Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ben geen globetrotter en mis mijn huisje-boompje-beestje na zo'n week of twee, drie echt
Ik vind het wel lekker om even ergens anders te zijn hoor maar echt ontspannen doe ik eigenlijk het beste zoals vanmiddag gewoon lekker rommelen met de paarden/poowns
. Zo'n dik half uurtje bezig geweest. Ze stapte al veel makkelijker weg, moest van Peter direct naar de grote ring, want daar heeft ze de langste rechte stukken (is 40x100 meter) en is het meeste te zien (leert ze van/leidt af van het gewicht van de wagen). Ze was nog wel erg huppelig de helft van de tijd zeg maar (kan dus inderdaad erg goed galopperen
) maar gewoon steeds maar rustig blijven, en weer naar draf, voorwaarts draven, zorgen dat ze het bit opzoekt en in de borst gaat lopen enz. Moet zeggen, ze heeft een paar momenten gehad waarvan ik dacht, daar kan ik verder mee en dat is fijn want dan heb je dus 'iets' waar je mee verder kunt. Denk dat ze ook nog op zachter bitje moet, dus dat gaan we maandag proberen. Het is wel echt hogere men-wiskunde hoor zo'n nieuw paard en dan ook zo'n gevoelig typetje. Je krijgt er gewoon geen gebruiksaanwijzing bij
, je weet nog niet goed waar ze wel of niet goed op reageert, 't is allemaal uitzoeken
Ik had nu wel het gevoel dat ik stukjes aan het mennen was dus dat was fijn
dus Alwyn maar even tactisch in de berm geparkeerd, mannetje bleef zo braaf wachten
Schrikt hij zich daarna een hoedje van een plankje dat op het zandpad lag
rare beesten zijn het toch af en toe
Dus puur kwestie van oefenen en de juiste knoppen weten te vinden / aan te leren. Maandag staat op de planning een rondje naar buiten te gaan.

.
ik heb een excuus hoor
Ben nog altijd druk bezig info op te zoeken over de dingen waar we willen gaan kijken op vakantie
We moeten best wat tijd in de auto doorbrengen, dus dan kan ik Pat dat intussen vertellen 

).
).
en
maar toch ging ze overal langs, gek lief beest.
Lekker van je koffie genieten.
Mn broertje schrok zich dood toen Sun dat deed terwijl hij er (voor het eerst in zn leven) op zat.
ik doe het je echt niet na!
succes!

) en van plan is erop te klimmen
Spannend!!! Lekker uit eten geweest... jummie 

Ik weet alleen niet waarom hij het soms doet en soms niet... hij lijkt niet erg in paniek, maar zal het ook niet voor z'n lol doen... We moeten eerst maar patroon zien te ontdekken, want een steigerend paard kun je niet echt bestraffen ivm gevaar dat hij helemaal op tilt gaat, ik denk echt dat hij beetje bang is voor wat komen gaat met die kar elke keer... maar als hij vervolgens loopt, dan loopt hij als een zonnetje, dus we proberen hem gewoon daarin te bekrachtigen met heel veel rust 
en je klok is echt prachtig, wauw, wat goed zeg
avaluna schreef:ja als het goed is wel@Aszkita: wat leuk, kun je lekker mennen met je verjaardag!
tine10 schreef:hij heeft mijn pony nu al een paar keer gezien en hij zei een paar weekjes waarschijnlijk 3 omdat hij het verkeer, sturen en remmen enzo eigenlijk al kent alleen de kar nog niet@ Askita: wat leuk. MAar dat ze ook al kunnen zeggen wanneer het klaar is, dat vind ik wel knap. Thabor heeft er sinds vandaag 10 keer voorgestaan, maar ik heb geen idee wanneer het nu echt klaar is. Ik hoor het wel. Ik vind het wel prettig dat de beleerman allerlei situaties opzoekt.
VanHuisUit schreef:Ja ik ben benieuwd hoe het gaat.Fijn Askazita dat Asmiro weer rad is en spannend dat hij beleerd gaat worden. Zou wel fijn zijn als ze je bij jou thuis ook nog wat kunnen begeleiden, zeker in het begin. Je ziet bijv bij mij en Bente dat een paard op een ander terrein echt wel even ondersteuning nodig heeft vwb voor nieuwe wagen, nieuwe omgeving enz. Bij haar vorige baas reed ik er zo mee weg, bij haar nieuwe plek is het echt wel even wennen (schijnt normaal te zijn heb ik nu begrepen, ook vwb wennen aan andere wagen).
Nu weet ik ook eens hoe het voelt om geen herexamens te hebben, het voelt super!!
biancacoo schreef:lacuna, je paardjes zijn inmiddels wel meer ervaren in enkelspan, als jij ze goed ondersteund met leidselhulpen denk ik dat ze het prima gaan doen samen voor je nieuwe wagen !! komt helemaal goed.
vanhuisuit schreef:@Lacuna...tja...oefenen, oefenen, oefenen en ook adem in-adem uit
Als ze zo omhoog springen en zich in het tuig werpen vind ik ook heel vervelend hoor. Schuin wegstappen wil in dat geval meestal al heel veel helpen. Doordat je schuin wegstapt is hun gewicht al anders verdeeld waardoor ze minder makkelijk beide achterbenen belasten (dus springen), wagen rolt makkelijker en ook niet onbelangrijk je zit op een volte waardoor je minder makkelijk in de omheining terecht komt
Vervelend dat Romeo zo deed, zat iets hem in de weg misschien? Als hij zo blijft duiken met zn hoofd (en het ligt niet aan lichamelijk ongemak) kun je hem bijzetten met een graasteugeltje. Pony van een lesklantje van me heeft er ook een handje van en dan alleen bij de kleine meisjes die m niet snel genoeg af zijn en die maken dan een koprol over zn hals heen. Graastouwtje eraan geknupt (vanaf bovenkant vh zadel, over het kopstuk van het hoofdstel en dan aan het bit vast) en het gedonder was meteen over.
Frustrerend zo'n lijf.