon :D
Maisie: gefeliciteerd met de resultaten! Jammer van die bagger…
Ollie : aan het werk geweest met Brutus & Joekel, fijn dat het zo verbetert! +:)+
Ipsilonka : wat leuk! :):) dat vraagt om foto's!
Akshay : buitenrit gemaakt met Dids & indy :)
Gem : haha, wat een leuke manier om te onthouden :P hopelijk werkt het!
VHU : klinkt een heerlijke buitenrit, brave Bente :)

Met Luna & Lieze alles goed :) gisteren zag ik dat er enkele grote plassen waren voor onze oprit, dus Lieze even uit de weide gehaald (zonder Luna!)
en laten kennismaken met een plas, een hele uitdaging :=
Met Luna een uur gemend: 6,5km gedaan.
Ging wel niet zo goed, ze deed echt vervelend… Ze wou dr hele tijd haar eigen wil doen, o.a. kon ik ze moeilijk langs de kanten laten lopen (gelukkig allemaal rustige wegen, weinig auto's).
Had de afgelopen maand een flexibel rubber stang bit gebruikt (geleend van vriendin om te kijken hoe ze zou reageren), en gisteren voor het eerst weer op een gewoon trensje…
Ik ga dus toch moeten zoeken naar een goed menbit…
Iemand tips?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:08

hier ongebroken bus trensje :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:09

Is het bit wat je geleend had (en waarschijnlijk goed beviel?) niets lottex??

Hier ook vroeg op :) Eventjes wat drinken en dan naar m'n ouders :) Oom en tante zijn daar. Gisteren was het familiedag, was mijn opa zijn verjaardag... Ik ben daar niet heen geweest, maar oom en tante wonen bij Hoorn, dus die zien we niet zomaar. Ga ze zo dus maar wakkermaken :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:26

Goedemorgen

Aks gaat familie pesten
Lottex maakt mooie samenvatting. Hier verschillende bitten. Rembrand liverpool met lichte tongboog, Thabor liverpool met rechte stang en Amerigo op gewone watertrens

We gaan nu met Thabor naar de binnenbak om daar het mennen te oefenen (met het oog op menlessen en indoorwedstrijden) en daarna met zoonlief naar wedstrijd.
Vanmiddag/begin van de avond komt de fysio voor Rembrand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:02

Een fijne paardendag gewenst Tine en ik hoop dat de fysio wat voor Rembrandt kan betekenen (wat fijn trouwens dat hij/zij vandaag al kon komen!).
@Lottex is bijna niet mogelijk iets via internet te zeggen over wat voor bitje bij jouw pony zou passen, helaas is dat kwestie van uitproberen en zo af en toe kan een ervaren iemand/instructeur er iets zinnigs over zeggen maar ook dat is afwachten & uitproberen :7
Bente loopt op een happy mouth liverpool (zo'n wit rubber bit), bij Blondie ligt er nu een liverpooltje met tongboog in en dan ook nog latex erover op aanraden van instructeur (redenatie: ze kunnen maar beter niet leren tong over het bit te doen en met zeempje accepteren ze bit sneller), Snuitje liep op postbitje met heel licht boogje, Alwyn op trens en B-stangetje en Rizanta op rechte liverpool. Bij ons op stal en in mijn kast ligt dan ook de wereld aan bitten maar uitgangspunt met mennen is toch wel liverpool of B-stangetje al dan niet met lichte tongboog.
@Gem :+ je kunt met LEGO ook nog een sulky achter het paardje hangen :7

Zo hier paardloze dag schat ik zo in, 't is wel prachtig weer. Manlief is naar de golfbaan en zoon en ik zitten respectievelijk aan het huiswerk/de televisie plus ontbijt en aan de :9k

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:18

Bedankt voor jullie bitervaringen :)
Is inderdaad een kwestie van uitproberen...

Akshay : rubberen stang ging wel goed, maar is niet echt een menbit toch? of maakt dat geen verschil?
Lijkt we wel een fijn bit & niet te scherp...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:30

Mogge,

Hier wordt ook gemend op een liverpoolstangetje met lichte tongboog. Wel meerdere bitjes uitgeprobeerd onlangs nog dat bitje van Janouk (iets naar voren geplaatste stangetje) echter doet Brutus het beste op zijn oude vertrouwde bitje _/-\o_

@Tine, wat een service dat de fysio zelfs op zondag werkt +:)+ hopelijk kan ze iets voor Rembrand betekenen :(:) en succes met het 'binnen' mennen met Thabor.
@Lottex, gewoon lekker heel veel plassen blijven oefenen... ;)
@Gem, wat een wereld idee :)* ik visualiseer ook graag en zoonlief heeft genoeg lego :):) :=
@Aks, fijne dag toegewenst bij je familie :D
@VHU, geniet lekker van het lekkere weer en je bakkie :9k ... ik hier nl. ook.Straks even rondje mountainbiken en vanmiddag nog een rondje met Brutus en dan zal na mijn huishoudelijke klusjes (lees oa strijken) de dag al weer een eind om zijn <<)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:16

Goedemorgen!!

Men hier ook met liverpool bitjes. Robin en robijn op 1 met tongboog en ferro op 1 die naar voren en naar boven is gebogen.

Hier ook aan de strijk en de cavia's uitmesten. Vanmiddag nog lekker naar de pony's !!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:26

Ollie1 schreef:
@Gem, wat een wereld idee :)* ik visualiseer ook graag en zoonlief heeft genoeg lego :):) :=

Kon het niet uitstaan dat ik na 6 x rijden en 4 x lopen nog steeds elke keer de mist in ging na D :o .

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:40

Zo mijn ochtend is al sportief begonnen ... net lekker gemountainbiked door de heuvels...21 km, gemiddelde snelheid 17.3 km p/u... de mannen zijn trots op me zeker omdat ik het gehele parcours heb afgelegd en er zitten behoorlijke heuvels en dalen in en dan ga ik remmen omdat ik het te smal of te eng vind :o :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:41

Afbeelding
Det is er een beetje af, maar het idee is duidelijk denk ik :P

Afbeelding
Uitzicht vanuit mijn slaapkamer, zoals je ziet op het erf nog zat te doen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:54

Gaaf ipsilonka !! Mooie stallen (is jalours)

Zo cavia's en konijnen zitten er weer helemaal schoon bij. Buitenhok schoongemaakt dan kan het
mee naar mijn ouders en in de schuur overwinteren. Vanmiddag miss robijntje nog scheren.

@ ollie gaan we nog naar de welsh veiling??

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:55

@Ipsilonka, wat zien je stallen er al mooi uit... en wat een ruimte heb je +:)+ :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:59

Het staat wel in mijn planning om te gaan (en om niets te kopen ;) )... maar weet nog niet helemaal hoe het gaat lopen... ik tref als het goed is daar de fam. Krieger (van Simba)...dus weet niet precies hoe die dag gaat lopen...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:11

Wow Ipsilonka, dat is echt prachtig.

Wij zijn vanochtend gestart in de eerste minimarathon van het seizoen. Prachtig weer en super bak. Janouk had een weigering in galop op de brug. hahah dressuurmuts, bruggetjes doen wij altijd in stap.
Verder foutloos. 2e omloop ook foutloos.
Maar voor de prijzen doen wij niet mee. Jemig wat gaan sommigen ongelooflijk hard.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:14

Ollie1 schreef:
Mogge,

Hier wordt ook gemend op een liverpoolstangetje met lichte tongboog. Wel meerdere bitjes uitgeprobeerd onlangs nog dat bitje van Janouk (iets naar voren geplaatste stangetje) echter doet Brutus het beste op zijn oude vertrouwde bitje _/-\o_

Niet ons eigen idee hoor, en ook niet van zomaar iemand hoor, maar van Boyd Excell meervoudig wereldkampioen en de schrik van IJsbrand. haha
Maar het is niet alleen het naar voren gebogen stang er moet ook een ruime pompwerking in zitten.
Janouk loopt er fijn op.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:27

Ollie, goed gemoutainbiked!
Ipsilonka: wat een superplaats voor de paarden! prachtige stallen ook, zo 'open'
Janouk: plezier in de minimarathon :D goed gedaan!

Net wat vrijheidsdressuur gedaan met Luna, broer heeft foto's gemaakt. Ik hoop dat er enkele goede tussen zitten :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:28

Even egopost. Heb wel bijgelezen, maar te moe om op alles te reageren. Solly Y;(

Vanmorgen eerst met Thabor naar binnenbak geweest. Hij deed het superbraaf. Ik heb met zo'n jong en onervaren paard wel echt het gevoel dat ik niet meer kan mennen, maar goed, dat komt wel weer als we het vaker doen. We hebben in alle drie de hallen gereden, nergens enige stress te vinden. Volgende week doen we het weer en dan neemt de juf haar eigen paard of pony mee, zodat we met andere aanspanning erbij kunnen oefenen. En daarna moet hij dan maar eens mee naar les. Echt zo leuk om te zien hoe snel het allemaal gaat. Onder het zadel maakt hij ook megasprongen vooruit. Lekker werkpaardje.

Daarna met zoonlief op wedstrijd geweest. Pony was in de ring supersloom. Was ook wel zware bodem, maar denk ook door wedstrijdspanning. Daardoor ging zoon erg met benen "klapperen", hij bleef maar drijven. Maar goed, toch weer 2 stempels bij zijn debuut in de klasse bixie A.

Nu wachten op fysio. Weet nog niet hoe laat ze komt, maar ik vind het sowieso al super dat ze zo snel en op zondag wil komen (ben natuurlijk ook wel een erg vaste klant ;-) )

Edit: ik geloof dat ik voor de mencompetitie weer heel leuke prijzen bij elkaar heb weten te schooien *\o/* Dus laat die deelnemers maar komen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:33

ipsilonka: wauw wat een gave stallen en een top-uitzicht uit je raam :j
tine: goed gedaan weer 2 stempels erbij voor je zoontje
hier vandaag wat minimarathon gekeken,tjonge wel moeilijk om de boel te onthouden zeg,snap nu Gem haar blokjes.....maar dan moet je wel de hindernissen weten van te voren! :j
mooie aanspanningen gezien janouk en paul helaas gemist :(

voor degene die altijd bij van schie-mensport kwamen en op de site keken...is nu:
cavelier Equestrian int.BV geworden,ze hebben een leuke FB link met leuke aanbiedingen +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:54

HT: zelfs met blokjes oefenen, reed ik vandaag alsnog fout :( .
Wel lekker getraind. Hubby was mee, fototoestel was mee, en hij heeft al die tijd met dat apparaat rond gesjouwd en wel 4 hele foto's geschoten -O- . Dressuur is er de laatste 2 weken wat bij in geschoten en dat was te merken ook :P . Op de linkerhand moest er echt gewerkt worden.

Daarna naar de hindernissen gegaan en met hubby er doorheen gereden. Dat vond hij toch wel erg leuk; begon zich binnen 5 minuten met mijn rijden te bemoeien, waar de poortjes zaten, met de lijnen die ik nam, waar ik gas moest geven, dat ik veel te voorzichtig ben :D !

Eenmaal klaar heeft hij terug naar huis gereden; ik het pinktouwtje vast en de voetrem bedienen. Hoewel hij de neiging heeft de leidsels te lang te laten, deed hij het niet slecht :) !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:02

Fysio is langs geweest. Natuurlijk liep hij nu weer goed. Zucht. Ze kon ook niets vinden, dus denkt dat hij zich gisteren even heeft verstapt (zoals wij een enkel verzwikken en daarna even moeilijk lopen) en dat we hem net daarna uit de wei hebben gehaald. Als we paar uur later hadden gedaan was er wellicht niets te zien geweest.

Toch blijf ik het een beetje eng vinden, want dat rare lopen op 3 of 4 sporen heb ik nu meerdere keren gezien. Maar goed, er was nu niets te zien en ik kon weer gewoon met hem aan het werk.

Oftewel, storm in een glas water. :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:45

gelukkig tine!!! :)

Mooie fotos ipsilonka!!!

Ik ben net pas thuis :) Vanochtend om half 9 weggereden naar familie. Om 12u was ik op stal. En er een ritje van 25 km uitgeperst := En dat kost mij heel veel moeite, paard niet eens zozeer. Wel 4u over gedaan. Gemiddelde snelheid van een kreupele slak. Maar hee, ik heb het gedaan _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:05

zoo..aks familie dagje en een heeeele rit met did's ! super toch ! met je boomzadel ? bevalt goed dus ?
Tine, fijn dat Rembrand goed loopt, super nieuws ! en wat knap dat Thabor het zo goed doet
Gem, lekker gereden, komt vast goed, en man helemaal enthousiast, leuk leuk !
Ips..wat een schitterende stallen !! en een heeeeel mooi terrein, ook al moet dat nog ingericht moet worden !
HT minimarathon gekeken, en janouk en paul gemist..gingen ze zooooo hard... :+
Ollie.. _/-\o_ voor je mountainbiken, knap !! en naar de veiling...hand op de knip..haha.
Lottex..zoekt bitervaring..
Vhu geeft goed advies..
Gem, een superidee om zo je hindernissen te verkennen, slim !!! _/-\o_

hier vandaag rustig dagje..vriendin heeft een heel gave 2-wieler gekocht en we hebben alles op maat gemaakt, en stukje gestapt ermee, lamoendelen moeten wat minder gebogen worden om alles echt goed in balans te krijgen dus meteen weer uitgespannen, maar..echt een gaaf wagentje.. !
daarna nog met Aiya even rondje bos gewandeld..ze vind dat erg spannend en natuurlijk leuk..de husky's mogen morgen weer trainen..heb er zin in !

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:27

:wave:

even kort berichtje! ben echt super trots op aks! *\o/* +:)+
was echt een heerlijk ritje!!

nu gaar, heb heerlijk onhandig handvat van een kruiwagen tegen mijn hoofd/oog gehad :+ echt snuggere actie :+