Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avaluna schreef:ja als het goed is wel@Aszkita: wat leuk, kun je lekker mennen met je verjaardag!
tine10 schreef:hij heeft mijn pony nu al een paar keer gezien en hij zei een paar weekjes waarschijnlijk 3 omdat hij het verkeer, sturen en remmen enzo eigenlijk al kent alleen de kar nog niet@ Askita: wat leuk. MAar dat ze ook al kunnen zeggen wanneer het klaar is, dat vind ik wel knap. Thabor heeft er sinds vandaag 10 keer voorgestaan, maar ik heb geen idee wanneer het nu echt klaar is. Ik hoor het wel. Ik vind het wel prettig dat de beleerman allerlei situaties opzoekt.
VanHuisUit schreef:Ja ik ben benieuwd hoe het gaat.Fijn Askazita dat Asmiro weer rad is en spannend dat hij beleerd gaat worden. Zou wel fijn zijn als ze je bij jou thuis ook nog wat kunnen begeleiden, zeker in het begin. Je ziet bijv bij mij en Bente dat een paard op een ander terrein echt wel even ondersteuning nodig heeft vwb voor nieuwe wagen, nieuwe omgeving enz. Bij haar vorige baas reed ik er zo mee weg, bij haar nieuwe plek is het echt wel even wennen (schijnt normaal te zijn heb ik nu begrepen, ook vwb wennen aan andere wagen).
biancacoo schreef:lacuna, je paardjes zijn inmiddels wel meer ervaren in enkelspan, als jij ze goed ondersteund met leidselhulpen denk ik dat ze het prima gaan doen samen voor je nieuwe wagen !! komt helemaal goed.
vanhuisuit schreef:@Lacuna...tja...oefenen, oefenen, oefenen en ook adem in-adem uit
Als ze zo omhoog springen en zich in het tuig werpen vind ik ook heel vervelend hoor. Schuin wegstappen wil in dat geval meestal al heel veel helpen. Doordat je schuin wegstapt is hun gewicht al anders verdeeld waardoor ze minder makkelijk beide achterbenen belasten (dus springen), wagen rolt makkelijker en ook niet onbelangrijk je zit op een volte waardoor je minder makkelijk in de omheining terecht komt