[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:48

Tjonge, wat doen jullie allemaal lekker veel ;-) Ik heb het hele weekend mijn winkelwagen op een hele gezellige fair gestaan en verder dus weinig gedaan (alsof het niet genoeg is).

Tja, dat rusthuis voor Janssen ... ik denk hard na en we gaan ook kijken bij Equine Pensions in Frankrijk. En ik heb nog mensen achter de hand voor het span samen, maar dit is dan pas in het najaar en ook nog niet zeker.

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:58

Dan is ook altijd druk op zo'n fair toch.

Goed dat je er zo mee bezig met Monique, je wilt tenslotte het beste voor de paarden.

Mijn boekhouding is klaar, aangifte is ingediend :-) Althans boekhouding van mijn vriend.

Ga nu even douchen en dan hond van mijn zus terug brengen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:08

Ha, mijn aangifte is ook vorige week de deur uitgegaan. Altijd weer blij als dat weg is :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:36

Had vandaag een priveles staan met de pony en vanavond verenigingsles met paard. Maar een ziek ventje in huis, dus doe helemaal niets (nou ja, niet met de paarden). Als ik heel veel geluk heb, komt mijn man vanavond vroeg thuis (19.00 uur ofzo), dan zou ik ze allebei nog even kunnen doen. Heb vrijdag met Rembrand een wedstrijd ohz en met Amerigo moet ik nog flink trainen voor 8 mei. Want het moet natuurlijk wel beter gaan. Maar goed, maar even zien hoe het allemaal loopt. Straks eerst naar de dokter en horen wat het probleem is.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:51

VHU: wat jammer zeg!!! Leek zo leuk bij elkaar. En ook van Limerick.
Zag een paar goede punten langs komen: nog gefeli!!
Gefeli Dennis!!
Gisteren lekker lang buitenritje ohz gemaakt. Althans dat was het idee. Ging een paard mee en die heeft gewoon echt de handrem erop zitten als hij loopt. Zo ver onder het tempo van mijn ponie dat ik haar de hele tijd tegen moest houden waar zij dan weer mega vervelend van werd en nog meer begon te hangen en te drammen. Achter haar aan rijden was geen optie want dat ging 2 passen en dan stond hij weer stil. Zit helemaal onder de blaren… Vanavond springles hopen dat ik de teugels vast kan houden

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:58

Goedemorgen allemaal!

VHU het zit je niet erg mee! Wel blij dat aan het einde van je berichten lemerick toch bijna gevonden is en het misschien goed heeft!Jammer van Traffor! Ze zijn zo leuk samen (met uiterlijk dan)!

Dennis wat is het een schatje! mn tante heeft een hond die heet; DD maar dan inderdaad zoals jij haar noemt.

Dankjewel Jelle!

Tallechie leuke nieuwe foto! dacht eerst dat er een nieuwe was, maar dat was jij niet :+

Maar alsnog welkom Naomi :D

Ik ben gister met mn shetten naar de veluwe geweest! Ik heb daar bijna 4 uur gereden en ze waren nog niet moe :+ Ze waren onwijs druk en wilden maar niet laten merken dat ze moe waren omdat ze waarschijnlijk bang waren om de groep kwijt te raken :D Ze hebben zich verder voorbeeldig gedragen! ik zal als ik thuis ben (zit nu op school) wel even een foto'tje spammen :+

Veel plezier vandaag allemaal :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:31

Goedemorgen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:06

Evelien je bent ons vergeten mee te nemen naar de veluwe hihi.. _O-
Zit er toch nog aan te denken om een weekje weg te gaan met de pony's naar de veluwe ofzo,, :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:15

Mooie wedstrijdprestaties gezien hier, proficiat allemaal!
VHU wat goed om te horen dat Limerick toch niet bij een manege staat, maar op een pensioen adresje!

Eveline wat leuk! Woon je dicht bij de Veluwe?

Van 21 t.e.m. 25 juli gaan wij met de haflingerclub naar de veluwe, ik kijk er zo naar uit! Andere jaren ging ik altijd onder zadel mee, maar gezien ik niet meer mag rijden met mijn rug, ga ik dit jaar met de koets. Vind het jammer dat het nog niet met Romeo gaat, was wel leuk geweest. Maar ik wacht hier liever mee, ik zou Romeo kapot maken door hem dit jaar al op 5-daagse mee te nemen.
Nu nog een babysit vinden voor Romeo, dat gaat iets moeilijker worden :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:29

Heej jullie crossen allemaal gezellig bij mij in de buurt!! Waar precies op de veluwe??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:31

lekker zeg zo op de veluwe rijden!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:31

Wij hebben dit jaar een slaapplaats gereserveerd in de Woody Ranch. 2 jaar geleden was ons verblijf op de Henriette Hoeve.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:35

Henriette hoeve is mega dichtbij ;) Woody ranch ligt geloof ik in Uddel?? Lekker veluwe trail rijden enz??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:39

Hi menners :D

Ik ga hopelijk snel mijn kar op knappen en dan kan ook mijn knappe pony beleerd worden :D
Moet zeggen dat ik er erg zenuwachtig voor ben! Nogal bang dat het allemaal mis gaat :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:40

Heej Jenkins. Hoe komt het dat je daar bang voor bent??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

Veel slechte verhalen gehoord denk ik :P
Ben met het paardrijden zelf ook niet al te zeker en helemaal met de kar heb ik het idee dat je niks te zeggen hebt.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:44

Je moet je niet te veel van de wijs laten brengen natuurlijk. Maar ga je zelf je ponie beleren of laat je het doen??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:46

Ik haal er een deskundige bij zeg maar die er bij zal zijn als hij voor het eerst voor de kar gaat. :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:49

die zal jou misschien ook vertrouwd kunnen maken met het mennen. En tuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar als je zelf voor de veiligheid kiest en netjes alles doet zoals het hoort dan komt het over het algemeen wel goed ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:19

@ Jouke_h: ja de Woody ranch ligt in Uddel. Qua omgeving vind ik beide prachtig, ongelofelijk hoe fijn je daar kunt mennen!
Ik denk dat we dit jaar terug naar de Woody Ranch gaan omdat een camping toch wel goedkoper is.

@ Jenkins: Veel succes met het beleren van je pony! Bang hoef je zeker niet te zijn, alert wel, maar bang zeker niet! Ik vind het zelfs leuker om met de koets te rijden: je hebt meer overzicht, je hebt gezelschap, je krijgt niet zo snel pijn aan je achterwerk :+ (heb ik vaak last van als ik lange ritten doe in het bos onder zadel), en onder zadel heb je ook geen rem... Als je op een paard zit, voel je zijn spanning ook als hij ergens bang voor is(soms brengt hij die spanning door op jou), dit is voor de koets niet zo en kan jij hem kalmeren(je paard merkt aan je stem dan dat het niets is, terwijl hij onder zadel voelt dat jij ook bang bent)
Zeker bij mensen die onder het zadel erg onzeker zijn, is dit laatste van toepassing. De persoon die je helpt met het beleren kan je zeker vertrouwd maken met het mennen. Veel succes!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:37

Bedankt Lotte!
Denk dat Silvester wel heel braaf zal zijn, het is in ieder geval een fijne pony. Maarja het blijft een dier haha. En ik denk dat zolang ik het eerste jaar gewoon in het bak blijft sil en ik meer vertrouwen kunnen opbouwen met het mennen. Hij is erg op mij gericht en vertrouwt me overal, maar als ik er achtersta dan is het inene een held op sokken want dan ziet hij mij niet meer haha.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:39

heheh dat ken ik met het beleren ohz. Ik heb hem alles geleerd maar toen ik dus degene was die erop ging en iemand anders hem vast hield kreeg ik aardig vliegles!! Hield ik hem vast kon een ander opstappen en als hij het eng vond kroop hij bij mij op schoot.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:49

Haha ja zo is het inderdaad ook met Sil.
Hoelang hebben jullie gedaan over het beleren?
Sil heb ik nu afentoe in het tuig en stuur dan even 10 min. Hij heeft nu 2 keer 2 rondjes gesleept.
Maar vraag me af, dat als die deskundige komt.. hoe kan ik dat het best aanpakken?

Eerste dag alleen kar erachter en stukje stappen kijken hoe hij het oppakt en dan nog een keer dat de deskundige komt om te kijken hoe het gaat..

of eerste dag helemaal niet stappen alleen kar erachter en pas de volgende keer een stukje stappen?

En vanaf wanneer zou ik alleen (iig niet met de deskundige wel met iemand anders die zelf ook ment) in de bak kunnen mennen?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:12

Poe dat hangt van zoveel dingen af. Ik had mijn ponie ook al een paar keer in het tuig gehad, wei met een band gesleept, buiten erachter gewandeld. Toen ze op stal kwam heeft iemand haar met dubbele longe gelongeerd, toen de sleep erachter en dan lawaai maken door met de zweep tegen de muur aan te tikken. Toen is ze weer met dubbele longe gelongeerd en stond de wagen in de bak, ik aan de wagen gerammeld en toen hebben we haar ervoor gezet en is hij er mee weggereden en heb ik er naast gelopen. Keer daarna weer ingespannen en heb ik gereden en daarna zijn we een rondje naar buiten geweest. Iemand anders die paarden beleerd gaat bij sommige nog met de sleep de weg op om ze aan het geluid te laten wennen. Voor de wagen zetten doen we meestal gewoon al een keer om in te schatten of er nog wat verbouwd moet worden. Dan hebben we dat gewoon klaarstaan zodat als we willen gaan rijden we niet meer hoeven te verstellen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:14

Echt jouke? Ja wij gingen in Uddel inspannen, er woont daar iemand die een groot terrein heeft en waar we dus in konden spannen en hij ging mee het bos in!

Volgende keer mee laura :D

@ sander lotte, Nee ik woon helemaal niet dicht bij de veluwe, ik woon in Amstelveen en we moesten een 1 en een kwartiertje rijden.. ;)