[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:14

Veel plezier Naaltje & Lacuna!

Zie Dids trouwens wel zo voor me, hoe hij haar dat staat boos te wezen -:(- op jou.

Nou nog een gesprek deze week en dan ben ik voor deze week klaar met al die gesprekken :roll: pfffff wat een gel*l.
Daarna dus BBQ/lunch en dan lekker naar de pony's/'t (pony _O- )peerd.
:evaw:

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:43

moest nog naar n winkel,was (nog?) dicht. Nu dus 20min te vroeg op lage zwaluwe. Onder n zwarte hoosbuiwolk :=
@vhu, ja echt he. Buiten dat lieve smoeltje blijft het een karaktertje hoor.
Oh, lacuun arrives!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:00

Dennis beterschap
Naaltje wat vervelend, gelukkig goed er vanaf gekomen
tine balen van het ijzer en van de grasmaaier. Fijn dat A wel onder de draden doorgaat
Veel plezier iedereen vandaag.

Ik heb ook een drukke dag voor de boeg en dat is niet echt handig.
Gisteren verjaardag gehad daan wilde daar niet slapen. 1 uur waren we thuis, heb hem toen een fles gemaakt en heeft hij tot half 8 geslapen, maar ben nu nog moe.

nu eerst trailerbedrijf bellen, zwembad bellen, fysio komt zo, vanmiddag bij wagen kijken en zelf nog even mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:12

Ik ben ook een mooie wagen voor Bente op het spoor....via iemand van het endurance forum.
Luchtgeveerde (fijn!!!!) marathonwagen van Kool, 21 inch, 170 kg voor een nette prijs. Kijk, dat is meer Bente's formaatje :+
Snoys heeft helaas geen tweewielers (geschikte) op voorraad staan.
Nou ga weer verder met mijn dagprogramma :evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:15

@vhu: klinkt goed die wagen! We zagen gisteren een heeeeeele blitse voorbijkomen (Dekkers kwam langs :-) ) die houden we even in de gaten!
Verder nog Naaltje: gefeliciteerd!!!!!!!! Sorry laat, heeeeel druk geweest (nog steeds, stiekem op werk ff :x)
Tallechie nog gefeliciteerd, gaaf hoor die pony!!!! :D

Heb volgende week nog twee gesprekken jongens, het duimen lijkt te helpen, haha, dank allemaal!!!

Gisteren een steigerende Har voor de Kar... spektakel :j

verder aan het werk.... |o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:56

De wagen waar ik heb gekeken is niet geschikt. Is een concourswagen, niet geremd. heb er even op gezeten, maar mij veel te wiebelig.

PrinsjeH stond goed toch ik achter Alwyn :-)

Wat nou dan met har? alles wel goed gegaan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:58

:D :D :D
Afbeelding
Vandaag hier in de Wieringermeerbode :).
Kwaliteit is niet erg best, foto in de regen, die in de krant, daar een kopie van en dat kopie weer ingescand ;).

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:13

@tine mooie fotos
@Dennis beterschap en leuke stukje in de krant
@Naaltje wat vervelend
@VHU leuk dat je misschien ene wagentje hebt gevonden

met Asmiro gaat het goed loopt bijna weer rad.
hij gaat misschien binnenkort al beleerd voor de kar, ik moet alleen nog kijken wat voor'n bit ik moet.
ik geef zijn tuig mee maar heb alleen nog geen bit dus ik twijfel of ik dat beter nu of natijd kan kopen,
na het beleren zou hij misschien kunnen zeggen welke het beste voor Asmiro zou zijn denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:20

Straks even naar veale. Ga even mennen, en als ik naar het weer kijk gaan we dat in de binnenbak doen, misschien dat stalgenoot dan ook even proefje wil voorlezen.
Dinsdag heb ik voor de eerste keer les onder het zadel, nieuwe instructrice dus ben benieuwd.

Morgen breng ik mijn trailer weg, gaan ze de voorstang verlagen en s middags gaan we bij hagedoorn in linde voor een wagen kijken. Wil toch echt een marathonwagen hebben en aan de telefoon zei de man dat hij er genoeg had staan

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:52

@Tallechie: ik heb een Leon wagen voor de Welshkes, ben ik erg tevreden over :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:19

ben ik ook weer

woensdag les gehad met jilke die liep best goed.. ik mocht haar van H even de stelling en buiging weer in het lijf brengen nou ben je daar natuurlijk niet in 1 les mee klaar maar toch ging het al redelijk. ik was om kwart over 12 weer thuis en natuurlijk slaap je dan niet meteen en de volgende dag om half 7 me bed weer uit want ik moest om 7 uur beginnen.

donderdag daarom ook maar niet al te veel gedaan na het werk alleen me oude auto leeg gemaakt
want jaja ik heb vandaag me nieuwe auto opgehaald *\o/*

vanavond hebben we weer 4 span les en dit x gaat jilke mee in het 4 span.. de laatste x dat het beste paard in het 4 span heeft gelopen was 10 september 2010 en ze moet volgende week mee op wedstrijd naar leek dus even oefenen is natuurlijk wel handig

morgen gaan W (dochter van H) en ik eerst uit eten en dan naar de film in hoogeveen en zondag weer op wedstrijd in roden dus voor mijn doen een redelijk weekend

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:32

avaluna, ik heb ook een aantal leons gezien, maar allemaal net boven mijn budget.
Ik ben op zoek naar een wagen waar ik minimaal 3 jaar mee kan doen, dressuur, vaardigheid en marathons mee kan rijden en die niet te zwaar is. Ik zal wel zien wat hij heeft staan. Op mp staan er genoeg, maar niet echt in de buurt.

lanouska goed bezig geweest. En leuk nieuwe auto. Wat voor één.

Dan zie ik je zondag wel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:34

Ik ben net bij veale geweest. Hem even voor de kar gehad. Ging goed. Ik zat eerst met een paard onder het zadel in de bak en dan durf ik niet te veel te doen, toen zij er uit was even goed er aan gereden. Daarna nog even een b proefje onder zadel geoefend maar dan voor de kar. Was mijn proevenboekje vergeten en deze had stalgenoot liggen. volte in galop werd volte met 1 hand, ging goed voor mijn doen.

eerst te grote voltes toen te klein en de laatste ging goed.

Wondjes zijn allemaal weer dicht.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:40

Pff, heb echt mn off-day.
Mja, spul is weer verzorgd, heeft weer lekker nieuw gras en de jongens lieten zich zowaar weer braaf rondsturen in tandem (ook door naaltje ;) ) babypaard gedroeg zich vandaag wel uitzonderlijk lomp, zal ook wel met mn eigen energie te maken hebben.
Verder hier een beetje dubbel gevoel, mn woef heeft toch weer heel veel pijn, voor haar zit de laatste beslissing er ook aan te komen en ik geloof niet dat ik dat trek nog geen anderhalve maand na onze laatste. Nu wel weer nieuwe pijnstillers gehad, mja das ook alleen maar rekken natuurlijk. |(
bah, stomme beesten... op zulke momenten denk ik altijd waarom ben ik er in godsnaam aan begonnen.

Iedereen succes met de wagen-aanschaf. Wij zijn ook op wagenjacht, gaan dinsdag kijken bij een wagentje voor de shetten waar ze dan ook in tweespan fijn voor moeten kunnen.
Voor degenen die wedstrijden hebben dit weekend, veel plezier en succes
Dennis in de krant
PrinsjeH: roep maar wanneer precies, want dan duimen we natuurlijk gewoon nog een keer voor je.

en verder weet ik het ook niet meer, sorry
groetjes, lacuna

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:44

@ tallechie een goudkleurige nissan micra

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:10

lacuun; je hebt mij ook ge-''bad-energy't'' := Ik ben ook opeens helemaal leeg :')
Net terug met de hond, die weigert te eten, tenminste, niet heel z'n bak leeg.. Naja, hij is op een vreemd plek natuurlijk..
Zo ff gauw een deeltje afwas doen. En dan eten maken. Vriendjelief is alleen nog niet thuis en neemt zijn telefoon niet op... ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:23

Goedemiddag allemaal.

@ Lacuna: sterkte met je hond.
@ Tallechie: alvast heel veel succes zondag!!
@ Lanouska: spannend vanavond dus.
@ Tallechie: wij hebben de trailer ook laten aanpassen voor pony. Ben ik nog steeds erg blij mee. Veel mensen vinden het onzin, maar je wilt je paard/pony toch wel heel graag veilig vervoeren, en zoveel moeite is het nu ook weer niet. Gewoon wat extra ogen voor de stangen en klaar is kees. Zeker bij een/anderhalfpaards trailer zo gepiept. Bij de tweepaards moesten we er een ander schot in, want die slappe flappen kon geen ogen op gemaakt worden, dus nu een houten schot erin.
@ PrinsjeH: jak, steigerend paard hou ik niet van. Was je erg geschrokken?
@ VHU: dat klinkt als een fijne wagen, hopelijk is hij dat in het echie ook.

Bedankt voor de leuke reacties op de foto's van Thabor. Het is echt een lekker ventje, super karakter. We zijn erg blij met hem.

Vanmorgen zijn we met de trailer naar Gieterveen gegaan. Toen hij afgeladen was, was hij wel even gespannen; nieuwe omgeving. We hebben een hele mooie route gemaakt. Jammer dat er zoveel water vlakbij was, dus ik heb weer vreselijke angsten gehad. Vooral toen we langs een kanaal langs een bergje opgestapelde rollen stro moesten. Dat ging niet helemaal vanzelf zeg maar..... Was afgestapt, en stond met mijn ogen dichtgeknepen te wachten. Later stond hij stil naast de rollen. Dat werkt voor Thabor erg goed. Als hij iets engs vindt, stil zetten en laten kijken. Was ik net weer een beetje bekomen, moesten we langs schapen. Nou, die beesten zijn ook erg gevaarlijk. Eerst week Thabor nog iets uit naar links, kwam met zijn benen tegen schriklint aan, dus sprong bijna de vaart in. Man, ik word zo in een paar uur wel heel snel oud. Wat kost zo'n ritje een hoop energie ;( . Weer verder op hele smalle maaipaden hele scherpe bochten en ook nog langs een wei met 4 Belgen, die alle vier in volle galop op ons afkwamen en op bijna neusafstand kwamen. Thabor maakte toen wel een hele show hoor. En wat was ik toen blij dat de beleerman het onderste leidselgat had gebruikt. Heb nu in de praktijk gezien dat dat met een hengst gewoon nodig is. Over het algemeen niet hoor, boel hangt gewoon slap, maar in die speciale situaties (die je van te voren vaak ook niet weet) heb je het gewoon nodig met een hengst. Oftewel, ik heb er geen problemen meer mee.

Thabor heeft het allemaal super gedaan, en heeft weer heel veel geleerd. Maar of ik ooit zulke ritten durf te maken. Vrees dat het toch vooral in de bak gaat worden. De komende 2 dagen heeft hij even rust (vwb mennen dan, ga morgen wel even ohz iets met hem doen ivm spieren) Maandag gaan we dan weer met de trailer ergens heen om viaducten te oefenen. De beleerman doet het echt super, paard krijgt een heel veelzijdige opleiding, ben echt blij met hem.

Had het trouwens ook weer alleen op de trailer gezet, ben ik bezig de achterstang vast te maken, staat hij ineens omgedraaid bij me. Dat was niet de bedoeling. Had trouwens nooit gedacht dat het zou passen. Was zo druk met de stang dat ik het te laat merkte. Dus maar weer afgeladen en opnieuw erop.

Manlief heeft vanmiddag de bomen van de kar opnieuw in de verf gezet. Was helemaal gebladderd, zag er niet uit. Weet niet hoe lang het nu netjes blijft, maar goed.

Nou, zo met zoonlief naar de avondvierdaags. Hij gaat met de judovereniging meelopen, dus mag in judopak mee.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:32

Tine klopt en zo duur is het ook niet. Twijfel nu alleen als ik alleen voor doe of achter ook.

Lacuna en naaltje sterkte
Tine super. Was beleerman mee dan? En gewoon bos zou je dat met thabor ook niet durven? succes met avondvierdaagse. Moet je zelf ook meelopen?
Lanouska leuk hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:36

Zou voor en achter doen. Achter moet ook verder naar voren dan, zodat je hem ertussen kunt op sluiten.

Beleerman was mee, zekers. Ik men nog niet alleen met Thabor hoor. En zeker niet op dat soort paden. Bos zou ik tzt wel durven, maar dan zit ik nog wel met weilanden met paarden waar ik langs moet zien te komen. Blijft wel een hengst he?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:42

Dan vraag ik morgen wat de kosten dan worden en als ik er op kan wachten.
En op wat voor lengte zou dat moeten komen of zouden ze dat zelf wel weten?

Ja precies. Jammer dat je niet zo ver kan rijden, ik weet in havelte namelijk wel een routen waar je absoluut geen sloten en weilanden tegen komt.

Maar misschien dan buiten in de lagere sleuf blijven mennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:03

Ja, ik wil straks in de bak gewoon thuis proberen in de bovenste sleuf. Op wedstrijden en op buitenrit lager, we moeten tenslotte geen ongelukken krijgen.

vwb de stangen: wij hebben de lengte van de pony gemeten en daar nog iets bijgenomen. Wij hebben dat oude systeem, waarbij je een pin in een oogje doet (bockman heeft sinds kort nieuw systeem). Dan heb je voor en achter 3 gaten, dus daar kun je ook nog varieren mocht je nog een grotere pony krijgen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:07

@ tallechie zou ook achter de stangen verlagen hebben wij ook ook met zo'n flap schot kon bij
ons wel. Als ze naar achter komen schieten ze anders onder de stang door.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:11

lacuna, wat vervelend van je hond... zoiets komt altijd op het verkeerde moment he?

VHU een kar op het oog.
tallechie morgen bij een kar kijken.
leuk hoor allemaal!

dennis, uit welke krant is dat? gaaf!

effe een foto spammen.
eerst was even een beetje aan het gillen en piepen.
en hing bij Rafiki zijn slappe banketstaaf er ook uit.
maar toen hij eenmaal in de gaten had: He! dat is mijn moeder! toen werd dat banketstaaf ook gelijk ingetrokken en gingen ze heel lief staan knabbelen.
Rafiki vind het wel fijn om heel hard te knabbelen en Ivy doet het bij hem juist zachtjes.
ik vond ze zo lief samen! na een hele lange tijd weer even snuffelen en dan gelijk lief staan knuffelen samen <3
heb er ook nog een heel lief filmpje van, maar die moet ik nog uploaden.
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:33

Die foto van Whit is uit de plaatselijke krant die 2x per week uit kom.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:37