[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:29

Ik viel zelf pas rond 1 uur in slaap, want had nog op de bank geslapen. Moet ik dus niet weer doen.

Dit is ook door de kat gedaan. Heb nog een vermoeden dat er nog 1 zit, dus straks wasmachine maar van de kant.

Ik weet ook niet waar die kat en hond last van ehbben maar zijn zo druk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:45

lekkerre duif in huis ?!?!? getsie !!
Daan lekker geslapen, en jij dus ook, heeeeerlijk.
naaltje en avaluna vroeg op ! haha :O
vhu, lekker bezig geweest met Bente ! super om te lezen dat je zo met haar bezig kunt zijn ! en je er goed bij voelt !! knap hoor !
IT, lekker laat op avond/vroeg in de ochtend naar schiphol,....kun je vandaag uitslapen ??
Gisteren les gehad met mijn shetje, in de les reed een vriendin van me met een grote maat shet, dus een shettenles, want verder was er niemand, we zijn nog even door de waterbak gecrossd...missy ging tijdens het door het water draven, haar neus onder water doen, de dondersteen !! en mijn broek was aardig nat, want zo'n hca sulky is niet zo hoog, maar ze deed het goed, er zijn toch een paar puntjes die ik zelf anders moet doen.
blijf niet ontspannen in mijn handen...ga links vast zetten, dus niet goed.
verder was het wel erg leuk......maar mis het mennen met melody wel. ^)
de ontstekingsremmers lijken bij haar niets te doen.... |(

ga zo zoontje naar school brengen en dan werken....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:52

En die stomme duif zit nu dus achter de wasmachine. Die heb ik al iets naar voren gehaald, maar kan er nog niet bij. Met een stok voel ik de duif wel en begint ook te fladderen, maar krijg hem er niet achterweg. En krijg de wasmachine ook niet verder naar voren.

Leuk de waterbak oefenen. Ik wou dat ik dat zo kon oefenen tijdens de les

Wat is het plan met melody? Ga je hem/haar??? op de foto zetten of naar de kliniek?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:50

tallechie schreef:
En die stomme duif zit nu dus achter de wasmachine. Die heb ik al iets naar voren gehaald, maar kan er nog niet bij. Met een stok voel ik de duif wel en begint ook te fladderen, maar krijg hem er niet achterweg. En krijg de wasmachine ook niet verder naar voren.

Leuk de waterbak oefenen. Ik wou dat ik dat zo kon oefenen tijdens de les

Wat is het plan met melody? Ga je hem/haar??? op de foto zetten of naar de kliniek?

jak....die duif, heb je toevallig geen schepnet ?? mijn man vist, dus die visnetten zijn daar ideaal voor !! maar daar heb jij nu niks aan..hihihi.

Waterbak is maar klein, maar wel errug fijn dat we daar zo af en toe eens door kunnen racen !!

Melody heeft een vervolgafspraak staan op 8 juli...tot die tijd mag ze rust en weidegang.
De ene dag lijkt het beter, de andere dag is het echt weer bagger. ik wil haar wel beter kijken,maar dat lukt niet...toveren heb ik ook al geprobeerd,...tevergeefs... 8-)
8 juli gaan we dan verder uitgebreid onderzoeken met foto's en scan's hoe en wat, voor nu nog een raadsel waar het zou zitten, bij lokale verdovingen van haar onderbeen en spronggewricht blijft ze kreupel.
Arts is nog niet positief...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:13

Ik heb de duif gevangen. Heb kat en hond opgesloten en gewacht dat de duif zelf begon te bewegen. verder had ik water en stroom van de wasmachine gehaald zodat ik deze verder naar voren kon schuiven. toen heb ik met een stok de duif opgejaagd en naar buiten gebracht.

Vervelend van melody, hopelijk kom je er achter wat het is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:18

@VHU: dat is de zwarte van mijn avatar. Die heb ik een paar jaar geleden naar een meisje gebracht dat B-kader pony's rijdt, die heeft hem 10 minuutjes gelongeerd en is er op gaan zitten, hij is heel erg braaf, maar opstappen vond hij wel spannend. Ruitertjes zijn niet zo gemakkelijk en voor hem wil ik alleen een ruitertje dat écht goed kan rijden, dus dat is al extra lastig, hahahaha. Is echt mijn toppertje, ben helemaal verliefd op dat beest.
Je kunt hem tig maanden laten staan, rijden gaat prima, maar opstappen is nog even lastig, moet ik gewoon eens aandacht aan besteden, maar heb geen ruitertje op het oog, dus vandaar.

@Tallechie: op duivenjacht :(:)

@Biancao: leuke les dus en verder een dikke knuf :(:) , hopelijk ziet het er goed uit, 8 juli na de rust :(:)

Ik moet straks eerst weg en daarna ga ik de schuur gedeeltelijk leeg ruimen, ik kan nu niet alleen de wagen eruit halen, dus wordt er maar erg weinig gemend, daar moet natuurlijk verandering in komen, manlief wil me vanavond wel even helpen, kan ik de zwarte weer eens enkelspan rijden op de wei *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:24

succes avaluna

ik ga daan eten geven en dan even winkelen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:19

Het is niet mijn dag... was wezen winkelen, kom ik thuis dacht ja een sleutel is ook wel handig. Die was ik dus gewoon vergeten te pakken. Dus alles weer in de auto en naar dorp verderop gereden, daar wonen mijn zwager en schoonzusje. Daar de sleutel maar opgehaald

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:33

Vervelend tallechie :(:)

Ff ego: Ik ben geslaagt op school en mag naar het volgend school jaar *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:51

Had ik maar niet zo dom moeten zijn om de sleutel niet mee te nemen.

Gefeliciteerd rhine

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:55

:') tallechie :') dat is niet slim :))
Wij hebben 't hier ook wel eens gedaan, buiten stappen, deur dicht trekken, en daarná elkaar aankijken ''heb jij sleutel bij?''
:')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:00

Wij ook geregeld. Ook toen Daan net geboren was. Mijn schoonzus en zwager hebben een sleutel, mijn schoonouders hebben een sleutel. Die wonen op ongeveer 3 km afstand en mijn ouders hebben een sleutel.

Ik ga er ook altijd van uit dat mijn vriend een sleutel heeft, maar helaas soms niet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:01

Ik graai hem tegenwoordig zelf maar mee als ik geen zin heb het te vragen _O- en anders vraag ik het tegenwoordig aan de bínnenkant van de deur :+

Pat zijn ouders hebben ook een sleutel, maarja dan moet je ook maar net je autosleutel bij hebben want die wonen wat verder weg :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:03

Dat heb ik vorig jaar gehad. Kwam van wedstrijd af. Mijn ouders waren net richting huis. Mijn vriend had een vrijgezellenfeest. Ik ging de hond uit laten en toen ik weer naar binnen wilde kon dat niet.

Dus mijn zwager en schoonzus gebeld, maar die waren op stap, hadden gedronken, mocht wel sleutel ophalen, maar mijn autosleutel lag ook binnen. Het was in februari of maart dus koud en had de hond mee dus geen optie. Schoonouders namen niet op. Dus heb mijn ouders gebeld. Die waren net thuis en konden weer terug.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:49

haha, sleuteldrama, gelukkig viel het deze keer mee, en kon je er een ophalen.

in het dorp hier is een vader van 3 kinderen overleden, plotseling, bijna iedereen kende die man...het is wel een klap hoor, zo jonge leeftijd en dan plots weg.........vind het zooooo erg voor de kids en familie !!
de hele school is er van onder de indruk, eigenlijk het hele dorp.
zaterdag zou er een dorpspleinfeest zijn, dat is wel helemaal afgelast, en de wandel4daagse ook, dat is het minste wat je kunt doen...erg hoor !!! schud je wel weer wakker dat je er ineens niet meer kunt zijn...
raar gevoel.

melody die staat iedere keer voor het hek, en wil aandacht,...ze vind het maar vreemd dat ze niet meer elke dag uit de weide gehaald word om iets te doen, wat een gewoonte dieren zijn het ook..wel een teken dat ze het werken niet erg vind...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:52

balen dat melody niet beter wordt

En zo'n nieuws van iemand die heel plotseling overlijdt... brrr :(:)

Ik ga naar m'n ouders rijden. Moet nog wat onderdelen regelen, wil nog even met de hond kwallen, moet met ma naar het centrum voor broeken :') Vanavond ga ik dids zijn deken verbouwen!! De hals gaat steeds los *klitteband* en dat ben ik beu en vind ik onveilig
(kom je aan, hangt die hals tot over zijn hele hoofd, ziet dat monster niks natuurlijk :+ ) Dus er gaan nu ogen en haken aan, klitteband dichtnaaien en dan gewoon met klikjes open en dicht :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:55

Afschuwelijk als zo'n gezin achterblijft |( Bij Han afgelopen jaar een moeder die plotseling overleed, twee kinderen, man zo zielig en alleen vind ik dat dan. Dat hoort gewoon niet maar dat soort dingen doet je altijd wel beseffen dat alles heel kwetsbaar kan zijn. "Alles van liefde is weerloos"

@Rhine zie in je onderschrift je wagen te koop staan, bevalt hij niet, je was er zo blij mee?

Zit eigenlijk op SMS'je te wachten van instructeur. Ik heb vandaag geen tijd en hij zou Bente mennen, ben benieuwd hoe het is gegaan :j

**gaat zich voorbereiden op laatste gesprek vandaag** :O :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:00

@ Vhu ik ben er super bij mee, maar ik vind 2 koetsen even teveel.
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 30-06-11 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:06

even een ego postje ;)

met asmiro gaat het nu wel goed.
ik heb gisteren weer mee gedaan met de 4daagse en vanavond doen we weer mee.

ik denk dat ik zaterdagavond of zondag weer met asmiro ga mennen en dan komen er wel foto's

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:13

Leuk dat asmiro weer goed gaat :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:19

Jammer dat je wagen maar 119 breed is, ik wil minimaal 125 hebben
VHU wachten duurt lang
Fijn dat asmiro weer goed gaat.

ik ga nog even weer aan de studie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:15

Een goedemiddag.
Heb gelezen over duiven, sleutels, 4-daagse en nog heel veel meer.

Vanmorgen heb ik met Thabor gemend. Zag het eigenlijk helemaal niet zitten, maar ja, moest wat he? Beleerman wel naast me hoor :D . Heb wel een route gekozen, waarbij ik zo min mogelijk bij water in de buurt kwam, of in ieder geval zo ver mogelijk weg. Thabor doet het super goed en is (ondanks dat hij in onderste gat wordt gemend) heel licht in de hand. Laatste stuk durfde ik echt niet meer, dus toen leidsels overgedragen. Daarna hebben we hem voor het eerst voor de vorkjesschudder gezet. In het begin vond hij het wel even spannend, maar daarna liep hij alsof hij nooit anders deed.

Vanmiddag hebben man en ik samen buitenritje ohz gemaakt. Wel voornamelijk stap, omdat het anders voor zo'n jong ventje wel heel erg veel wordt. Maar ging heel goed. Thabor is wel nog ca 10 cm kleiner dan Rembrand, dus voor een mooi tweespan nog niet geschikt. ;)

Hier nog wat foto's van ons boerenpaard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste foto bewegen de vorkjes ook echt. Over een tijdje mag hij ook voor de grasmaaier en daarna dus weer met de schudder. Mag hij zijn eigen eten gaan bewerken (wel op het stukje winterwei van 0,5 ha hoor en niet achterin op 3 ha haha)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:23

Je moet ook maximaal 1.25 hebben hoor, want Alwyn is plm 1.18.. Wagen die Tine heeft is echt fijne wagen voor A'tje. Alwyn trok de Dutch (165 kg) met mij (65 kg) plus groom (75 kg) en zoonlief (35 kg) na wat training zo mee. Niet toen we net met hem bezig waren maar dit voorjaar dus wel. Ze moeten het ook gewoon leren. Maar leuk concourswagentje in het begin is natuurlijk ook prima, die onderdoor kan draaien, je rijdt toch nog geen marathons met hem en zo kunnen jullie goed doorleren in de dressuur. En ze zijn een stuk goedkoper.

We zoeken voor Snuit ook weer een wagen. Wil dan eentje waarbij ik in het midden achter hem kan zitten, dat kon bij de Dutch niet, ik vind dat toch wel heel prettig. Daarom is de Dutch toen ook verkocht. Bij Snoys staat ook een leuke te koop (http://www.snoys.nl), die blauwe ponywagen, kost 1250,- Euro. Daar gaan we komende week een keertje kijken. Snuit trok helemaal makkelijk maar hij gaat enorm 'vechten' als het zwaar wordt dus wil voor hem ook graag een lichte wagen, dan is hij gewoon rustiger. Maar ook wel een met spoorbreedte 1.25, al is het alleen al om ze makkelijk te kunnen verkopen, mocht je het weer kwijt willen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:29

VHU, kan je echt mijn wagen aanbevelen. Daarbij kan je ook kiezen voor verstelbare bok. Maar ik denk dat jij voor 2e hands wilt gaan, dus dan moet je even goed zoeken.

Ik wil nooit meer een concourswagen, daar heb ik meerdere ongelukken mee gehad. ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:45

Ja klopt dat concourwagen goedkoper is, maar ik denk niet dat ik vriendlief kan overtuigen om eerst zo'n wagen te kopen en dan weer een ander. Ik heb op stal een tweewieler die ik mag lenen dus ga gewoon rustig op zoek. Heb dinsdag op de les ook aangegeven op zoek te zijn en heb van de eigenaren al een sms je gehad en ga morgen bij een wagen kijken. Weet niet wat voor een dat is maar heeft een welsh voor
gestaan.

Ik heb tine haar wagen op mp zien staan, maar zover gaat mijn budget momenteel niet. Ben allang blij dat het mocht van mijn vriend dus zo goed koop mogelijk, maar wel een goede stevige wagen.