[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:20

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
vreugdedans voor Olga en Super Brutus

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:46

Sorry, blijkbaar heb ik er totaal geen verstand van en blijk ik gewoon helemaal niet te kunnen mennen. Even geen zin om verder verhaal te schrijven. Ik ga maar eens ernstig in overweging of ik nog wel verder moet gaan met het mennen. Ik heb mezelf blijkbaar overschat.

We zouden vanmiddag nog langs Kool gaan (wagendealer), maar man had ineens andere afspraken gemaakt en was er gewoon niet. Nou ja, misschien maar beter ook nu......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:48

:(:) Tine
Je kan hartstikke goed mennen. Twijfel daar niet aan. Je rijdt bij de beste 8 van Nederland
Laatst bijgewerkt door janouk op 14-09-13 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:49

tine: kop op......je weet zelf beter,weet niet wat er is(mag pb) maar ik vind je goed!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:08

HT en Janouk: bedankt voor jullie lieve woorden. Maar als ik 4-en en 5-en scoor in proeven die toch best goed waren naar mijn idee, en die van omstanders(oke, het kan en moet altijd beter), dan weet ik het even niet meer.

Dat ik bijna verkeerd rij in de eerste proef en daarvoor lage punten (1 en 2)op dat onderdeel krijg oke. Ik moest uitgestrekte galop op lange zijde doen en wilde van hand veranderen (waarom ik dat wilde, geen flauw idee) Maar goed, ik kwam er op tijd achter, dus dit hersteld en gewoon verdergegaan. Roept de jury me bij zich (wat dus 2x -2 betekent) en moet ik de galop opnieuw beginnen (kan er geen nieuwe punten voor krijgen, want die waren al gegeven) ik snap er niets van dat ik naar jury moest, ik heb geen echte fout gemaakt alleen een slinger in een lijn.

Meerdere mensen (waaronder een bekende instructeur) zei dat de rest van de proef er goed uitzag, dus dat ik me er niet te druk over moest maken. Tweede proef ging volgens mij ook best goed.

Tja, als je dan de protocollen terugkrijgt, kun je echt een potje janken.....

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:18

Kop op Tine. Het blijft een jury sport dus helaas. Je weet best dat je het hartstikke goed doet altijd. Gewoon doorgaan. Nu ff niet leuk maar dat komt wel weer goed!!

Olga top gefeliciteerd nogmaals. Toppers!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:43

@Tine: bah, wat rot :(:) :(:) , maar kop op, ook zoveel successen :j +:)+ .

@Ollie: hey, wat super *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , gefeliciteerd!

Hier hard gewerkt tussen de buien door, nu even opdrogen en bijkomen van de laatste :D .
Trots op dochterlief; die heeft ook de hele dag geholpen =:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:45

*\o/* _/-\o_ *\o/* Ollie1 heeft een geweldige prestatie geleverd *\o/* _/-\o_ *\o/*

Tine... uithuilen, balen en verder. Als je al zovaak winstpunten hebt gehaald en zo ver bent gekomen met mennen is dit een moment geweest dat het gewoon niet meezat. Hele dikke :(:) :*

Ben heel benieuwd naar de belevenissen van alle anderen :j

Hier op ons eigen niveautje :+ ons voorbereid op de eerste gezamenlijke rit met poown voor de wagen en alvast een beetje richting volgend weekend als we een oefenmarathon(netje) gaan doen :D . Lekker onder het zadel over een paar paden heen gedenderd waarvan ik wist dat daar altijd mega-plassen liggen. En daar ging ze lekker vlot doorheen :):)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:01

Ollie1 en Brutus, van harte gefeliciteerd, knap gedaan !! heel erg knappe prestatie !

Tine..jury's hebben een persoonlijke mening..leggen de lat soms erg hoog, zijn mieren*@#kers..tot en met als je pech hebt..je leest het..ik houd niet van jurysport !!
Belangrijkste is nu..evalueer je proeven 1 voor 1...kijk wat de goede stukken zijn, (niet naar punten van de jury kijken ) maar naar wat jij fijn vond voelen, en dan kijken naar de algehele indruk die jij zelf van je proeven hebt, als je daar tevreden over bent..F@#k die jury !!
Een beker is niet het belangrijkste in je leven toch ???......zaak is dat je voordat je je punten wist..je tevreden was en nog steeds kunt zijn !

bovendien heb je slechte voorbereiding gehad, en was je al overwerkt voordat je naar Ermelo toe ging..dus een foutje maken door vermoeidheid..vind ik niet zo vreemd...ook al is dat vreselijk balen !!
mocht je je hart willen luchten..mag via pb hoor !!

verder...natte dag vandaag..temperatuur bleef steken bij 13° dus ik heb toch nog een rondje kunnen trainen met de hondjes..heerlijk genoten..ondanks de regen en wat domme dingetjes..hahaha..

Vhu, alvast heel veel plezier en succes voor morgen toegewenst !! geniet van de rit !!
Ava heeft goed helpende topdochter ! *\o/* *\o/*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:26

Gefeliciteerd Ollie! Super gedaan :D

@Tine volgens mij heb ik je nog uit mijn ooghoek rond zien rijden (bont paard, rode accenten in de aankleding toch?). Balen dat de punten tegen vallen, maar laat je er niet door ontmoedigen. Op de kampioenschappen gaan juryleden er toch anders voor zitten (zit ik wel op dezelfde hoogte -lees: laag - als de buren? Grijze gebied wat kleiner maken - boem daar komen die 2en die het hele jaar door een 4 zijn - etc.). Plus als je als één van de eerste rijdt, word je de maatstaf van de baan i.p.v. gewaardeerd om je prestaties. Vooral doorgaan dus. En jij moet aan je hobby lol beleven, niet die muts in de auto.

Hier net alle klamme zooi op een hoop en spullen netjes opgeruimd. Rijden in de regen is geen feestje. :n

Ik heb voor mijn gevoel lekker gereden :) Mijn resultaat klinkt misschien niet briljant (6strafpunten, 2,17 tijd en 20ste plek van de 28 starts), maar ach dit was mijn 13e parcours ooit. Dus ik ging al voor een mooie middenmoot plek heen (en foutloos natuurlijk, maar dat zat er even niet in ;) ). Ik had 2 ballen. Eentje Sam zijn schuld, de ander mijn fout. Sam dacht bij poort 2, ik wil niet teruggereden worden ik wil hard! Dus explosietje in mijn hand en pion plat (nog nooit een pion plat gereden :P). Lastig poortje nummer 3 ging vervolgens zonder problemen (tjah de moeilijken lijken altijd wel zo te gaan dan 8)7 ). Toen op simpel poortje no. 14 nog een bal. Net niet goed genoeg op de buitenkant gemikt/te vroeg teruggestuurd. 16 lag ook nog even te wiebelen, maar bleef liggen. Pfieuw ;)

Waarom tevreden? Het tempo en schakelen begint langzamerhand steeds beter te gaan. Galop is nu bestuurbaar (als in ik bepaal de snelheid daarvan i.p.v. Sam - bij hem was eerst alles een eindsprint), maar ik verlies nog teveel tijd als ik terugrijd naar de draf voor het korte bochten werk. Maar dat is iets waar ik op kan oefenen. En als je een bal minder rijdt, schiet je gelijk 10 plaatsen omhoog in de stand :P (dus er is redelijk makkelijk progressie te boeken) Verder heeft Sam zich netjes gedragen. Hij was een beetje gestresst namelijk. Tijdens het inspannen lastig gevallen door een wesp en toen dikke druppels op zijn rug. Sprong hij naar mij toe. Lamoen werd er net aangezet, dus geen brokken (want hij was dus eigenlijk los van de kar). Tjah en dan denk je waar gaat dit heen als dit zijn bui voor vandaag is. Dus blij dat hij niet te erg uit zijn doen was door alle paraplu's verder :)

En mijn eerste stalplaatje van de Hippiade is binnen. *\o/* := Ik ging ook heen om die op te halen vandaag :+

Op naar mijn eerste minimarathon over 2 weken! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:47

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:52

Gefeliciteerd Ollie1!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:53

Goed gedaan Marjola, fijn dat je steeds vooruitgang boekt samen !
Tine..ben je nog wel een beetje droog en warm gebleven vandaag ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:35

:(:) voor tine

en een :):) voor ollie :)

VHU lekker gereden

*heeft bijgelezen maar giga hoofdpijn ^) *

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:30

Wij zijn ook weer thuis :) ! Hier geen extra "eer" behalve de eer dat stalgenootje zich zomaar na haar debuut in de L enkelspan paard gekwalificeerd had. Superleuk om dit grote evenement mee te maken, en doel bereikt: geen laatste geworden :D . De Anda had weliswaar niet echt zijn dag, maar heeft ons ook niet laten zitten.

Mijn collega Neej gezien *\o/* ; we stonden naast MelanieB op het parkeerterrein (wat een chaos!) en bovendien een kennis / ex-dorpsgenoot gezien van heeeeeel lang geleden. Erg leuk!
Verder helaas niemand herkend uit het topic, maar ik zal eerlijk zijn: heb er eigenlijk ook niet heel erg op gelet. Iets met tunnelvisie?

Tine: ik ga met de rest mee, vandaag flink balen, vnaaf beetje ontspannen in bad of op de bank, lekker slapen en morgen niet meer meuten maar gewoon doorgaan :(:) .

Wel verbaas ik me nog altijd over de enorme puntenverschillen die je soms ziet bij 2 juryleden in één proef. Zag in onze rubriek bij de winnares een score van 246 punten (!!!) bij J1 + 218 punten bij J2. Zelfde proef!

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:00

Zou ik misschien met jullie mogen meekletsen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:08

mooie foto gem :j

@peerappel; ik zeg: voorstelleennnn! :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:10

Gem, mooie foto !
Hej peerappel..t'gaat heul snel hier...welkom.

Tine...gaat'ie een beetje ?....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:12

Aks, het geeft vooral een beeld van de Diepe Sporen in de ring. Middendraf was haast niet te doen, maar goed, er waren ook rijders met heule hoge scores, dus geen excuus :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:17

Ollie van harte met je knapperd, maja jullie spetteren ook wel echt hoor... Pjieuw je hoeft al niets meer te doen en Brutes die valt al op.... Ik zag hem al staan voordat je de ring in was geweest.

Tine, niet te zwaar aan tillen het blijft een jurysport! Vond het er prima uitzien. Als je niet had kunnen mennen had je niet op de Hippiade gereden.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:25

Oké, even voorstellen dan maar. :D
Ik ben Pernille, 15 jaar en ik woon in Groningen. Sinds April 2012 heb ik een 21-jarige Haflinger genaamd Abby. Zij is in het verleden altijd fokmerrie geweest en als ze aan het werk was, was dat voornamelijk voor de kar.
Bij gebrek aan tuig en een kar nooit gemend met haar, maar altijd gereden. Nu is ze dol op afwisseling, kwam ik erachter dat haar moeder NK tweespan is geweest en hoorde ik allemaal verhalen over hoe mooi ze het voor de kar vond en dat maakte wel dat ik erover na ging denken om een karretje en tuig voor haar te kopen.
Bij ons op stal stáát sinds kort een karretje. Wel niet van mij, maar we mogen hem wel gebruiken! :D Tuig gescoord bij de vorige eigenaar en we konden gaan!
Dat gaan hebben we afgelopen dinsdag gedaan en ze reageerde nogal... eh... enthousiast. :+ Ze zette haar nek erop en in een prachtige passage gingen we de bak door. Negeer het feit dat er twee mensen aan haar hingen maar even. Abb lekker in haar waan laten.
Gelukkig koelde ze snel af en konden we even rustig doen. Ze is héérlijk fijn te sturen, reageert perfect en is gewoon helemaal gemaakt voor het mennen.
Voor mij was dat dus de eerste keer mennen. Gelukkig heb ik hulp en aan haar kennis en kunnen twijfel ik echt niet.

Jeetje, verhaal wordt wel een beetje lang zo. Even afronden dan maar. Onder het zadel rijden we recreatief dressuur en ik ga me zo meteen opgeven voor ons eerste onderlinge wedstrijdje.
Voor haar leeftijd is ze nog heerlijk levendig en eigenwijs, ondeugend en bitchy :o

Dit is haar dan:
Afbeelding

Wij samen

Nogmaals sorry voor mijn lange verhaal. :') Ik waarschuw alvast, dit komt vaker voor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:31

Wat een mooi dier :j

Heb je wel goede begeleiding bij het mennen? :) Er kunnen hele nare dingen mee gebeuren..

@gem; ik vond het gewoon een mooi sfeerplaatje :o

zit hier enthousiast de hond zijn mooie leren halsband met stenen te poetsen. Wil 'm morgen op de foto zetten op 't strand :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:33

Ja, zeker goede begeleiding hoor. Ik ga nu ook echt nog niks alleen doen. Ik draag ook overigens altijd een cap.
Abby kent het heel goed, ik niet. Ze is ook extreem enthousiast. Stiekem hoop ik ooit net als jij doet, zo heerlijk door de bossen heen. Word altijd wel een beetje jaloers van jouw topics hoor. :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:36

:) Slimme meid ;)

Ik ben altijd heel bang geweest voor mennen. Minder controle gevoel.
Helemaal in het begin was ik ook bang voor het punt waarop mijn pony zou flippen. Omdat ik hem niet zelf heb beleerd, kon het ook goed ergens fout zijn gegaan, of dat er iets was waar hij extreem op zou reageren.
Is nooit gebeurd. Behalve dan bij de varkens..
En nog altijd ben ik een nerveuze troela hoor. ''wat nou als''

Hebben jullie een beetje bos daar? :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:39

Zo, de halsband van de hond gepoetst. Hij heeft een kei luxe halsband, en die moet ie morgen om. Is alweer 2 jaar geleden dat ie 'm had omgehad, dus dat kon wel wat voeding gebruiken :))
Nu alleen de versieringen nog schoonmaken.. Ga daar denk ik maar een tandenborstel voor opofferen..

Maar eerst naar bed :+