[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:55

@Tallechie: beterschap :(:)

@Gem: menvrienden en menvrienden euregio parkstad is hetzelfde. De stichting heeft Rick in het leven geroepen om de samengestelde wedstrijd te kunnen organiseren. Nee, is niet waar Anke mee bezig was. Andreas is een succesvolle menner en lid van de menvereniging, hij heeft een eigen menstal net over de grens en hij organiseert dit voor zijn klanten en leden van de vereniging.
In de wintermaanden dus 1 keer per maand een training, waar hij voornamelijk één op één les geeft in dressuur en vaardigheid.

Pfff, gisteren een hele consternatie tijdens de rijles waarin dochterlief met haar pony reed... Gelukkig goed afgelopen, maar wat een schrik voor een moederhart...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:58

Avaluna: what happened met dochterlief?

Tallechie: beterschap!
Tine: beterschap!
(Anders missen jullie samen de wedstrijd nog :(:) )

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:15

Tine en Tallechie beterschap.

Avaluna wat is er gebeurt met je meissie.

Gem. Ik had het inderdaad over de menvrienden. Ik ben benieuwd als het terrein goed genoeg is dan starten zondag ook de dressuurlessen.
Doe jij zelf mee met een van de pony's Manon, zaterdag bedoel ik dan. Ik heb nog getwijfeld of ik me op zou geven maar ik vind beiden op een dag voor de huidige conditie te zwaar. Volgend jaar doe ik wel mee denk ik.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Veel gepraat over wedstrijden in allerlei vormen :-)

Leuk Baudy, zo'n heel team bij elkaar, en heel handig

Bicci, wat leuk een puzzeltocht met de wagen ! Heb op je site gekeken maar daar zie ik niets erover staan ?

Avaluna spannende momenten beleefd

Verder heb ik het idee dat we wat mensen missen hier, Tine, maar ook anderen ? (weet al die namen ff niet uit m'n hoofd)

Verder doe ik blijkbaar alweer te veel, heb weer iets meer pijn en ook de duizeligheid is stuk erger weer geworden. Is nou toch al 5 weken geleden maar ja, blijkbaar is dat nog niet zo lang voor 5 breuken :-)

Morgen komen 2 vriendinnen hier gezellig een verjaardag van een van hun vieren :-) Nemen ook nog een gebakje mee dus dat is leuk :-) Kijk ik naar uit.
VAndaag zou er een andere vriendin nog komen maar die is zo verkouden dat ze maar afgezegd heeft, ze is bang om mij aan te steken, niet zo lekker met gebrokken ribbetjes haha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

hij (en nog meer info) komt eraan hoor..
:))

evenal de data, wss 2de helft van mei.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:40

Ingrid dat is wel lief dat vriendin aan je gebroken ribjes denkt en andere gebakjes komen brengen, dat is altijd lekker toch?
Rustig aan doen wel he niet dat je er dadelijk nog veel langer last van houdt.

Manon als je hulp nodig hebt dan wil ik je wel helpen met het plannen en puzzelen van de rit.

Bicci hoeveel km is jullie rit. en over wat voor een ondergrond.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:46

@tallechie ja ik ken dat probleem van mendurance en marathons op dezelfde dagen.Ik wil ook wat marathons gaan rijden en als ik de kalender nakijk wordt dat inderdaad lastig.Maar ik hou het eerst maar op de mendurance,marathons komen pas aan het einde van de zomer denk ik.

Is iemand van jullie wel eens naar die knhs menweek geweest? Is het wat?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:53

@Sonjim: ik doe idd zelf mee, met de zwarte, die is enkelspan nog zo groen als gras, dus dat is wel spannend.
Ik ga zeker gebruik maken van je aanbod :j . De Hemelvaartsrit/Vatertagsrit is meestal op de Brunssummerheide, dus wil nu wat anders voor de herfst.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:54

Baudyh, ja ik dus.. tallechie en de pony en man van janouk gaan ook. Ik vond het erg leuk! Heb er veel geleerd en gewoon eens meegemaakt. Super ervaring en super gezellig. Voor mij is het een soort van werkvakantie.. Ik ga dus heel graag nog een keer en de andere drie meiden waarmee ik vorig jaar was gaan ook weer mee!

Ingrid rustig aan. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar wat bezoek en gezelschap. Ik heb ook eens een half jaar thuis gezeten en vond het super saai..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:56

Ingrid jammer dat je zo ver weg woont.Maar je bent altijd welkom hoor.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:24

Voor mij is het de eerste keer, nadat ik het 2 keer heb moeten afzeggen. Hopelijk komt er dit jaar niks tussen.

Net van 10 tot 14 uur geslapen, eten blijft er nog niet in, dus houd het maar bij thee.
Zou vanavond naar de menavond in drachten gaan, maar hoe ik me nu voel gaat dat echt niet lukken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:39

Zo weer flink gekletst hier.
Dat menners in Brabant zeggen dat er niet veel wordt georganiseerd, snap niet waar ze dat vandaan halen, vind dat er behoorlijk wat wordt georganiseerd hoor. Als ik het vergelijk met Zuid-Holland in ieder geval. Niet zoveel KNHS dat is wel zo. Maar waar wel denk ik dan :roll:

Ben zelf ook helemaal niet fit, tijd van de maand >;) maar goed vanochtend met flink wat aspirines gewapend naar stal geweest want we gingen tweespan rijden en dan moet ik werkelijk echt niets meer kunnen wil ik dat afzeggen := Eerst Bente gereden, gewoon lekker vlot dressuren in de bak iets van drie kwartier, ik was kapot, ze liep lekker :D daarna beide mannetjes ervoor gezet, op mijn verzoek Rattan deze keer rechts en Snuitje links. 't Ging heel goed 8-) Zeker als je bedenkt dat ze zondag vol gas mochten en bij mij gewoon rustig ontspannen (of zoiets =:) ) rondjes moeten draven en stappen. Weer erg veel geleerd hoor, over hoe ik ze van de boom af moet laten lopen (ze kruipen regelmatig zo'n beetje boven op elkaar := ), nette bochten maken.... B-)

Tallechie & Tine sterkte!
IngridM hoe gaat het met Gompie op het moment?
Avaluna aiaiai erg schrikkende moeders is niet fijn :n
Flink wat mensen naar menkamp, leuk! Ik hoor steeds dat man van Janouk gaat maar gaat Janouk zelf ook? Of gaat manlief alleen (spannend tussen als die dames :7 ).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:14

erzijn ook veel mannen op het kamp. Dat was 2 jaar geleden bij ons wel.

Ik weet het nog niet moet eens polsen of mn ouders op de hond willen passen. En ik zou graag
2 pony's mee willen nemen maar dat word nogal een vervoers probleem.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:17

zoooo, wat gaan jullie hard hier !!
niet bij te houden...
Tallechie, Tine en Ingrid... :(:) :(:) :(:)
Ingrid, verleidelijk om weer van alles te doen he ?! ben ook erg benieuwd hoe Gompie het doet met de vitaminepasta enzo...eet hij dat een beetje makkelijk op ?
VHU 2-span gemend !! supergaaaaaaf, je moet toch eens foto's laten maken en ons mee laten genieten hoor !! :j
en Bente die goed haar beste gedaan heeft met de dressuur, topper ! :j
Avaluna...ik heb gemist wat er met de dochter is....moet nog even terug lezen..
Maisie wil ook graag naar de menweek !! ik zeg proberen te doen...voor je het weet is het weer voorbij...en ben je weer een jaar verder.. :Y)
De KNHS menweek lijkt mij super, ik had dat heeeeel graag willen doen met Melody, maar....helaas dat word niets meer, Melody die heeft nog steeds last van haar spronggewricht (spatbeen) het is niet verslechterd, en ook niet verbeterd..ze staat nu 7,5 maanden op weiderust....

Verder heb ik veel plezier met de puppen, ik kan bijna niet wachten tot ze samen voor de step mogen !!
Dat lijkt me zoooo supergaaf...enne dan kan ik in ieder geval mijn veiligheidshelm nog gebruiken, hahaha.. :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:41

@Biancocoo wat schattig begin je met pups eerst voor een step en dan voor een wagen? Totaal geen kaas van gegeten :o

Vandaag voor het eerst met tweespan af en toe stukken gemend zonder instructeur achterop dus wie weet komen er inderdaad binnenkort foto's. Ben zelf ook wel heel benieuwd hoe het eruit ziet. Volgens instructeur zouden we zelfs wel eens kunnen proberen dressuurwedstrijdje te doen, dus 't zal er wel aardig uit hebben gezien :+ Maar ze zijn ook stukken gewoon heel driftig... krijg ze er wel steeds vrij snel weer uit maar ja, als ze dat net tijdens die 5 minuten proef doen :x
Ik vind het echt wel vreselijk leuk mennen, kan ze geen seconde uit het oog verliezen, dan voel je dat ze willen versnellen, of begint Rattan te duwen, gooit Snuit z'n kont opzij :roll: :D

Moet boodschappen doen enz enz >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:30

Ben ik weer even.

VHU: stoer hoor met zo'n stelletje in het tweespan. Hoop dat er volgende keer foto's van zijn
Bianca: ik snap dat je graag mee had willen doen. Balen dat Melody nog steeds geen verbetering heeft en ik wil wel weer eens pup (nou ja, jonge honden inmiddels) foto's zien. Gaaf dat je straks met ze kunt gaan werken.
Ingrid: weer meer pijn, wel fijn dat je bezoek krijgt. Anders duren dagen wel heel erg lang.
Tallechie: jij ook al zo;n handige planning om ziek te worden Sterkte
Avaluna: heb blijkbaar niet goed gelezen. Wat is er gebeurd?

Net onverwacht 2 uurtjes geslapen. Normaal gaat zoonlief naar muziekles, ga ik in de turbo de supermarkt door en gaan we na afloop naar het zwembad. Is vrij zwemmen, maar we oefenen wel heel serieus voor het C diploma. Maar hij wilde niet naar muziekles omdat hij te moe was. Nou, ik heb de muziekles verder niet meer gestimuleerd :D en zijn samen lekker gaan slapen. Vanavond heb ik nog vergadering, dus kwam mij wel heel goed uit eerlijk gezegd.

Nou, we gaan nu even bij de schapen kijken of alles goed is.

Heb trouwens misschien ook een nieuwe geit gevonden als gezelschap voor Blanca (onze overgebleven geit). Hier vlakbij woont een geitenfokker. Ben langs gegaan en gevraagd of hij er misschien een heeft die niet in zijn groep past of te oud is om mee te fokken. Nu heeft hij waarschijnlijk een 2-jarige Nubische geit (heel mooi en lief) die niet drachtig wil worden. Hij wil het nog even een paar weken aanzien, maar als ze weer leeg is, zou ze anders naar de slager gaan.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:28

VHU± laat maar weten wanneer je weer met die twee kerels aan de gang gaat, dan kijk ik of ik kan komen om fotoos te maken!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:53

@Lianne doe ik :j
We denken elke keer dat ze heel vervelend gaan zijn of heel drammerig en race-eend-achtig maar elke keer valt het toch weer enorm mee net alsof ze begrijpen dat als ze zich enigszins gedragen ze een volgende keer weer met z'n tweetjes mogen <3

Moet vanavond nog aan het werk.... :O :evaw:

@Tine leuk weer een geit erbij :j

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:55

Gaaf VHU!! Ben daar echt jaloers op! Wil dat ook ooit wel eens ervaren.. lijkt me leuk om te doen.. al kan ik mn shetter al moeilijk recht houden.. haha laat staan twee..

Tine, wel super dat je zo'n geit dan over kan nemen.. die man blij maar jullie ook gelijk!

Vroeg me ook al af hoe het met gompie was.. Gaat dat al beter?

Jammer biancacoo.. is ook echt balen maar inderdaad niet te doen. Toch is het wel gek dat er heel veel paarden met een half jaartje spat af zijn.. Het komt zeker nergens anders vandaan? Je hebt natuurlijk al keuzes gemaakt, maar als ik eef zie hoe die op 3 benen liep en nu weer vollop meedraait.. zelfs de menweek was geen probleem.. Bedoel het niet flauw hoor.. maar vind het zo vreemd.. degene die ik ermee heb gezien/gekend werden beter en sommige gingen weer terug de sport in. Nomaals is helemaal niet om in discussie te gaan en ik respecteer je keuze! Honden 'mennen' lijkt me ook super gaaf!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:55

puber foto's Tine..zal eens kijken wat ik heb. :+
zal e.e.a. uploaden en dan later plaatsen..

VHU het lijkt mij geweldig snuit en rattan, en heel leerzaam !

Tine, wat leuk dat je misschien een geit voor Blanca gevonden hebt ! dat is toch gezelliger samen als alleen.

VHU voor de step ga ik eerst met de puppen, want er zijn hier wat ontwikkelingen (baan) en onzekerheden waardoor ik waarschijnlijk eerst gewoon lekker met deze 2 verder ga, voor een kar moet je toch al weer 3 of 4 husky's zetten.
maar met 2 kun je met een step leuk wedstrijden mee doen, dus daar kijk ik erg naar uit.
ze zijn nu 6 maanden, en als ze ongeveer 8 of 9 maanden zijn kunnen ze ongeveer wel 2 km met de step gaan trainen,....mits het niet te warm word.. :j

Eefjelover...wij vinden het zelf ook vreemd dat melody nog niet opknapt, maar als ze wel opgeknapt was, zou ze ook gewoon rijpony zijn geworden, ook mijn angst is te groot, ik kom er niet overheen, en probeer dat inmiddels al 5 jaar, dus ben zelf ook zowiezo klaar met het mennen ! ik zie het nut er niet van in als ik iedere dag rillend op mijn marathonwagen moet stappen, bibberend van angst en onzekerheid, dat is geen plezier meer voor mij, dan besteed ik mijn tijd ook liever anders, het lot heeft nu alleen bepaald dat ik nu stop met mennen ipv ik zelf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:10

Dat is toch super Biancocoo dat je met de twee honden gewoon uit de voeten kunt? Kun je er ook alvast aan wennen. Lijkt me toch net als met paarden/pony's dat twee mooi is om mee te starten en dat je dat altijd nog uit kunt breiden tot ... tig honden mocht je dat willen?

Nou ik moet echt gaan .....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:17

VHU dat vind ik ook, ik vind het ook zulke fijne puberhussen...ze hebben (nog) geen gekke eigenschappen ontwikkeld als ontsnappen of kapot maken of huilen.... ben zo blij met ze !! en ik kan altijd nog later als het wel mogelijk is een bij kopen, maar voor nu ben ik echt blij met ze. *\o/*
En zo heb ik me lange tijd niet meer gevoeld.. :o
Samen
Afbeelding
Dakota in de nachtkennel bij de mand met stro.
Afbeelding
Eagle die naar me "zingt"
Afbeelding
Spelen in de strohut van zoonlief.
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:38

hus-puppys wat lief
VHU: weer eens een 2-span in handen gehad,super leuk ..
tine: mag weer leren vloeken......er is een geit erbij(en van geiten leer je vloeken) :j
ik heb vliegles gehad vandaag....vond het wel weer eens leuk om happytime op te zadelen en stukje rijden, dijkje op....
zater er eenden bovenop,die waren erg geschrokken van zo"n wit gevaarte van bijna 26 jaar oud en die ouwe muts moest ook schrikken en die gaat dan bokken.....pffff weet niet wie er morgen meer spierpijn heeft.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:05

Even snel, ben zoon naar bed aan het brengen.
Heb al bijna 8 jaar geiten, dus het zal hoop ik nu wel meevallen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:42

:wave:

Tine leuk dat er een geit bij komt waarschijnlijk!
HT vliegles! Sterkte met de spierpijn!
VHU weer tweespannen
Hele leuke foto's van huspuppen!
IM toch nog niet helemaal oké, lastig dat je het nog rustig aan moet doen!
Tallechie beterschap!
Maisie misschien met 2 ponies naar zomerinstructie.

Nou werkdagje zit er weer op. Ookal op stal geweest. Wat gelongeerd met de fries, dat is nog een heel project. Hij schijnt ooit beleerd te zijn ohz, maar merkte er weinig van. Even geprobeerd wat te hangen, maar dat vond hij reuze eng. Morgen maar weer beetje prutsen met hem.
Daarna Gwin nog gelongeerd. Longeerlijn schoot los, maar ze bleef netjes rondjes om me heen lopen. Zat alleen wel net in galop en duurde wel even voordat ze terugging naar draf. Kon haar daarna weer aanlijnen en verder gaan.

Ben nu aan het koken! Pasta!

:evaw: