[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:56

Hier ook een teken van leven :j , hartelijk dank voor jullie felicitaties....Moe maar voldaan....3x uit mijn verschoning verregend (proeven en 2x prijsuitreiking) en net met de familie en mijn trouwe groom nog een hapje gegeten om onze overwinning te vieren *\o/* .

Morgen zal ik uitgebreider reageren... :o

@Tine, niet aan jezelf twijfelen :n , ik heb je eerste proef gefilmd (totdat je bij de jury moest komen...en omdat dat nog al even duurde kon ik niet langer filmen omdat ik zelf op moest gaan tuigen). Ik zal het morgen proberen te uploaden zodat je ook zelf even kunt kijken of het klopt met je protocol.... :(:)

PeerAppel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 02:18

Nog ontzettend gefeliciteerd met je overwinning! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:57

biancacoo lekker met de honden op pad geweest las ik!

Ik heb een hoop spulletjes bij elkaar gegraaid. Nog een handvol beloningsbrokjes en dan gaan wij lekker met de hond naar 't strand :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:04

Goedemorgen

Aks: veel plezier aan het strand, met een gepoetste halsband? Wordt die niet gelijk weer vies dan, of heb ik iets gemist?
Peerappel: welkom. Mooie pown
Ollie: jullie zijn toppers. Ennuh, ben wel erg benieuwd naar de film. Fotos van LS gezien en dat viel ons toch erg mee (gezien de punten enzo had ik een paard met kop in de lucht verwacht en zo) Maar goed, voor het zelfde geld schrik ik me kapot. Maar ik heb nu van diverse mensen wel reactie gehad dat het er goed uitzag. Maar ja, Rembrand is geen hittepetit, die kop op de borst gooit en stampt met de voorbenen. We gaan maar trainen naar het beeld zoals blijkbaar de juryleden het willen zien (ook al vind ik dat zelf geen prettig beeld)

Nou, zoonlief gaat zo even rijden op zijn pony, zonder zadel. Nu maar hopen dat hij er niet afvalt, want er staan nog steeds (of weer) flinke plassen in de bak. Gisteren is er weer 15 mm bij gekomen. Zucht.... Maar goed, nu maakt het niet zoveel meer uit, voorlopig geen kampioenschap voor de deur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:05

Geniet maar lekker na Ollie1 (en leve de wasmachine), wat leuk trouwens dat ze nu eindelijk eens echte mendekens hadden en jouw Bruutje er voor de verandering niet in verzoop *D
En Ips wow *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Veel plezier Aks!
Gem prachtig debuut op grote wedstrijd met Anda, gaaf hoor.... en wat een baan :oo
PeerAppel geweldige foto van jouw haflinger *D hoe kom je eigenlijk aan je bokt-naam :Y)

Zo wij gaan hier zo naar stal onze eerste rit maken met meerdere aanspanningen. Toch wel beetje zenuwachtig :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-09-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:07

VHU: komt wel goed. Ollie is zo'n super pony!! Gewoon lekker gaan genieten (hopelijk helpt het weer een beetje mee)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:10

Dank je Tine. Heb er ook wel goed gevoel bij maar na het inspannen is het elke keer even wat spanning (stelt niets voor hoor) en ik wil even voordat we wegrijden in de baan rondrijden, kan ze dat even kwijt (is meer kwestie van dat ze dan wegstapt en gewoon even door wil stappen, niet direct stilstaan om te wachten totdat iedereen klaar is). Maar we tuigen denk ik allemaal tegelijk zo'n beetje op en dan ben ik altijd 'bang' dat er niet genoeg ruimte is en ik iets of iemand voor de sloffen rij :x

Het is inderdaad heerlijk weer!

Ben je weer een beetje bijgekomen?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:31

@PeerAppel Natuurlijk mag je meekletsen, welkom! :D mooie foto's van Abby! Lange verhalen zijn geen probleem hoor. Dat heeft iedereen om de zoveel tijd wel eens :)

@Gem mooi dat jullie je doel hebben bereikt gister :) Heb wel meer gehoord over de banen (en had ook al een aardig stuk gereden inrijterrein gespot) en ik ben blij dat ik geen dressuur moest doen gister. Komt uiteindelijk alles toch nog goed af :)

Geeft niets van de tunnelvisie, het is zo lastig om mensen te herkennen. Helemaal in hun regenoutfit. Ik kwam Ips nog tegen en ik moest zelfs even 2x kijken, terwijl we elkaar vaak genoeg zijn tegengekomen op wedstrijden. Wel genoeg NH-ers tegengekomen en nog even mee staan praten. Altijd leuk om even wat bekenden te spreken op die manier :)

@Aks De overstap naar het mennen is wel even wennen inderdaad. Ik miste vooral mijn benen (en betrap mij af en toe nog steeds dat ik in mijn stoeltje houding zit te corrigeren met mijn zit en benen, terwijl dat helemaal geen nut heeft :P). Maar ik had wel een vertrouwd gevoel vanaf het begin op de bok. Ben mij wel bewust van de gevaren van het mennen (een omgeslagen kar lijkt mij vreselijk en ik vraag me af of ik er dan nog wel op durf), maar raak niet in de stress ervan. Gister liep ik bij het parcours lopen ook echt te kijken van waar is het extra drassig en glibberig, dus op die punten als ik er ook een krappere bocht moest draaien ging ik terug naar draf. De winnaars zullen dan wel zijn doorgegaan op dat tempo, dus in dat op zicht ben ik wel wat voorzichtig af en toe. Al moet je ook niet teveel luisteren naar omstanders heb ik gemerkt ;) Mijn zus vond mij een keer heel hard gaan door een zigzag in de vaardigheid (van wow kan dat wel in galop?!), terwijl het voor mij als een gecontroleerde galop aanvoelde. Ga je dus een tweede omloop wel zitten na te denken of je roekeloos rijdt en dat moet je nu net niet doen ;)

Veel plezier met de fotoshoot trouwens :)

@Tine daar hadden we gister ook nog een gesprek over met een andere menner (ook instructie). Bij onze tuiger kostte het ons de vorige keer een punt omdat hij niet lekker met zijn koppie naar beneden liep en sloompjes door de baan. Want daar was dat jurylid weer fan van. Onze conclusie was toen, je kan een beetje rekening houden met de jury, maar je moet niet compleet gaan afwijken van hetgene wat jij prettig vindt werken. Hopelijk kan je er een mooie middenweg in vinden :)

Succes met de training van je zoon. Bij ons zijn ook alweer plassen in de baan te vinden. De herfst is echt begonnen!

@VHU veel plezier!

@Ollie mooi dat jullie de overwinning zo gevierd hebben :D

Ook een overwinning van gister: ik ben niet ziek geworden. Alleen beetje geirriteerde keel, maar dat overleef ik wel :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:02

Ollie gefeliciteerd, wat een topprestatie!! :):)
Tine jammer zeg! Maar nu gaan rijden 'zoals de jury het graag ziet' vind ik een beetje kort door de bocht. Ik snap dat je baalt maar komop, een ander had Rembrand al lang 3x afgeschreven en jij presteert het mooi wel even om met hem op het hoogte niveau mee te rijden op de Hippiade. Beleef gewoon zelf plezier aan je paard, en dat de jury dat dan niet deelt zou ik écht niet mee kunnen zitten. Oke, op het moment zelf baal je natuurlijk als een stekker, maar probeer het gauw van je af te laten glijden. Volgende keer beter...
Marjola gefeliciteerd met het behalen van je doel! Gaaf toch om daar toch te mogen rijden :)
Akshay met hond en gepoetste halsband naar het strand, lekker! Fotomeeting?
VHU veel plezier!

Hier gisteren de hele dag in Kootwijk doorgebracht, Welsh Sport- en Familiedag. Altijd een heel gezellig evenement, maar door alle regen viel dat behoorlijk in het water. We hadden 2 pony's mee, lesmeisje van me rijdt ze beide in de dressuur. Met de ene 3 wp in de L1 en 3e prijs, met de ander moest ze finale rijden vd Welshcup, maar reed net niet genoeg voor de titel.
Verder nog 2 andere fokproducten van stal gezien, altijd leuk.

Voor de mensen met kleine pony's (<1.20m), wat voor kar hebben jullie voor enkelspan en hoe zwaar is die ongeveer? Tweewielers vallen af :o
Want..... over een maandje komt m'n klein poown weer thuis uit de opfok. Na de winter maar es kijken of ze een beetje leuk voor de kar wil *D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:12

goedemiddag

wij zijn gister ook naar de hippiade geweest.

waren om half 8 present. meteen paarden poetsen en optuigen en om half 9 de vaardigheid in. snel nog geregeld dat harry op zijn eigen spoorbreedte kon rijden.. kar stond 5 cm te smal op papier.
helaas 1 bal en tijd dus 3de in de vaardigheid

volgende paard ondertussen gepoetst, opgetuigd en ingespannen. om 10 uur in de ring verschenen met dempsey daar waren we 11de mee in de dressuur ondertussen heb ik uzma klaar gemaakt voor de talentencompetitie. die moest om kwart voor 12 maar dat liep iets uit dus die ergens tussen door gedrukt omdat anders onze planning in de war ging.. meteen na de pauze mocht dempsey in de talentencompetitie.

om half 3 met het 2 span dressuur gereden daar 4de geworden met 64%
daarna snel terug naar de talentencompetitie om te kijken of we ook door waren naar de grote finale met de testrijders. en jawel tot onze grote verbazing was dempsey door. (wij vonden uzma beter lopen en bij dempsey wat foutjes)

test rijder was er positief over dempsey en dat resulteerde in de titel reserve kampioen bij de 4 en 5 jarige wedstrijdsport. *\%/* *\%/*

al met al dus een lange NATTE dag maar wel geslaagd
Laatst bijgewerkt door lanouska op 15-09-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:12

@Royaltjuh ja inderdaad. Leuk om dat evenement eens als deelnemer mee te maken :)

Gefeliciteerd met de resultaten van je pony's! Was heel grappig om 's ochtends trailers richting Kootwijk te zien gaan, terwijl wij naar rechts voor Ermelo gingen. De Welsh dag is inderdaad altijd erg gezellig. Jammer dat ik die moest missen dit jaar. Hopelijk volgend jaar een betere planning! (En beter weer...)

Mijn pony is net ietsje groter met 1.30 (heb zelf een clever pony maat, is wat zwaarder met 260 kilo), maar als ik naar iets anders zou kijken (ook wat meer marathon achtig, i.p.v. een menwagen met vast bankjes achterop), vind ik zelf de Leica van Kraay wel interessant. Volgens mij zijn er wel meer bokkers die met dat type wagen rijden (en pony's van 1.20 hebben).

@Lanouska Gefeliciteerd, top resultaat weer! :D Heb jullie vrachtwagen gezien + al jullie inspanwerk. Wat een onderneming zeg met zoveel paarden op pad!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:23

VanHuisUit schreef:
Zo wij gaan hier zo naar stal onze eerste rit maken met meerdere aanspanningen. Toch wel beetje zenuwachtig :=

Hihi herkenbaar :D
Voor ons ook de eerste stalrit en ook eerste keer met meerdere aanspanningen :=

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:24

@ marjola

ach nee joh wij zijn dat inmiddels gewent :D :D

tda de koetsier zit al..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lanouska op 15-09-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:25

Zo, jullie gaan echt snel!

@tine10 Wat schattig dat je zoontje een eigen pony heeft! Balen he, die blubberbakken.
@VanHuisUit Veel plezier!
Mijn boktnaam, tja. Ik het dus Pernille en dat vinden de meeste mensen veel te lang. Zo zijn er ontzettend veel varianten op mijn bijnamen: Pee, Nil, Pernil, Perny ( :') ) en ook Peer. En tja, dan wil je je graag aanmelden op bokt en moet je even een naam bedenken. Ik wilde eerst iets met Peer, maar die naam was al bezet. Dus als we dan toch fruitig bezig zijn kan ik er net zo goed Appel achter zetten. Vandaar. ;)
@_Marjola Bedankt!
@Royaltjuh Wat jammer van de regen op het evenement. Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten!
@lanouska Wauw, gefeliciteerd!

Vandaag gaat Abby waarschijnlijk weer even voor de kar. Nog wel steeds in de bak ivm onzekerheid en een overenthousiaste bejaarde voor de kar. :')

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:26

Ja echt jammer Marjola! Normaal is de sportdag een weekend voor de hippiade, maar toen de KNHS de hippiade-data allemaal naar voren schoof had de Sportdag pech. Waren ook echt heel weinig menners, super jammer!

Kraay heb ik al vaker voorbij horen komen idd. Die staat ook op m'n lijstje om eens nader te bekijken. Maarja, budget he ;)
Ik wil iig geen kar boven de 180kg. Moet er ook fatsoenlijk mee door het bos kunnen rijden met 2 personen erop, zonder dat ze knetterhard moet trekken. Ben gewend altijd met een concourswagentje te rijden, dat weegt natuurlijk helemaal niks maar daardoor liepen ze wel altijd heel fijn en met swung :) Alleen is dat recreatief even afzien zonder goede vering....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:33

Vanochtend weer even rondgekeken op de Koninklijke Stallen. Zo mooi gepoetst waren de tuigen en koetsen. WOW, daar kan ik echt nu heeeeeeel wat van leren.
Haha die Gouden Koets weegt 2400 kg. Die moeten de achterpaarden remmen. Dat is echt zwaar werk. En dan vindt Janouk haar koets al zwaar met 150 kg

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:40

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:04

Olga: super goed interview!! Hier ook zo traag als dikke str.... hahahah Ga zo weer naar bed.
Janouk: lijkt me zo gaaf om daar te kijken.
Royaltje: ik heb achter Amerigo (a welsh van 115) een cavalier pinto wagen, weegt (gewogen!!) 142 kg. Heel fijne wagen! Wij hebben hem met luchtvering, echt heel comfortabel
Peer: mooie naam heb jij!!
Lanouska: leuke foto en mooie resultaten
Marjola: ik wil nog steeds af en toe met mijn benen corrigeren op de bok. ;)

Hier weer trots op zoon, heeft zelfs galop gedaan zonder zadel en zonder hoofdstel (wel met halster en twee touwen hoor haha).
Daarna Thabor even kort voor de wagen gehad ivm les donderdag avond. Hij heeft er al paar weken niet voorgestaan en dan durf ik niet meer zo goed. Maar dat is volledig onterecht, want hij deed geen stap verkeerd. Ik blijf een muts met hem...

Nou, ik ga gestrekt, ben total :O loss

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:22

Hey wat leuk, zie die brutus eens gaan met de banaan door de baan met de gouden schoentjes <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 *\o/*

Hier idd eook dressurwagen van van der mee en die doet het op buitenrit ook goed, wel ook nog een leon recreatiewagen voor de welshkes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:32

*Harry zit*: "Hee Lanous, ik ben er klaar voor, span jij de paarden er nog ff voor en duw me een zweep in de hand, goed? En snel graag, anders krijg ik lamme armen." :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:52

Dankje Tine! Knap van je zoon!
Wat is die gouden koets zwaar zeg! Lijkt me erg gaaf om te zien!

Vanavond gaat Abby weer voor de kar, wel in de bak. De weg op durf ik nog niet met haar. Ik heb weer begeleiding (staat bij mij op stal) en zij helpt met met optuigen, geeft aanwijzingen bij het inspannen en het mennen zelf. Ze heeft helaas wel een gekneusde voet, dus ernaast lopen wordt hem niet. Maar ik vertrouw mezelf met Abby wel. Dus het moet goedkomen. En als het niet lukt stoppen we er gewoon mee.
Dan maar gewoon een andere keer hoor. Lekker rustig aan doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:45

Wat een prestatie's hebben jullie gehaald op de hippiade allemaal, super gedaan !!
Mooi paard heb je peerappel..super.
Tine, super van je zoontje, en wat een genot dat je met Thabor gemend hebt en het goed is gegaan.
Ik doe het je niet na hoor...met zo'n groot paard...brrrrr....
Gem, hoe gaat het met moos zijn littekens ? lijkt het al weer ietsje beter..
Lanous mooie foto...je hebt luxe paarden en werkpaarden.....
Royaltje..die cavaliers zien er wel mooi uit, heb zelf een van der mee concourswagen gehad, supermooi en fijne wagen.
Ollie1 is bekende nederlander geworden haha..
Janouk, oh, ik ben jaloers..lijkt me zo super mooi om dat te zien bij de koninklijke stallen !!
Marjola,..onhandig om dat op dezelfde weg te plannen en jammer idd..

hier een fototje van vanmorgen van mijn 4-span..haha..veel plezier gehad en een water/fotostop onderweg...zoontje was stoer mee op de quad, vind hij fantastisch..
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:26

Waaauw biancacoo!!! Wil ik ook :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:33

@Biancacoo, echt gaaf jouw vierspan *\o/* , ik zou dat best eens willen ervaren :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:42