Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Was laat naar stal gegaan en dacht Moos zijn zebra-vliegendeken lekker af te doen om ff te laten rollen in de rijbak, terwijl ik zijn box bijwerkte. Ik hoorde hem galopperen en vroeg me af of het al zoveel koeler was dat hij zoveel zin had. Daarna hinniken, en nog eens en heel schril schreeuwen...... gauw erheen. Was hij helemaal over de zeik vanwege de dazen. Hij ging rennen, dus werd hij warm en zweterig, nóg meer dazen. Hij schreeuwde echt om naar binnen te mogen
. Binnen gauw de dazen eraf geveegd, vliegendeken er weer op. Compleet over zijn toeren, trillen, ademhaling was echt pompend. Pas toen hij met deken en al buiten onder de slang gezet, kwam hij weer tot bedaren
. Vorig jaar heeft de SH hem ook een keer uit de paddock moeten halen omdat hij zijn deken niet op had, volledig over z'n zuiger was en in de paddock niet meer tot eten of drinken kwam. Vraag me dan af of hij nou zo'n mietje is, of er echt meer last van heeft dan een ander paard
.
werd mijn auto belagerd. Charlotje zou echt gek worden bij jullie in het bos, ben ik bang. Ze heeft nu zo'n zebra-uitrijdeken; moet ik nog uitproberen, maar de hei ga ik de komende maanden echt niet meer doen. happytime schreef:ze hebben mij zelfs te pakken gehad.....zo onder het maaien op mijn bovenarm,rotbeesten zijn het,ik heb ook in brabant een hele kudde jaarlingen op de hol zien gaan voor de dazen,rennen/rollen enz om ze kwijt te raken,vond dat zo zielig voor ze. terwijl de sportpaarden omringd door dat groene gaas in de stapmolen/longeerbaan liepen.
kun je ze direct iets leren over koelen
of dat ze toch altijd stevige schoenen aan moeten hebben ook al is het 30 graden ... vind wel dat er erg hysterisch wordt gedaan over de warmte hoor. Ja het is warm maar jeetje het is een paar dagen tropisch en je kunt alles erop aanpassen (wat je doet, hoe je het doet, hoe laat je het doet etc). Kan er totaal niet tegen maar goed, gaat wel weer voorbij denk ik dan.
wat fijn, ik hoop dat jullie er snel uitkomen, super.
!
. Maar de zebradeken werkt ook prima hoor; moet hem alleen niet af doen
.
. Hier ook buikpijn, ander soort
.
.
. Dochter heeft vanmiddag haar spreekbeurt over de paardentandarts
; schedel en alle attributen van de gebitsverzorger, doos met tanden, doppen, proppen, bitten, voer en meer mee
, maar veelal lekker in de koele schuur of garage. Zat vreselijk op hete kolen, want was bang dat ze de Fries niet in één van de inloopstallen zouden laten; hij kan dan wel in de schaduw, maar toch... kom ik thuis; staat de hele bende gewoon vol in de zon te grazen
; heb ze oudjes wel maar in hun eigen inloopstal gezet en de rest kan helemaal doen en laten wat ze willen; idd lekker die wind.