[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:55

Klinkt als leuke dag dan morgen Tine *\o/*
Nou ik heb wel 100 JKK planten en werk ze allemaal een voor een af om eruit te trekken is echt pokkeklus. Allemaal tegelijk eruit halen is niet haalbaar. Maar denk dat ik vorig jaar wel 300 had, het zag helemaal geel. En dan ook nog distels en brandnetel .... Mijn weiland is jarenlang niet onderhouden was een grote wildernis -O- nu is het een kale bende :+
Weet uit ervaring van andere weilanden die ik heb gehad hier in de regio dat het als je het elk jaar goed bijhoudt het ook elk jaar echt beter wordt dus daar vertrouw ik dan maar op :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:35

@VHU: wat een ellende met dat JKK. Ik spuit dus, bij één van "de buren" staan ze er ook gewoon tussen; ik ben echt een mieperd. Manlief is nu ook aan het spuiten; heb hier wat distels, maar die verdwijnen goed met spuiten; deze wei moest nog.
Oeh, spannend; ons huis was destijds ook zoveel animo voor; was zo weg; gun het jullie!

@Biancao: oeh, lekker erop uit en wat fijn dat het afbouwen zo goed gaat!

@Baudyh: fijn een ventilator voor in de trailer; succes op de keuring!

@Tine: wow, daar komt wat vanaf van die Amerigo! Ook mooi rode plastrons? Benieuwd naar je uitje.

Hier lekker naar Thermae geweest; paar uurtjes, alleen groot en veel gestrompel, was niet zo'n succes, zeker niet na gisteren :o :') , maar heerlijk in het zonnetje gelegen; het was rustig dus ook wat kunnen zwemmen en een saunaatje gepakt.
Instructrice heeft pony en paard gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:35

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:51

Mijn man houd zich druk bezig met flora en fauna..schijnt dat JKK zichzelf als het ware uitroeit. De wortels scheiden een stof af waardoor na een paar jaar de JKK niet meer kan groeien...uiteindelijk kont iedereen er dus vanaf !!
Maar wij trokken en spoten ook. Gaat sneller dan jaren risico lopen...

Amerigo weer geschoren...t word idd warm.pfffff....

Ik ben stom gevallen. ...heb nu weer rottig lijf.....ga maar slapen..hoop dat het morgen beter is...

Slaapze allemaal. ..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:29

Balen Bianca :(:) Net nu het wat beter leek te gaan.

Hier in de bermen zie ik steeds meer JKK en bij de buurman in de wei ook. Ik had ook begrepen dat het zichzelf uitroeit, maar hier lijkt dat dan niet te werken -O-

Net even met de honden naar de dijk gegaan, om ze te laten zwemmen. Mowgli maakte daar dankbaar gebruik van. Lika hield het bij natte voetjes. Nu even lekker de deuren op elkaar open, zodat de koudere buitenlucht naar binnen kan.

En dan zo naar bed, want om 6 uur gaat de wekker alweer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:59

@Tine: chique <3

@Biancao: verdorie :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:42

Fijne dag allemaal. Hopelijk kunnen jullie het hoofd koel houden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:00

Net terug van heerlijke menritje in het bos. We zaten om half 8 al op de bok. Je moet er wat voor overhebben. Gelukkig waait het aardig dus in de wei is het nog prima uit te houden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:24

Ochtend al goed benut, Tine *\o/* .

Hoop dat het een beetje gaat met je, Biancao :(:) .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:30

wij hadden de familie van JJK,maaide alles voorheen weg en ja hoor,boerenwijsheid kwam uit : maaien is zaaien....jaar erna GEEL weiland....nu na een regenbui treh ik alles eruit en heb nu dit jaar maar 3 emmers eruit getrokken(wei genootje is traag van begrip en zij heeft gisteren haar stuk wei gemaaid net als vorig jaar)ik kom alleen niet van de distels af.....die maai ik wel ,heb een jaar ze eruit getrokken maar net zoveel terug ....(komt van de dijk af) -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:34

Probleem van distel is dat als er maar een heel klein stukje wortel blijft zitten (en dat gebeurt al snel) er gewoon weer een nieuwe plant komt. Hier gebruiken we dan ook gif.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:59

Hier ook idd spuiten tegen de distels; uittrekken is met wat meer grond ook gewoon niet te doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:08

Ga ze nu ook eerst met maaier te lijf en trekken, die distels. En als er regen wordt voorspelt, de dag ervoor dus ga ik toch ook bepaalde stukken spuiten. Spuiten schijnt het best te helpen als het de dag erna regent, heb ik weer begrepen :7
Hier wordt ook vaak gezegd dat het zichzelf uitroeit ik moet eerlijk zeggen dat dat volgens mij dan een 10-jaren plan is of zoiets want zie het alleen maar meer en meer worden als ik er niets aan doe.
Maar wellicht dat het in een 'echt' natuurgebied wel zo werkt zou maar zo kunnen?
Als ik de JKK eruit trek, komt die ook niet meer terug. Wat er terugkomt is volgens mij weer verstoven van de andere veldjes hier dichtbij (en de berm, helaas, helaas).

Het is hier flink warm, zo'n 26 graden in huis buiten zo'n 30 pffff. Pony's staan er nog lekker bij, het waait gelukkig beetje.

He bah Biancacoo hoop dat het een klein terugvalletje is :(:) wat heerlijk Tine zo vroeg het bos in :j

En jawel, we zijn sinds vanochtend serieus in gesprek over ons huis met de tegenpartij :oo :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:24

@VHU: wat gaaf; succes!
O, echt, dag erna regen? Pffff, lastig. Dacht dat het vooral goed door het blad opgenomen moest worden. Hopen wel kunstmest te kunnen strooien in het weekend; net voor de regen.

Verdorie had zo'n tweeënhalve week geleden een teek in mijn arm; eruit laten halen door de fysiotherapeut :') ; was een klein bultje, nu sinds twee dagen flinke rode plek aan het worden...
Niet extreem, maar goed. Denk dat ik er vroeger eens wat gehad heb en dat is later helemaal paars geworden; wellicht valt het mee, maar moet toch morgen receptje afhalen, misschien toch maar ff naar laten kijken (ik heb vreselijke humor "ach verlamminkje meer of minder :') , manlief is toe aan vakantie; hij vond 'm niet leuk -O- :') ).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:30

Hier is het ook heet. De paarden maar binnengezet. boven de 30graden.

Ik zat vanochtend om 5.30 u al op Janouk: prima te doen, was zelfs lekker fris. Ze liep ook top. De les ging van de week ook al zo goed: ze is vlot in haar reacties en loopt soms zelfs te hard. haha dat dat ook nog kon, maar dan gaat de verzameling wel veel mooier.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:32

@Janouk: heerlijk zo vroeg; fijn dat Janouk zo lekker gaat <3 +:)+ :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:20

Fijn al gereden en gekoetst janouk en tine.
ava....tjee..balen tekenbeet..idd even na laten kijken....bah...waardeloze beestjes..wat hebben die nou voor nut ?.....
t'gaat wel....maar zeurende pijn..net als vorige dagen...gelukkig niet erger...maar t'is nog lang niet over....

Vhu, ik duim voor jullie !! +:)+

zoonlief had goed rapport..en mag door naar volgende groep..yeeeaajjj..heb hem een opblaaskrokodil voor in het zwembad gegeven..grote lol heeft hij ermee....t'is toch al zo heet..lekker afkoelen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:28

Gefeliciteerd zoon van Bianca met je mooie rapport: wij zijn ook gek met onze opblaaskrokodil. Kan je ook zo lekker op drijven.

Thanks Ava, ik ben er ook blij mee.

Mijn zoon heeft vandaag zijn laatste tentamen gehaald: zo trots: over naar 4 HBO Informatica. Nog 1 jaartje en dan kan meneer al Ingenieur Informatica zijn (bachelor of ICT BICT).
Maar eerst gaat hij weer naar Japan, dit keer backpacken. Hij vertrekt over een week en dan gaat hij treinen door Japan. Het lijkt me onwijs gaaf en ik gun het hem van harte.............

maar ik vind het ook wel moeilijk :o Gelukkig zijn ze met zijn tweeën en spreekt Michael al redelijk Japans.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:42

@Biancao: :(:) ; wat goed van je zoon +:)+ ; hier ook zo'n krokodil; gebruiken we voor schriktraining, hahaha.

@Janouk: wow, wat gaat het snel; kan me nog herinneren dat hij zijn eindexamen gehaald heeft :D ; leuk dat ze naar Japan gaan; ik zou het ook spannend vinden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:54

haha ik weet nog dat hij voor het eerst op de fiets naar de lagere school ging :o

Het gaat zo (lekker cliché) hard. En Japan is zoooooooooooo ver weg. Vorig jaar zat hij in Japan op de campus en wist ik waar hij ongeveer was elke avond. :o Nu heeft hij alleen een aankomstdatum en vertrekdatum in Japan en geen vaststaand plan. Hij reist per trein en als het ergens leuk is of er is nog meer te zien, dan blijft hij daar een paar dagen en anders reist hij door.

Pfffff uitdaginkje voor deze mamma

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:03

Janouk, gaaf voor je zoon, en spannend zeg..fijn dat hij niet alleen naar japan reist !
maar een bijzonder avontuur, en geweldig dat hij dit mag meemaken..
onze zoon..gaat nog niet eens alleen op de fiets naar school.....dan komt hij nooit aan..zo snel fietst hij..hahaha..of vergeet de weg..hij is daar gewoon nog niet aan toe....maar met 8 jaar..vind ik dat niet zo erg.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:25

Gefeliciteerd Biancacoo met het goede rapport van zoonlief *\o/* en dat hij nog niet alleen naar school fietst met 8 jaar vind ik niet raar hoor. Onze zoon moesten we tot geloof ik een jaar of 8 naar school brengen maar ... onze school is letterlijk 2 deuren naar rechts :+

Wat knap van Michael Janouk en super stoer backpacken in Japan =:)

Het is hier inmiddels 34 graden pffff heb zo'n koelelement uit de diepvries erbij gepakt ik ben hier niet geschikt voor }:0 moest / wilde eigenlijk nog wat dingen in het huis doen maar dat is geen doen zweet loopt je gewoon in de ogen.

Onze enige vakantie dit jaar is weekje Vlieland ivm verkoop van het huis / aankoop nieuwe huis :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:31

Is naar school 3 km fietsen met heel drukke wegen,..en zonder vriendjes,...zal nog even duren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:12

Nou zou ik ook echt niet aandurven hoor. Han mocht bijv pas toen hij 12 was alleen naar hockey fietsen. En dan nog vind ik het eng. Zijn bij ons dan allemaal fietspaden maar die kruisen wel autowegen / gewone wegen. En altijd als ik rond de spits daarlangs rij is er wel ergens een ongeluk met een fiets/bromfiets en tegenligger rotstuk is het.

Heb twee koelelementen bij Wiske in haar mandje gelegd, ze was maar aan het hijgen. Eerst vond ze het maar heel raar, wilde er niet tegen/op liggen }:0 . Maar nu ze er een poosje tegenaan ligt hijgt ze niet meer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:12

Hier zal dochter wss nooit alleen naar school fietsen, helaas.
Nadeel van over de grens en buiten wonen.
Zijn ook de enigen, dus niemand die mee fietst.

Ze gaat overigens wel alleen naar ballet; heb haar het liefst met de step op de stoep, want mensen letten niet op in het centrum.