[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:07

veel plezier biancacoo!! hopelijk bij jou beter weer dan hier :oo ik werd wakker van stromende regen.. Wat een herrie :P

Ollie vanavond rijk alleen :P

Wbt wiebelen etc van oxer, ik vind het meevallen. Ik stapte een half jaar geleden met tranen in mijn ogen van angst op die sulky achter Dids. En het viel me echt reuze mee :)
Maar, VHU en Han mogen 'm woensdag in real life keuren :) Met die malle fjord ervoor :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:55

Goedemorgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:10

Net weer met zoonlief getraind.Ging heel erg goed. Blijkbaar hebben ze beide veel geleerd van de les gisteravond. Lekker gespeeld met pilonnen, hij moest slalom in galop. Ging helemaal super. Pony bleef keurig in galop. Ook nog even proefjes geoefend, ging ook heel aardig.

Daarna Thabor weer ingespannen, helemaal zelf. En nu wat langer gereden. Ging heel goed. Halthouden, en dan vooral het blijven staan is nog wel erg moeilijk voor hem. Dan gaat hij wat wiebelen en dat vind ik dan weer eng, maar verder heel braaf. Stelling en buiging zijn nog niet te vinden, maar goed, dat komt vast nog wel.

Toen geprobeerd Rembrand te vangen, maar dat lukte niet. Werken gaat met hem niet lukken, want hij loopt behoorlijk kreupel. Volgens mij weer aan het linkerbeen, dus ik vind het wel erg spannend. Zo nog een vangpoging, en dan even in de bak op de volte kijken en dan maar weer fysio inschakelen. Arm dier.
Bah, ben nu weer zo bang dat het het einde is met hem. Daar blijf ik toch altijd bang voor, ook al loopt hij al een paar jaar weer mee in de sport.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:12

zooo....Tine, goed van Thabor voor de kar, en zoon met pony gereden, super !
Rembrand weer kreupel..owjee...ik duim heel hard voor je dat het meevalt....

Hier super getraint in het bos....ze gingen als een speer.... superknap overal de goede kant op gegaan, helemaal tevreden ! :j
filmpje van de aankomst bij de auto na het rennen.
http://youtu.be/EeCdvaHw3Us

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:43

Wow, Bianca, wat ziet dat er goed uit!!! Is die step niet erg vermoeiend voor jouzelf? Of maakt dat niet uit met een kar?

Heb hier net echt even zitten janken om Rembrand. Arme paard. De laatste tijd pakte hij rechts nogal vast, had er voor de hippiade nog fysio bij gehad, maar ze kon niets vinden. Ben bang dat dat toch een manier van hem was om aan te geven dat het niet goed was, maar ik heb niet genoeg geluisterd. -O- Heb voicemail van fysio ingesproken, hoop dat ze snel kan komen. Ik heb nog zoveel plannen met Rembrand.... Het is zo'n fijn paard.

Zo eerst maar proberen te slapen, dan ziet het er misschien wat minder somber uit. En dan nog allerlei klussen doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:00

dank je Tine, vind het er zelf ook goed uit zien, De step is best vermoeiend, idd..maar door de adrenaline merk ik daar tijdens het trainen niets van..ze lopen hier op het eind niet zo hard meer..zo'n 20 km per uur, als we starten is het 27 km per uur, ze lopen nu ongeveer 3 km afstand, en vind het onwijs knap van ze !

Tine, ik kan me heel goed voorstellen dat je even kapot bent dat rembrand kreupel is...heb ik met melody ook gehad, janken om niets dacht ik destijds..rembrand heeft al veel meegemaakt, ik hoop dat de fysio hem goed kan helpen !!! duim heel hard voor je..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:04

Boy was letterlijk inspannen en wegrijden.... Hoe geweldig os zon paard....

Knuffel voorhou tine...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:47

PSM: +:)+ toppie en goed voor je ego! heerlijk zo"n paard
biancacoo: de oxer van jenkins die heb ik overgenomen :))
Tine: wat leuk dat je zoontje zo heerlijk aan het rijden is met de pilonnetjes( *-:) ) heeft rembrand geen haakjes op zijn kiezen?
hier weer gewerkt,hebben de ponys mazzel dat ik dan geen energie meer heb voor ze :)ddd morgen weer een dag, eerst maar minimarathon kijken en dan zelf met de ponys spelen ~~}>

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:55

:wave:
Al even geleden dat ik in dit topic gereageerd heb, sorry...
Heb snel even alles doorgelezen, maar was te veel om te reageren :o

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:30

Nu gaan we 14 oktober de ofenmaratjon in ughelen rijden... Het was direct weer zo fijn! Beleerder en ik samen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:06

@Tine: wat rot van Rembrand, kan me voorstellen dat je dan meteen het ergste denkt *doe ik ook, altijd :o *, ik hoop dat de fysio ook dit keer kan helpen en verwijt jezelf nou niks, jij doet gewoon alles voor hem, let altijd zo goed op etc., dus echt achteraf geen verwijten maken!
Top van je zoon, trouwens, hier moeten we ook weer eens gaan springen, hier ook helemaal niet leuk, want die pony is dus nooit ohz gereden geweest en had alleen marathons gelopen toen ze bij ons kwam, nu dus sinds kort eens een sprongetje, maar het liefst gaat ze er óm heen :D , ik vind het ook goed voor het doorzettingsvermogen!

@Biancao: oh, wat supergaaf :j En wat knap met dat sturen, want die gaten op de weg wil je wel ontwijken, denk ik zo.

@PSM: fijn dat het zo goed ging!

@Ollie: lekker het rijk alleen en eens een rustig weekendje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:19

PSM..wat een toppaard heb je zeg, inspannen en niks aan de hand..super !
HT, 8-) haha..dat jij die overgenomen hebt, leuk !
Avaluna..ze beginnen de commando's aardig te snappen, en die gaten met water zijn echt diep, daar wil ik idd niet doorheen... :+ dat is me de vorige keer overkomen..was nat tot aan mijn onderbroek :+ ..maar nu lekker droog gehouden.
Ollie, genoten van je rustige dag ??
verder nog steeds zonnetje hier..
Aiya even in huis gehad..die ligt dan lekker op schoot te slapen..haha muts...knuffelmuts..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:10

Hi there!

Ben een beetje :O rosig want vanmiddag ongelovelijk genoten van het prachtige Brabantse land, zo'n 29 km gedaan in 2 uur en 3 kwartier. Kwamen setje reeen tegen, zo mooi, grazend langs het maisveld...paar enorme roofvogels (is het soms de tijd dat de jongen weggaan bij de ouderen? kwamen wel een stuk of 4 enorme buizerden of zoiets tegen?) en zelfs een vos 8-) plus allemaal paddestoelen (ook van die rood met witte stippen), nog stukken bloeiende hei en natuurlijk paar eekhoorntjes. En die Bente maar sjouwen, kijken, briesen, dapper langs rare dingen....wat is dat toch een heerlijk buitenrij paard :+:

@Tine .... ;( wat een zorgen om je grote vriend... :(:) en wat gezegd is verwijt jezelf alsjeblieft niets want jij bent echt zo goed voor (al) je dieren!
@_PSM_ helemaal knap & geweldig 8-) topper jouw knolliebollie!
@Biancocoo *\o/* wat leuk! Wat goed! Aiya knuffeltje agossie.
@Lottex hoi hoi hoe is het met de pony's?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:06

Ben ik ook weer even ben een beetje gaar!

@ tine balen van rembrand zal voor hem duimen.
biancacoo ziet er gaaf uit die honden zo voor de step en nog goed voor je eigen conditie ook !!
VHU lekker gereden het is nu best mooi in de bossen denk ik zo.
Ollie lekker relax weekend ook wel eens fijn !!
PSM wat fijn dat je zo weer weg kon rijden echt super van je paardje !!

Nou vandaag wedstrijd gehad. Het had nog even 20 min flink geregend dus het was 1 bagger boel. Mijn
kar ziet er uit :wow: := |( zal proberen er nog een foto van te maken. Nou dus dressuur gereden ze liepen
wel fijn maar je kon het er echt niet uitrijden vooral robijn kwam bijna niet meer vooruit. Heb nog wel
met allebei 1 puntje kunnen rijden in de dressuur. Toen de vaardigheid. Robijn was helemaal op en ik reed
foutloos met een halve strafpunt voor tijd. Ferro had er zin in en daarmee reed ik ook foutloos.

Prijzen waren:
Vaardigheid Z Ferro een pakket met handoek en zeep enz.
competitie kampioen m dressuur zweep en menschort
competitie kampioen Z vaardigheid zweep en menschort.
Overall kampioen vaardigheid. Wisselbeker.

Remko had ook een prijs en ook een zweep en menschort. Al met al niet voor niets geweest.

Maar alles zit onder de bagger dus heb nog wat te doen morgen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:15

Tjeutje Mais jullie hebben voorlopig genoeg menschorten en zwepen ~~}> prima resultaten en dat in die bagger!
Arme menkar :x

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:20

@PSM_ wat super *\o/* wat is Boy toch een toppertje!! +:)+ :j
@HT_ druk aan het werk geweest :):) en geen tijd meer voor de paardjes ;)
@VHU, super dat je zo lekker genoten hebt van Bente en de mooie natuur :D ... daar doe je het toch allemaal voor :j
@Tine, wat heb je toch een super zoon en wat vervelend van Rembrand... de duimen draaien hier :(:)
@Maisie, van harte gefeliciteerd met al je prijzen *\%/* .

Nou was niet zo'n rustige zaterdag (achteraf :)) )... eerst écht super lekker gereden met Brutus. Wat word ik toch blij van die pony <3 . Hij laat zo lekker los en gaat zo ontiegelijk marcheren. Aanstaande dinsdag weer les... ik ben benieuwd wat mijn instructeur er van vindt en zegt want we hebben al een maandje geen les meer gehad. Vanmiddag nog even op Joekel gereden... en dat gaat ook steeds beter... is wat flegmatiek en ben dus constant aan het schakelen geweest om hem beter aan mijn been te krijgen... :):) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:02

Ollie: weer lekker met Brutus aan het werk geweest. En met Joekel
Maisie: wat een super resultaat en dat met zo'n slechte bodem. Handdoek en zeep kun je dan mooi gebruiken na het schoonmaken van de kar hahaha.
VHU: klinkt als een heerlijke rit. Was dat ohz of met kar? Ik had hier ook allerlei plannen voor buitenritten, bos is nu zo mooi, maar dat gaat nu in de wacht. Ik ga nog niet met Thabor alleen op pad. Zo dapper ben ik nog niet :o Alhoewel het wel kriebelt om na het werken in de bak buiten uit te stappen, misschien dat ik dat van de week wel eens ga proberen. En bedankt voor je lieve woorden.
Avaluna: jij ook bedankt voor je lieve woorden.
PSM: wat een toppaard heb je zeg. Super cool.

Nog steeds niets gelezen over Fief, maak me daar wel wat zorgen over. Ik zit niet op facebook, heeft ze daar wellicht wel iets erover geschreven?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:06

Dames, even vanaf de iPad. De eerste 3 paarden zijn thuis! Staan nog wat onwennig in hun hok nu, maar op de wei stonden ze goed. Zo bijzonder!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:19

@Ollie dat wordt spierpijn morgen := wat mooi dat je bij Brutus zo lekker bezig bent +:)+
@Tine het was onder het zadel. Hoop toch nog endurance te kunnen doen eind oktober, ondanks rug :7 rijden gaat goed maar zit nu toch weer beroerd in /op mijn stoel :n Zou lekker zijn als je weer wat kunt beginnen met uitstappen buiten de bak, ik vind dat altijd zo heerlijk ontspannend en als je zo af en toe stukje erbij pakt heb je vanzelf een buitenritje.
@Ips geweldig! Er is dus een wei en een hok :) en je moet je onderschrift veranderen :)*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:31

@Ipsilonka, wat een 'rijk' gevoel zo lekker je paardjes thuis +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:15

lekker ipsilonka!! :D

@maisie; nounou lijstje hoor :D
En bagger, succes met schoonmaken!

VHU heerlijk gereden

tine een dikke knuffel :(:)

En biancacoo een :):) wat GAAF! :D

Hier net thuis. En weer wat gaafs gedaan :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:40

@Biancacoo, wat doen jouw kanjers het al goed zeg! En wat een gaaf gezicht zo voor de step *\o/* ... hoelang moet je met de step blijven trainen alvorens ze voor de échte wagen mogen ? :o?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:44

ipsilonka: eindelijk...... _/-\o_ wel foto van je nieuwe stekkie he?
maisie: heeft nu wel genoeg menschorten, zwepen, uitslover!!!! := +:)+ super gedaan en altijd leuk die prijzen die bruikbaar zijn
VHU: heerlijk gereden,was kabouter spillenbeen ook op zijn :)ddd roodmetwittestippenpaddestoel? gaaf zo'n ritje
brutus ook weer zijn baasje blij gemaakt...
hier in de donker ponys binnen gezet,sun en tiamo stonden al klaar maar ons nieuwe 'love-duo' tara en easy....moest ff heel boos worden,maar ze kwamen toch wel... -:(-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:46

stoute ponies happytime :oo
Af en toe zou je ze toch he ;)

Hier helemaal trots. Op mezelf, en op m'n pony uiteraard :) Heb 4,5 kilometer door het bos gereden. Dids met 1 hand sturend, want in mijn linkerhand had ik het touw van kleine Indy vast. Onze bijna 3,5 jarige die lekker als handpaard mee mocht :D Heerlijk gestapt én flink stuk gedraafd! :):)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:59

H1 verkennen.... zou ik hem nu dan wel onthouden?

Afbeelding