[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:18

ik ben van de partij hoor :D

Ga vanavond even kijken waar ik naartoe ga met de pony's en wie meewil :P.. dus als je het leuk vind?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:20

Ponie stond eerst op steenworp afstand van de ginkelse hei en dan kan je zover rijden als je maar wilt!! Nu staan we iets verder weg maar als je eenmaal in het bos zijn kunnen we ook nog alle kanten op!! Stukjes veluwe trail mee pakken enz!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:34

heerlijk, misschien kom ik wel jouw kant op!

Vond nog een leuke foto van een vriendin op haar hyves toen ze ook op rivaldo los mochten rijden :D Vind hem wel heel stoer hiero!
Afbeelding

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:35

WAUW...

Ik dacht, werken met Sunny kan ik vandaag wel vergeten. Hij is altijd heel ernstig op zn teentjes getrapt als ik (naar zijn mening) niet vaak genoeg kom. En afgelopen woensdag was de laatste keer werken geweest, zaterdagochtend alleen tijd voor een korte knuffel, dus ik had niet echt goede hoop voor vandaag.
En juist op zo'n moment laat meneer weer even zien wat voor een geweldig beest hij is. Besloten om grondwerk met hem te doen. Ik heb bij mijn weilanden nog een stuk land van 25 bij 60 ofzo, en daar staat het gras momenteel tot aan Sunny's knieen. Begonnen aan halster + leadrope, en dat ging super. Dus al gauw leadrope eraf, halster nog om voor het idee, en lekker loswerken. Maar ook dat ging vrijwel probleemloos, dus ook het halster eraf en in vrijheid gewerkt.
Wauw, wat een beest! Hij liet zich keurig op cirkels sturen, vergroten en verkleinen in draf EN galop, keurig terug binnenkomen, achterwaarts en zijwaarts gaan, achterwaarts meelopen als ik hem bij zn staart vasthoud en zowaar wilde hij vandaag zelfs los voor me steigeren (steigeren heeft hij altijd moeilijk gevonden, hij komt liever niet omhoog tegen me ;)) Het enige kleinigheidje wat we tegenkwamen is tijdens het compliment (terwijl zn neus dus IN het gras zit) dan gaat hij wel gras eten. Maar goed, dat is ook wel heeeeel erg verleidelijk ;)
Ik ben ZO trots op mijn allerliefste, allerbeste, allergeweldigste topknol! (Zo, en nou mag hij zich woensdag weer als een eerste klas kwallebak gedragen ;) )

Groetjes, Lacuna

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:39

Ziet er leuk uit op Rivaldo! Hoe groot ben jij eigenlijk en hoe groot die vriendin? :P

Super lacuna :D
Sil die zou het gras niet kunnen weerstaan haha! zelfs op een erg kort weiland is het al ruziën haha.
Maar voelt heerlijk he :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:39

Leuke foto rivaldo!!

Leuk zeg Lacuna!! Fijn dat het allemaal zo vlekkeloos ging!!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:48

Ja, voelt ontzettend goed! :D
Echt een roze wolk moment. <3

Oh, gras is normaal gezien bij ons ook redelijk onweerstaanbaar, maar tis een kwestie van wederzijds respect. Ik moet ook op zo'n manier met hem werken dat hij het gevoel heeft dat er ook naar hem geluisterd wordt, en dat hij ook iets in te brengen heeft. Eigenlijk komt het erop neer dat als ik wil dat hij iets doet, dat ik ervoor moet zorgen dat hij het ook WIL doen. Ik kan hem ook wel tot dingen dwingen (en in sommige gevallen is dat ook heus nodig, want geloof maar niet dat wij een discussie gaan voeren midden op een kruispunt) maar los in het gras merk je pas hoe weinig je over zo'n paard te zeggen hebt en hoe belangrijk een goede relatie met je paard is.
En daar is behoorlijk veel tijd in geinvesteerd, maar dat krijg ik zo dus in cadeauverpakking compleet met strikje weer terug. :D En dan ben ik gewoon ontzettend blij met mn grote-hengst-in-kleine-ruin-verpakking.

Groetjes, lacuna

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:37

Ik heb steeds wel meegelezen maar een tijd niet gereageerd
Ik heb gelezen over pony's die gaan en die komen
Over wedstrijden die goed zijn verlopen
Over mooie ritjes en goede banden met de paarden
Over verdrietige dingen, afscheid...
En over kadootjes met strikjes

Hier worden de kilometers nog gemaakt en veel haar weggeborsteld. Nog een maandje voor de volgende mendurance en ze zijn er al helemaal klaar voor (alleen nog wat minder vacht)
Sinds dit weekend zijn ze 24/7 op het land. Het was de eerste avond nog een beetje wennen voor ze want ze stonden zo mooi bij het hek te wachten maar niemand kwam voor ze.
Gisteren een rit gemaakt met een stel meiden van een ander topic. Met de shetten achter de rijpaarden aan. Het was het langzaamste ritje ooit. Rij ik normaal gemiddeld 11-12 km/u, gisteren was het 6 km/u. Goede oefening maar ze werden er vreselijk heet van. Vooral na een galopje door het meer en vervolgens moeten stilstaan omdat er peesbeschermers opgedoken moesten worden. Als je dan nog geen 2 km van stal af staat met je neus die kant op: dan kan je het land al ruiken. Nickey sloeg op tilt. Eerst hoog stijgeren en daarna een paar flinke klappen naar achteren. Been over de langboom, toch weer terug en been over de streng. Lang leve de snelsluiting. Daarna met een gestreste pony naar stal terug. Was blij weer thuis te zijn.
Verder nog bezig een shet te beleren. Vrijdag in het tuig, vandaag sleepje erachter, morgen nog een keer een sleep, woensdag naast de wagen mee als handpony en donderdag, als alles goed gaat, in tweespan. In het weekend in enkelspan en dan eens kijken voor een eigen wagen voor hem om hem door te rijden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:41

napie, vervelend lijkt me dat als je dan nog moet wachten.
ben je toen uiteindelijk zonder die andere mensen terug gereden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:43

Heb laatst het hele rondje achter twee rijpaarden gereden :x heb nog nooit zo lang over het rondje gedaan :x Maar elke keer als ik dichterbij kwam begon 1 van de paarden compleet te flippen......... Had eigenlijk om moeten draaien en het rondje andersom moeten gaan rijden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:47

Ik heb daarna gezegd van sorry meiden, maar ik ga. Vervolgens direct naar huis gereden in hun eigen tempo. Nog twee km stappen was teveel gevraagd op dat moment

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:48

Zo Napie heftig hoor.

Citaat:
En vanaf wanneer zou ik alleen (iig niet met de deskundige wel met iemand anders die zelf ook ment) in de bak kunnen mennen?

Ik heb met Alwyn (nu zo'n 8x voor wagen geweest, 10x voor sulky ongeveer) nog nooit in de bak gemend ;) Denk dat het voor een pony veel fijner is direct langs de weg / op lang pad te gaan, hoeven ze niet zo vaak te draaien. Maar ik ben geen ervaren menner hoor, laat staan beleerder :o Maar ik kijk het een beetje af bij de stalhouderij waar ik ook mijn menlessen heb. Gaan ze gewoon direct de weg op met een aanspanning (en dat is geen zandweggetje maar Randstad :+ )

Wat lijkt me dat heerlijk zo mennen op de Veluwe!

Ben vandaag wel super blij want het lijkt erop als of ik een 'vast' menpaard heb voor de les, die prachtige Zarah waar ik eerder al van vertelde dat ik haar zo mooi vind <3 Vandaag weer menles met haar gehad en wat liep ze op een gegeven moment ongelovelijk lekker. Heb bij tijden ook mijn handen vol aan haar, maar dat maakt het wel zo leuk. Ik mag haar ook als ze 'vrij' is van stalhouderijdienst komen rijden of longeren, ben helemaal *\o/*
Een eigen paard zit er voor mij echt niet meer in omdat ik dat fysiek niet meer aankan, maar een geweldig paard voor menles ook nog af en toe nog mogen verzorgen / wie weet longeren of er nog eens op, daar word ik wel heel vrolijk van :D Kan ik haar tenminste echt een beetje leren kennen, vind ik wel zo fijn.

@Lacuna, zeker een topknol zeg!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:23

Leuke verhalen gelezen, ook sommige ritjes die wat moeilijk zijn verlopen en een pony aan het grondwerk.

Ik ga vanavond niet naar les. Veale is wat snotterig.
Hondje is weer terug bij mijn zus, heb er een uur langer over gedaan door file. Daarna langs mijn ouders wat brengen, door naar huis. We zijn wezen winkelen in groningen ivm de bruiloft van mijn zus met 2 weken. En ben net weer terug. nu zo eerst eten.

Straks nog wel even snel langs stal, heb even musli gehaald.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:53

Mijn toekomstige karreknol :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:18

Napie balen zo achter twee rijpaarden.

De meeste rijpaarden hier in de buurt vinden de shetten ook nog eng.

Ik ga vandaag lekker klooien met de pony's misschien even met Wien de kar halen, naar de zomerwei.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:19

Zo zeg, ze heeft nu al appeltjes!
Enne...je hebt straks een heerlijke kont om tegenaan te kijken :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:22

VanHuisUit schreef:
Zo zeg, ze heeft nu al appeltjes!
Enne...je hebt straks een heerlijke kont om tegenaan te kijken :+

Dat zeker :D heerlijke dikke tinkerbillen :D
Ja ze ziet er enorm goed uit :j zit goed in de vacht en groeit mooi in model :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:28

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:02

ben ook weer terug. Was even naar de manege geweest om te kijken. Veale was nog niet goed genoeg. Was maar 1 les dus een keer lekker op tijd terug. Ik geef veale de hele week rust, kan hij even wat bijkomen.

Leuke foto's Evelli

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:07

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:48

Zo rustig hier vandaag.

Heb vandaag definitief de knoop doorgehakt en mijn contract niet laten verlengen. Ze waren hier niet zo blij.

Maar heb ook al weer ander werk, kan maandag al beginnen :-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:54

Mooi paard Evelli! Er mooi hoofd zeg.
Deedee is ook een schatje :D lief zo klein haha.

Ik was zaterdag naar de WPCV premium show en toen kwam er inene een pony aangespannen in de bak die ontzettend op sil leek :D het zou hem zo kunnen zijn haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:29

Jeetje Tallechie, dat gaat snel. Wel fijn dat je gelijk maandag al kunt beginnen.

Paarden krijgen hier vandaag vrij. Heel slechte nacht achter de rug.

Morgen komt mijn prive meninstructeur weer eens langs. Is al heel lang geleden, omdat we agenda's niet kloppend krijgen. Ben heel benieuwd hoe het gaat en of hij oplossing weet voor Amerigo.

s Middags komen ze ook nog van Tweespan langs om te kijken of zadel nog goed ligt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:45

Jenkins: ik ben 1,55 en dat meisje is denk ik 3 cm groter.

Napie of iemand anders: hoe vaak laat jij een pony bij het beleren voor de sleep lopen voor je ze voor de wagen doet?
Tuurlijk kijk ik hoe snel hij het oppakt, maar vroeg me het even af :D

Tallechie: loopt veale niet goed, of heb ik wat gemist?

Super lacuna :D!

VHU: wat een leuk aanbod zeg en leuk dat het zo klikt met het paardje, ik moet binnekort ook maar weer les nemen.
Afgelopen zaterdag kon mijn vader niet, en is denk ik ook nog in staking :P.. eerst even meer voor school doen.

Vandaag hebben de pony's vrij, ga vandaag de hele middag/avond aan school werken. En heel stiekem toch naar stal om met de pony's een uurtje te grazen :o Maar ik moet mij aan me afspraken houden met me vriend en ouders :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:16

tallechie, gelukkig heb je ook al ander werk

evelli, hoe oud is lotje nu?
ben je al aan het sparen voor een wagen en tuig voor haar?