[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:14

O, VHU, wat erg van Limerick. Je geeft me al bijna weer een duwtje om dat rusthuis te zoeken voor Janssen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:25

VHU: Wat vervelend zeg!

Zo rondje (15km) gereden vandaag. Daarna ponys en mijn tuig+sulky onder de brandslang gezet :)
(sorry kim, geen foto gemaakt)

Daarna naar Ciska gereden (dennis@bokt) voor kraamvisite want daar is vanmorgen een veulentje geboren :D

Inmiddels kan ik de stad weer in dus ben weer thuis :) stad was van 12 tot 17 slecht bereikbaar ivm de ronde van noord holland.

Lekker ijsje gegeten op de Zaanse Schans, Keet was braaf :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:28

Het is een luxe manege, hij zal heus zijn eten en drinken krijgen en het is het type paard dat ook heus wel een aai over zijn bol zal krijgen maar ik vind het idee vreselijk. Vooral ook omdat ik hem in zijn jonge jaren heb meegemaakt als een paard dat het juist heerlijk vond om op de wei te staan en veel buiten te zijn. Plus dat hij een binnenvettertje was, zo een die pas na een poosje laat zien wie hij eigenlijk is.
Het is dus wel heftig, ja.

Heb ze een mailtje gestuurd hoe het met hem is. Als het niet goed is zorg ik dat hij alsnog goed terechtkomt. Hij is nu geloof ik dan 17. Denk dat het zo is gegaan dat die andere eigenaar hem heeft ingeruild bij een handelaar en dat hij zo bij de manege is terecht gekomen. Was ook leuk veelzijdig paard en vriendelijk, meewerkend dier met rustig temperament. Ideaal inderdaad voor dit werk, maar goed...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:00

VHU, jammer dat je hem dan zo terug ivnd...

Evelli, jammer dat je geen foto hebt gemaakt.
morgen misschien?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:02

Ga op maandag en dinsdag alleen maar een aai geven. Moet daarna naar huis :)

Maar het is gewoon vanaf de ene kant van het borsttuig naar de andere kant een stuk staaldraad :) aan twee kanten een lusje en daar doorheen een karabijnhaak die ik vasthaak aan de gespen van mijn borsttuig :) Heb om de ijzertjes bij de lussen tape zitten zodat het niet kan gaan schuren :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:09

Kreeg jij 1 staaldraad? of 2? zodat je eventueel ook met strengen kunt rijden.
want ik zit te twijfelen of ik hem zo zal inkorten dat ik met strengen kan rijden of dat ik ze net als jou aan het borsttuig vast klip.
het is allebei toch net een ander gezicht...
en denk dat als ik maar 1 staaldraad krijg ik net niet genoeg heb om en een korte versie te maken en een lange versie (al zou ik dat wel kunnen vragen, een extra draadje)
maar aan de andere kant... als het staaldraad eenmaal door de katrollen zit kan het er niet meer makkelijk uit....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:12

Had staaldraad meegekregen en die had ik op mijn idealtuig aangepast. Maar heb toen mijn Zilcotuig vlak erna binnen gekregen en die strengen zijn dusdanig lang dat ik nieuwstaaldraad heb gehaald en het heb aangespast. Zal met de sulky dus niet met strengen gaan rijden.

Staaldraad kost geen drol bij de gamma hoor :) en de hoesjes om het lusje te maken ook niet. En als je 2 stukken vraagt bij HCA zal hij ook niet moeilijk doen.

Vind het met volledig staaldraad veel beter staan :) minder leer/kunststof om het kleine paardenlijfje :) Je ziet het staaldraad amper.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:15

Ik weet niet, zit te twijfelen...
want misschien dat ik rafiki over een paar jaar ook wel voor de sulky wel.
en dan moet ik dan misschien weer mijn staaldraadje aanpassen...
dus zou het dan niet handiger zijn om met wobbe ook gewoon het staaldraad aan de strengen te klikken?
al heb ik dan weer het idee dat het dan gaat 'hangen' op het punt waar staaldraad en strengen samenkomen... al zal het niet zo veel wegen een draadje en een karabijnhaakje...maar dan heb je natuurlijk ook nog dat metaal wat aan de streng zit...
*zucht* best moeilijk haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:19

Als je pony goed in de strengen staat dan gaat er niets hangen hoor :)

Als mijn strengen niet veel te lang hadden geweest dan had ik de staaldraad niet zo lang :n
Dus als jou strengen heel kort kunnen, dan zou ik het staaldraad kort houden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:22

@IvysToeter: welkom in de wereld die op maat maken van tuig / beter krijgen van sulky's en hoe moet het met meer pony's heet :+ :D
Heb zelden zoveel geknutseld aan het tuig / materiaal dat sinds ik aangespannen rijd :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:23

Daarom heb ik mijn lamoen ook niet ingekort, Dora moet er straks ook nog voor :) maar gaat allemaal goedkomen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:55

Hello,

Welom nieuweling :D

Tallechie: mooie ava heb je :D

VHU: jammer dat je zo je paardje terug vind. Hopelijk heeft hij het naar zijn zin en wordt hij door de meisjes die erop rijden heerlijk verzorgt.

Vandaag hadden mn paardjes lekker vrij, zijn de hele dag buiten geweest en rond 5 uur mochten ze van mij een half uurtje aan de hand grazen. Quenzo zorgt altijd dat hij zo makkelijk mogelijk bij het gras kan komen, hij gaat dan gewoon in de droge sloot staan :P.. Ik heb nu voor de paardjes (weet niet of ik het al gezegt had) een hooiruif in stal hangen waar ze nu samen van moeten eten, normaal had ik 2 hooinetten gevuld op 2 plekken in de stal waar ze onbeperkt van konden eten. Maar het was een hele klus elke dag en mijn hand deed soms ook wat moeilijk.
Kreeg net te horen dat ze er vannochtend samen eruit aten. Gister avond was dat wel anders, er was er steeds 1 die het verdedigde en ik hard er een hard hooft in. Die mannen kunnen dan best hard tegen elkaar zijn, maar heb het toch geprobeerd met succes :D

Binnenkort ga ik weer nieuwe foto's van ze maken als Quenzo geschoren is. Hij was vandaag zeiknat van de zweet en had het erg warm. Nog effies wachten op mijn scheermachine die ik besteld heb.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:18

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:37

evelli, daar zit wat in inderdaad.
maar ja als het lamoen echt te lang is voor wobbe moet het toch ingekort.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:03

Zo kom ook weer eens binnen vallen...

Ik heb aan mijn wijkmans wagen ook een staalkabel ipv een zweng, heb m'n strengen er toen voor op maat laten maken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:05

Prachtig veulentje +:)+ mooi als het allemaal zo voorspoedig gaat.

Ben er nu achter dat Limerick vorig najaar is vertrokken bij de manege waar hij dus nog op de website staat. Hij schijnt naar een andere plaats te zijn gegaan 'waar hij af en toe nog gebruikt kan worden omdat hij kreupel liep' . Het blijkt ook dat hij zo'n jaar of 2, 3 op manege heeft gestaan waar ik hem had gespot, en dat hij daar soms heel schrikkerig was, niet met buitenritten meekon etc. ZIjn ook mensen vanaf gevallen... Was dus geen ideaal manegepaard...tja, tussen 5 jaar en 17 jaar gebeuren er dingen die je soms niet wilt. Daarvoor heeft hij ook al bij een manege gestaan, vond een berichtje van iemand over hem bij een andere manege...
Dus dat betekent dat hij al minimaal een jaar of 3, 4 jaar op maneges liep.
Dacht dus dat ik hem had gevonden, maar vrees dat het spoor dood gaat lopen ;(
En 'hij is samen met een paard opgehaald dat ook met pensioen moest' , klinkt mij niet goed in de oren eerlijk gezegd.
Toch altijd oliebol als je ze uit het oog verliest :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:08

balen zeg, dat is inderdaad het nadeel van verkopen, je weet nooit zeker wat er met ze gaat gebeuren...

mijn vorige paard staat ook weer te koop kreeg ik pas te horen, en dat had ik ook nooit verwacht...
dat is dan toch wel even slikken...

veulentje is inderdaad prachtig, had al in het topic gereageerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:27

Ja je kunt het naar de nieuwe eigenaar regelen, maar daarna blijft het afwachten.
Ik verkoop ze altijd met de mededeling erbij dat mochten ze eraf willen dat ze me dan altijd mogen bellen / mailen / wat dan ook, dan neem ik ze eventueel terug of help zoeken naar een nieuwe eigenaar. De laatste berichten die ik weet van Limerick is dat het nog steeds niet echt goed liep tussen zijn baas en hem, maar ze had hem toen ook al een paar jaar en ik had toen niet de indruk dat ze hem zou verkopen.

@Monique, je kunt met Janssen altijd afspreken dat je als ze er nog weer vanaf willen je contacten en dan kun je hem alsnog in pensioen doen. Als je er toch niet bij kunt zijn, is op pensioen doen ook lastig (jullie gaan toch naar het buitenland?) want dan moet je er daar ook vanuit gaan dat ze er echt goed voor zijn.

MAAR....
Ik heb net een berichtje ontvangen van iemand die degene kent die hem heeft overgenomen van de manege, en hij schijnt nu niet meer bij een manege te staan maar echt op een soort pensioen adres :D
Zo dat zou toch wel tof zijn. Ze gaat deze week even na of hij daar nog steeds is en of alles goed met hem is.
Nou wat fijn toch dat internet, bokt, mail en pb.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:09

Martine: super dat je een leuke buitenrit hebt gemaakt. En met de conditie zat het wel goed inderdaad.

Anneloes mag je zo vrij in Nienoord rijden, ik dacht dat je daar iets voor moest hebben. Heb met die marathon wel donateursschap betaald, voorheen kreeg je zo'n geel plaatje voor op de wagen. Weet jij hoe dat zit?

Welkom nieuwkomer.

VHU wat balen dat je hem zo terug vindt.

Sonjim gelukkig dat die van jou wel goed zijn terecht komen.

Ik weet gelukkig waar die van mij heen is en ik weet dat het goed is, maaar denk nog vaak van als ik dit of als ik dat en vindt het soms ook nog erg moeilijk. Heb haar toch een lange tijd gehad, maar we waren geen combinatie

Dennis gefeliciteerd met het veulentje

Vanmiddag op visite geweest en vanavond de boekhouding. Moet nog een klein stukje dus dat maak ik morgenvroeg af. Dus geen paardendag vandaag.

Morgenvroeg eerst boekhouding afmaken, dan logee hond terug brengen naar mijn zus, 's middags shoppen in groningen voor de trouwerij van mijn zus en s avonds als veale goed is menles. Veale was wat aan hets notteren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:25

"VHU+ ik hoop het maar!
"Tallechie± drukke dag voor de boeg! Ook hier morgen aan de bh, die was ik eigenlijk een beetje vergeten met alle drukte :o , dus helaas niet alleen de aangifte, maar ook nog echt alles inboeken, hier.

Ik lees en leef wel mee, maar heb het zo druk dat ik het niet haal om altijd te reageren, sorry.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:45

Ben nu ook voor school aan de gang, maak samenvattingen.
Ga namelijk nu echt me best doen om het in mei de 20ste op orde te hebben. Ik wil namelijk zo graag een nieuwe start maken voor de opleidng in het najaar.

VHU: inderdaad klein wereldje en fijn dat je zo weer iemand vond die hem kent.
Ik heb ook via bokt iemand gevonden (altans hun mij) hun hebben het spanmaatje waar rivaldo jaren lang mee in het 2 span liep.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:51

tallechie schreef:
Anneloes mag je zo vrij in Nienoord rijden, ik dacht dat je daar iets voor moest hebben. Heb met die marathon wel donateursschap betaald, voorheen kreeg je zo'n geel plaatje voor op de wagen. Weet jij hoe dat zit?

Uhm, dat zijn 2 dingen door elkaar.
Nienoord mag je in met Ruiter- of Koetsiersbewijs, je moet dan een geel plaatje aanvragen bij de SRR.
Als je dan ook nog gebruik wil maken van het marathon oefenterrein en de dressuurvelden, dan moet je donateur worden van Mensport Nienoord en eenmalig ontheffing bij de gemeente aanvragen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:00

Ik heb het donateursschap betaald, dan zal ik wel even richting gemeente en srr gaan/schrijven Bedankt voor het antwoord
avaluna ik moest ook nog alles inboeken, had 2 weken terug net de boekhouding terug ivm de jaarrekening.

Normaal doe ik elke 2 weken de boekhouding. IK moet de bank afschriften nog en dan de aangifte nog, maar moet om 930 in de auto zitten. zal dus zo wat gaan doen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:29

Wow, wat gaan jullie weer hard zeg! Heb wel meegelezen, maar drukdrukdruk.
Ik lees dat Traffor toch een nieuw huis gaat zoeken :( Jammer zeg, twas echt een mooi stel als ze mekaar heel zouden houden.
Ik lees mooie punten van de zo te horen ook gezellige wedstrijd
Welkom Naomie
En welkom DeeDee! Ciska, gefeliciteerd!
Verder duimen we voor Limerick, dat alles OK is met hem en dat hij lekker van zn pensioen mag genieten.

Pff, ik heb mijn Sunny al sinds woensdag niet meer in handen gehad. Die zal vandaag dus ook heus niet met me willen werken. Natuurlijk is er controle op het water en staat hij lekker met zn vriend Rob te kroelen. Gisteren is ook zn verzorgmeisje nog geweest gelukkig, maar ik geloof niet dat hij me vandaag zal zien staan. Zometeen maar eens kijken of ik het goed kan maken met hem.

Afgelopen zaterdag mn jaarlijkse vader-dochter uitje. Mn pa is veel bezig met afrikaanse muziek (Djembe, doundoun en hij zingt ook in een afrikaans koor) en elk jaar is er in april de AfroKick. Ontzettend leuk, smiddags een workshop volgen, en savonds uitvoering en daarna feest. Al 5 jaar op rij doen we hier samen aan mee, dus dat is wel ontzettend gezellig!

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:35

Gefeliciteerd met het veulen! :D

heb heel veel over staaldraad gelezen ;)

Hopen dat limerick terecht is.

lacuna die d'r pown terug moet lijmen ;) :P die van mij is ook nogsteeds beetje pissig :o

zo, ik ben even een weekendje niet geweest. Zaterdag gewerkt, na het werk naar stal, wat VD gedaan met dids. Daarna nog wezen hardlopen.
Gisteren uitgeslapen, naar stal om dids te longeren, stukje fietspad uitgestapt,en toen lekker terras-gehangen :)
en net al wezen hardlopen, zo wat opruimen hier, douchen, en dan naar school :)

@lacuna, volgende week is meivakantie O:)