[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:46

Ohjee, puppebeest heeft geiten neigingen? :P Die knabbelen toch ook altijd op manen/staarten en vacht? :+

Nou nog een kwartiertje. Eventjes exacte route bedenken en spullen pakken en dan, off we go! :)
Na stage even langs ouders, die hebben een cadeautje voor me.
En daarna door naar stal, want ik mis mijn blonde pluizenbolletje :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:39

@Gem: hahaha, heel zielig natuurlijk, maar moet wel lachen om je capuchon :D . Is toch logisch dat je nog veel moet leren en dat zij er een stuk verder mee komen, maar dat gaat jou ook wel lukken, hoor :j .

@Aks: altijd ff spannend om vanalles overal te regelen, maar goed gevoel als de klus geklaard is.

@PSM: :(:) , als schrijfster leer je idd vaak veel :j

@Biancao: oh-oh, idd dat ze het toelaten.

Hier ook heel goede ervaring met asielhond, maar als tweede hond wel wat lastiger, vind ik.
Blijkt echt dat er maar weinig geschikten bij waren.
Ergens vraag ik me af of we wel allemaal honden vanuit Spanje e.d. naar Nederland moeten halen, dus als dan wordt het herplaatser of asielhond uit Nederland.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:16

Sluit me aan bij samenvatting van Avaluna :D

Ben vanmorgen heel dapper geweest. Heb alleen (manlief werkt vandaag thuis, dus stond er wel bij, echt alleen durf ik nog niet) Thabor ingespannen en in onze bak gemend. Op een gegeven moment stond er ineens een auto vlakbij. Die had hij niet gezien (ik ook niet) en daar schrok hij van en rende even weg. Dus ik had hart wel gelijk weer in de keel, maar na 2 passen liep hij al weer goed. (bij mij duurde het langer voor ik weer de bibbers kwijt was). We hebben een kwartiertje gestapt en wat gedraafd ( wel sukkeldrafje hoor hahah). Ging heel goed. Oke, dressuurmatig is het nog niet wat, maar als ik die angst maar onder controle heb. Omdat Thabor vanavond nog wordt afgemat in de springles, niet langer gedaan. Morgen gaan we weer en dan wel langer en zondag gaan we met onze hulp in de binnenbak proberen. Denk niet dat hij daar iets op reageert, want onder het zadel komt hij er ook 2 keer per week. Moet alleen niet tegen het schot rijden, dat zal hij wel gek vinden.

Nu ga ik snel weer op pad.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:11

Tine....heeeeel dapper !! dat je dat durft :wow: ...ik zou dat echt niet durven met zo'n peerd alleen sturen in de bak voor de wagen.. ^)

zonnetje schijnt.. :)ddd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:11

@Tine super zeg! Dat dressuurmatige zal bij jou vast wel meevallen :)
@_PSM_ -O- balen natuurlijk... wordt die stijvigheid al wat beter? Schrijven is vast super leerzaam, het is mij soms totaal onduidelijk wat ze nu willen zien bij mennen-dressuur (onder het zadel soms ook trouwens :+ )
@Biancocoo ai....vacht vretende pup...daar heb ik echt nog nooit van gehoord... :?
@Aks leuk een cadeautje! En van alleen gaan word je grote meid hahaha :7 succes komt vast wel goed :j

Ik kwam er vanochtend achter nog net voor zoonlief naar school moest dat ik beloofd had lekkers te verzorgen voor de hele klas omdat ze een feestdag hadden :oo toen nog heeeel snel naar de appie hein en cakjes opgehaald...slechte moeder :o

Vandaag vlot bosritje gemaakt (ohz), route genomen waar flink wat diepe plassen waren en daar dus doorheen **spetter spat**, het is zo mooi in het bos, paddestoelen, die bladeren beginnen al wat te kleuren, lekkere lucht :D
En Blondie stond zo schattig te hinniken toen ze me zag <3 beetje getut en gewandeld & oefenen halthouden vind/vond ze nogal ingewikkeld aan de lange lijnen, morgen maar eens kijken of ze het nu beter snapt. Met wandelen (ik loop dan zelf ter hoogte van schoftje) ging halthouden en rustig voorwaarts nu wel keurig.

Zoon is vanmiddag vrij, zo naar hockey, boodschappen doen, en iets met was enzo :O

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:41

vacht vretende pup verrassen met een met citroen sap doordrenkte vacht ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:29

Is waarschijnlijk niet de pup die de nek van dakota mollesteerd.., ontlasting van de reu is meer wit haar als wat anders,.....dom dier...vies goedje helpt niets

Ik was met zoon naar de zwemles, komt er geen juf opdagen er geven 2 juffen les, de ene week de een, de andere week de ander, baal ervan, want zoon heeft echt geen aanleg voor zwemmen, moet er ook een eindje voor rijden, heeft 1 vergeten dat ze les moest geven, vind ik zoooo slordig.
Maar zoon heeft de les hard nodig, en hij was verdrietig, als hij ergens een afspraak voor heeft, dan wil hij dat ook doen, lekker dan.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 28-09-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:36

Hihi een hond die andermans vacht op eet.... Vreetzak...

Geen idee hoe het met boy is, ik ben net op stal en zal hem zo eens lekker verwennen en eens wat met hem doen, wij doen om de dag iets...

Wel heb ik de slagriem en het nieuwe lamoen in huis...

Ik was er al beetje bang voor dat de smid niet zou doen wat mijn beleerder op papier had gezet... Die man is echt irritant koppig, lamoen wat ik nu heb is net als oude lamoen, maar dan minstens 20 cm breder...

Hopelijk heeft beleerder ergens tijd als ik ook kan, dan kunnen we hem rustig weer eens inspannen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:38

Oh en veel steviger materiaal!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:50

tine +:)+ knap gedaan,ik snap je bibbers goed want ik ben ook altijd alleen aan het mennen :j (als ze me met tara zagen de 1ste keer wil niemand meer mee op de wagen) O:) tja dressuurruiters he :=
maar wel goed dat je toch doorgezte heb,ik stapte van de week ook ff van de wagen met bibbers, maar toch weer erop en uitgestapt(goed geeindigd,net als van een paard vallen en toch meteen weer opstappen anders durf je niet meer idee >;) )
husky die haar eet, dat is goedkoop voer, lang leve de wintervacht....genoeg te eten ..
pms: veilig gevoel een slagriem en steviger lamoen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:55

Gaat helemaal goedkomen met de slagriem en het lamoen :D
Naja die Eagle gek beest hoe komt hij daar nu weer bij }:0
Ik bibber ook wel eens op de kar hoor, as you all know :P

Heb even jullie feedback nodig / idee over dit...

Stel <<) je zoekt een fijne tweewieler voor een C pony....wat zouden jullie doen...
sulky oxer
http://www.sulkys.eu/?sulky-oxer,15
of trainingswagen van HCA
http://www.hcaklarenbeek.nl/2008/index. ... &Itemid=79

ze zijn momenteel allebei voor hele redelijke prijs 2e hands te verkrijgen maar weet 't ff niet (weet ook nog niet of ik het uberhaupt doe hoor := )
twijfel over duurzaamheid van sulky oxer
en twijfel over het zitje van de trainingswagen (maar vind dat dus wel super degelijke wagen)...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:03

Kun je dat zitje niet veranderen....

Net boy voor de sleep gehad, weinig tot geen stijvigheid en hij liep vol zelvertrouwen... Morgen mag hij voelt de kar :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:15

vhu, wij hadden een hca, dat was echt een heeeeel fijne wagen, ook zitje is perfect !
De oxer vind ik veel te slap materiaal .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:31

PSM: wat goed dat hij het zo fijn deed. En nieuwe bomen binnen met slagriem.
VHU: ik wil me nergens mee bemoeien, maar je vraagt feedback, dus geef ik toch maar mijn mening. Ik neem even aan dat die tweewieler dan voor Blondie zou zijn. Dan lijkt het me niet slim als je daar een tweewieler voor gaat kopen. Dit is toch een pony die straks verkocht gaat worden. Bovendien heb je de laatste tijd allemaal spullen verkocht/ tehuis voor Snuit gezocht ivm financiele situatie. Persoonlijk komt het bij mij dan beetje vreemd over als je nu dan voor deze pony weer spullen gaat kopen. Ik wil je echt niet aanvallen en ik snap heel goed dat je heel enthousiast bent. Misschien zit ik er ook helemaal naast, ik weet tenslotte ook niet alles of onthoud niet alles, dus misschien heb ik wel een verkeerd beeld erbij gevormd. Is toch lastig zo via internet.
HT: met Amerigo en Rembrand heb ik niet de bibbers hoor, daarmee men ik in de bak altijd alleen (tenzij ik les heb ;) ). Heb gewoon met Thabor nog wat bibbers, maar ze worden wel steeds minder gelukkig.
Bianca: hond vals beschuldigd :D En wat sneu voor je zoon zeg. Kan me voorstellen dat je niet blij was.

Zoonlief had vanavond springles, maar pony was erg stout. Heel veel weigeringen en daardoor ook een val in het hout/tegen staander aan. Maar hij heeft gelukkig volgehouden en doorgezet en uiteindelijk wel gewonnen. Is niet leuk zo, maar aan de andere kant leert hij hier wel echt van rijden.

Nou, ik ga snel zoon naar bed brengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:15

:7 Knap van je zoon Tine :j ik vroeg feedback op de kwaliteit van de tweewielers want ik weet wel dat als je iets aanschaft wat kwaliteit heeft, je het altijd weer makkelijk kwijtraakt voor vrijwel dezelfde prijs. Ben goed aan het opruimen geweest laatste weken, centjes liggen apart, zijn paardencentjes, dus mogen ook weer in de paardenmateriaal. De tweewieler die we nu hebben staan van stal is een nogal zwaar rammelding met een bokkussen waar ik niet in kan zitten, vandaar de zoektocht en de vraag :7 Zou natuurlijk niet best zijn als ik voor de stalling van een pony afhankelijk zou zijn van mijn marktplaatsverkopen :)

@Biancocoo had jij zo'n zitje? Dus niet zo'n dekseltje zeg maar maar zo'n 'stoeltje'?
@PSM super! Fijn paard zeg dat hij hier zo cool mee omgaat +:)+ (en jij ook trouwens +:)+ )

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:23

VHU je mag de mijn oxer wel keer lenen :) ben er tot nu toe tevreden over! alleen nog een voetenbankje!

heerlijk avondje stal gehad met aks!!!

nu snel douche en slapen! :evaw:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:26

hee jij ook thuis mel :') :P

@vhu; ik zou voor de oxer gaan denk ik.. En als jij een oxer over een jaar kwijt wil, dan houd ik me aanbevolen!!

tine kei stoer geweest :D
psm nieuw lamoen

Ik dus ook net thuis.. Gauw eten maken :o
Lang dagje :oo

Afspraak ging goed. Mensen zijn allemaal wel erg aardig en behulpzaam :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:32

Vanhuisuit, ik heb absoluut een heerlijk paard! Zowel onder het zadel als voor de kar...

Eerlijk, vergevingsgezind, altijd blij en enorm veel inzet....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:00

In verband met mijn spieren had ik op mijn hca's zo'n stoel, mariska van nobje heeft mijn mini hca, met de belg hadden we ook zo'n stoeltje, zat echt perfect, maar zou zeker voor de hca gaan, kwaliteit en degelijkheid gaan bij mij boven alles

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:25

Fijn is dat he PSM als je zo'n band kunt hebben met je paard en je elkaar zo vertrouwt.

@Biancocoo ik denk dat zo'n HCA gewoon 'altijd' goed blijft of goed te repareren is, bij de caveletti versie van de oxer zeg maar, vond ik het ijzer echt wel wiebelig. Maar voordeel van de Oxer is dat zoonlief naast me kan zitten. Maar misschien kan ik als ik zo'n trainingswagentje zou overnemen van HCA, daar wel een constructie op laten lassen, waarbij je wel twee zitplaatsen creeert.
Dus op de HCA van Nobje zit ook stoeltje? Kan ik haar ook nog om ervaringen vragen.

@Crazymel, jij en Akshay hebben / krijgen pb :)

Wil ze inderdaad graag eens proberen, Blondie is nog niet beleerd om nu jouw sulky als beleerproject te gebruiken is niet handig, kom ik wel naar jullie toe :7 en Rattan is op het NK 8-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-09-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:27

kun je kiezen. Dids of wish om te mennen :P
Al kun je beter met mel afspreken denk ik (of deze week een keer een middag)
Ohja, pb :P O:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:46

VHU: ik zou dan zelf voor de oxer kiezen, want als blondie verkocht word, kan er ook bente ervoor(118cm -160cm)en dat is van de oxer wel weer handig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:58

@HT nee Bente zou ik nooit voor een Oxer zetten hoor, dat vind ik veel te laag (het bankje) en het rekje :oo . Stel je voor dat ze haar kont omhoog gooit :P Maar een Oxer is denk ik wel goed passend voor (grotere B en) C/D pony's (daar hebben we er wel een paar van op stal :7 ) als ik de maten zo bekijk en de foto's van Crazymel en Akshay..
Maar hoe vind jij de kwaliteit van het ijzer/staal? Wiebelt het erg als je rijdt? Ik vond dat bij de Caveletti namelijk wel bij mijn A-pony'tjes toen. En hoe is het met de roest? Vond die Caveletti ook snel roesten, op waar de bouten zaten....
Alleen vind hem qua uiterlijk, dat zwarte wel netter dan een HCA... O:) zeker met bokkussen erbij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 06:55

ik heb een poosje een cavaletti gehad, het nieuwere model..die beviel voor mijn shet best goed, zoontje kon mee idd...hca kan wel een bankje erop maken ,maar dat is wel heel kostbaar..
Jenkins heeft toch ook een oxer gehad ?? dat beviel volgens mij wel goed..

Ik ga eten..en dan bij het eerste ochtendlicht...naar het bos..trainen.. *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:54

Mogge,

Lang leve de voetbal.. zoonlief mocht om 7.15 uur al vertrekken vanaf het voetbalveld :O . Nu eerst even :9k :j .

@VHU, ik heb ook een Oxer gehad voor mijn shet maar vond hem ook niet heel stevig zullen we maar zeggen :+ zo'n HCA sulky lijkt me degelijker echter is de prijs er ook naar en inderdaad vind ik ' de zitting' zo écht sulky- achtig en kun je niemand meenemen...

Verders weinig te melden... hier lekker een weekendje niets.. ga zo even mennen met Bruutje en daarna even rijden onder de man en verders wat aan de huishoudelijke klus O:) . Manlief is mee naar de voetbal en vanavond gaan ze naar het Feyenoord stadion dus heb ik een avondje het rijk alleen :):)