[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:52

dank je wel LS_fotos ga ik voorlopig ff doen :j

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:58

Wow wat gaaf; <3 <3 ; mooi hoor HT.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:05

Mooi hoor!! Heel veel fijne, en veilige ritten hiermee toegewenst.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:26

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:23

Super dat Barney in het nieuws staat =:)

Echt mooie combi heb je zo HT. Zou idd zitting aan gaan passen, zit je ook wel prettig met je benen? Maar plaatje op zich is prachtig *D

Was gezellige verjaardag met heerlijke BBQ dus nu helemaal pffff uitbuiken :Y)
Gelukkig valt schade door die botsing met die mevrouw mee ... voel het nog wel maar het wordt niet meer super vervelend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:45

:O goedemorgen..

:evaw: tot later......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:59

Goedemorgen.

Ik heb Rembrand en Amerigo al gemend. Zometeen Amerigo scheren en dan hopen dat hij de komende dagen een beetje door kan komen.

Moet vandaag mestmonster opsturen (voor wormtelling). Normaal ligt er al een hoop voor ze goed en wel in de stal staan, maar uiteraard als ik wel mest wil, komt het niet . Gekke beesten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:48

Goeiemorgen!

Hoefsmid is vanmorgen al geweest, Moos vandaag verder vrij. Hij liet nog wat moois zien: het achterijzer van één van de Friezen! Paard is 3 weken geleden bekapt en beslagen met nieuwe ijzers en heeft vorig weekend 3 dagen lang in tweespan de Pinkpop-express verzorgd (festivalgangers halen en brengen naar het feestterrein). Zo ziet het ijzer er dan uit:

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:17

Zo....Daar is weinig van over...Fries loopt ook echt flink scheef zeg !
Moos alleen bekapt of ook op ijzers ?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:30

Zo gem dat is echt scheef!!
Det vanmorgen al gereden. Fera misschien vanavond even. Morgen komt iemand om de paarden te behandelen. Hij is vorig jaar ook geweest voor ze en daar knapten ze beiden van op. Nu loop ik iedere keer tegen dingen aan met Det waar ik normaal geen last van heb. Dus vermoed dat het wel weer nodig is. En voor Fera is het even een nulpunt maken om aan het werk te gaan. Ben benieuwd hoe haar bekken etc er nu voor staat.
Zometeen ga ik beginnen mijn stallen schoon te spuiten. Zwaar werkje om alle matten eruit te slepen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:54

Ik vermoed dat het tweespan Friezen steeds op dezelfde manier omgedraaid zijn, of zoiets. Normaal slijt hij volgens mij helemaal niet scheef af.

Biancacoo: Moos gaat altijd op ijzers, anders loopt hij veel te gevoelig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:38

Wow, Gem!

Hopelijk helpt het weer zo goed, Ips!

Hier wel balen, was naar intake voor nieuwe revalidatie en daar had ik dus al geen zin in :o , vond dat ik mezelf wel ff mocht belonen met een ritje; telefoon verloren; net alles zo goed mogelijk afgezocht met de auto, maar niks gevonden, sommige stukken gingen niet en even stukjes te voet, is helaas in mijn geval :') ook niet echt een optie; baal er van. Nummer maar laten blokkeren en maar even met dochter na school proberen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:48

:(:) balen van je telefoon ava....en nieuwe revalidatie, hoop dat je daar echt iets aan gaat hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:07

Hoop ook echt dat dat gaat helpen in 'het proces' Ava :(:) :j
Jeetje dat ijzer :oo

De voorbereidingen voor BBQ'tje {:} gedaan incl heerlijke bowl :9 heb nog lekker flesje wijn in huis dus wij vermaken ons vanavond wel :Y)

Was vanochtend net als gisteren al heel vroeg bij de pony's. Ga als het zo warm is elke keer maar zo vroeg, is het nog te doen. Ben flink aan het onkruid trekken en de wei 'mest-technisch-gezien' weer op orde maken, met die ribbenzooi heb ik twee weken vrijwel niets kunnen doen. Kan nu nog niet zoveel als ik wil maar alle kleine beetjes helpen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:22

Jemig, Gem, dat halve ijzer. Ongelooflijk. Na 3 weken.
Ava, balen van je telefoon. Ik hoop dat hij straks nog te voorschijn komt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:35

Normaal wordt hij in het zomerseizoen (wanneer het huifkar-hoogseizoen is) gewoon om de 6 weken bekapt en beslagen, maar Pinkpop was funest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:42

wat een rust hier..

Goedemorgen... {:}

Ava...telefoon nog kunnen vinden ??

:evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:33

@Biancao: helaas niet. Erg jammer zo van alle contacten, berichtjes en foto's; staat toch wel veel op.

Mooie dag, allemaal {:} <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:01

zit er geen track & trace op je telefoon?
Via google.com, android, device manager kan je op 100 m nauwkeurig de locatie van je telefoon zoeken. Tenminste dat staat bij mij aan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:31

Goedemorgen
Ava: balen van je telefoon!!!
Poeh, die ijzers....

Vanmorgen zat ik om 8 uur al op de bok voor les met Sam. Ik was niet bang, maar moet haar nu wel wat meer gaan aanpakken en dat vind ik nog wel spannend. Amerigo bevrijd van een dikke jas.
Afbeelding

Net onze nieuwe plastrons(voor ons gemaakt) opgehaald, ik vind het er mooi uitzien. Nu afwachten of de jury het ook weet te waarderen.

Morgen heeft zoonlief een vrije dag (zo raar dat ze dan de vrijdag niet vrijgeven, zodat mensen evntueel eerder op vakantie kunnen), dus de planning is heel vroeg opstaan en lekker met Rembrand aangespannen bosrit maken.

Fijne dag allemaal en sterkte met de hitte

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:53

Ik leef ook nog hoor.
We hebben net een ventilator besteld moeten vrijdag met merrie en veulen naar de keuring. Gelukkig wel pas om 19 uur. Maar ja wel al op tijd weg. Die ventilator kan in de trailer hangen wel zo fijn.
Db longeer ik nog veel. Werk aan conditie en afvallen. Hij lijkt op mij, te dik
Ha ha
Vanmorgen ook al om half 8 gelongeerd en daarna boodschappen gedaan. Nu siësta

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:54

Nou het is inderdaad wel zomer nu {:} vind het wel heerlijk het is hier plm 26 graden lekker windje erbij prima te doen (als je niet moet werken/rijden/...) :D

Net een enorme opkikker... belt de aannemer die het huis van de benedenburen aan het verbouwen is. Zoekt huis voor vrienden van hem. Of hij bij ons huis mag kijken...hij vond het een geweldig huis! Zo keurig onderhouden (gaat dat schilderen etc van de laatste maanden toch uitbetalen :P ) :)) Kijk ik in mijn mail staat mailtje van kennis van Universiteit... zijn ook geinteresseerd in ons huis. Of ze binnenkort langs kunnen komen.
Naja zeg. 't Staat nog niet eens officieel te koop :7
Zou toch wat zijn als we het op deze manier kwijt zouden raken...
Dus wij zijn helemaal *\%/* alleen al door het idee en omdat een deskundige (die aannemer is echt goede aannemer en bekend hier in de wijk) in ieder geval zo positief is, dat geeft de burger toch moet.

Zo naar de tandarts. Poowns vanochtend vroeg weer verzorgd, staan lekker te chillen. Doe deze week denk ik nog niets qua rijden. Voel het af en toe nog die ribben maar heb het idee dat het nu zo onderhand toch weer aardig is opgelost :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:39

Heerlijk mbt jullie huis die belangstelling Vhu !!
Hoop dat het allemaal snel geregeld kan worden nu allemaal.
Hoop dat je ribben het echt aankunnen om weer te gaan rijden.

Ik heb vandaag voor t eerst geen morfine meer...nog wel diclofenac en paracetamol. ..maar t gaat qua pijn goed.
Over een poosje met de snuiten samen een paar daagjes er tussenuit. Komt wel iemand in ons huis dat is wel fijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:46

Bianca: wat fijn dat je het redt qua pijn! En een lekker vooruitzicht!
VHU: gaat ook de goede kant op, maar doet nog even rustig aan en nu al belangstelling voor huis.

Zoonlief zou zometeen gaan rijden met Amerigo maar heeft (logisch) geen zin. Straks nog naar school voor de jaarafsluiting/musical.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:55

Net het laatste stuk van onze 4,5 ha wei nageplozen op JKK en gelukkig niet een plantje. Vorig jaar hadden we er wel 1. Op zich best knap dat er niets staat, want onze buurman heeft een kwekerij van brandnetels, zuring, distels en JKK :+ .

Paardjes staan lekker te genieten op de wei, er staat een heerlijk windje. Ze staan ook gewoon in de zon ipv onder de bomen in de schaduw. Nu hebben ze wel allemaal een lichtkleurige vliegendeken op, dat scheelt natuurlijk wel.

Morgen onverwachts iets spannends op de agenda. *\%/*