[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:20

die Paul op ponykamp,tallechie mag op hem passen...hoewel: denk dat ze samen een leuk kussengevecht houden...jammer maisie...kan je niet meedoen _O- _O- dus ook geen spannende verhalen bij het kampvuur....
arme Dennis...die voeld zich oud of toch een winterdip?
sun is ook niet topfit.....ze doet haar werk wel,maar.....liever niet,eet heel traag(tanden zijn goed)
en ziet er goed uit.....dus....vast een winterdip.....of last van de 2 jonge mannen die om haar heen stuiteren :):)

iemand nog een tip over welke schoenen er een beetje houden in en om de stal...mijn timberlands zijn al aan 2 kanten doorgerot van de mest....
ben echt heeel nodig aan nieuwe toe (en te beroerd om steeds mijn schoen-uit-en -laarzen-aan-te-doen.....enz
die stalschoenen met bont zijn geen succes,daar hangt medaar een lucht in...en dat terwijl ik nooit zweetvoeten heb.. _O-

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 15:58

Biancacoo schreef:
Lanouska, Hoe gaat het met Kay ?? al iets opgeknapt ?
En heeft H. nog wel een 4-span nu zijn ene paard afgekeurd is, hebben jullie nog een reserve ? of moet die nog beleerd worden.

goedemiddag

met kai gaat het al wel wat beter. alleen zijn helaas de hechtingen weer geknapt en ligt kai ondertussen vandaag al weer voor de 3de x op de operatie tafel om de wond weer te hechten. we kunnen al wel zien dat er aan de boven kant van de wond de huid weer heel is en aan de onderkant van de wond is het weefsel onderhuids al weer aan het aangroeien en het heeft ook een gezonde roze kleur

ja we hebben nog steeds 5 paarden over. annika is vrijdag naar de eeuwige jacht velden gegaan. alleen is het even kijken hoe het jonge paard het op pakt

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:14

Dennis voelt zich al minimaal 11 jaar oud, zo lang als ik ken is hij al wijs en bedaart. Maar nu gewoon echt niet goed.

Net werd ik weer gebeld, schildklier was goed.
Ik kan hem wel met een urine test op cushing testen, maar dat is gunstiger om te doen als de dagen langer zijn. Of op IR.
Er is wel een supplement met extra ijzer aangeraden en hem te scheren om te kijken wat dat doet.
Maar dus nog niets concreets eigenlijk. Ze vind hem veel te fit, maar dat slome is niet goed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:09

Dennis vervelend dat de da niets kan vinden. Wat denk je zelf? Of heb je totaal geen idee? Hopelijk vinden ze wat en kun je het gaan behandelen.

Simone wat vervelend van Kai. Hopelijk is de wond snel dicht. Houden jullie de honden nog uit elkaar?

Net terug van menles. ging echt super. Ik heb even geleerd hoe ik gedurfder kan rijden. Ik kreeg dit zondag te horen van de jury dus gelijk maar aan instructeur gevraagd. Kwartje is gevallen, heb wel last van mijn hand en armen, maar dat is gewoon trainen. Kwartje bij veale is ook gevallen. Hopelijk kan ik het zaterdag wel doen. Wel zij instructeur nog wanneer ik zo verder ga ik ver met veale kan komen, vindt ik erg positief, want had gedacht niet verder als de L te kunnen komen.

Alwyn vond hij erg verbeterd met vorige week. Aanleuning wordt steeds beter. Ik moet leren dat alwyn wat rustiger moet lopen, ik wil dat hij te snel gaat en daardoor wordt hij onrustig in de aanleuning.

Genoeg om mee te oefenen dus.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:51

happytime schreef:
iemand nog een tip over welke schoenen er een beetje houden in en om de stal...mijn timberlands zijn al aan 2 kanten doorgerot van de mest....
ben echt heeel nodig aan nieuwe toe (en te beroerd om steeds mijn schoen-uit-en -laarzen-aan-te-doen.....enz
die stalschoenen met bont zijn geen succes,daar hangt medaar een lucht in...en dat terwijl ik nooit zweetvoeten heb.. _O-

:j
Ik heb foeilelijke, maar ideale veiligheids-bootschoenen van Bata :o . Dikke zolen, instap, stalen neuzen en ze gaan járen mee. Nooit koude voeten. Je kunt ze kopen bij bedrijven die benodigdheden voor de binnenvaart leveren. Zit o.a. in Haarlem en Amsterdam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:18

lanouska schreef:
met kai gaat het al wel wat beter. alleen zijn helaas de hechtingen weer geknapt en ligt kai ondertussen vandaag al weer voor de 3de x op de operatie tafel om de wond weer te hechten. we kunnen al wel zien dat er aan de boven kant van de wond de huid weer heel is en aan de onderkant van de wond is het weefsel onderhuids al weer aan het aangroeien en het heeft ook een gezonde roze kleur

ja we hebben nog steeds 5 paarden over. annika is vrijdag naar de eeuwige jacht velden gegaan. alleen is het even kijken hoe het jonge paard het op pakt

Jee....jullie zijn er mooi klaar mee met die arme Kai ! wat sneu dat de hechtingen niet gehouden hebben...ik hoop dat dan nu de wonden mooi gaan genezen !!

Wat zwaar dat jullie afscheid genomen hebben van Annika !! sterkte daarmee....lijkt me echt wel erg zwaar..je hecht je toch aan een teampaard !! :j

Tallechie heeft een goede les gereden, nu idd veel succes met in de praktijk brengen !!

Happytime....gewoon van die oerlelijke groene kaplaarzen.... :Y) :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:53

@ tallechie wij hebben alleen maar kai hij is aangevallen door 2 andere 'buur' honden. me moeder was van de week kai uitlaten in het donker en 400 meter verder op liep die meneer met de honden en kai gromt nooit maar toen gromde kai diep uit de borst, maar even een blokje om gelopen dus

@ bianca H.S had het er ook wel even moeilijk mee

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:30

Sorry lanouska, dacht dat jullie ook nog andere honden hadden.

Wij zijn net ook weer bij de dierenarts geweest met Dribbel. Hij had contact gehad met Utrecht.
Ze vermoeden alsnog een voedselallergie dus Dribbel mag 6 weken lang alleen maar rijst, aardappelen en paardenvlees hebben

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:32

@ Lanouska wat sneu voor Kai dat hij weer gehecht moet worden! Wel fijn dat je ziet dat het begint te genezen.

@ Tallechie goed bezig geweest tijdens je menlessen!

@ Dennis fijn dat het bloedje goed was, maar wel lastig dat je nu nog niet weet wat het is.

@ HT ik zoek ook eigenlijk nog goede stalschoenen.

@ Ronnie lekker bezig geweest met je mini!

Nou, lekker dagje gewerkt vandaag en nu heb ik dienst. Het is erg rustig, dus hoop dat ik gewoon de hele nacht kan slapen :D Morgen overdag ook weer werken. Gwin heeft dus noodgedwongen een dag vrij vandaag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:35

Dat zal Gwin vast niet erg vinden of wel :-)

Sorry Lanouska, ik heb blijkbaar gemist dat er een paard is ingeslapen. Wat rot zeg !! Had je er een grote band mee ?
En sterkte met de hond !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:36

Kan je nog zo'n grote vent zijn als je paard wordt afgemaakt is dat wel even ander verhaal ;(

Citaat:
@VHU: hoe lang had jij niet onder het zadel gereden voor Rizanta?

Lang verhaal, sorry..... want ik probeerde het steeds weer, alleen het werd steeds slechter, tot juni 2007, toen kon het echt niet meer.
Ik ben toen voor het eerst (van de drie keer) geopereerd aan die knie, toen kon ik eigenlijk al een maand of 4, 5 niet goed meer lopen. Heb toen nog wel op het paard gezeten en zelfs nog twee keer endurance gereden maar eigenlijk achteraf gezien totaal onverantwoord :o
Galopperen deed ik al jaren niet meer. Dat kon ik niet meer. Springen ook niet en meer dan 2 / 3x per week rijden echt niet, helemaal niet intensief. Dat is niet meer gelukt vanaf 2002 (geboorte zoon, helaas erg zware bevalling :o ). Heb nog wel eens op iemands paard gereden tussendoor, nog geprobeerd het zelf serieus op te pakken maar dat was allemaal met heel veel pijn,echt drama.
Daarna heb ik wel nog eens op een paard gezeten (zo vanaf juni 2008 ongeveer) of geprobeerd te zitten maar dat ik zeg 'rijden' dat wil voor mij zeggen in stap, draf en galop meer dan een half uurtje enigszins fatsoenlijk aan elkaar rijden, dat was pas voor het eerst weer met Rizanta en dat was dus januari/februari 2011. Daarvoor had ik wel weer gestapt en gedraafd op buitenrit met de tuigpaarden van de stalhouderij, dat was in de zomer / herfst van 2010. Maar dat was zeer recreatief hobbelen. Omdat dat weer ging durfde ik weer een paard te kopen. Al was het maar om recreatief te hobbelen, daar was ik al zooooo blij mee :) maar het ging dus steeds beter *\o/*
Ik heb van 2008 - 2009 een haflinger gehad waar ik weer mee wilde rijden maar die was te breed, te lomp en sloeg op hol voor honden. Met mijn haflinger heb ik nauwelijks echt kunnen rijden want ik had zoveel pijn als ik reed en ik was doodsbang, dat was niet te doen. Ik kon een half uurtje / drie kwartier erop zitten een keer per week, hooguit.

De chirurg zei dat ik niet meer zou kunnen rijden, door die haflinger geloofde ik dat ook. Maar nu weet ik gelukkig beter :D alleen dat is niet vanzelf gekomen, heb het weer op moeten bouwen vanaf een paar minuten per keer tot waar we nu staan.

Als ik nu terugkijk vind ik het nog ongelovelijk hoe het nu is. Het begint weer te lijken op hoe het was voor de bevalling. Enige wat me nog niet lukt is goed doorzitten. Weet ook niet of dat gaat lukken. Maar we gaan het proberen :)

Sorry voor 't lange verhaal... maar het is ook nogal een verhaal :o

Vandaag werkdag gehad, lastige dag met moeilijke gesprekken en wel een goed college. Daarna dreigde er een enorme migraine aanval... maar denk dat ik hem heb getackeld. Heb wel mijn college voor vanavond afgezegd, dat ging niet ben beetje %)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:38

@Dennis wat lastig van Dennis.... :(:) Red Cell worden ze erg hyper van maar of dat de oorzaak wegneemt :o
@Lanouska arme woef :(:)
Voor rest ga ik mee met ... wie weet ik niet maar er is vast wel iemand om mee mee te gaan :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:50

@ IM Gwin vindt het altijd wel heel fijn om te werken, dus weet eigenlijk niet of ze een dagje niet werken wel leuk vindt ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:55

Bente is er net zo een, dag niet gewerkt is dag niet geleefd volgens haar :+

Weet iemand een betaalbare goede paardrij-laarzen-maker die dus op maat een goede laars kan (ver)maken?
Mijn ene been heeft eigenlijk gewoon speciale laars nodig met bijv kalfs(zacht)leer voor en rund(harder, steviger)leer achter. Mijn scheenbeen zitten schroeven in en er zit geen gevoel in die spier die daar overheen loopt. Als er ook maar iets van druk op zit krijg ik een slapend been >;) en mijn andere been heeft een rare voet ^)

@HT ik heb Ariats. Lekker licht en krijg er geen zweetvoeten in. Vet ze wel regelmatig in.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:57

http://www.lipica.nl/Webshop.asp
Ik heb hier toendertijd ook mijn laarzen laten maken op maat en goed betaalbaar ;)

VanHuisUit schreef:
Bente is er net zo een, dag niet gewerkt is dag niet geleefd volgens haar :+

Weet iemand een betaalbare goede paardrij-laarzen-maker die dus op maat een goede laars kan (ver)maken?
Mijn ene been heeft eigenlijk gewoon speciale laars nodig met bijv kalfs(zacht)leer voor en rund(harder, steviger)leer achter. Mijn scheenbeen zitten schroeven in en er zit geen gevoel in die spier die daar overheen loopt. Als er ook maar iets van druk op zit krijg ik een slapend been >;) en mijn andere been heeft een rare voet ^)

@HT ik heb Ariats. Lekker licht en krijg er geen zweetvoeten in. Vet ze wel regelmatig in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:09

@Ollie super bedankt voor de tip. Ga morgen direct afspraak maken!
@HT / Dennis kan het zijn dat ze/hij last heeft van zand in haar maag/darmen? Misschien weten julllie nog dat Bente een paar weken terug opeens zo'n dag wat naar op stal stond en dat ze het koud bleek te hebben. Omdat ze ook zo'n muizelaar is met eten en ik dus wat was geschrokken van haar niet lekker zijn had ik het zekere voor het onzekere genomen en heb zowel haar als Snuit kuurtje Sandclear gegeven. Want ze staan op zand, dus je weet maar nooit. Bij Snuit heb ik het idee dat hij nu veel meer glimt en bij Bente heb ik het idee dat ze wat minder 'zeurt' met haar eten.
Omdat Dennis ook op paddock heeft gestaan???

Zo mijn wattenhoofd wordt weer wat helderder...gelukkig :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:16

Ik zwaai weer even. Nog steeds ziekjes, erg druk met gewone dagelijkse dingen (alles gaat nu in slakkentempo) en druk met de voorbereidingen voor de wedstrijd van zaterdag. Nog even volhouden, zondag zal ik wel weer instorten vrees ik.

Hier vind alleen Amerigo het denk ik leuk om vrij te krijgen, de andere 2 werken heel graag. Als ik ze een paar dagen over sla, gaan ze echt gek doen in de wei en Rembrand raakt, zeker als ik lijfelijk weg ben (met vakanties bijvoorbeeld) echt gefrustreerd en gaat mij dan negeren.

Verder sluit ik me bij de diverse samenvattingen aan. Sorry

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:28

hvu-tje toch :(:)

gaaf filmpje gezien

ponykamp verhaal :)
vlechtjes maken enzo..hahah

zelf helemaal brak,
had tussen mijn taxi ritten in een heerlijk lange hobbel rit gepland.
ben ik net thuis vanochtend na de 1ste rit,
telefoon.....
**ben je thuis?...
--jah...net...
**ow...kun je gelijk in je auto springen?
--owjee....wrm? (ondertussen de pc maar weer aan het uitzettend naar benee aan het gaan)
**ik ben gebeld dat 1 van mn paarden op straat loopt.
(vrachtwaggelchauf, dus ergens in groningen op dat moment)

ik naar die stal...liep er idd 1 los...(gelukkig kalme straat verder)
poging tot lokken en vangen mislukt, maar er kwam versterking...
samen het dier terug het erf op gedreven en weer in de wei gedropt..

inmiddels al 1,5 uur verder natuurlijk, want de pony-vang-actie duurde langer dan je zo zou denken

toen naar mn eigen clowntje,
had in principe nog tijd zat voor een dan wat kortere maar toch heerlijke hobbelrit,
hoor ik van de moeder vd stalhoudster dat de stalhoudster naar een begraafnis is..
he jakkie denk ik nog,
vroeg of de stallen al wel gedaan waren, maar dat was niet zo...
denk nou jah, alle sloop toch al krom, doek die ook wel ff..
toch 10 stalletjes, en nee, dat ben ik niet gewent, hahaha
(normaal met mn dikke kont op een taxi he)

nu dus jahoor, ok nog ongie erbij,
dus brak, spierpijn , moe...

ag....typische maandelijkse sneu-heid...

na de stallen nog wel ff leker half uurtje de pownei gelongeerd met balkjes .
toen leker getut met hem...
en met stalgenootje bij gekletst...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:29

Poe wat gaan jullie snel zeg.

Ik las ergens iets over een geldboompje.Daar wil ik ook wel een stekkie van.

Ik lees wel alles mee maar overal op antwoorden lukt echt niet.

Ik lees dat er een paar zijn die willen mendurance rijden maar nog niet in 2012.Maar pas in 2013.Als je de kans krijgt zou ik toch proberen om in 2012 een keer te starten want als er geen meer deelnemers komen is er in 2013 misschien wel helemaal geen mendurance meer...........
Ik (met 5 andere,team hippo) organiseren een eigen mendurance voor het eerst dit jaar.Op 30 September in Hellendoorn.Gewoon mee doen.....

@vanhuisuit ja ik ga wel met mijn 4 jarige mendurance starten maar het scheelt denk ik wel dat ik veel mendurance en endurance ervaring heb en ik kijk en opserveer goed mijn paard,als ik merk dat hij het niet aan kan stop ik.Ik begin juist met KWB omdat ze zo'n mooie korte afstand hebben(17 km).Als ik zie hoe hij dat doet kijk ik verder wanneer de volgende is.Gewoon van wedstrijd naar wedstrijd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:33

Afbeelding

Ik( met cap achter zijn kont) en team hippo grooming team bij onze eerste klasse 2 in DFW in de vetgate.
Dit is ted,die heb ik al 14 jaar.Is nu met pensioen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:37

Afbeelding

Beetje wazige foto,zal binnenkort een mooiere van heb maken.Maar dit is dalerboy mijn nieuwe topper.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:38

leuke foto's bau :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:42

Ik kan ook niet op alles reageren hoor, maar lees wel alles met belangstelling :j !

Leuke paardjes Baudyh, en gaaf kleurtje koetsje :D .

Ster vindt altijd alles wel prima. Werken, prima. Dagje stilstaan, prima. Een paar weken stilstaan, en daarna er weer op / achter, ook prima :) . Het enige waar ze echt van verpietert is geen aandacht krijgen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:51

@ Baudyh; mijn paardje loopt sinds deze zomer voor de wagen. In de bak gaat het goed, onder het zadel in het bos wordt ze altijd enorm heet, dat vind ik niet erg, dat kan ik wel aan. Alleen voor de wagen in het bos wordt ze óók heel heet, en daarvoor heb ik te weinig menervaring en ik wil NIET dat ze omhoog gaat komen voor de wagen, en dat zal ze wel doen als ze een keer te lang moet wachten of als het allemaal niet snel genoeg gaat. Onder het zadel begint ze dan ook te hupsen, springen en te doen.
Dus voor mij in 2012 echt nog geen mendurance. Als dat betekent dat de mendurance dan ophoudt te bestaan, tja, heel sneu maar so be it. Ik ga geen risico's nemen. Er zijn al heel wat mensen die denken dat ik dood wil omdat ik die van mij voor de wagen heb lopen.

Wel respect voor jullie dat jullie een nieuwe mendurance opzetten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:51

IngridM schreef:
Sorry Lanouska, ik heb blijkbaar gemist dat er een paard is ingeslapen. Wat rot zeg !! Had je er een grote band mee ?
En sterkte met de hond !

geeft niet je hebt ook veel aan je hoofd

grote band is een groot woord was niet het makkelijkste paard maar een paard in laten slapen is natuurlijk nooit leuk en het is helaas al de 3de van zeer dicht bij voor mij