[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:53

Hey lieve Janouk! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* ; maak er een mooie dag van <3 :j +:)+ :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:29

Janouk van harte gefeliciteerd!

Hier is heel veel regen (12 mm) gevallen.

Nou, gaat een duf dagje worden vrees ik. :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:18

Janouk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Fijne dag vandaag.

Veel onweer vannacht, vreselijk dichtbij,...en vreselijk veel...doodeng.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:26

Pff, wat een weer. Windstil en bloedheet, terwijl het gisteren echt heel veel warmer was. Nu loopt het zweet in straaltjes over mijn lijf. BAH

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:13

janouk:wat ben je weer vroeg op......beetje zenuwachtige voor je verjaardag? Y)(^) je hebt een mooi cadeau gehad zeg ! fijne verjaardag
iedereen weer bekomen van de onweer? hoorde op nieuws veel boerderij-branden.
nou ik ga me maar klaarmakenvoor een werkdagje,morgen helemaal afzien( wij hebben geen airco in kapperzaak,hoop dat alle heren tour de france gaan kijken.....hebben wij rust,lees: stoel in de tuin) :)*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:12

Janouk gefeliciteerd.

Hier ook vreselijke onweer gehad. Gelukkig niks ergs gebeurd. We hadden hier een mega klap. Zo een flits en gelijk de knal erachter aan. Ramen trilde helemaal. Maar kan niet ontdekken waar het ingeslagen is. Hadden 2 merries met veulens buiten. Gelukkig niks mee gebeurd.
Ben wel een beetje uit mijn doen vandaag. Nenny is vanmorgen eindelijk opgehaald. Om 5 uur. Ik moest in bed blijven van gerrit. Heb haar nog wel horen hinneken. Op zo een moment doet het echt pijn. Heeft even nodig. Inmiddels is ze in de paardenhemell op de eeuwig groene velden. :-(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:18

@Baudyh: heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:38

Baudyh....heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:) ... Nenny naar de hemel......afscheid is altijd zwaar....

HT, sterkte op je werk..zonder airco...t'word weer warrum... {:}

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:41

Ht, haha, maar ik kon niet slapen van de warmte.

@baudyh dikke knuffel :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:03

He bah Baudyh :(:) -O-
Hoeveel veulentjes heeft ze jullie eigenlijk gegeven?
En heftig onweer bij jullie hoorde ik ook via mijn ouders, die wonen ook in het noorden ... ging erg tekeer.

Hier niets gehad.... errrrrug warm als je zo binnen zit, op de wei viel het mee staat wel windje maar hier is gewoon zitten met de laptop eigenlijk niet te doen.

Janouk van harte!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:08

Hier was het onweer echt heftig.....er staan 2 hoogspanningsmasten vlakbij..op zo'n 150 meter de 1e...er was zo'n enorme klap en flits....dat is of het spoor geweest..of een hoogspanningsmast....in ieder geval..zijn wij met ons huis lager dan de spoorlijn en de hoogspanningsmasten..wat nu best een prettig gevoel was..dit onweer..was echt niet leuk..het bleef donderen en flitsen...veeel te dichtbij..echt flitsen in het maisveld voor ons huisje... :\
waren 2 buien onweer achter elkaar net als bij Tine...

Tine ik hoop dat Sam in orde is ?.....naar als ze vallen of over de kop gaan....

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:00

Nenny heeft bij ons 4 veulens gehad. Wij hadden haar sinds eind 2009. Daarvoor heeft ze ongeveer 6 a 7 veulens gehad. En hoog in de sport gelopen. Het was ook een keur preferente merrie. Het moet gewoon nog ff een plekje krijgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:30

Heeft ze flink wat nakomelingen gehad :) ja kan me er alles bij voorstellen dat het een plek moet krijgen.

Onze kat van nu 15 jaar lijkt niet benauwd maar ik hoor zijn ademhaling wel gaan beetje alsof zijn neus verstopt zit ... wat moet je dan weer he :\

Vandaag voorlopig koopcontract getekend, financieringsaanvraag officieel de deur uit, nieuwe huis is getaxeerd, en voorlopig koopcontract opgesteld van ons te verkopen huis. Er gebeurt momenteel zoveel dat manlief en ik het niet bij kunnen houden :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:04

VHU: Wat spannend allemaal en wat zit alles in een stroomversnelling
Baudy: sterkte.
Bianca: was erg heftig he? En Sam is ok gelukkig. Pfiew

Nou, ik ga plat, ben totaal gesloopt. Morgen moeten we weer vroeg op, om nog de ponys te kunnen trainen. Volgende week kampioenschappen, dus tja, als je dan iets wilt moet je het wel heel vroeg doen als het zulk weer is. Daarna gaan we lekker naar recreatieplas.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:07

Janouk gefeliciteerd!!

Hier ook geen onweer. Ook geen regen dus. Miss morgen?

Vriend met hersentumor is afgelopen dinsdag overleden. Heb gisteren bij zijn vrouw geslapen ze wil nu nog even niet alleen zijn s'nachts. Maandag is de begrafenis. Pony's en hond gaan ook mee. Denk dat het heel mooi maar ook heel zwaar word.

Van de week ook nog Cardi bij Robin en Peter Pan op de wei gezet. Ging boven verwachting goed. Bijna
geen hengstengedrag. Hier ook wel veel last van dazen Cardi is nu de enige die zonder vliegendeken staat maar het verschil kan je wel zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 06:50

Maisie: sterkte, zal zwaar zijn

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:17

:(:) sterkte maisie. Zwaar,

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:33

Maisie... heel veel sterkte. ..
Mooi dat je er voor haar bent !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:27

Sterkte maisie

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:45

bah...1 van de honden voelt zich niet lekker van de warmte waarschijnlijk...heeft veel gespuugd....en ze blijft nu maar whooeeee......whoeeee...roepen,voelt zich echt niet lekker.......ik zal er weer heen gaan kijken wat er scheelt...ze hebben al natte vloeren, alles lekker schoon en ze hebben hele dag alles in de schaduw.....lekker afkoelen..maar geen idee of dat genoeg is.... ;( wat een hitte...

Als dit de toekomst is..moet er niet aan denken......ook voor jullie met de paarden niet leuk....idd alleen heeeel vroeg iets met ze doen....voordat het echt heet is..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:05

Gecondoleerd en sterkte, Maisie!

Biancacoo, ja de dieren beginnen nu ook wel last te krijgen. Bij vriendin op de zorgboerderij zijn eergisteren 2 cavia's bevangen geraakt door de warmte en dood gegaan. Je zou zeggen dat die dieren uit warme landen komen. Nu waren dit wel 2 oudjes. En een kip, maar ik weet niet of dat door de warmte kwam.
Kunnen je honden niet onder een tuinsproeier? Zo'n heen en weer bewegend ding?

Ik twijfel wat ik vandaag met Moos doe. Hij staat wel in het bos, permanente schaduw, maar wel met een fijnmazige vliegendeken (met hals) op tegen de dazen. Die kan buiten echt niet af. Gisteren was hij wel erg warm, stond licht te zweten onder de deken.
Ik kan hem ook naar binnen halen, dan kan de vliegendeken af. Geen dazen, maar binnen wel veel vliegen. Waar het warmer is, binnen of buiten, geen idee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:13

wat sneu van die diertjes Gem....t'is echt heel warm...
ivm de dubbele vachten kan ik de honden niet te vaak nat maken...dan krijgen ze hotspots....(broeiplekken) in de vacht..heel naar....dus pootjes vaak koelen, en zo'n schelpbadje waar ze doorheen kunnen lopen..dat doet deze ook graag...maar ze is nu echt erg rustig....en blijft maar roepen waar we zijn....??...denk dat ik haar even mee in huis neem zo....maar t'is niet koeler dan buiten...
Kun je bij de stal van Moos deuren tegen elkaar open zetten misschien ? morgen word het beter geloof ik.....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:15

Hier ook 1 cavia overleden door de hitte. Paarden lijken er nog niet zo veel last van te hebben. Gaan vandaag wel in de wei met de bomen en ik wil ze nog even wassen of afspoelen.

Rijden heb ik al de hele week niet gedaan. Maar dat komt wel weer als het minder heet is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:13

Biancacoo, ik krijg hier van mijn man de tip om brokjes of vlees te bevriezen in bekertjes water! Hebben ze verkoeling en afleiding.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:05

Allereerst heel, heel veel sterkte Maisie ...

Bij Wiske heb ik van de week die koelelementen in haar mand gedaan. Ze ligt nu ook te puffen in haar mandje ... vind het vandaag ook wel bijzonder warm ... probeer het huis wat door te luchten maar dan moet er wel wind zijn en frisse lucht er staat vrijwel geen wind en de lucht is warm ... onze kat heeft het ook zwaar. Wil steeds naar buiten maar ik durf dat niet ben bang dat hij dan ergens gaat liggen en onder de warmte bezwijkt.

We zijn ook nog bezig met ons dakterras, moet kaal worden gemaakt want maandag komt nieuwe dakbedekking erop. Wat een planning op de warmste dag ever zo'n beetje :+ manlief maakt de boel kaal, zoonlief brengt afval naar beneden. Ben zelf kasten aan het opruimen geweest vanochtend, lukt nog niet zo goed met mijn ribben, krijg flink last als ik lang wat licht gebogen zit. Maar wel twee kasten kunnen 'uitmesten' :)
Maar vind dat we er nu maar mee op moeten houden het is veel te warm. We zijn nu op 40% denk ik.

Moet zo nog naar pony's. Ze doen het goed op de wei. Tot nu toe dan. Maar vind die warmte nu wel erg lang duren. Het gras schroeit ook gewoon weg, alles is zooooooo droog. Geef ze wel electrolyten bij nu. Doe ze niet onder de slang e.d. moet ik ze een voor een uit de wei halen, dat geeft dan zoveel gedoe en ik hou het zelf ook niet vol. Maar ze kunnen in de schaduw en het waait er altijd. Dat scheelt veel.

Morgen komt de Tour de France hier langs Rotterdam.