[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:15

Wat een leuke filmpjes, foto's komen weer voorbij <3 *\o/* _/-\o_ :D

Vwb wagen met kleinere Welsh zou echt wel letten op het gewicht, had bij Snuit een Clever mini duo, was erg fijne wagen maar spoorbreedte 1.15 (kan bij enkelspan A wel maar die van jou is dus net een B pony qua stokmaat dus dan kun je alleen dressuren, niet vaardigheid). Wagen was iets van 150 kg. Liep hij met twee vingers in zijn neus uren mee door bos / modder whatever. Maar van Clever heb je ook de pony versie volgens mij. Die Leica's vind ik supergaaf .... maar ja, 't is natuurlijk ook maar wat je budget is. Zou ook gaan voor een wagen van rond de 150/175 niet meer.

En onze Ollebol heeft het zo goed gedaan rit duurde 2 uur totaal niet verzaken, <3 zelfs keer in galop door de (diepe) plassen 8-) , door de kuilen en modder, nog quad, bus, tractoren tegengekomen, voor en achter haar menwagen, nou die is dus geslaagd voor de ritten-proef.... wat heerlijk zeg stress vrij mennen *\o/*
Afbeelding
We reden dus achter ML aan met Vjelko (die het ook super heeft gedaan), daarvoor net om het hoekje op de foto dus niet zichtbaar reed instructeur met zijn 4-span en achter ons nog stalgenootje met mega-stampende-tinker.

Oja @Tine ik zou dus never nooit niet mijn rijstijl aanpassen aan wat een jury graag wil zien als dat niet in overeenstemming is met hoe ik wil rijden / hoe ik het ervaar. En trouwens, dan kan je wel aan de gang blijven. Vertrouw op jezelf :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:26

Vhu, wat een superpaardje is die ollie van jouw !! genieten zeg !
Tine,..idd ik heb je destijds zien rijden in westerbork...Rembrand loopt supergoed..bepaald beeld is per jury verschillend...je moet doen wat jou het beste gevoel geeft !!

T'is nu nog niet het ultieme trainen met de hondjes..ik train in de berm langs de weg..had hem even in boslaantje geparkeerd voor de foto := , want met quad mag ik het bos niet in..haha.
mooie is straks met de kar zonder motor..geen herrie alleen suizen van de wind en hondenpootjes in de blaadjes en modderstampgeluid..dat is fijn..gewoon door het bos rollen met je hondjes ervoor....

Het zelf ervaren, is geweldig..met mijn 4 hondjes ervoor is dat niet mogelijk om iemand mee te nemen....met 6 of meer hondenteam kan dat wel..maar..6 hondjes..dat zal een droom blijven..schat ik zo in..haha.. _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:32

@VHU, super dat de gezamenlijke rit zo goed ging +:)+
@Tine, ik kan je link niet openen...en ook ben ik al de gehele dag aan het proberen je het filmpje te versturen...YouTube,Wetransfer etc. Alles loopt vast hier....ik ben je niet vergeten hoor en blijf volhouden :+

LS_fotos

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:34

Wauw mooi ritje VHU! Jij hebt lekkere paden daar zeg, wil ik ook. Ik heb gister wel met me kleine vriend gemend.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:38

Ik neem Wis en Mies wel mee Biancocoo :+ :D
Die honden kijken altijd zo blij in de camera *\o/*

Ik had vandaag met door die plassen gaan en lekker door de modder trekken enz eindelijk weer dat gevoel van zelf lekker stevig in je stoel zitten, pony die ervoor gaat met fijn druk op je leidsel en totaal geen angst of wat dan ook dat er ook maar iets misgaat (a la Rizanta way back when). Helemaal super is dat :D

Lekker crossen met Buckje, blijft zo'n leuke poown :j

Ollie met multimedia troubles gek he wij hebben ook wel eens van die dagen dat het gewoon niet loopt op die computer of zoiets _-:( enne.... kunnen we eindelijk eens afspreken voor gezamenlijke menrit in Brabant want ik weet nu dat het weer kan :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:44

super VHU!
En misterylady ook lees ik :j

ollie beetje traag

de halsband van de hond is nu weer aan poetsen toe ja :j 't was geen fotomeeting op 't strand, maar een stuip van mezelf :)) Pa en ma zijn weg, kleine hond is naar de fokker voor 't weekend, dus met die grote lekker op pad :D
En de halsband. Tja, dat is zo'n mooie van de westernshop, leren met van die fournituren erop, mooi op de foto :)

15 km gelopen over strand en duin... Zagen nog een dame kopje onder gaan met paard. Paard er vandoor. Geprobeerd die nog te traceren, maar dat lukte niet... :(:) Dame had 't ook koud want die was helemaal doorweekt..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:04

haha...wis en mies mee in het span..hoppa gaan met die kar.. :+ ...arme mies..

Aks..lekker op het strand geweest, heerlijk uitgewaaid..super !
in zee koppie onder met paard..die is best ver de zee in gegaan dan...vind ik niet zo handig dan...denk ik.. :n

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:08

Mies moet dan denk ik maar op de kar }:0
Ze heeft weer wat last van kortademigheid ... en daarmee gepaard gaande sloomheid.... is iets met haar neus/luchtwegen dus niet longen maar daarboven (net als vlak voor onze vakantie). Mocht iemand ervaring hebben met zoiets, laat het me weten. Ik ga van de week weer naar de DA zal dan wel weer AB kuurtje worden maar daar kun je natuurlijk niet mee bezig blijven. Ben nu wat aan het rondzoeken/vragen of er iets anders kan op homeopathische basis.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:14

@biancacoo; was niet ver. Maar er zat een heel verraderlijke geul in. Paard zakte daarin en toen kapseisde die op een rare manier. Ze waren nog geen 15 meter de zee in.

He hond ging ook uhh.. Laten we zeggen ''iets dieper dan gepland'' 't water in :=

@VHU; lacuna via facebook benaderen? Die is van de homeopathie! Als ze iets weet wil ze je vast helpen!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:24

@VHU fijn dat je buitenrit zo goed ging :)
Tip voor veterinaire homeopathie: Sita van der Munnik van Homeo Natura. Wij hadden een kat met ademhalingsproblemen (verkleefde longetjes door een fikse verkoudheid, constant kuchen en benauwd) en behandeling bij de dierenarts kon niet meer, omdat anders de nieren etc. gevaar liepen. Via haar hebben we druppeltjes en kleine korreltjes gekregen en inmiddels geen problemen meer, dus de medicatie zijn we aan het afbouwen :) We zijn toen niet eens met de kat langs geweest volgens mij, omdat we al een diagnose hadden via de veearts. Misschien handig om te weten i.v.m. reistijd. :)

@LS haha, lekker crossen door de plas heen. Daar zou die van mij met een boog omheen lopen. De held op sokken.

@tine bij mij doet de FB foto het ook niet. Ben benieuwd naar de pup!

Verder nogal duf van gister, dus beetje slecht met reageren Y;( Vandaag alleen groom duties gehad. Pony heeft heerlijk buiten gelopen en alle (regen)kriebels van gister weggerold. Heb nu een zebra met afro op stal staan. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:32

Weet ook niet hoe ik die foto hier anders moet plaatsen, maar gisteren zijn er 9 pups geboren van Vida x Stone, twee America Akita Inu's. Twintig jaar geleden kocht ik een pup uit het allereerste nest van deze fokker. Heb heel wat te stellen gehad met de dame in kwestie, maar het zijn zulke mooie honden. Twintig jaar verder is er veel veranderd binnen het ras en is het karakter van de Amerikaanse versie een stuk makkelijker geworden.

Andere oplossing:
http://www.akitas.nl/

Edit:
Sorry, vergat helemaal te reageren op jullie. VHU super gedaan (had niet anders verwacht) Aks op pad geweest.... eh... ik kan nu niet scrollen.... weet het niet meer...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:36

Ik zag een heerlijk relaxed ritdebuut van vhu en ollie <3 , biancao met 4 span onderweg; lijkt me echt super 8-) <3 , zag mini door een plas <3, zag ook nog gems stalgenoot met haar knappe anda <3 en verder ben ik het even kwijt, beetje moe, zo kind naar bed, dekens voor de paardjes, hondjes uit en op tijd naar bedje :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:51

Tine...schitterende pup's !! <3 <3 <3 <3 en ook de moeder ziet er goed uit zeg..en dat met zo veel pup's !!
leuk, ik ben erg benieuwd welke bij jullie komt wonen, fantastisch !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:55

négen pups :oo
oh my.. Succes aan de fokkers! Da's een hoop werk! :)

Interessante honden vind ik dat, akita's :j
Moet er zelf alleen niet aan denken als ik naga hoeveel haar die hebben hoe ze dan moeten verharen :oo :=

Hier weigert de hond nog te bewegen :') Die ligt compleet uitgeteld te snurken _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:00

@Tine wat ontzettend leuk weer een Akita voor je! Bijzondere honden zeker maar daar weet jij wel raad mee. Mooi hoor. Wat veul pupsels!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:01

Negen pups is vrij gebruikelijk bij dit ras.

We willen het liefst een reu (hebben nu ook 2 reuen, waarvan 1 nog echt), maar er zijn maar 3 reuen geboren en er zijn nog 3 wachtenden voor me. Dus kan ook zijn dat het toch een teef gaat worden (heeft ook voordelen, kan niet tegen het hooi piesen), want ik wil er wel graag een hond bij.

Het is jammer dat de fokker helemaal in Deurne woont, dus wordt nog heel gepuzzel in onze overvolle agenda om een keer te gaan kijken bij het nest.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:19

@ tine is indd wel een stukje.. wat is het 250 km? Vanuit coevorden is het 235 km.. :D
We gaan over 2 week op wedstrijd naar Deurne. Klasse 4 HC

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:20

Wow spannend Lanouska!!!!!

258 km pfff En dat dan 2x, want eerst een keer kijken en pup uitzoeken en 2e keer om op te halen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-09-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:20

Wat supergaaf Lanouska *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:37

Heb vandaag ook maar even de dressuurproef door gelezen en overgetypt zodat ik gewoon fatsoenlijk kan voorlezen.
Proef is ook veel schakel werk en veel op mekaar

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:52

VHU wat een heerlijk ritje!!

Tine leeeeuk ik wil ook puppys haha

Aks lekker uitgewaaid met hond :D nog leuke foto's ?

LS, lekker crossen met je kleine!

Ik zit een beetje te zenuwen :P ben sinds kort lid van vereniging waarbij ik iedere zaterdag menles krijg. Maar eerste menles afgelopen zaterdag ging niet door ivm de vele regen.. nou kom ik er dus achter dat ik voor volgende week zondag sta ingeschreven voor onderlinge wedstrijd :P
Ze hebben mij in de B ingeschreven en de andere menner in de L, allebei niet echt concurrentie dus.. zit eraan te denken om maar gewoon L te doen, kan ik nog beetje concurreren, is toch enige onderlinge wedstrijd en kan ik mooi oefenen haha.
Word ook gek van de kar dilemma's.. eerst had ik een tweewieler en wou ik heeel graag een 4wieler.. die heb ik nu een tijdje en zou voor het bakwerk eigenlijk wel een 2 wieler willen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:53

@tine: gefeliciteerd met de pupsel, ben benieuwd wat en welke het gaat worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:51

Kar dilemma's hopeloos Jenkins.
Kan wel zeggen dat ik momenteel de beste kar erachter heb die ik ooit heb gehad, heerlijk. Draagt ook zeer bij aan het menplezier.

Sorry de laatste hoor voor vandaag :=
Afbeelding

Vjelko stond er ook nog op maar wist niet of ML wilde dat ze gepubliceerd werd, dus ML heb je er niet afgehaald omdat je er wat mij betreft niet op mocht hoor :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:01

ollie en tommie! :D

zit er weer water in 't ven VHU?
Wil daar nog steeds een keer naartoe wandelen voor fotos :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:04

Je had me er best op mogen laten hoor, op de foto :D

Ritje was echt super. Vjell was braaf, voor het eerst mee in een groep. Al die plassen, quad, metalen rijplaten, tractoren, ben zo trots op hem.