[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:57

Balen he Biancacoo van Melody.... :(:)
Je foto's had ik net op FB zitten bekijken, heerlijke bekkies !

Er wordt veel gevraagd naar Gompie; nou valt nog niet tegen eigenlijk. Die vitaminenpasta gaat erin als koek, hij eet goed door de prednison maar blijft ook flink poepen (geen vreselijke diarree meer) Als hij wat lekker blijft eten en misschien nog een klein beetje aan gaat komen doet hij het misschien nog even.....had eigenlijk niet verwacht dat hij dit al zou halen.....

VHU tweespan gedaan, leuk hoor !

Tine; zou leuk zijn een nieuwe geit !!

Haha Happytime heeft zand gehapt......als je niets hebt mogen we lachen toch ? :o :D

Frensie; leuk wel met de fries om te doen !

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:58

Heb m'n paard mishandeld nadat een gewone algemene bloedproef prima was en extra test voor z'n schildklier ook:
Voor
Afbeelding
Halverwege:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:03

Leuke beenwarmers :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:12

hihi
doet denken aan die dansende mannen,
snert, ik weet echt niet meer hoe die heten... :-(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:35

zo daar zat een pak haar op !!! Kan me voorstellen dat dat niet echt lekker zit met dit weer.

Hopen dat ie nu opknapt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:54

Hihihi, ziet er niet uit... Maar laten we hopen dat hij zich nu beter voelt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:38

*zwaait, probeert meelezen bij te houden en ziet poown met kaal lijfje en enorme beenwarmers*

:wave:

vanmiddag op tijd thuid, gauw zadel erop en nog even naar buiten...
spook was wakker en al stappend waren we zo uit en thuis! :D

ook nog even gebruik gemaakt van de natuurlijke aqua trainer... :D
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:41

Nouvel: voor aquatraining hoef ik niet naar de zee hoor :D Maar dat vind ik wel een leukere training dan hier in de bak. Is niet leuk meer voor de paarden, loodzwaar. Kan pony nauwelijks longeren hier.

Dennis: is dat dezelfde pony???? Wat een verschil. Kan me voorstellen, zeker bij de huidige temperaturen dat hij zich nu veel prettiger voelt. Ben heel benieuwd of je snel verschil merkt.

IM: wat super dat Gompie zo volhoudt!!

Vanmorgen bij Thabor geprobeerd zijn benen netjes te maken (scheren) voor de keuring, maar hij vond het ineens niet zo leuk meer, dus dat ga ik niet verder proberen in mijn uppie. Moet voor hem wel een positieve ervaring worden/zijn. Vorige keren geen problemen gehad, dus snap het niet zo goed.

Nu ga ik snel naar bed, morgen weer volle planning.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:52

dennis: achhhh wat is hij ineens slank geworden zonder zijn teddy-vacht,wat een haar had dennis....
nouvel aan de aqua-training...krijgen die van mij al in de wei....
gompie die goed gaat.....ga zo door en lang leve de prednison :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:42

Ingrid ja..wat een knappe puberpuppen worden het he ?! op facebook zet ik bijna iedere maand wat foto's, zo kan de fokker een beetje zien hoe ze het doen hier.
Dennis, hij ziet er goed uit, ik hoop dat hij zich nu snel wat beter voelt, heb je hem onder een regendekentje staan ofzo ? want helemaal kaal en 24/7 buiten is wel een errug groot verschil met voor het scheren..
Nouvel nog lekker even naar het strand geweest, heeeerlijk even uitwaaien !
Tine..Thabor die geen zin had in scheren..is hij jullie aan het uitproberen ?? balen zeg.
Happytime die heeft leren vliegen..whow...dat moet je niet te vaak doen..
Frensie..Gwin die los om je heen ging...dat gebeurd iedereen wel eens denk ik, gelukkig kon je haar snel weer aanlijnen en verder trainen.
en lekker pasta gegeten...wij aten snert gisteren.
zoon had zwemles gisterenmiddag en dan is een soep wel erg snel en handig, overigens heeft zoon dit keer zonder huilen heel goed zijn best gedaan met zwemmen, zooo knap, hij had zich thuis wel 2 dagen druk gemaakt over zwemles en als hij moe was wat huilen, maar verder ging de zwemles dus super, ben helemaal trots op hem !! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:54

Good morning!!

Nouvel lekkere aquatraining gehad. Wat Tine zegt, daarvoor hoeven we nu niet naar de zee! De buitenbak bij stal hebben ze goed aangepakt, pompen erin gehad en helemaal omgeploegd. Nu is hij weer glad en droog.

Biancacoo lekker aan de snert! Is ook errug lekker.

Vandaag ben ik vrij. Ga zo boodschappen doen en dan naar stal. De fries weer even uitgebreid poetsen en mee wandelen. Hij was een beetje in shock gister dat ie opeens wat moest doen ;) Friezen schijnen behoorlijk eenkennig te zijn...? Gwin lekker rijden, ik denk in het bos. Maar weet ik nog niet zeker, afhankelijk van de tijd.
En vanmiddag naar het ziekenhuis, nog voor de revalidatie wat afsluiten.
En misschien vanavond dienst. Dus dan toch wel een beetje werken vandaag.

Fijne dag allemaal!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:15

Het is echt de zelfde pony. Hij is best zwaar gebouwd kwa beenwerk enzo, hij heeft het beste onderstel van al mijn pony's. Paar weken terug was hij schraal en buikig, het viel me dus niet tegen wat er onder vandaan kwam (wist wel dat hij al aardig wat bij gekomen was hoor).
Nee, ligt gewoon een knappe gevoerde deken op. Hij staat 24/7 buiten, dus ga hem echt niet in z'n blootje zetten.
Als z'n benen ook kaal gaan krijg je dit idee:
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:27

Dennis: wat een haar :wow: !
Happytime had een wat mindere happy time %) :(:) .
Nouvel: ik werd altijd duizelig als ik naar beneden keek en de zee onder paardsvoeten weg zag trekken. Ik word nu spontaan weer duizelig als ik naar je foto's kijk %) .

Ik heb gisteren eindelijk nieuwe bandjes gescoord voor mijn aanhangertje. De ouden waren poreus, maar in één bleek ook een enorme snee overdwars de band te lopen, dus een klapband lag op de loer :oo ! Vnaaf kan ik dus weer veilig met koets naar de les :) .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:50

@gem, dat dacht ik nou precies hetzelfde over die zee,
maar denk ag...ben nogal een watje , dus ik zeg wel niks..hahahah

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:13

@Biancao: oh, wat een knappe hondjes zijn het toch <3

@Frensie: aan de slag met de Fries en Gwin, geniet van je vrije dag.

@Nouvel: ik ben jaloers!

@Tine: goed van je zoon en wat rot dat het nog zo nat is bij jullie.

@Ingrid: wat fijn dat het zo goed gaat met Gompie :j

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:37

Hahah dennis met zn uggs, echt super grappig. Wat een verschil ineens zeg!

Ik heb gister voor het eerst lange lijnen gedaan met de haf van me zus. Die is nu 3 1/2 en echt nog een baby in
omgang. Zo leuk om dan nieuwe dingen te leren! Er word nog niet op gereden, we hebben er wel is een rondje
opgezeten maar dat was het dan wel.
Maar omdat me zus geen geduld heeft om lange lijnen te doen en er niks aan vind ben ik ermee begonnen.
En ik vind het super leuk om zo een groene pony wat te leren! :D Dus ben helemaal blij, ging eigenlijk super slecht
want ze snapte er helemaal niks van. Maar uiteindelijk liep ze netjes een paar rondjes. Ik helemaal blij :D

Dit is ze.. Amazing:
Afbeelding

En Ronnie heb ik gister lekker in het zweet gewerkt.. :Y) , alleen wel weer vervelend dat hij 2 uur later nog steeds niet helemaal droog
was. (Stond wel lekker met zweetdeken in stal gelukkig).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:21

Leuk Ronnie om met zo'n groen ding aan de slag te gaan! Lief hoofdje heeft ze.

Gem gelukkig nieuwe bandjes! Ik heb een keer een lekke band gehad met de trailer, merkte er zelf niks van! Paard stond er ook in, was gelukkig langzaam leeggelopen en dus geen klapband.

De fries lekker gepoetst vanochtend en wat mee gewandeld. Elke dag als ik er ben ga ik hem maar even poetsen en met hem tutten, zo kan hij aan me wennen. En dan gaat hij me vast heel lief vinden ;)

Ik ga nu lekker in bad, heb het een beetje koud!
Moet inderdaad nog dienst doen vanavond, niemand anders kon. Wat zouden ze toch moeten zonder me :+ ;) :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:29

Biancacoo.. Daarom zei ik al, ik snap je beslissing en begrijp heel goed dat je voor de puspels gaat! Was gewoon benieuwd of je wel eens aan andere dingen hebt gedacht of naar hebt laten kijken.. maar goed, voorlopig staat ze gewoon lekker bij je in de wei. Wat een heerlijke ruimte hebben die pubers toch eigenlijk daar.. Ben wel super benieuwd naar de eerste foto's voor de step straks!!

Im: Fijn dat Gompie het dus eigenlijk heel goed doet! Die knuffel je nu zeker plat!

Oe die banden onder een trailer vind ik altijd maar eng.. zeker als tie weer even stil heeft gestaan.. bekijk ze altijd goed of er niet vanaf de buitenkant al vanalles te zien is!

Ronnie is druk bezig geweest.. ik ben ook steeds meer aan het lange lijnen.. wegens gebrek aan bak. Dit kan aan de weg in het donker ook.. sta zo aan de kant als er een auto aankomt(kan heel ver de berm in..)

Jeetje dennis wat een haar! Ik ben wel eens benieuwd hoe eef eruit zou zien kaal. Maar ja, om haar nou alleen daarvoor te scheren is ook zo wat.. ;) Hoop dat tie zich inderdaad beter gaat voelen. Zou toch fijn zijn.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:11

Frensie: Lief hoofdje ja, maar het is een draak :P. Ontzettend zeker van zichzelf, behoorlijk dominant. Maar dat is een leuke uitdaging.
Lekker in bad, wil ik ook wel maar helaas zit in vandaag lekker tot half 6 in amsterdam :( Op school...

eefielover: Ja op de weg kan natuurlijk ook nog. Ik doe het altijd in de bak eigenlijk, vooral s'avonds omdat ik dan baklicht heb. Als ik overdag kom ga ik liever met de kar. Maar de helft van de week dat ik laat ben dan lekker in de bak, normaal met ronnie. Maar nu amazing ook :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:24

baudyh schreef:
Ingrid jammer dat je zo ver weg woont.Maar je bent altijd welkom hoor.

neeee dat moet je andersom zien; we woonden namelijk bij elkaar in de buurt maar nu woon JIJ ver weg :D :D

Biancacoo; heeft je zoontje een hekel aan zwemmen ?

Spook op strand geweest

Dennis heeft Uggs :D Hopen dat z'n blote lijfje hem helpt

Tine, wanneer is die hengstenkeuring ?

Biancacoo; heeft je zoontje een hekel aan zwemmen of rotervaring ?

Frensie fries knuffelen :-)

Gem heeft nieuwe bandjes !

Ronnie met lange lijnen gewerkt, leuk !

Eefielover; ja Gompie vindt het geweldig dat ik hele dagen thuis ben, is zo'n knuffelkont en is niet weg te krijgen bij me. Blijft hele dag door knorren <3

Net zijn 2 vriendinnen op bezoek geweest met een moorkop :Y) want 1 van hun is jarig vandaag.

Vanochtend met bedrijfsarts gesproken en voorlopig nog 3 weken thuis blijven. Ik doe ook al snel teveel merk ik, valt erg tegen. Krijg dan weer meer pijn en de duizeligheid komt terug. Maar ja, komt goed.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:27

Ben beetje afgedraaid :7 zat vanochtend al om 07.00 uur in de auto, ben net terug van mijn werk.
Met ingang van 1 maart heb ik gemiddeld 28 uur ipv 36 uur en moet zeggen: ik zie ernaar uit. Die vele uren waren wel erg handig daar ik een flink bedrag moest ophoesten, vrij plotseling, maar ik wil ze nu echt niet meer.... Vooral erg fijn dat ik dan niet meer 's avonds moet, dat breekt me zo ontzettend op.

De paar keer dat ik naar zee ben geweest werd ik ook heel misselijk van die zee onder mijn paard, echt gewoon naar. Dacht dat dat van de stress kwam (vind in grotere groep rijden altijd eng :o ) maar blijkbaar hebben meer mensen daar last van :+

Ben niet zo sociaal, moet nog boodschappen doen, keuken opruimen, eten koken, was eruit halen en ophangen en nog werkstukken nakijken :roll: :wave: :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:02

Eefje...ik heb echt een goede paardenarts....dus ik ben er zeker van dat hij het goed heeft, en...misschien heeft ze gewoon iets langer de tijd nodig, die 6 maanden is maar een gemiddelde he ?! ieder paard geneest anders.
En ik moet zeggen, dat ik ook paarden ken die erom afgemaakt zijn.... :Y) niet alle paarden met spat komen weer in de sport terug, de arts gaf mij zelfs de keuze om ze daar ter plekke in te laten slapen of mee naar huis te nemen :wow:

Ingrid..zoontje is pas 8 x geweest ofzo en hij vind het gewoon errug spannend, hij vind het spannend dat hij een andere juf heeft als op school, hij is ook pas net 5 jaar geworden, dus ...erg jong nog.
VHU wat fijn dat je minder uren kunt gaan werken !! super !
Gem nieuwe banden voor wagen, super ! soms valt dat echt tegen om die te vinden.
Ronnie druk geweest met hafje, die ziet er leuk uit zeg !

ga nu met zoon met de puppen spelen...groetjes !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:04

Ha ha, Bicci en VHU, jullie dus ook :+ !
Ik heb "vroeger" geregeld buitenritten begeleid voor onze manege door het bos, duin en strand. Mij krijg je niet meer in de zee met de paarden hoor :n , blijf wel op het "harde" zand. Strak voor me uitkijken en voorál niet naar beneden %) .
Ik ben als begeleider een keer ongelooflijk voor gek gezet door mijn paard omdat ik achterom zat en keek of de groep bij elkaar bleef. Paard dacht: "dit is mijn kans, ik ga lekker liggen in zee". Voelde het zeewater zo in mijn laarzen stromen :( .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:07

Hier ook misselijk hoor als ik in de zee rij en naar beneden kijk, dat doe ik dus gewoon niet meer. :D (het naar beneden kijken dan, als we op Vlieland zijn maken we altijd een strandrit op de IJsco's)

Bianca: fijn dat zoontje het al minder spannend vindt. Komt helemaal goed.
VHU: moe en straks minder uren, erg prettig.
IM: hengstenkeuring is 11 februari. Weet niet meer wie het vroeg, maar denk niet dat het uitproberen is. Hij vond het gewoon spannend. Hij probeert verder ook niet uit. Trailerladen vindt hij ook spannend. Maar bijv als ik hem uit de wei haal en de andere 2 lopen al los naar stal, blijft hij keurig bij de poort staan (die gewoon open staat, hij kan er zo langs), kan hem dan rustig zijn halster om doen. Zou toch de ultieme kans zijn om mij uit te proberen....

Sorry, ben beetje asociaal, maar moet weer verder. Drukdrukdruk. Heb nu tuig van Rembrand schoon, vanavond na de les (als ik ga, want ben zoooo moe) nog tuig van Amerigo. Straks alle lijsten en papieren voor de wedstrijd in orde maken, printen en dergelijke

Dus ik ga weer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:26

@Dennis: hahaha, lijkt wel een mini-mammoetje met dat haar :') <3 . Dacht ik al dat de Welsh van onze dochter een dikke wintervacht heeft.

Hier ook druk én dus asociaal :') .
Hier wat regen, dat is minder, wilde eigenlijk morgen graag inspannen en in de wei rijden als voorbereiding op onze eerste menles, zaterdag, maar dat wordt dan niks.