[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:52

Ik ben helemaal van de oranje,maar de laatste tijd komt er ook kobalt blauw bij.Dat komt door team hippo.Wij zijn een groep meiden van begin 20 tot helaas ben ik de oudste van 38. We rijden mendurance en endurance.Ik alleen mendurance sommige alleen endurance en zelfs 1 die het allebei doet met 2 verschillende paarden.Omdat wij allemaal eigenlijk aan de lijn zouden moeten doen of te wel allemaal iets te dik mollige of zo iets zijn.Zijn we team hippo genoemd.Omdat de 2 kleuren die het meest voor kwamen oranje en kobalt blauw waren zijn dat onze kleuren geworden.We hebben al truien ,t'shirts en een heus logo( zie mijn avatar) maar ook geborduurde zweetdekens,het wordt steeds gekker.Nu gaan we ook al een eigen wedstrijd organiseren de helderse hippo rit. website is in de maak en we organiseren elk jaar een tweedehands paardenmarkt annex fair.Een top clubje zo samen.Door dik en dun.Er handig want je hebt altijd grooms......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:54

@Baudey gaaf nieuw peerdje *D
Bedoeling is wel te starten hoor, maar met de pony('s).
Ik vond KWB vorig jaar dan wel korte afstand maar toch best wel zwaar qua ondergrond. Zelhem leek me erg fijn en daar bij jullie Hellendoorn is ook prima ondergrond (maar vanaf hier wel weer errrrrug ver weg). Snuitje is van iemand geweest in de omgeving van Hellendoorn, ze reed bij de Helderse Voerluu :7
We starten dus in ieder geval in KWB, maar dan met Snuitmans & wie weet ook met Rattan ernaast maar zeker weten doe ik dat echt niet, wil het morgen eens 'in de groep' gooien :j en KWB wil ik de dag erop endurance doen met Bente.
Kijken hoe dat gaat en dan wil ik wellicht nog vaker zo'n combi doen :D
Ik heb wel een aantal endurance wedstrijden gedaan klasse I en klasse II. Alleen wil ik wel zeker(der) weten (voor zover je dat kunt) dat ze (Bente) het aan kan / er geschikt voor lijkt. Zoals ze er nu voorstaat vind ik dat nog niet. Ik ga niet het halve land door om halverwege vrijwillig te stoppen :+ :D

Geweldig jullie cluppie *\o/*
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-01-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:06

Dat begrijp ik best maaike,je moet ook doen wat je het beste lijkt.

Leuk dat je wel met snuitje start.Nou wij organiseren het ook samen/vanuit de helderse voerluu.Die hebben ook een super lokatie,manege 't oale spoor.Zijn we ook erg blij mee.Ik woon hierzelf nog wel een uur vandaan hoor.(in dalen bij coevorden)Maar hier was niet genoeg bos.De rest van ons team komt wel uit nijverdal,lemele enzo dus die kan op.Vandaar dat we die lokatie gekozen hebben.

Maar leuk ik ga jullie dus tegen komen in KWB,verheug me er nu alweer op.
Ik zou je eigenlijk vorig jaar al zien in zelhem,maar ja.Toen wel andere maaike ontmoet.Gaat zij dit jaar ook weer starten?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:12

Baudyh:gaaf alles in oranje.....
VHU: sun, tiamo en easy hebben al een week zand kuur gehad...
sun glanst me wel te gemoed
morgen maar eens gaan kijken naar nieuwe schoenen enne die ordinaire groene kaplaarzen....daar heb ik er deze zomer 2 paar van gekocht...mijn voeten gaan erin jeuken....dus ff prutlopen gaat wel maar niet de hele dag.... ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:13

VOlgens mij is de andere Maaike ook helemaal om, dus die opzet is gelukt :D
Heb maar besloten vorig jaar die ellende niet meer over na te denken.... :n

Als ik wat dichterbij al die locaties woonde was het wat anders hoor, dan zou ik het best 'gewoon' willen proberen, lijkt me ideaal om er zo mee te beginnen. Maar eigenlijk doen we het wel een beetje op die manier :)) ....hoop nu door Bente mee te nemen naar KWB en wat andere gecombineerde wedstrijden dat ze wat went aan de sfeer en het gedoe en dan volgend jaar met een relaxed peerd te kunnen starten :D
Wat leuk joh samen met de Helderse Voerluu.

**moet zoonlief voorlezen **

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:43

VHU zit even te denken. Bente kan denk ik ook voor veale zijn wagen. Dus mocht je DFW willen starten kan je (mits ik geen eigen wedstrijd heb) veale zijn kar wel lenen, scheelt je weer een ritje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:54

Dat is wel vreselijk lief van je Tallechie! Hou ik in gedachten :j +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:02

Is goed VHU. Evt kan ik ook wel overnachting voor paard en jou regelen, als je de kosten wil drukken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:47

Baudyh welkom, ik had je nog niet gespot. Leuk dat jullie een actief team hebben. Ik zou hier ook wel eens willen polsen of er interesse is in een mendurance. Zelf wil ik wel de aankomende voorjaarsrit meedoen van de vereniging. Hier worden wel vaker ritten georganiseerd maar geen mendurance.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:01

Baudyh inderdaad nog welkom! Ik had ook gemist dat je vast mee ging lezen/schrijven.. Er komen wel vaker enkele berichtjes voorbij dus vandaar dat ik niet gelijk reageerde..

Wel super leuk dat je zo'n team hebt zeg! Ik heb nog niet eens een groom en jullie staan dus gewoon altijd voor elkaar klaar.. super! Dan zou ik mendurance ook heel leuk vinden maar goed.. dat komt ook ooit nog wel eens..

Eerst maar eens terug naar de knhs en ik wil (tenminste) één keer naar het bos en strand met eef. Dat heb ik nog nooit gedaan, vandaar. en wie weet dan toch eens ergens een los wedstrijdje rijden.. Als ze die hier organiseren zonder dat je een startkaart nodig hebt.. Heel soms komt dat nog wel eens voorbij..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:02

@VHU: bedankt voor je verhaal, hier eigenlijk wel een soortgelijk verhaal en ik heb m'n paard nog steeds, maar rijd dus al zo'n 7 jaar vrijwel niet meer :o , vind het nu dan ook erg spannend om naar een nieuw (jong) paardje te gaan kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:04

Ik kan wel rijden, maar durf niet meer zo goed :-) Ik heb hulp ingeschakeld, dus hoop het zo weer op te pakken. Merk aan mijn lichaam dat ik het rijden wel mis.

Mendurence heb ik ook interesse in en die plannen zijn/waren er ook, alleen is het altijd tegelijk met de marathons en dan vind ik tot nu toe de marathons leuker.

Ik ga richting bed. Morgen weer werken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:05

@sonjim: de hemelvaartsrit ben ik er helaas niet bij, maar vanaf dit jaar ga ik een najaarsrit organiseren voor de vereniging, ik zal wel nog hulp nodig hebben, want het plannen van de rit zelf, vind ik nog een hele klus :o :') . Veel mensen van de vereniging schijnen in de buurt waar wij wonen te mennen, dus wil snel eens afspreken en wat mogelijke routes bekijken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:10

voor de mensen MET maar ook zeker ZONDER startkaart,
organiseren we elk jaar weer voor het goede doel de puzzelrit, met (niet verplichte ) hindernissen en vaardigheids parcours.

natuurlijk is uitbreiding mogelijk met dressuur etc,
maar dan heb ik daar wel hulp bij nodig...
zie ook www.trailteam.nl
of pb me even.

alles voor de werkpaardjes en ezeltjes!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:21

@Tallechie: komt vast goed met hulp :j .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:33

Bicci denkt ik spring er direct ff in hahaha, gelijk heb je meid.
Citaat:
@VHU: bedankt voor je verhaal, hier eigenlijk wel een soortgelijk verhaal en ik heb m'n paard nog steeds, maar rijd dus al zo'n 7 jaar vrijwel niet meer , vind het nu dan ook erg spannend om naar een nieuw (jong) paardje te gaan kijken.
't Was wel een lang verhaal, wilde het nog inkorten maar toen ging het niet meer :o

Ik heb ook echt wel mijn twijfels gehad om er bij Bente als eerste zelf weer op te stappen, dacht waarom ben ik niet verstandig en besteed ik het uit :7 Maar ik dacht ook, ik heb er minstens iets van 30 ofzo, weet het niet eens meer, ingereden, dan moet dat toch ook weer gaan, en vertrouw ik het niet, dan doe ik het gewoon niet. Heb er ook vrijwel geen hulp bij gehad, wilde het gewoon op mijn eigen manier doen. Als het niet zo kan, doe ik het niet. Dat is wel het 'mooie' denk ik van wat ouder zijn, het hoeft niet meer zo nodig, het mag.

En zo sta ik er nog steeds in.

Jonge paarden zijn zo leuk, ze komen alleen maar naar je toe. Je zit soms met je handen in het haar, maar als het dan goed gaat, dat geeft zo'n super gevoel :D

Ik heb het nu wel veel langzamer gedaan dan 'vroegah', dus echt voor maximale veiligheid gegaan. Dus lang longeren, veel wandelen, veel stappen, voor overgang naar draf, of galop heel veel schijnovergangen enz. Alles vanuit ontspanning en op stem. Is goed uitgepakt. Had ook heel anders kunnen zijn maar goed, blijkbaar werkte het :D Als ik er nu af zal vallen of een ongeluk krijg heb ik zoiets van dat zou mij bij een beleerd paard ook overkomen zijn. Ongeluk kan altijd ..... ook met super beleerd en ervaren paard.

Heb wel heel bewust gekozen voor een tuigpaard (veel Gelders, maar tja ook wel veel hackney :+ ) ipv een rijpaard (ik reed altijd paarden met heel veel 'bloed') en een paard met in principe (op afstamming) een heel fijn en bewerkbaar karakter. Maar dat is natuurlijk altijd afwachten. Vond haar gewoon zo lief en vriendelijk en mooi <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:22

Avaluna: alleen voor mensen van de vereniging? En (uhmmm, ik word gek van alle menverenigingen die ik zolangzamerhand tegenkom in Limbabwe) welke vereniging hebben we het dan over? Ik ben nog nergens lid van, maar als ik wil gaan starten zal ik "ergens" lid van moeten worden.

VHU: ik herken veel van je verhaal, maar goed, ben dan ook net als jij inmiddels al op een leeftijd dat het niet meer zo nodig "moet". Het enige dat bij mij wel steeds meer meespeelt is dat ik graag nog zou rijden in dienst van, en ter aanvulling van het mennen. Rijden kan ik nog steeds beter dan mennen :D .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:26

Goedemorgen allemaal!

Nachtdienst ben ik snurkend door gekomen ;)
Nu weer een dagje werken.

Vanavond lekker naar stal :D

Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:53

Goedemorgen

Frensie: slapend gewerkt
Bicci: klinkt als leuke rit, maar veeeeeeeeeel te ver weg
Eefielover: als het goed is, komen er juist meer wedstrijden waarbij je geen startkaart nodig hebt, tenminste gewone wedstrijden, waarbij je ook hobbyklasse kunt starten. De knhs wil dat er meer hobbyklasse en bixie wordt georganiseerd. Dus ik doe bij onze wedstrijden dit hele jaar ook deze 2 rubrieken. (biijzonder weinig belangstelling voor, nul bixies en 3 hobbys zaterdag, maar goed, ik zal het het hele jaar organiseren, als dan bij alle wedstrijden de opkomst zo beroerd is, stop ik er weer mee)
Baudy: welkom en wat een superteam. Een groom vinden is al onmogelijk, laat staan een heel team

Mendurance: heb ik geen groom voor, denk ook dat het voor mijzelf te zwaar is helaas.
Ritten: worden hier nauwelijks georganiseerd. Wel jammer, maar goed, heb zo al een volle agenda.

Nou, zien dat we de dag vandaag weer door komen. Volle agenda maar nog steeds niet fit.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:12

jahtoch VHU?
hihi
ik snap tine, de afstand he, maar ook hier in braband, als je hoort hoe de meners klagen over weinig te doen voor aanspanningen,
denk ik, nou, wrm loopt het dan niet totaal over van deelnemers dan met de puzzelrit?

niet dat we te klagen hebben hoor, het is altijd een heel gezellig gezelschap :))
maar mag aaaaaltijd meer bij :D
voor t goede doel he :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:16

@Gem: nee, hoor niet alleen voor leden, dat zijn al onze activiteiten eigenlijk niet, voor niet-leden is er meestal wel een (hogere) bijdrage voor de activiteiten. Ik zit alleen bij MEP (Menvereniging Euregio Parkstad) en sinds kort in het bestuur, voordeel van lidmaatschap is ook dat je op de zondag in Landgraaf gebruik kunt maken van het oefenterrein bv, verder idd je startkaart/afdrage knhs en gewoon heel gezellig. Zijn nu een aantal nieuwe en wat jongere leden en er komen ook steeds meer activiteiten bij!
Komende zaterdag is er wintertraining door Andreas Wintgens (dressuur en vaardigheid), afhankelijk van de bodemgesteldheid op het buitenoefenterrein of bij Andreas in de binnenbak, ik ga nu voor het eerst, in december kon ik helaas niet, maar was wel even gaan kijken, hartstikke super :j en goed verzorgd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:27

Avaluna: okee, dank voor de info :) ! Die lessen D+V van Andreas Wintgens, is dat waar Anke mee bezig was in haar topic? Ik zie qua verenigingen echt door de bomen het bos niet meer hoor.... Menvrienden, Menvereniging Eurogio Parkstad, Stichting Euregio Parkstad, De Roode Beek, Menvereniging Zuid Limburg, Menvereniging Mergelland, dan zit er nog iets in Koningbosch waar ik de naam niet van weet..... en dan heb ik alleen nog maar Limburg midden en zuid gehad (en vast niet alles) %) .
En dan zooooooo weinig (lees: niks!) D+V wedstrijden in KNHS verband, ik snap daar niks van :o? !

Bicci: klinkt erg leuk, en ik zou best een keer naar Breda willen komen :j . Ik weet echter nooit of mijn man thuis is in het weekend, en om pony + koets mee te nemen heb ik 2 auto's nodig.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:31

dat probleem heb ik ook idd....
daarom doe ik de dingen die verder zijn vaak OHZ .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:32

Bicci: dat zou ik ook wel willen, maar dat gaat Ster geen goed idee vinden :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:36

Ik ben het met Tine eens, hier in het noorden wordt maar weinig georganiseerd.

Ik was op het werk, maar ben ziek naar huis gegaan, koorts, hoofdpijn, buikpijn. Duik mijn bed dus weer in. HOpelijk morgen of vrijdag wel weer fit, anders mis ik de wedstrijd van Tine weer.