[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:03

Ik heb besloten mijn kar te (al dan niet, verlopig) houden. Ik wilde deze verkopen en een wedstrijdwagen in de plek. Maar ik beging gewoon opnieuw met sparen :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:03

Ik struin mp ook al, maar hier in het noorden zijn weinig pony marathonwagens die aan mijn eisen voldoen.

Ik moet ook nog wat in de huishouding doen en eigenlijk ook nog aan de studie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:22

@Tallechie kunst is er vooral geen haast mee te hebben en van te maken, ze staan echt regelmatig wel te koop maar je zult zien de komende 2, 3 weken vast nog niet, maar echt komt tijd komt raad, zo take it easy is mijn advies.

Vakanties....vond het vroeger vooral erg lang duren als we weg waren want we hadden thuis de pony's en die mistte ik dan.... er is wat dat betreft nog weinig veranderd :o ben geen globetrotter en mis mijn huisje-boompje-beestje na zo'n week of twee, drie echt }:0 Ik vind het wel lekker om even ergens anders te zijn hoor maar echt ontspannen doe ik eigenlijk het beste zoals vanmiddag gewoon lekker rommelen met de paarden/poowns :+

Vandaag Bente voor mijn eigen wagen gezet, strengen stuk korter gedaan (gaten bij laten prikken), borsttuig nog hoger en bit hoger gehangen. Zelf vanaf het begin gemend 8-) . Zo'n dik half uurtje bezig geweest. Ze stapte al veel makkelijker weg, moest van Peter direct naar de grote ring, want daar heeft ze de langste rechte stukken (is 40x100 meter) en is het meeste te zien (leert ze van/leidt af van het gewicht van de wagen). Ze was nog wel erg huppelig de helft van de tijd zeg maar (kan dus inderdaad erg goed galopperen := ) maar gewoon steeds maar rustig blijven, en weer naar draf, voorwaarts draven, zorgen dat ze het bit opzoekt en in de borst gaat lopen enz. Moet zeggen, ze heeft een paar momenten gehad waarvan ik dacht, daar kan ik verder mee en dat is fijn want dan heb je dus 'iets' waar je mee verder kunt. Denk dat ze ook nog op zachter bitje moet, dus dat gaan we maandag proberen. Het is wel echt hogere men-wiskunde hoor zo'n nieuw paard en dan ook zo'n gevoelig typetje. Je krijgt er gewoon geen gebruiksaanwijzing bij :list: , je weet nog niet goed waar ze wel of niet goed op reageert, 't is allemaal uitzoeken B-) Ik had nu wel het gevoel dat ik stukjes aan het mennen was dus dat was fijn :j

Daarna wilde ik even ongecompliceerd met Alwyn aan de slag. Dus naar buiten gegaan. Kwam ik in een rit van quads terecht :oo dus Alwyn maar even tactisch in de berm geparkeerd, mannetje bleef zo braaf wachten <3 Schrikt hij zich daarna een hoedje van een plankje dat op het zandpad lag :+ rare beesten zijn het toch af en toe :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:00

VHU dat heb ik nu ook afgesproken. Heb een bedrag in mijn hoofd en daar moet het onder blijven. Ik heb eerst de sulky van stal nog wel. En voorlopig rijd ik toch nog geen wedstrijden met hem.

Ik vind het inderdaad ook wel lekker om er uit te zijn, maar max 3 weken. Na 2 weken wil ik ook echt wel weer terug.

Bente lijkt inderdaad een heel ander paard, maar is natuurlijk ook nogal een verschil, Bente heeft nog weinig km in de benen, maar komt vast goed.

Haha die alwyn

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:35

Alwyn is wel een coole kikker zo te lezen. en dat plankje hoort daar ook niet.
Vandaag mijn sulky verkocht, aan een bokker.
Bente gaat best goed als je kijkt hoe kort ze bij jullie staat toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:15

@Biancocoo wilde nog even zeggen dat ik de klok echt mooi vind, knap hoor!
@Tallechie ik wil ook weer een wagen voor Snuit maar ik heb ook gewoon een budget in mijn hoofd en komt het vandaag is het mooi, is het er pas over een half jaar, so be it. Alwyn maakt het niet zoveel uit hoor waar hij voor loopt, wat Sonjim zegt, hij maakt zich niet zo snel druk zolang je als menner / groom ook je hoofd koel houdt, althans dat is mijn ervaring. Snuit is ook zo trouwens hoor en Rizanta was ook zo. Nu hopen dat Bente ook zo is/wordt :+
@Rhine anders hou je hem toch gewoon te koop voor het geval iemand zich meldt? Stel dat je hem wel verkoopt heb je weer centjes voor andere wagen.
@Sonjim klopt hoor, als je ziet hoe ze het allemaal doet, gaat prima. Vandaag ook op de parkeerplaats gestapt, vindt ze dus direct veel makkelijker dan op de dressuurbaan, stapt ze keurig mooi voorwaarts. De baan/ het gras (inclusief gehobbel van wagen achter zich aan) is ze gewoon niet gewend, de weg wel. Maar ging vandaag echt al stuk beter hoor, ze liep tenminste door, maandag wilde ze steeds naar stap, nu loopt ze wel door maar huppelt nogal veel :+ Dus puur kwestie van oefenen en de juiste knoppen weten te vinden / aan te leren. Maandag staat op de planning een rondje naar buiten te gaan.

Zo net heerlijk buiten de deur gegeten :9

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:01

verdikkie! Tegen de tijd dat ik terugben van vakantie hebben we vast een nieuw topic! :oo

Zit nu met wat vreselijke hoempapamuziek op vanalles nog op te zoeken... Moet nog veel te veel doen.. D'r hangt een was buiten op het balkon in de hoop dat dat briesje maakt dat het sneller droogt :=
morgen nog 2 wasjes :=

En morgen didsje platkroelen voor de vakantie..

Deze wilde ik trouwens nog laten zien:
Toen ik van de week een paard met sleep aan de kletter had gemaakt. Alleen net wat eerder ;)
Er was een beregeningsbuis uit geklapt, en dat gaf een mooie fontein. Dids moest van mij mee kijken, zulke kansen grijpen we aan
Hij wilde het liefst in mijn kontzak :(:)
Afbeelding
Afbeelding
lekker nekkie krijgt ie dan he :9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:06

kijk dids eens kijken.
hij zal zo op je rug springen hihi.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:10

't eerste wat ik toen zei op dat moment was ''kijk maar uit, ik schat de kans dat hij zich zo losrukt en er gewoon vandoor gaat zo 80%''
en toen deed hij keibraaf :))
Alleen maakte hij die gedachte nog goed door daarna met sleep en al aan de kletter te gaan ^)

Hij vond het heel raar, moet zeggen, 't water kwam er met golven uit zegmaar, was best indrukwekkend :))

Ik zit heel de avond al duffe muziek te luisteren en druk te internetten
en kom er nu achter dat ik de was nog binnen moet halen :') _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:17

Je bent een echte huisvrouw :+ ;)

Vanmiddag gingen precies toen ik langs zo'n aardbeienveld ging een voor een de sproeiertjes aan, ik was er net 'vooraan' zeg maar, was heel grappig gezicht :D

En gisteren reed ik over de slang van het sproeisysteem van de bak, golfde er ook water uit een sproeier, Snuit helemaal verbaasd (is hij dus eigenlijk nooit, dus dat was echt ook grappig echt zo :wow: .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:22

haha :D ik heb een excuus hoor :)) Ben nog altijd druk bezig info op te zoeken over de dingen waar we willen gaan kijken op vakantie :) We moeten best wat tijd in de auto doorbrengen, dus dan kan ik Pat dat intussen vertellen :)

Morgen eventjes afspreken hoe we 't doen met rijden, wil proberen te regelen dat ik eerst rijd, tot ergens einde Belgie, dan is hij nog fris en mag hij het vanaf daar overnemen :+

Leuk is dat als de paarden ergens van ''schrikken'' zonder te schrikken he? :D
Dids doet het voor de wagen heel grappig. Dan zie je hem eerst afremmen, dan gaat er 1 oor naar mij, dan gaat er een oor opzij, dan is hij er intussen al bijna voorbij en wordt hij een extreme banaan en dan zet hij nog een half pasje van het enge ''iets'' vandaan...
Als je voor het afdraaien van dit riedeltje ''EH!!'' zegt dan flappert hij een keer met zijn oren en loopt heel verontwaardigd door :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:38

Vind het altijd wel grappig als ze zo'n pasje bij zetten of zo zakken (niet te erg natuurlijk :+ ).
Snuit dendert altijd gewoon door, mocht hij al iets zien waar hij zijn vraagtekens bij heeft zie je dat aan zijn hele houding maar als ik klik of zeg 'kom, kom', is hij heel stoer en gaat gewoon door, met snelle pasjes en beetje op z'n kont mocht hij bij het langsgaan toch denken dat het heel bijzonder was.
Bij Alwyn zie je heel duidelijk dat het eng is, moet je gewoon erg aanmoedigen, rustig blijven, leidsel er goed bij, zweep er goed bij (gewoon aan kant houden waar je niet wilt dat hij heen gaat) en dan lekker doorsturen/rijden. Die versnelt dus eigenlijk nooit zo'n pasje, die geeft meer een diepe zucht als hij er langs is en wil dan vaak ook wat langzamer (ff bijkomen :+ ).
Rizanta werd 2x zo groot en deed echt :wow: en :):) maar toch ging ze overal langs, gek lief beest.

Bente is, zoals het lijkt, erg dapper, ze kijkt wel, groeit ook echt maar of ze nu echt iets eng vindt? Ze lijkt wat dat betreft erg op Snuit. Hoop dat ze niet in alles op hem gaat lijken :x _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:22

Leuke foto's naaltje.

Ik heb gelukkig goed geslapen. Krijg de proefjes niet in mijn hoofd. We zullen zien.
Ben ontzettend zenuwachtig, heb ik zo erg nog niet gehad.
Zal even koffie zetten, brood smeren, stofzuigen en dan richting stal. Tot later

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:46

Tallechie, niet te zenuwachtig :(:) Lekker van je koffie genieten.
Dappere paarden, Sun loopt door als hij vertrouwen heeft in de menner en de menner zelf kalm is. Hij zal wel kijken, maar het stelt niks voor. Als hij plotseling iets raars tegenkomt (laatst stond er een radio net achter een hoekje met de wind van de verkeerde kant dus je hoorde m pas als je het hoekje voorbij was) dan probeert hij allevier zn hoeven wortel te laten schieten en loopt hij daarna weer verder :+ Mn broertje schrok zich dood toen Sun dat deed terwijl hij er (voor het eerst in zn leven) op zat. _O-
Naaltje nog steeds de bezienswaardigheden aan het napluizen. Hele fijne vakantie! Gave foto van dids!
Heel mooie klok van Biancacoo! :wow: ik doe het je echt niet na!
Rhine gaat een wagenpark aanleggen zo te horen ;)
Hier ook niet echt een vakantiemens, ga graag een paar daagjes weg (en dan het liefst kamperen ofzo, ben ik gek op!) maar na 10 dagen wil ik echt weer naar huis...

vwb het gewicht van de wagen, ik maak me ook niet zo heel druk over dat tweespan. Weet ook zeker dat Sun de wagen in zn uppie gemakkelijk trekt, hij is wel wat gewend. Vorig jaar nog een dressuurproef gereden in een afschuwelijk zware bak met een wagen van 185kg (terwijl hij dus ook de 36kg sulky gewend is) en toch nog braaf genoeg zn proef lopen dat we winst hadden.
Stel dat Storm er toch moeite mee zou hebben in het span, dan helpt Sun hem daar echt wel doorheen.
Waar ik me veel drukker over maak is dat Zoë en Storm allebei niets anders gewend zijn dan die 36kg sulky, en dat voor hun de overstap wel moeilijk is want serieus trekken hebben ze natuurlijk nog nooit gedaan. Dus die zie ik al steigeren en zich dan vol in het tuig gooien en in volle vaart vertrekken...
Sun deed dat ook de eerste keer voor een zwaardere wagen (en het verschil tussen zijn beleerwagen en de volgende wagen was veel kleiner dan het verschil waar we nu over praten), en ben daar toen toch wel van geschrokken. Kon het spul toen ook echt niet baas en de omheining had na onze actie toch wel wat reparaties nodig :+

groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:29

@Tallechie adem in-adem uit :+ succes!
@Lacuna...tja...oefenen, oefenen, oefenen en ook adem in-adem uit }:0
Als ze zo omhoog springen en zich in het tuig werpen vind ik ook heel vervelend hoor. Schuin wegstappen wil in dat geval meestal al heel veel helpen. Doordat je schuin wegstapt is hun gewicht al anders verdeeld waardoor ze minder makkelijk beide achterbenen belasten (dus springen), wagen rolt makkelijker en ook niet onbelangrijk je zit op een volte waardoor je minder makkelijk in de omheining terecht komt :x

Wat zijn jullie allemaal van plan vandaag? Ik wilde Snuit weer even pakken en met Bente longeren, wandelen....eigenlijk wil ik er gewoon op :=
Zo heerlijk dat het met het werk weer rustiger wordt heb echt weken achter elkaar ook in het weekend gewerkt behalve dan dat afschuwelijke Pinksterweekend, nu eindelijk weer beetje relaxed :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:34

hoihoi allemaal,

beetje bijgelezen...
Tine die gelukkig de pony heeft kunnen vangen voor zoonlief :D
Naaltje met een Dids een zo-maar-fonteintje aan het bewonderen (leuke foto's!!!) ;-)
VHU lekker bezig met Bente (prachtdier) en Snuit... langs aardbeienvelden, in de grasbak zelf aan het mennen (schrikt Bente ook zo van het grote paard-en-wagen-beeld :D) en van plan is erop te klimmen :j Spannend!!! Lekker uit eten geweest... jummie :P
Tallechie die niet stresst en heerlijk naar stal is... nog paar weekjes en dan met de nieuwe pony op stap... en geen nieuwe kar nodig, perfect toch!!!
een hele mooie klok van biancacoo :D

Vanmiddag proberen of Har zonder steigeren wil vertrekken met de kar :D
We waren gelukkig niet zo geschrokken, hij steigert zelfs rustig... :D Ik weet alleen niet waarom hij het soms doet en soms niet... hij lijkt niet erg in paniek, maar zal het ook niet voor z'n lol doen... We moeten eerst maar patroon zien te ontdekken, want een steigerend paard kun je niet echt bestraffen ivm gevaar dat hij helemaal op tilt gaat, ik denk echt dat hij beetje bang is voor wat komen gaat met die kar elke keer... maar als hij vervolgens loopt, dan loopt hij als een zonnetje, dus we proberen hem gewoon daarin te bekrachtigen met heel veel rust :j

Gisteren trouwens heerlijk ohz gereden, zelfs in rechtergalop nageeflijk gekregen, linksom helaas niet, maar dat is ook van ons allebei de moeilijke kant... en als je je bedenkt dat vijf weken geleden ik niet durfde galloperen en geen benul had hoe je je paard nageeflijk kreeg, zijn we toch hard vooruit gegaan he... zoooo trots joh!!!

Wens jullie allemaal hele fijne zondag, het is prachtig weer dus dat zit alvast mee!!!

:wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:16

@Prinsje: komt vast wel goed, zeker als hij zo rustig is :j

@Biancao: wat fijn dat Melody beter loopt *\o/* en je klok is echt prachtig, wauw, wat goed zeg :j <3 8-)

@Tallechie: succes!

Fijne dag, allemaal!
Ik heb gisteren mijn concourwagen eindelijk naar huis gehaald en ik wil vandaag dus eindelijk eens met de pony's aan de slag *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:34

Veel plezier met de concourswagen avaluna! (Wat is het verschil met bv een marathonwagen dan?)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:04

Hallo allemaal,

Sluit me even aan bij de samenvattingen
@ Tallechie: toen ik op zoek was naar een nieuwe wagen heb ik heel veel wagenmakers aangeschreven met uitgebreide mail over wat ik precies zocht. Die van jou zat daar ook bij en die schreef doodleuk, kom maar langs, heb genoeg voor je staan. Maar iedereen die zo reageerde had ik gelijk mijn twijfels over, want ze konden geen enkel detail geven. En waar ik toen dus bang voor was, is bij jou gebeurd, hele reis voor niets gemaakt. Daar heb ik zo'n hekel aan. Ik weet wel iemand hier in de buurt die een ponywagentje te koop heeft staan. Ik had toen mijn wagentje al besteld, dus geen belangstelling meer. Als je interesse hebt, moet je het even laten weten, dan krijg je haar gegevens.

Gisteren Marokkaans feest gehad, heb nu leuke hennatattoo op mijn hand en zoonlief ook. Ga nu even rusten, straks mag zoon nog ponyrijden (als het tenminste nog droog wordt)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:06

avaluna schreef:
@Aszkita: wat leuk, kun je lekker mennen met je verjaardag!
ja als het goed is wel ;)
tine10 schreef:
@ Askita: wat leuk. MAar dat ze ook al kunnen zeggen wanneer het klaar is, dat vind ik wel knap. Thabor heeft er sinds vandaag 10 keer voorgestaan, maar ik heb geen idee wanneer het nu echt klaar is. Ik hoor het wel. Ik vind het wel prettig dat de beleerman allerlei situaties opzoekt.
hij heeft mijn pony nu al een paar keer gezien en hij zei een paar weekjes waarschijnlijk 3 omdat hij het verkeer, sturen en remmen enzo eigenlijk al kent alleen de kar nog niet

VanHuisUit schreef:
Fijn Askazita dat Asmiro weer rad is en spannend dat hij beleerd gaat worden. Zou wel fijn zijn als ze je bij jou thuis ook nog wat kunnen begeleiden, zeker in het begin. Je ziet bijv bij mij en Bente dat een paard op een ander terrein echt wel even ondersteuning nodig heeft vwb voor nieuwe wagen, nieuwe omgeving enz. Bij haar vorige baas reed ik er zo mee weg, bij haar nieuwe plek is het echt wel even wennen (schijnt normaal te zijn heb ik nu begrepen, ook vwb wennen aan andere wagen :+ ).
Ja ik ben benieuwd hoe het gaat.
bij stal heb ik een wat ouder man die mij een beetje begeleid en ook af en toe mee gaat met mennen,
aan het begin gaat hij sowieso mee en mijn vader gaat altijd mee.
voordat we hem ophalen ga ik eerst daar een paar keer daar met hem mennen, en gaat die man ook mee om te kijken of hij het goed genoeg kent.
ja idd ik weet nog niet of hun ook een wat grotere wagen hebben, want onze is eigenlijk best groot.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:02

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:03

asmiro word beleerd,
tine en zoon een hennatatoo, leuk hoor !
vhu wil rijden met Bente !! super joh !!
lees over dappere paardjes, hier ook melody is bij ons tot nu toe overal langs gegaan, gaat hoogstens een halve meter aan de kant om dan de bib's te laten zakken en gas te geven !! maar alles blijft onder controle, en ze gaat ! superrrr.....ze is nog lang niet rad, en ik hoop echt dat ze a.s vrijdag goed nieuws van de arts krijgt.....duimen maar.
nog bedankt voor de complimenten over de klok, hij hangt in de keuken op een witte muur, staat wel gaaf.
tallechie die een wagen zoekt, als ik iets zie, laat ik het weten.
prinsjeh...steigeren bij het vertrekken ? vind hij het eerste weg stappen niet gewoon wat zwaar en onwennig ? daar went hij denk ik snel genoeg aan, als hij de rest ook rustig doet, komt dat vast helemaal in orde.
avaluna kan aan de slag met concourswagen, lekker licht in gewicht voor je paardje...fototje ??
lacuna, je paardjes zijn inmiddels wel meer ervaren in enkelspan, als jij ze goed ondersteund met leidselhulpen denk ik dat ze het prima gaan doen samen voor je nieuwe wagen !! komt helemaal goed.

vanmorgen in wonderwereld in ter apel geweest, was erg leuk, mooi gemaakt allemaal, boomtrollen, slaapvolk, elfjes, zwammer de zwammenman/kabouter...de reus, en nog veel meer, zoontje heeft zijn ogen uitgekeken, en supermooie verblijven voor alle verschillende soorten uilen die daar ook wonen, de dieren zien er ook erg goed uit, en de verblijven mooi schoon, we hebben een mooie ochtend gehad.
misschien straks nog even een kort ritje met missy mennen, die word te dik in de weide....dikkie dik...
fijne zondag allemaal, en veel plezier nog vandaag !!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:04

Ik kom ook nog eens piepen... Mijn vakantie is begonnen maar heb het toch zo druk! :D
Geloof het of niet, maar ik heb alleen maar goed nieuws!! :D
Ik ben op ALLES geslaagd op school, ik was op alles ruim geslaagd dus ik ben super blij! :):) Nu weet ik ook eens hoe het voelt om geen herexamens te hebben, het voelt super!! :):)
Daarnaast had ik vandaag overgangen met Zhora en daar zijn we ook geslaagd!! Dus nu mogen we naar de C-klas, eindelijk zonder riem trainen *\o/*

Meisje was vandaag nog eens komen rijden op Romeo, helaas had Romeo andere plannen en ging het dus niet zo super. Romeo was zeer koppig, dook voortdurend met zijn neus naar beneden en was niet echt enthousiast om te lopen. Uiteindelijk heeft het meisje het nog goed voor mekaar gekregen, maar het was niet gemakkelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:41

Ben mijn lichaam even heel erg zat. Wilde vandaag nog wat dingen doen, maar heb gisteren en vandaag lange autorit gemaakt (als passagier he, dus stelt eigenlijk niets voor) en gisteren een feest gehad en kan dus gewoon helemaal niets. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:09

biancacoo schreef:
lacuna, je paardjes zijn inmiddels wel meer ervaren in enkelspan, als jij ze goed ondersteund met leidselhulpen denk ik dat ze het prima gaan doen samen voor je nieuwe wagen !! komt helemaal goed.

haha, de paardjes waar ik me zorgen over maak zijn veel minder ervaren dan Sunshine toen hij die actie deed. Over Sun maak ik me nu ook echt niet druk meer, die is wel wat gewend. Maar ik denk dat we dan toch maar gewoon de sprong wagen en Zoë er gewoon een keer voor zetten en maar gaan kijken wat er gebeurd. Nja,eerst natuurlijk maar eens kijken of het uberhaupt wat is, ben heel benieuwd (we gaan dinsdag kijken)

vanhuisuit schreef:
@Lacuna...tja...oefenen, oefenen, oefenen en ook adem in-adem uit }:0
Als ze zo omhoog springen en zich in het tuig werpen vind ik ook heel vervelend hoor. Schuin wegstappen wil in dat geval meestal al heel veel helpen. Doordat je schuin wegstapt is hun gewicht al anders verdeeld waardoor ze minder makkelijk beide achterbenen belasten (dus springen), wagen rolt makkelijker en ook niet onbelangrijk je zit op een volte waardoor je minder makkelijk in de omheining terecht komt

Hihi, gelukkig is de omheining hier wel verderweg, met Sun deed ik dat toen in een 20x40 bak, nu gaan we het oefenen op een groot weiland.
Schuin wegstappen vind ik een goede, en had ook bedacht dat de pony aan een extra longeerlijntje gehouden gaat worden met een begeleider in het midden en dat iemand de wagen even een duwtje geeft bij het wegstappen. Zodra ze braaf loopt wil ik zo gauw mogelijk de weg op, want daar rolt het toch allemaal fijner en gemakkelijker.

Mijn plannen, strakjes kaasfondue eten met mn broer en zn vriendin. En morgen weer lijnen haha!
SL gefeliciteerd met je resultaten! :D Vervelend dat Romeo zo deed, zat iets hem in de weg misschien? Als hij zo blijft duiken met zn hoofd (en het ligt niet aan lichamelijk ongemak) kun je hem bijzetten met een graasteugeltje. Pony van een lesklantje van me heeft er ook een handje van en dan alleen bij de kleine meisjes die m niet snel genoeg af zijn en die maken dan een koprol over zn hals heen. Graastouwtje eraan geknupt (vanaf bovenkant vh zadel, over het kopstuk van het hoofdstel en dan aan het bit vast) en het gedonder was meteen over.
Tine :(:) Frustrerend zo'n lijf.
PrinsjeH: Har wil stiekem gewoon springpaard zijn... ;)

Groetjes, lacuna