[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:12

zo ver mogelijk voorin zitten/staan?
als je kan meekijken met de chauf, scheelt voor mij wel altyd...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:16

Ga ik morgen eens uitproberen.. Ik hoefde altijd maar 8 minuutjes. Dat gaat nog wel :P
Dan maakt het ook niet uit waar te zitten..
Maar daarnet dus gewoon middenin gaan zitten, wel met gezicht in rijrichting. En nu hoofdpijn, misselijk en helemaal gaar >;)

Zucht.. En dus maar zo vaak mogelijk fietsen.. Daar word je in elk geval niet beroerd van :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:19

fietsen is ook duidelijk beter voor je gezondheid :))

maar met pokke weer niet zo fijn,
nog een tip,
niet lezen, foontje spelen, etc etc als je in de bus zit ,
wor ik temniste altyd nog misselijker van ...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:20

Ik sluit me aan bij de tips van Bic, kan verder even zo snel niks anders bedenken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:25

Zat ook braaf voor me uit te staren :P (te kijken wat mensen achter het stuur allemaal uitvreten in auto's :+ )

Gut, het is kinderpostzegeltijd of niet?
Stond hier een optimistje de bel te mishandelen... >;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:31

yupzz...kinder postzegeltyd, hier nog niet geweest overigens...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:06

@Tine: wat een leukerd :j , nog een dikke knuffel :(:) . Hier ook op tijd in het mandje, pffff, manlief is sporten, dus rijk voor mij alleen :D .

Hier vandaag ook even in het asiel wezen kijken voor een hond erbij. Veelal reu's en niet bij andere honden, dus maar weinig keus, één leuk teefje, maar moet even kijken of ras geen problemen oplevert en zat in asiel vanwege het doodbijten van een kat, die hebben we niet, maar wel kippen := .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:12

Akshay schreef:
:(:) voor tine
mooie poekie! :j

@VHU; leuke cadeautjes gehad :D

Wie weet er hier iets tegen wagenziekte?...
Ik word dus wagenziek in de bus (lijnbussen).. Aangezien ik nu toch wel dagelijks 1,5 uur met de bus moet is dat echt lastig..
Moet als ik uit de bus ben echt even 1,5u bijkomen....

Primatour! Werkt uitstekend bij mijn zoon. Bij ons te koop bij de infobalie van de plus, maar ik denk ook gewoon bij het kruidvat oid.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:21

Boy is rad... Maar zooooo vreselijk stijf... Je voelt m blokkeren rechtsom... Hij krijgt zijn been nietvooriit :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:50

omdat ponypaardje gelijk overeind komt als hij mij maar hoort,
we gaan dan natuurlijk wat leuks doen en erop uit enzo.
heb ik zo goed als geen foto's van een lekker lui liggend pony-beest.

en vandaag had ik stalgenootje aan de telefoon die jahoor, je raad het al, naast een liggende stippel staat..
(tjah, waarom zou je voor haar opstaan, ze gaat toch niks leuks met je doen)
zij was zo lief er wat foto's van te maken en mij te geven :D

half slaperig :Z :Z

Afbeelding

oogje btje open, wat doe je ??

Afbeelding

deze vins ik zoooow snoeppig, ligt ie te knikkebollen,
stalgenootje zei, iedere keer als zn kinnetje de grond raakte, kwam die weer ff vlug met zn koppie omhoog
<3 <3 <3

Afbeelding

dat staartje ook he <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:10

Ahhh wat een lieve foto's Bicci <3 bij Bente lukt dat ook niet, ik heb wel een paar hele mooie van mezelf met Rizanta, die bleef echt lief liggen en dan kon ik ernaast gaan zitten :+:

@Aks helaas heb ik ook als enige tip voorin gaan zitten en/of staan... zodat je elke keer als de deuren open gaan frisse lucht krijgt, goed vooruit kijken...en voor de rest hopen dat het goedgaat. Ik raak ook helemaal %) als ik wat langer dan 15 minuten in een bus zit .... primatour kan ik niet tegen/word ik soort van stoned van of zoiets... je schijnt tegenwoordig ook iets van plakkertjes te hebben voor achter je oren? Misschien even informeren bij apotheek? 1.5 uur heen en weer terug...? Wat een ellende :(:)

Heerlijk uit eten geweest met schoonouders :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:20

Goedenavond,

Nog even op de valreep VHU van harte gefeliciflapstaart met je verjaardag en nog vele gezonde sportieve jaren toegewenst :j Voor wat betreft je leeftijd, vroeg je er zelf om en kon ik het niet laten _O-
(Sorry VHU, forgive me Y;( :+ )

Afbeelding

Hier vanmiddag nog even met Brutus dressuur gereden want later op de dag werd hij ingeënd en krijgt hij morgen een verplichte rustdag. Wel nog lekker met mijn grote Kanjer een rondje buiten gereden... pfff wel even wennen hoor langs al het drukke verkeer en wachten bij de stoplichten... geef mij maar weer de Veluwe ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:23

De 1,5 uur is totale reistijd. Gelukkig! Maar lig nu nog steeds gaar op de bank.,misschien toch ziek aan het worden?...

Ollie heimwee naar de Veluwe . Kan het me voorstellen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:37

ollie toch:ieks zo oud _O- arme VHU!
aks wagenziek in de bus of griep?
ik werd ook bijna wagenziek op de kar.....hittepetit ervoor gezet(toch maar poging 2 wagen, ze moet me nu wel kennen met mijn hulpen aan de longe enz) ging wel wat beter,ze stierd alleen zo vooruit(zou de marathonwagen het voorwaarts wegstappen belemmeren? te zware wagen?) ga dat eens met sunrise testen...
ook maar eens in het mondje laten kijken ze is wel extreem gevoelig op de "losse"leidselhulpen
(los is weinig contact,met iets meer druk ),gestuiter wat ik netjes afstraf,maar ze ging ineens over de rooie.....wow!
was maar ff afgestapt,maar toch weer op de bok gestapt en uitgestapt (nou ja uitgehobst!)
maar als ik dan weer de wagen losmaak...staat ze super stil....(heb dit ritje nog nooit zoveel:braaaf gezegt pfff ik ga het ook nog leren) +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:42

Eindelijk komt er schot in de zaak met mijn koets-ellende.... inspecteur is geweest en gaat een rapport opmaken. Hij heeft een schadebedrag genoemd dat niet kostendekkend is om het beschadigde gedeelte in zijn geheel te vervangen, maar wel genoeg moet zijn om te repareren. Over ruim 2 weken zou ik mijn wagentje weer terug moeten hebben -O- .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:40

@Gem nou ben je mooi klaar mee dan -O-
@Ollie ohhhhh wat een vreselijk plaatje :') lekker bezig geweest, ben je weer beter?
@HT kan heel goed dat het met zwaarte van wagen te maken heeft of dat ze heel veel met rem hebben gereden (dus dat ze bang is dat ze wagen niet wegkrijgt) of dat voor een te zware wagen heeft gestaan (of met teveel mensen erop kan ook natuurlijk) of dat ze het simpelweg niet goed heeft geleerd... ik weet eerlijk gezegd niet of afstraffen helpt bij dat soort type pony's (die hittepetitjes) misschien gewoon negeren, rustig blijven en stoicijns rust erin proberen te krijgen?
Wist je dat ze zo was / hadden ze je het verteld?

Nou nu naar bed, morgen om 06.00 uur weer opstaan :7

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:47

HT, Ster was een paar maanden terug ook zo gevoelig met los leidselcontact. Nadat de TA was geweest, was het probleem binnen een week over :) .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:49

VHU: alleen dat ze een heel gevoelig mondje heeft en gaat hobsen met druk(die gaf ik dus niet vandaag)
reed ook expres met de oxer die ze zo wegtrekt,weet wel dat ze veel moesten afremmen....
tjeetje heb echt nu zoiets: is sunrise dan zo"n dooie voor de wagen? zelfs tiamo luisterd beter
tara is in soest profecioneel beleerd,anders maar eens bellen met die man :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:50

Oja Gem wat stoer van je dat je de hindernissen heb geoefeend 8-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:52

gem: heb ik ook aan zitten denken,en tjeetje nog 2 weken wachten op je wagen....wat gaan ze precies doen? ipv helemaal vernieuwen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:52

VHU, best wel hè. Voel me ook echt stoer :x :n (was een schijtluis eerste klas :o ) Morgen weer..... :=

edit:
HT: rechtbuigen, wat geknakte buizen vervangen of iets eroverheen schuiven, denk ik. Ik weet het eigenlijk niet zo precies, moet dat allemaal nog doorspreken. Als het er iig maar weer acceptabel en veilig uitziet.
Ben mijn wagen nu al 5,5 week kwijt -O- . Was vanmiddag heel heel heel boos geworden op ASR, want "mevrouw" meldde me dat het nog 2 weken zou duren voor het rapport bij haar op het bureau zou liggen..... op de stapel gelegd zou worden, wel te verstaan. }:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:17

Hindernissen oefenen lijkt me echt heel erg gaaf!! :D

Wat zonde dat ze je wagen niet gewoon goed maken gem :o Moet je hiermee akkoord gaan? :o

Hittepetitjes voor de wagen weet ik niet zoveel van :o

Gisteren m'n nestje in verdwenen met gruwelijke hoofdpijn. Maar hij is niet weg ^) En het misselijke gevoel ook niet. Gok dat ik, buiten dat ik bussen haat :'), ook gewoon niet lekker ben :+ Maar ik mag zometeen toch weer. Lekker sardientje spelen in de bus..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:26

Aks: verzekeringsexpert heeft me gemeld dat ik er tegen in verweer kan gaan, maar het dan wel een jaar kan duren voor er een uitspraak komt. Ik leg me er maar bij neer, ga repareren, en kijk liever weer vooruit. :j .
Ik zou toch maar eens Primatour proberen in de bus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:59

gem...balen van je wagen, ik hoop dat ze het heel netjes herstellen....t'is toch zonde...
Aks..ziek zwak en misselijk....beterschap !! en sterkte in de bus..
HT...lastig dat Tara zo'n heet gevalletje is....maar ik denk toch zo veel mogelijk voor de wagen zetten, iemand erbij halen die goed les kan geven en doorzetten met engelengeduld !! doet ze met droogmennen ook zo ?? dan zou je haar eens een poos met dubbele longe kunnen gaan trainen om zo de druk op haar mond wat te kunnen opvoeren zonder dat je meteen met je kar in een sloot beland oid..misschien heeft ze gewoon verkeerde dingen aangeleerd.
Ollie....haha..vreselijk plaatje.., ben je weer helemaal fit ? heimwee naar de veluwe...kan ik me goed voorstellen...zo mooi daar.

Eindelijk zijn eagle's verwondingen genezen, en ...ik heb gisteren dan kunnen trainen met de 2 honden en met de step...haha...ze gingen als een speer !! vonden het erg spannend en reuze leuk, 1,8 km gedaan, rustig aan beginnen, nu een routine krijgen en een paar keer per week gaan trainen...Aiya was het er niet mee eens dat ze alleen thuis moest blijven...haha.. :+
ik heb 1 foto en die plaats ik niet....is van de achterkant en vreselijk lelijk...dus jullie moeten wachten tot betere foto's.... :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:06

Goedemorgen.

Sluit me even aan bij mooie samenvatting van Bianca.
Ennuh, stuur die foto dan maar per pb. Ben zo benieuwd....

Nou, ik ga weer naar bed, gaat hier niet helemaal goed. Wil wel naar les vanavond, dus maar even rustig aan doen.