[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:27

Inderdaad heerlijke foto Belker!
Gisteren heeft zoonlief meegedaan met onderlinge springwedstrijd, omdat de echte springwedstrijd helaas was afgelast. Hij heeft zoooo knap gereden. Heel netjes rondgestuurd, maar wel in de barragestijl. Dat blijkt voor pony en ruiter het beste te werken, dan verdwijnt alle onzekerheid, maar er wordt nog steeds vriendelijk gereden.
Vandaag met Rocky de dressuurring in, voor het eerst buiten. Dat was hier en daar nog een beetje spannend, maar als ze niet HC gestart waren, waren ze met 2 winstpunten thuis gekomen.
Manlief is druk bezig geweest in de wei, zomerwei verdeeld, zodat we straks 2 stroken hebben, zonder dat Rocky en Sam bij elkaar kunnen komen. Wat een gedoetje, maar goed, ze kunnen straks weer even van het groen snoepen, ook al is het niet veel meer.

Fijne dag nog

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:27

Paul heeft nieuwe sponsor vlaggen voor de mobiele showroom.
Haha Janouk is nergens bang van, zeker niet van wapperende vlaggen

Afbeelding

Mevrouwtje met de brede borst

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:17

Goede morgen allemaal! Ik heb na 2 weken van weinig slaap eindelijk weer een volle nacht geslapen. Zo daar knapt een mens van op.

Mooi paarden weekend gehad. Vrijdagavond kreeg Cassio echt melk druppelen uit de spenen dus wakker de hele nacht maar geen veulen. Zaterdag was de hengstenshow bij van Norel in Wapenveld en onze Oscar mocht mee lopen als reclame voor papa Uphill. Daar wilde ik natuurlijk heen. Oppas voor Cassio kunnen regelen dus gegaan. Oh oh mooie paarden gezien. We hebben mevr G meegenomen en daar gelaten om geïnsemineerd te worden. Ze word gedekt met blue horse livius
Afbeelding
De mooie man. Was helemaal uit Denemarken gekomen voor de show.

Afbeelding
Oscar liet zich goed zien.

Zirola en Oscar weer mee naar huis.
Thuis gekomen nog geen veulen. Melk stroomde inmiddels langs haar benen. Net toen ik op bed lag werd ze onrustig. Cassio had hier nog nooit een veulen gehad dus dat is wennen. Het gaat veel langzamer dan bij zirola maar dit was ook een enorm groot veulen. Ze heeft het helemaal alleen gered. Zware bevalling.
Er werden alleen maar bruine en zwarte veulens geboren van deze hengst hier in de buurt dus wij waten erg verrast met een vos. Maar hij is echt bovengemiddeld. Heel mooi veulen. Onze da ( en die doet alleen paarden en eigenlijk alleen alles rond bevallingen en drachtig krijgen) ziet erg veel veulens , hij was heel aangenaam verrast door het veulen.
Ze had ook 15 dgn overgedragen dus extra haar best op gedaan.

Oxbow doet het inmiddels erg goed. Hij staat nog strak in de benen zoals we dat noemen. Maar dat komt goed zegt de da.
Erg blij met beide mannen.

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:01

Baudyh gefeliciteerd met de mooie Oxbow ook die andere naam vond ik erg leuk misschien kan je die nog gebruiken. Ja ik ben een stille meelezer in het dikke buiken topic.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:36

<3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:20

Nou, vanmiddag de fitbit charge 3 mogen ontvangen. Wat een teleurstelling. Geen enkele gebruiksaanwijzing en als ik de app op mijn telefoon wil installeren, moet ik toestemming geven dat al mijn persoonlijke gegevens naar de VS worden doorgegeven. Nou, dat doen we dus niet. Als manlief weer thuis is, moet hij er nog maar even naar kijken en anders sturen we alles maar weer terug. Werkelijk te idioot voor woorden, wat moeten ze met mijn gegevens......

Vanmorgen wel een heerlijke bosrit gemaakt met Rembrand. Even oefenen voor 1e paasdag, dan gaan zoonlief en ik meedoen aan een paasrit van 20 km. Wordt nog wel spannend, want zoonlief moet dat op Rocky gaan doen ipv op Sam. Rembrand vond het een paar weken geleden nodig om Sam in haar rug te bijten. Uiteraard precies onder het zadel. Waardeloos!!!!!
En als voorbereiding ben ik ook spullen aan het verzamelen, kan ik toch nergens mijn zadeltassen meer vinden -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:16

Wat weer een geweldig mooi veulen Baudyh, dat bekkie wat lief <3 maar zag op facebook ook nog wat andere foto's en wat is het een compleet dier zeg heel mooi.
Oscar is ook echt wel mega gaaf.
Knap gedaan dit jaar. Hebben jullie nu nog een merrie of was dit het voor dit jaar?

Klinkt als iets leuks met Pasen Tine :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:05

VanHuisUit schreef:
Wat weer een geweldig mooi veulen Baudyh, dat bekkie wat lief <3 maar zag op facebook ook nog wat andere foto's en wat is het een compleet dier zeg heel mooi.
Oscar is ook echt wel mega gaaf.
Knap gedaan dit jaar. Hebben jullie nu nog een merrie of was dit het voor dit jaar?

Klinkt als iets leuks met Pasen Tine :j

Dit waren de dressuur merries voor dit jaar. We krijgen nog 2 tuigpaard veulens. En nog een springveulen maar die is niet van ons. Logeert hier voor de bevalling

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:27

Baudy nog even spannend dus. Als ze net zo knap worden als de huidige twee....... <3

Nou, ik heb nu geprobeerd om de app op mijn computer te installeren voor mijn fitbit. Maar ook dan moet ik toestemming geven dat al mijn persoonlijke gegevens met VS en allerlei andere landen worden gedeeld. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dit zomaar doen. Wat hebben die landen te maken met mijn persoonlijke gegevens??? Erg jammer, ik had graag meer inzicht gekregen in mijn slaappatronen, maar dit gaan we dus niet doen. -O- -O- -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:24

Jammer, tine, ik ben heel blij met mijn fitbit. Ik maak mij geen zorgen dat iemand ergens in US weet hoeveel ik slaap. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:28

Ik maak me om dat soort dingen ook totaal geen zorgen, hoe interessant kan ik zijn :D
Ik denk dat het gaat om data verzameling om de app nog beter toepasbaar te kunnen maken (weet het wel zeker eigenlijk).

Weet je je 'shared' eigenlijk al zoveel, vaak zelfs zonder het te weten, ik heb echt zoiets wie is er nu in mij geïnteresseerd en zo ja, veel plezier ermee of niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:37

Idd, dan weten ze hoeveel stappen ik zet, wat mijn hartslag doet en hoe mijn slaappatroon is. Mijn geslacht en geboortedatum is ook geen probleem. Qua naam gebruik ik altijd een internet naam en een hotmail emailadres.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:23

Ik snap jullie wel, maar ben het er toch niet mee eens ;-). Ja, ik weet dat veel dingen terug te vinden zijn, zeker door mensen die heel handig zijn met computers. Maar het is gewoon fout dat een bedrijf eist dat je die gegevens met hun deelt en dat je toestemming moet geven dat zij die gegevens weer aan een willekeurige derde mogen doorgeven. Ook de verplichting dat je moet accepteren dat ze je reclame sturen is niet correct. Beide dingen zijn tegen de Europese wetgeving in. Niet dat ik nu zo belangrijk ben of belangrijke dingen doe, maar je zou de keuze moeten hebben. En die heb je hier niet.

Zou toch wat zijn als we straks in de supermarkt alleen nog maar dingen mogen kopen ( of eigenlijk gebruiken, want kopen mag ik wel zonder toestemming alleen het gebruiken niet) als we al onze gegevens doorgeven en we ons verplicht laten overladen met reclameuitingen. Zelfs als je een auto koopt, hoef je dit allemaal niet.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:00

hier nog zo'n muts met zo'n apparaat,dacht het handig te vinden maar vind hem niet lekker om mijn pols zitten en mijn telefoongeheugen is bijna vol na dat ge-update....ligt nu op de kast ipv om mijn pols _O-
vandaag 6 weken strafkamp voor sun over en dierenarts geweest om te kijken hoe het met suns blessure is gesteld,we zitten tot nu toe aan de goede kant van de 50% kans op herstel *\%/* nu trainingsschema met beetje draven erbij mag aan longe of voor de wagen.en dan maar fingers crossed dat sesamschede zich goed houd!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:25

Spannend, Mo. Duim duim voor Sun

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:26

Ht fijn dat het beter gaat met Sun.

Tine ik geef je gelijk ik hou er ook niet van dat je verplicht dingen moet toestaan wil je verder kunnen op een website en doe het dus niet.

Dit jaar veel esdoorn zaailingen in de wei ben elke dag aan het rooien en kijk het stuk dat ze krijgen heel goed na. Die rot bomen staan in het aangrenzende bos.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:47

HT, voorzichtig goed nieuws alvast voor Sun dus... ik blijf duimen, altijd lastige blessures .... hoop dat ze supergoed hersteld. hoe gaan de zwangere dames bij jou ??
Janouk <3 <3
Baudyh, geweldig mooi die veulens ! en nog een paar op komst dus, spannend. <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:22

Volle maan.
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:24

Leuke foto Tine

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:12

Fijn weekend en fijne paasdagen alvast iedereen :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:05

Iedereen fijn pasen en geniet van het mooie weer

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:42

Fijne paasdagen iedereen. {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:42

Fijne Paasdagen voor iedereen.

Vanmorgen hebben Rocky en zoonlief hun eerste gezamenlijke crosstraining gehad. Supertrots op het stel. Weer veel geleerd en vertrouwen opgebouwd. Morgen een tocht van 20 km met paaspuzzel. Zin in!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:33

Voor het eerst weer mer Janouk naar het bos na 10 maanden revalidatie. De pees is nog herstellende, maar rondje bos mag weer.

Afbeelding

Mijn Pasen kan niet meer stuk

Vrolijk Pasen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:20

Wat heerlijk Janouk, wat zullen jullie genoten hebben.

Helaas is onze paasrit niet doorgegaan. Ik was vanmorgen hondsziek, paar keer overgegeven, daarna maar afgebeld en weer naar bed gegaan. Zo ontzettend jammer!!! Heb tot half 3 geslapen, nu gaat het weer iets beter. Maar kijken of we morgen zelf een langere tocht kunnen gaan maken.