[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:26

Bij de action hebben ze mooie tafel ventilators te koop maar 10,- doen het super..en is lekker in huis....
Maisie..sneu van je cavia....

Hondjes lijken weer in orde..klein briesje hier...en 3x per dag eten om het hijgen te compenseren..ze zijn nogal gevoelig op de maag...dus durf ze niets anders te geven dan anders...pootjes koelen en vers water....
Gem. Brokjes met water invriezen is wel een goede tip.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:13

Bianca: fijn dat ze weer in orde zijn
VHU: hier liggen ze nooit in mand, dus kan ook niet koelen met elementen. Heb wel ventilator aan, dat biedt enige verkoeling, en straks weer duik in het kanaal. Sterkte met terras, niet echt weer om te klussen.
Maisie: wat sneu
Gem: hier zitten in stal ook wel dazen, niet zoveel als buiten maar toch. En die rottige stalvliegen, die ook prikken, dus denk dat buiten dan toch beter is. Maar blijft lastig nu.

Vanmorgen weer heeeeeeeel vroeg opgestaan om de paarden te trainen. Nog even zelf soort proefgerichte training gedaan, want er waren gisteren nog wel wat verbeterpuntjes wink-emoticon. Daarna zijn zoonlief en ik samen naar Gasselte gegaan. Heerlijk. We begonnen met een heel rustige plas. Toen we weg gingen was het wel druk, maar vergeleken met Zandvoort nog steeds erg rustig gelukkig. Parkeerterrein was wel compleet afgeladen.
Nog maar wat leuke fotos geschoten van onder de parasol. Ivm mijn zonneallergie kon ik helaas niet heel lang in het water blijven. Maar zoals altijd weet hij wel weer kinderen te vinden om mee te spelen gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:35

Net terug van stal, moet eerlijk zeggen dat het me meeviel qua warmte. Moos niet bezweet onder de vliegendeken, was wat in de waterbak aan het lebberen. Heb hem ff onder de slang gezet en weer terug de paddock in. Hij krijgt ook al een hele week elektrolyten door zijn voer, maar hij heeft eindelijk ook ontdekt dat hij baat heeft bij zijn liksteen! Ding hangt er al 2 jaar, maar ik zie er opeens lik-kuilen in verschijnen :D .
Eigenlijk was er maar één paard dat het slecht had. Wijde neusgaten en pompend lijf. Eigenaresse was een weekendje weg (belde later terug), dus we hebben op eigen initiatief de merrie ook maar even onder de slang gezet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:04

Goedenmorgen...
Gem.fijn dat met meeviel gisteren. Ik hoop vandaag ook. Mooi dat jullie dat ene paard ook even gespoeld hebben.

Zo..nu lekker de honden uit laten......tot later

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:44

Goedemorgen. Paarden staan weer klaar om getraind te worden. Veel plezier met de honden Bianca.

Fijne dag allemaal

kvulden

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:35

Hallo,

Ik lees net een beetje in dit topic. Ik heb een kwpn en een shetlander. Met de shetlander men ik af en toe. Een keertje me eeb kinderpartijtje en zo. Maar de shetlander wordt echt ouder. We zijn opzoek naar een paardje erbij. Zit te denken aan een Tinker ofzo. Nu heb ik even een vraag, want ben niet echt op de hoogte. Is een menbewijs verplicht? En hoe kan ik zien/meten welk formaat paard er voor mijn wagentje kan? Of kun je er bv ook een grotere boom opzetten? Waar moet ik op letten. En waar kun je bv een men cursus doen zodat je recreatief kunt mennen. ;-) De shetlander loopt gewoon. Daar hoef ik weinig mee te doen haha. Dat is vast niet bij elk paardje zo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:02

@Maisie: heel veel sterkte :(:) :(:) . Wat mooi dat je bij zijn vrouw bent gebleven; idd altijd prachtig ook met de dieren erbij, maar ook heel emotioneel... :(:) :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:01

maisie:sterkte
Kvulden welkom hier,leuk dat je met de shet aan het mennen bent,het lijkt me niet zo handig om een hele grotere pony voor de shetlanderwagentje te zetten,dan kijk je in de kont,niet zo fraai uitzicht.
vanmorgen hier weer braaf gelest,proefje geoefend gaat al steeds wat beter(longeren en op commando de verzamelde draf/knop gaat ook al beter) _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:05

@Tine: lekker rustig strandje <3

@HT: gaaf +:)+ ; fijn dat er zoveel vooruitgang in zit.

Hier zo toch maar even op zondag naar de winkel :o ; hadden we de hele week niet genoeg puf voor; nu vrijwel niets meer in huis :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:13

kvulden denk als je even wat rondneust in de diverse topics van Aangespannen rijden je heel veel info vindt, gezellig als je mee komt kletsen.
Vwb lamoen / boom je kunt wel een grotere boom/lamoen laten maken / monteren maar het moet wel in verhouding blijven met de rest van je wagen. Een goede wagenmaker kan je daarover goed adviseren.
Als je shetlander heel braaf was en altijd alles 'gewoon deed' wat je vraagt kan het handig zijn een paar lessen te nemen voordat je zelf aan de slag gaat met een ander pony. Of dat je een andere pony koopt en die een maand of twee bij een menstal zet zodat je gezamenlijk met iemand aan de slag kan gaan (is zowiezo natuurlijk dat je met iemand erbij aan de slag gaat maar dan ook met iemand die er echt verstand van heeft). Vaak kan een goede menstal je ook goed adviseren over de wagen.

Mooie foto's Tine, heerlijk dat je daar wel in een natuur-'ding' kunt zwemmen. Hier normaal ook wel maar er is nu blauwalg en dat is echt rotspul. Zit ook veel liever gewoon aan een plas of helemaal aan zee dan in een zwembad maar nu is het zwembad voor ons het dichtste bij (zee is 30 km, andere plas is denk ik op 15 km, zwembad op 10 km).

Vanochtend poowns eten / water gegeven en weer flink onkruid getrokken, het begint nu weer ergens op te lijken, alleen het gras groeit van geen meter nu, dus smacht naar regen.

Alleen ligt ons dak nu gedeeltelijk 'kaal' dus wat dat betreft mag regen nog wel weekje wegblijven :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:21

Ik houd niet van zwembeden. Er is hier 1 vlakbij, maar ga er nooit heen. Er zitten ook recreatieplassen dichterbij, maar deze vind ik erg prettig en is niet zo druk. Ook geen waterplanten enzo. Is oude zandafgraving.

Vanmorgen vroeg weer alles getraind, daarna 3 uur geslapen. Dat vroege opstaan hakt er wel in zeg maar. STraks nog spullen uitzoeken voor de vakantie. Kijken of alles voor de tent nog compleet is enzo. Nu is manlief thuis, doe dit liever even met zijn tweeen.

Het heeft hier even flink geregend en geonweerd, nu is het weer rustig.

edit: gepaneerde hond
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:45

Zooooo het onweert, waait en regent hier echt gigantisch .... en ons dak is net kaal gemaakt (alleen nog een bitumen laag ... ) ... ligt nog dekzeil overheen ... ai ai ai als dat maar goed gaat.

Wel erg fijn dat het regent voor de wei maar waarom nu weer zo hard :P

Net de tour langs zien komen, dat was gaaf :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:11

zo...weer terug van een rit..drenthe-brabant-drenthe....met omweg om utrecht te omzeilen...maar dat scheelde maar 10 km...
missie geslaagd..geweldige huskypuppen gezien, en 1 heeel mooie even vast mogen houden....en een degelijke heeeeel fijne trainingskar rijker !! superblij mee !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:55

Dat is fijn Biancacoo dan heb je weer een fijne kar, top!
Hus pupsel vasthouden is misschien niet erg verstandig hahaha :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:13

Jawel vhu....even mijn pijn vergeten op het moment dat ik dat kleine frummeltje vast had...
Uitbreiding qua honden wil ik niet...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:27

Daar zijn pupseltjes erg goed voor :j :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:36

ja echt wel..haha....deze zijn wel heel speciaal vind ik.........
nou..ik zal even bijlezen wat hierboven allemaal geschreven is....
beetje brak en misselijk van de enorm lange dag.....om half 8 vanmorgen weg..om half 5 weer thuis..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:32

@Biancao; nou maar even lekker rustig aan! Gefeliciteerd met je, vast en zeker mooie, kar en pupsels zijn heerlijk <3 .

Hier koelt het nu ook lekker af _/-\o_ . Vanmiddag fijn hulp gehad met de stallen/paardjes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:02

Gaaf, bianca, een nieuwe trainingskar!

puppies zijn xo lieeeefff <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:18

Zo, goedemorgen....weer goed bijgeslapen....
het is geen nieuwe kar..maar wel een heel goede, zeg maar net als de wijkmans wagens onder de marathonwagens...is dit ook een wagen door iemand gemaakt met 30 jaar ervaring...en kar is gewoon goed..kan altijd terug voor onderhoud, of als er problemen zijn of nog e.e.a. aangepast moet worden..dan kan dat, dus dat is echt fijn !

lekker afgekoeld..nu even deuren en ramen tegen elkaar open..en straks weer dicht...koel in huis houden...

fijne dag allemaal..werkze..of veel plezier !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:21

klinkt goed, veel veilige kilometers ermee *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:58

Goeiemorgen!

Biancacoo, nieuwe kar is altijd fijn!!

VHU heeft de tour gezien, leuk hoor! In Utrecht schijnt het ook fantastisch geweest te zijn.

Tine: hond kan zo de frituurpan in :Y)

kvulden: ik denk dat je het best even in de FAQ van AR kunt rondneuzen. Daar staan links van honderden interessante topics, allemaal op onderwerp gesorteerd.

Stalgenootje en ik zijn gisteren met de Anda naar de Horsefood Mensport Trainingsdag geweest. Veel geleerd en met de warmte viel het 200% mee. We zouden eerst met 3 combi's gaan, maar de andere 2 vonden het te warm en hebben zich afgemeld. Zonde hoor, het was heel goed te doen. Er waren nog 2 aanspanningen van onze club, erg gezellig! Heb mijn nieuwe camerabril door M laten uitproberen. Zij was de menner, dus zij mocht hem op 8-) . Ze moet alleen leren om geen "ja" te knikken met die bril op, want Gerard L stuitert nu op en neer :D _O- . Ook nog een paar foto's dus zal kijken of ik er een ITP-topicje van kan maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:59

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:19

@Gem: gaaf! Ben benieuwd naar je beeldmateriaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:28

Mooie recensie Gem :j interessant boek!
Moest erg lachen om deze zin, zie je zo peinzen en peinzen :? :))
Citaat:
Eén zwak puntje: er staan enkele grafieken in deel twee afgebeeld waar ik zelfs na redelijk grondig bestuderen nog steeds niet veel van begrijp. Ik denk dat daar wat informatie bij de grafiek mist.

Vandaag eindelijk weer eens op Ollie gezeten. Had best wel beetje de bibbers eerlijk gezegd. ^) eerst gelongeerd toen kwartiertje op de betonlaan bij het terrein van stal rondgestapt en paar pasjes gedraafd. Had geen last van de ribben. Met bodyprotector, zal wennen zijn maar stoorde niet erg, viel me niets tegen.
Bedoeling is elke dag / om de dag weer even te rijden en langzaam km's weer uit te breiden. Wil eigenlijk zsm even naar Meijendel (bij het strand) dat is vrij zwaar dus met alleen stappen is het al een beste training, dan ben ik weer een beetje 'op schema' (whatever het schema ook moet gaan zijn want mijn wedstrijdplanning ligt uiteraard compleet overhoop) / kan ze weer even echt werken.
Maar goed, ben in ieder geval erg blij dat het niet pijnlijk was en dat we de 1e stap weer hebben gezet.
Ollie was braaf :D