[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:46

Dochter hier is 13 en zal vanaf volgend schooljaar wrs met de trein naar school moeten. Eerst met de fiets naar station Echt, dan met de trein naar Roermond waar zich wel enkele klasgenoten bij haar zullen voegen, overstappen en dan naar Venlo.
Nu doen we nog carpoolen met (de ouders van) een jongen uit Echt, maar de kans is reëel dat hij dit jaar overdoet en dan gaan hun roosters niet meer samen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:28

Verkeer is gewoon zoiets engs eigenlijk of je nu in de stad woont of op het platteland. Op het platteland vind ik die tractoren en grote verkeer altijd behoorlijk bedreigend voor die kinderen en in de stad is het gewoon vaak zo onoverzichtelijk.
Ook voor volwassenen trouwens.
Ben altijd blij als alles man- en zoonlief weer thuis is ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:32

Vanavond een beetje dom geweest :o . Was laat naar stal gegaan en dacht Moos zijn zebra-vliegendeken lekker af te doen om ff te laten rollen in de rijbak, terwijl ik zijn box bijwerkte. Ik hoorde hem galopperen en vroeg me af of het al zoveel koeler was dat hij zoveel zin had. Daarna hinniken, en nog eens en heel schril schreeuwen...... gauw erheen. Was hij helemaal over de zeik vanwege de dazen. Hij ging rennen, dus werd hij warm en zweterig, nóg meer dazen. Hij schreeuwde echt om naar binnen te mogen :oo . Binnen gauw de dazen eraf geveegd, vliegendeken er weer op. Compleet over zijn toeren, trillen, ademhaling was echt pompend. Pas toen hij met deken en al buiten onder de slang gezet, kwam hij weer tot bedaren :(:) . Vorig jaar heeft de SH hem ook een keer uit de paddock moeten halen omdat hij zijn deken niet op had, volledig over z'n zuiger was en in de paddock niet meer tot eten of drinken kwam. Vraag me dan af of hij nou zo'n mietje is, of er echt meer last van heeft dan een ander paard :o .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:54

@Gem: volgens mij ook echt erg dit jaar; gelukkig hier niet op de wei, maar laatst ook zo slim geweest om stukje de hei op te gaan; kom eruit; werden echt aangevallen, alhoewel ze niet landden door de vliegenspray bleven ze zwermen. Toen ik terug ging om mijn foon te zoeken :o werd mijn auto belagerd. Charlotje zou echt gek worden bij jullie in het bos, ben ik bang. Ze heeft nu zo'n zebra-uitrijdeken; moet ik nog uitproberen, maar de hei ga ik de komende maanden echt niet meer doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:56

Toch zijn de andere paarden allemaal rustig... er zijn er maar 2 of 3 die een deken op hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:59

Verschilt echt, de rest kan er hier ook beter tegen; heb hier een enkele verdwaalde, maar was dat voorheen een enkeling op een aantal dagen is het er nu toch wel 1 per dag.
Mijn mooie merrie heeft er iig ook een gruwelijke hekel aan.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:27

ze hebben mij zelfs te pakken gehad.....zo onder het maaien op mijn bovenarm,rotbeesten zijn het,ik heb ook in brabant een hele kudde jaarlingen op de hol zien gaan voor de dazen,rennen/rollen enz om ze kwijt te raken,vond dat zo zielig voor ze. terwijl de sportpaarden omringd door dat groene gaas in de stapmolen/longeerbaan liepen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:28

Eigenlijk valt het hier in het bos ook nog best mee. Maar ja, als hij zich al kan opwinden over 1 daas en dan in paniek vervalt, dan is hij de prooi van 100 dazen!

happytime schreef:
ze hebben mij zelfs te pakken gehad.....zo onder het maaien op mijn bovenarm,rotbeesten zijn het,ik heb ook in brabant een hele kudde jaarlingen op de hol zien gaan voor de dazen,rennen/rollen enz om ze kwijt te raken,vond dat zo zielig voor ze. terwijl de sportpaarden omringd door dat groene gaas in de stapmolen/longeerbaan liepen.

Hier zat de spijkerbroek van een stalgenootje onder de bloedspettertjes..... ze was met haar Fjord een rondje gaan lopen en ze is gewoon door haar broek heen gestoken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:49

Zou het ook nog aan de kleur liggen? Ollie heeft er nooit zo'n last van ook niet toen we nog in Brabant stonden maar Bente dus wel... Die werd dan voor de wagen ook echt link... Zelfs met deken als er bijv een onder haar buik zat...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:51

Ze zéggen dat het een fabeltje is dat donkere paarden meer dazen aantrekken. Moos is zwart/bruin en mijn inziens klopt het wel, maar dan nog zie ik dat van alle gewone bruinen de één wel onder de dazen zit en de ander niet.

Moos loopt dus ook met deken voor de wagen en met daasspray op de blote plekken. Anders is het een groot gevecht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 05:34

Schimmeltje hier trekt volgens mij het minst aan.
Heerlijk is het nu; even lekker alles door laten waaien in huis <3 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:08

Ene bloed is zoeter dan andere, daarom heeft ene paard meer last dan andere volgens mij. En ene paard is paniekeriger dan andere natuurlijk

Hier vanmorgen vroeg opgestaan, Amerigo en Rembrand gelongeerd en Sam gemend. Nu wachten op de fysio en dan nog de wei uitmesten. Dan vlucht ik het huis in voor een lange tijd.

Morgenochtend zou ik hier workshop hebben, kinderen van school zouden hier uitleg krijgen over paardenhouden. Maar school heeft het net afgezegd ivm de hitte. Wel jammer, maar ook begrijpelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:55

Wat jammer dat het afgezegd is. Het is dan wel warm maar een sproeier erbij en het feest is compleet denk ik dan {:} kun je ze direct iets leren over koelen :7 of dat ze toch altijd stevige schoenen aan moeten hebben ook al is het 30 graden ... vind wel dat er erg hysterisch wordt gedaan over de warmte hoor. Ja het is warm maar jeetje het is een paar dagen tropisch en je kunt alles erop aanpassen (wat je doet, hoe je het doet, hoe laat je het doet etc). Kan er totaal niet tegen maar goed, gaat wel weer voorbij denk ik dan.

Ohhhh het is allemaal helemaal geweldig met de koper van ons huis. Vanavond zitten we al bij elkaar voor de laatste punten op de i lijkt het... prijs zijn we uit ... kan het nog niet helemaal geloven maar als het zo is zoals het is is het helemaal *\%/* =:) :)F Y)(^) *\%/*
En dat terwijl we rekening hadden gehouden met een scenario dat je misschien een jaar met twee huizen zit ...

Zo zoonlief en twee vriendjes naar zwembad brengen, dan even boodschappen doen en langs de poowns.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:18

Goedemorgen,
arme Moos, ..helemaal in paniek, mijn bruine merrie ging ook in paniek....De beide vossen niet,..en mijn fjord,..was lief, maar beetje maf zo nu en dan, weinig last van de dazen gehad,

ik had later een dazenval, dat werkte prima. Scheelde veel in het land.

vhu *\o/* *\o/* wat fijn, ik hoop dat jullie er snel uitkomen, super.
Tine geen uitleg over de paarden.

Hier. .geen nieuws, koel in huis...buikpijn,..is vaak ivm de medicatie.

En de mussen hebben ontdekt dat onze kachelpijp een soort glijbaan is......piep piep,fladder fladder,...tik tik,.huismus in de kachel...wat een gedoetje....deurtje open....Gelukkig vliegen de mussen dan in 1 rechte lijn via de deur naar buiten. ..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:08

Goeiemorgen!

Wat goed VHU, hoop voor je, en ik ga er al bijna vanuit, dat je droom werkelijkheid wordt! Je bent er al zo dichtbij :):) :):) !

Biancacoo, dazenval werkt goed als hij midden in de zon hangt. In het bos is dat geen optie :)) . Maar de zebradeken werkt ook prima hoor; moet hem alleen niet af doen :+ .
Haha, bij ons komt alleen Zwarte Piet door de schoorsteen, geen mussen :P . Hier ook buikpijn, ander soort ^) .

Het is hier niet onder de 29 graden geweest (tenzij tussen 00.30 en 08.30 uur). Huis is aan de noordkant wel lekker koel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:29

Zo vhu hoop echt dat het allemaal lukt met je beide huizen..

Ik vind ook dat het allemaal zo hysterisch gaat met de hitte. Niks mag in ene meer omdat je een tikkeltje warmer is dan anders. Natuurlijk is het voor sommige beroepen nu echt te warm. Maar pas je tijden aan en het is al een stuk aangenamer.
Ik als totaal geen ochtend mens stond ook vanmorgen om 7.15 uur al te longeren. Gaat prima hoor.
Ons gras droogt super, komen ze vanmiddag persen. We hadden nog 2,5 ha los liggen.

Moos in paniek om de dazen. Ik heb db hier ook helemaal ingepakt staan. Zonder gaat echt niet.De merries staan binnen. Nog niet eens vanwege de warmte, nog meer vanwege de beesten.

Nou nog maar ff werken. Gewoon binnen achter de pc. De kwartaal boekhouding is weer aan de beurt.
Bij ons binnen is het maar 22 gr,prima te doen dus.

Oh net mijn ideal vliegendeken binnen gekregen. Ik had nog altijd diegene die ik voor ted gebruikte.Maar echt mega te klein voor db. Nu hadden ze 25% korting op vliegendekens bij divoza en ik had nog 20 euro bonnen. Voor 18,70 nu de deken in huis. Mooie deal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:10

@Baudyh: hahaha; ik heb hier ook besteld :D .

@VHU: super! Hier ging het destijds ook zo snel; ik duim nog ff.

@Biancaoh: :(:)

@Tine: idd waterijsje of sproeier! Jammer.

Pffff, brak van de fysio en die stuurde me meteen met mijn rode vlek n.a.v. die teek naar de ha.
Voor 3 weken antibiotica; nog een tabletje extra. Mag gelukkig met die lyrica; zou zonde zijn van die maand opbouwen :( . Dochter heeft vanmiddag haar spreekbeurt over de paardentandarts :') <3 ; schedel en alle attributen van de gebitsverzorger, doos met tanden, doppen, proppen, bitten, voer en meer mee <3 +:)+ .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:39

Super koopjes die dekens zeg !
ava, goed dat je meteen antibiotica gekregen hebt, maar wel balen,....ik moest ( heel slecht) stiekem wel even beetje lachen om je opmerking ..verlaminkje meer of minder, wat maakt het uit.......herken je gevoel waardoor je dat zegt, begrijp ook heel goed dat je man het niet kon waarderen. ... :(:)
ik hoop dat je niets overhoud aan die stomme tekenbeet.....
wat leuk je dochter een spreekbeurt, hoop dat het een succes gaat worden.
Mijn man heeft een poos meegelopen met een paardentandarts, heel interessant !

heb de vloeren van de kennels even natgemaakt ter verkoeling van de honden....afkoelen maar....3 liggen op hun hok, die waarden dat niet, 2 languit op de natte betontegels....maar ze zij kalm en rustig,...lijken geen last van de warmte te hebben, kennels zijn volledig in de schaduw, de hele dag, dus dat is fijn.

waait wel lekker, dat is voor de honden fijn.

zelf wat boodschappen gedaan...en medicatie gehaald,.....ging goed ! Kom er wel....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:12

@Biancao: super; kleine stapjes! Hier ligt er nog wel eens een hond in de zon 8)7 , maar veelal lekker in de koele schuur of garage. Zat vreselijk op hete kolen, want was bang dat ze de Fries niet in één van de inloopstallen zouden laten; hij kan dan wel in de schaduw, maar toch... kom ik thuis; staat de hele bende gewoon vol in de zon te grazen _O- ; heb ze oudjes wel maar in hun eigen inloopstal gezet en de rest kan helemaal doen en laten wat ze willen; idd lekker die wind.
Dochter zal wel flink kletsen, hahaha; erg leuk die spreekbeurten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:30

Ava: hier staan ze ook gewoon in de zon. Gekke beesten. Maar die wind maakt wel veel uit natuurlijk. En nog extra pilletje erbij. HOpelijk hou je er niets aan over.
Bianca: weer een stapje vooruit. En honden geen last van de warmte. Hier liggen ze nu binnen. Heb de ventilator maar erbij gezet.
Baudy: die hysterie zie je tegenwoordig steeds meer. Nu hebben we ook wel steeds meer extremer weer, maar inderdaad gewoon wat aanpassen en dan kan er nog een heleboel. Ik zit ook in een weertopic. Het is soms zo hilarisch. Dan wordt er geschreven over cellen en tornado's. Nou tot nu toe is er van alle tamtam nog niets uitgekomen. Maar goed, buienradar zit er tegenwoordig ook aldoor naast dus tja...

Ik zou vanmiddag met zoonlief naar een waterplas gaan, maar zie het niet zitten. Er is daar weinig schaduw (wat er is zal wel bezet zijn), dus dan moet ik ook nog gaan zeulen met een parasol en het zand zal schroeiend heet zijn. Ga dan wel zaterdagmorgen bijtijds, dan is het hopelijk nog te doen.

Gistermiddag zijn zoonlief en ik trouwens vrijwilligerswerk gaan doen in het asiel. We willen gaan proberen dit wekelijks voor 1-2 uurtjes te doen. Maar eerst bij een hond gaan kijken. We vinden hem erg leuk, maar hij zou ook wat happerig kunnen zijn. Hebben wij nog niets van gemerkt, maar ja, met een kind ben je toch wat voorzichtig (anders was hij al hier). Denk ook wel dat als hij hier de ruimte heeft en veel kan spelen met de andere honden, dat dat best wel eens over kan zijn. Vond hem wel wat raar af en toe in de heupen. Tja, ik heb geen rontgenogen helaas. Ze hadden ook nog een andere hond, die zagen ze graag met ons mee gaan. Maar die was veel drukker en een kruising Retriever. Ik ben niet zo van de Retrievers. Maar goed, besloten dat we zaterdag bij allebei nog eens gaan kijken. En anders wachten we gewoon nog maar. Er komt vast wel weer iets leuks voorbij. Daarna dus katten geknuffeld en was opgevouwen en wasmachine en droger aangezet (wel grappig, had het thuis als maar laten liggen, ga ik ergens anders wel de was opvouwen haha)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:07

Goed werk Tine... voor je het weet drukken ze direct weer een hond in je huis :P :+
Onze husky kon veel beter tegen de hitte dan onze Wiske. Die is echt uitgeteld. Gisteren koelelementen bij haar in de mand gelegd want ze bleef na het uitlaten (alleen gewandeld, rustig niets raars gedaan) maar hijgen... had onze hus nooit. Die lag idd ook zelfs gewoon in de zon.

Vandaag naar zwembad geweest met zoonlief plus twee vriendjes. Had het idee ze daar af te zetten en dan door maar dat mocht niet, moesten 14 zijn... naja dus ook maar meegegaan was eigenlijk erg lekker had heerlijk plekje in de schaduw, had boek bij me, eigenlijk wel helemaal OK {:}
Helaas is het bij ons in de Kralingse Plas nu niet te doen. Blauwalg en ook veel 'beesten' in, boven en om het water. Zwembad is dan wel heerlijk schoon allemaal. En voor die kinderen in die leeftjid veel leuker eigenlijk, gedoe uiteraard met bommetjes en flesjes water gooien enzo en beetje klooien tussen de jongens en de meiden :+

Straks met Wiske naar DA voor jaarlijkse entingen en dan dus het gesprek met de kopende partij :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:12

@VHU: hier wel een heel fijn meertje. Vind zwembaden ook veel te druk. Lekker strandje en bootje <3 ; komt nog hier. Veel succes: toi-toi-toi!

@Tine: lijkt me erg leuk om te doen; leuk zo met je zoon :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:21

Ik ga eigenlijk nooit naar een zwembad (buiten dan). Het stikt er altijd van de wespen en bootjes, ballen en dergelijke mogen vaak niet. Dus ga eigenlijk altijd naar een recreatieplas. Vroeger zwom ik altijd gewoon naast ons schip. Dan moesten we wel goed stroming ed in de gaten houden natuurlijk, maar ik weet niet anders eigenlijk dan in natuurwater te zwemmen ;-)

Zoonlief heeft net met waterslang en Mowgli gespeeld. Lika vindt al dat water maar niets, gaat ook niet zwemmen in het kanaal. Maar Mowgli wil niets liever. Hij is echter nu zo aan het hijgen, dat hij toch maar even moet stoppen (is hij het totaal niet mee eens overigens)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 01:43

Pfff wat een nacht. Wel precies 1 uurtje geslapen toen het hier helemaal los ging. Dus snel zoonlief uit de tent geplukt en naar zijn kamer gebracht. Paarden kan ik niet halen, is te gevaarlijk met zo'n open stuk en het gaat gewoon teveel tekeer. Leek het net rustiger te worden, is deel twee alweer begonnen. Die regen is wel erg lekker, hopelijk zorgt het ook voor enige verkoeling.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 04:01

Ik zie heftige buien op de radar bij jullie :(:) ik hoop dat het meevalt.
hier heeft het niet geregend, het is door zeewind wel wat afgekoeld.
maar wat water zou lekker zijn hier, maar dan zonder onweer en hagel graag.