[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:38

melanie welkom(zag je al op de welshforum)
trailer is thuis,wat een rit vooral de heenweg.....pal de zon in mijn gezicht,kon de borden niet eens lezen!
maar netjes opgeknapt,alleen is de laadklep erg zwaar geworden,betonplex 18mm en rubbere matten erop,extra veren bij zetten of de HULK inhuren!!!!
mest ruimen in de wei is hier ook echt nodig, wat een bende (zowel bij paarden en ponys)
arme tachellie: baby nu al last van vuurwerk,of misschien dreef het in de oliebollen?????

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:39

@Melanie, welkom, gezellig als je meekletst! Bij jullie ook veel sneeuw, kun je wel mennen nu?
Prachtige pony heb je zeg <3 Hoop dat Alwyn er ook zo uitziet als hij 8 is.

@Tallechie, onze zoon is van 18 april ;)

@Joram
Citaat:
VHU, ja zijn echt leuk voor kar dravers. Vandaag heeft andere draver nog voor kar gestaan en dat scheen nog harder te gaan (heb dit keer niet kunnen groomen, waar door niet bij ben geweest).
sorry, dacht dat je erop gezeten had :o ze hebben gewoon een super karakter, maar ik heb alleen ervaring met dravers onder het zadel ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:40

Joram schreef:
Melanie, Welkom ! Leuk dat je binnen komt vallen. Paard staat ook in Amsterdam of in buurt ?

Nee, mijn ponies staan in Abcoude. Bij een particulier. Lekker een uitloop stal met paddok voor de merries en veulens en 2 boxen voor de hengsten.
Ik wil dit jaar ook mijn jongste hengst gaan betuigen, alleen die is zo vreselijk snel afgeleid, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Hier is trouwens alle sneeuw helemaal weg. Kon vrijdag al gewoon mennen zonder problemen. Toen was alleen het erf nog slecht, dat was even glibberen.
Ben vandaag voor het eerst een rondje door het dorp gegaan. L_Rivaldo: dat is het begin om naar jou toe te komen haha. Hij is nu wel dorps mak. Alleen het 30 km vlak op de weg was erg eng.

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:49

Welkom Melanie! Damon is een knapperd. Herinner me heel veel foto's van Tammy. Leuk hoor. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:54

tallechie schreef:
Martine startlijsten voor roden staan er op

Heb het gezien. Zag alleen dat M en Z in grote bak worden gereden. Als dat in het vraagprogramma had gestaan (daar stond 20x40) had ik Rembrand gestart, maar goed, nu maar beter. Heb pony nog beweging kunnen geven voor de slee, Rembrand staat gewoon stil.

Heb mijn les voor morgenochtend maar weer afgezegd. Het is hier spekglad en er is ook weer een laagje sneeuw gevallen. Ik ga geen risico's nemen. Ik zou na mijn zoontje naar school gebracht te hebben gelijk doorrijden naar de manege. Dan is het dus sowieso te vroeg voor eventuele dooi. En als ik voorspellingen zie, ga ik wsl ook niet naar de verenigingsles met Rembrand. Tenzij het overdag echt opknapt...

Melanie: welkom hier. Leuke Welsh!

Trusten :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:57

Martine: als je perse met rembrand wil starten kun je nog wel bellen denk ik. De inschrijfdatum is tot morgen. Kun je misschien wel omzetten.
En misschien kun je nog wel met beide starten als je dat vol houdt?

In roden is de m en z altijd in de grote bak.

Klopt het tot de vaardigheid gewoon na de dressuur wordt gereden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:27

hee lieve mensen! :)
ik heb bijgelezen, en vooral de berichtjes van laura, lacuun en poeltje bleven echt hangen. Meiden, alle 3 een knuffel! :(:)
en ik zag een érg mooie spierwitte knappe ponie voorbij flitsen :D wauw :9

hier een geweldige jaarwisseling gehad..
Even dipje nu.. schoolstress slaat toe, en ik wil dus ook met dids weer aan de slag... 't is nu zo wanhopig dat ik van de week eigenlijk van plan ben gewoon in 't donker het bos in te gaan... ^) hoef toch niet over een weg..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 07:06

melanie, welkom!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 08:42

Goedemorgen allemaal.

@ Naaltje: ik snap je idee. Kan hier helaas niet zomaar een buitenritje maken. Wegen zijn spekglad. Dus mijn oefenen in binnenbak gaat ook weer niet door.

@ Tallechie: indoor is vaardigheid altijd na de dressuur. Nee, ik ga niet met 2 op pad, Roden is te ver weg om met 2 auto's te gaan rijden. Red ik momenteel echt niet. Bovendien staat Rembrand al een tijd stil, dus is niet zo eerlijk naar hem toe.

Is het bij jullie ook zo glad???? De wei is nu echt geen optie meer, dus ga ze straks maar weer in de bak zetten. Zitten ook wel gladde stukken in, maar geen bevroren sneeuw in ieder geval. Ik wil NU dooi. Zou vorige week al komen, was beloofd en nu zeggen ze dat het misschien donderdag wel gaat komen. Ja, zo kan ik ook wel weersvoorspellingen doen. :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 08:49

Bij ons blijven ze in de wei, maar denk dat die vrij ver schoon is nu :)
Hier is het ook spekglad schijnt
toen ik gisteravond thuis kwam was het nog niet glad..

Willen jullie allemaal duimen. De hond hier ligt dood te gaan... De grote hond, van 2,5

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 08:58

ik duim naald...

welkom melanie, wat ene leuk dier heb jij zeg...

3 man heeft ene knuffel nodig

ben ent mn man even naar de trein wezen brengen, was niet glad.
hoe de rest van breda is weet ik niet, hij moest de trein in prinsenbeek hebben, e we wonen in de haagse beemden, haha
klein stukkie..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:04

ik duim ook voor je naaltje 2,5 is veels te jong.

Ik heb gisteren ferro geschoren en een rondje gedan. Hij had er zin in. Vanavond weer longeren en
woensdag nog les en dan zaterdag wedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:40

Citaat:
Willen jullie allemaal duimen. De hond hier ligt dood te gaan... De grote hond, van 2,5

Nou jeetje dat kan toch niet, wat is er gebeurd? Is het die grote hond die ook op de foto's staat met Diddle en jou? Die zwarte |( ?

Ik moet van alles gaan doen, vakantie is weer voorbij :wave:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:43

goeiemorgen!

melanie welkom!

naaltje, sterkte met de hond...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:43

Even een kort bericht per telefoon: ben al sinds vrijdag ziek, sinds zaterdag hoge koorts. Baal ervan want ben net een week ziek geweest ..... maar.ja ziek is ziek....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:17

beterschap evelli!

@VHU; idd, die grote zwarte.
Wat er gebeurd is...
Hij is zaterdagavond opeens gaan spugen enzo. Wilde niet meer eten. Sinds toen heeft hij eigenlijk niet gegeten, en ook amper gedronken omdat alles eruit kwam. Hij wil niet meer lopen, hij ligt alleen net te doen of ie dood is..
Tilt nog net af en toe z'n koppie op als je 'm aait.
Bij z'n 1e keer spugen zat een klein dopje (als van een flesje) en een stukje stof. Dat stukje stof herkende mijn vader. Dat had hij een week of 3 geleden opgegeten onderweg.. (Nelson is extreem bezitterig, en als hij iets vast heeft vreet hij het ook zo gauw mogelijk op) het was bruine doek, dus pa had gehoopt dat het een boterham was. En omdat er verder niks te merken was aan de hond...
Ze zijn ermee naar de dierenarts vandaag, en ze zouden me bellen..
*zucht*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 10:22

Hier is het ook spekglad en de wegen in delfzijl zijn niet schoon. Lijkt wel of er nog weer sneeuw is gevallen.

Sterkte Evelli. En sterkte Naaltje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:07

De hond ligt op de operatietafel nu

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:14

ach Naaltje, heel veel sterkte! hoe zijn de vooruitzichten? grote kans dat de operatie slaagt? Ik zit hier te duimen voor je hond.

Evelli Beterschap en welkom Melanie.

Maisie ik ben jaloers op jou dat je lekker door traint! Hier kan ik nog niks doen het is spekglad overal. Ik kan ze met moeite buiten krijgen, maar de wei is voor de helft ook een ijsbaan en op de andere helft ligt nog voldoende sneeuw voor wat grip. Ik heb gelukkig verstandige pony's die nu heel voorzichtig zijn buiten. Anders moeten ze binnen gaan blijven. Nog 4 weekjes en dan gaat het scheerapparaat erover en gaan we weer fanatiek trainen. Als het goed is heb ik dan 1x per week les in een binnenbak en hopelijk is er genoeg dooi zodat ik weer kan longeren. Kan echt niet wachten... Ik heb ook al de inschrijvingen voor de wedstrijden verstuurd, misschien dat het daarom nu ook zo erg kriebelt om weer te trainen.

Zo en nu ban ik me even van bokt, want moet echt aan de poets..;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:16

dankje sumic
ik weet het niet
Ik zit nu op stage in Belgie, ik kreeg alleen een sms dat Nelson geopereerd wordt nu, en of ik kan proberen morgen vanuit thuis stage te doen, zodat er iemand thuis is...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:22

Naaltje schreef:
De hond ligt op de operatietafel nu

hopelijk pakt het goed uit dan...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:44

ja ik vind het ook niet erg om even niets te doen met de pony's maar nu duurde het wel lang.
Hier gelukkig geen sneeuw meer en tempraturen boven 0. Het is alleen wel heel nat op de wei.

Ik ben ook al weer een paar wedstrijden aan het uitzoeken. Juni is altijd een drukke maand en
augustus ook. Maar wel leuk.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:32

Melanie welkom.
Naaltje, veel sterkte met de hond. Ik duim voor je mee.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:11

Hond had een steen in zijn darmen. Die is eruit gehaald
Nu is het streven dat ie vanavond mee naar huis mag, en ik ga proberen morgen daar te werken voor stage, zodat pa en ma niet meteen met snipperdagen hoeven smijten :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:18

melanie welkom in het forum
ik kan ook jou kant opkomen hoor heb alleen geen remmen maar mijn vader heeft hem wel zo gemaakt dat ik toch even tijdelijk zo kan rijden.

Naaltje heel veel sterkte en ik duim mee, al nieuws?

Vhu fijn dat je groom weer snel kan is echt een gemis heb nicole door alle drukte van beide kanten ook niet gezien maar volgende week gaan we weer.

Tine is er zo minder ijs?