@Ips: leuk is dat alles zelf inrichten, al vond ik sommige dingen nog best lastig, aanleg bak b.v. gelukkig is het helemaal super geworden. Boh, dat jullie al klaar zijn, hier niet, hoor. Maar woonhuis is wel zo goed als af en dan nu nieuwe stallen metselen, wat toch wat minder op schiet met dit weer . Hier was dus ook echt helemaal niks, niet voor mens en niet voor paard .
We wonen er eind van de maand alweer een jaar, maar de schuur was pas in mei klaar. Rijbak lag hier al, maar superscheef en volgroeid. Dus die is vernieuwd en wat groter gemaakt. Tussen de rijbak en de schuur zat een meter of 13 op t breedst en 6 op zijn smalst. Mooie plek voor een paddock. Die is iets van 30 lang, de helft stenen en andere helft zand. En dan dus openingen in de schuur gemaakt zodat de paarden er zelf in en uit kunnen. Dit kan natuurlijk alleen als de paarden eigenlijk letterlijk samen door 1 deur kunnen hihi.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-13 22:25
En als je een motorzaag ter hand neemt, heb je die foto nog van de uitgezaagde deur voor Det
Haha, misschien Het was niet makkelijk vorige winter zeg maar!
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-13 22:30
is dan toch super hoe jullie het nu voor elkaar hebben
Durf het haast niet te zeggen, want wil niet enthousiast zijn maar wij gaan woensdag kijken bij zoon van Ollie...
Ipsilonka
Geplaatst: 12-09-13 22:33
Zo dus
Boeren eb en vloed systeem De eerste nacht dat Pablo ook buiten kon blijven (vanuit mijn slaapkamer de foto gemaakt) Hier waren er nog 4 en stonden ze op stal.
Zo begonnen we, paarden al wel bij huis. Maar geen paddock, geen bak. Wel een blubberweiland
Ahh, VHU maar 2 in pension is toch wel veel geld iedere maand volpension? Kan je huidige wagen ook als 2span worden gebruikt????
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-13 22:40
Mooi om te zien hoe jullie alles hebben opgebouwd Ips, leuk!
Ja wagen kan tweespan.... en tweespan is zo leuk rijden.
We willen in ieder geval kijken. Het is zo'n unieke kans, zoon lijkt sprekend op moeders.... wellicht zoonlief eerst nog in opfok / wintertje ergens anders onderbrengen (of zomerstalling anders regelen). Maar als je niet weet wat het is, het dus niet hebt gezien, weet je ook niet waar je ja of nee tegen zegt.... Dus we gaan in ieder geval kijken.
Maar voor de winter zou mijn huidige stal prima zijn, ook qua africhting, dat is toch een paar maanden investeren. Voor de zomer wil ik toch weer iets dichterbij (en daar weet ik wel mogelijkheden voor). Mijn vorige stal (waar Ollie dus stond) is de wei voor Ollie gewoon niet goed. Ik weet niet hoe ze het doen, maar het bemestings beleid is gewoon zo dat het gras veel te rijk is voor Ollie in ieder geval. Da's niet handig. Maar goed, zijn wel wat andere mogelijkheden voor de zomer tijd denk ik. Als je dat dan compenseert met duurdere wintertijd is het voor ons wel te doen.
Maar heb wel zoiets van stel dat we hem overnemen en het matcht niet of het gaat niet, is het een maatje en type pony die goed verkoopbaar is. Dus ik zie niet zoveel risico. Tuig zou ik eerst ook gewoon van stal gebruiken enz. Dat maakt het allemaal wel makkelijker / meer haalbaar.
Maar het is nog niet 100% hoor. Moet echt wel wat met hem hebben. En heb in principe vaak niets met hengsten/ruinen dus hij moet wel speciaal zijn.
Bedankt Jenkins. Maar die drie van mij zijn een stel terrors. Bij jouw op stal staat Frans. Dat was jarenlang Pablo zijn beste mattie.. hier bij mij mag hij in een hoekje van de paddock staan en verder niks. Niet echt leuk dus er komt hier voorlopig niks bij helaas!
tine10
Geplaatst: 13-09-13 07:39
Goedemorgen
VHU: leuk dat je bij de zoon van Ol gaat kijken. Toch, als ik heel eerlijk ben, snap ik het niet zo goed. Je hebt onder andere Alwyn verkocht omdat het financieel en qua tijd/lichaam gewoon absoluut niet te doen was. Nu heb je een nog drukkere baan en dan heb je toch weer deze plannen Ik snap je heel goed hoor, (ik ga hier ook steeds weer over mijn grenzen heen, wel een ander soort grens; het verschil is dat ik mijn paard/pony niet hoef te verkopen), maar het zou zo jammer zijn als je over een tijd dan toch weer een van de 2 zou moeten verkopen omdat het toch niet meer gaat. Ik denk dat je even heel goed moet nadenken over de situaties die je hebt gehad met je paarden en ponys en heel eerlijk moet bekijken of het haalbaar is om er toch weer een bij te nemen. Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg zo het idee dat je de afgelopen jaren wel heel veel paarden/ponys hebt gekocht en weer verkocht. Soms door omstandigheden waar je echt niets aan kunt doen. Maar nu denk ik dat het een situatie is waar je wel de hand in hebt. Hoe leuk het natuurljk ook zal zijn in tweespan. Daarnaast denk ik persoonlijk dat het ook niet zo goed is om ze steeds van stal te verhuizen, want ik begrijp dat je ze swinters hier wilt laten en dan zomers weer ergens anders. Dat geeft toch steeds weer stress bij de paarden. Maar goed, dit is mijn mening, niet meer dan dat.
Ips: mooi plekje heb je
Nou, ik ga zometeen al warm eten maken, daar heb ik de rest van de dag geen tijd voor. OM kwart voor 11 nog les, daarna naar huisarts, slapen en de enorme boel (kar, tuig, paard) gaan poetsen en schrobben. Pffff. En dat alles om het morgen in de stromende regen weer vies te laten worden.
Tine bedankt. Hier ook boenen natuurlijk op niks af.
janouk
Geplaatst: 13-09-13 09:29
Ziet er al prima uit, Ipsi. Hoe is het nu met de patiënt? stabiel?
Allemaal heel veel succes op de Hippiade!!! Make us proud
_Marjola
Geplaatst: 13-09-13 09:46
Mooie foto's Ips!
Ik overweeg stiekem om Sam niet te wassen, maar zal je net zien dat als ik rond cross het net even droog is... (Blijf positief denken, maar buienradar 24h ziet er slecht uit ) De kampioenen kunnen hun ereronde waarschijnlijk wel droog rijden
voor de mensen met buiten-activiteiten in het vooruitzicht in het plensweer wat voorspeld wordt Ik hoop dat er boven de terreinen een gat in de buien is hoor..
Biancacoo
Geplaatst: 13-09-13 09:53
Goedemorgen, Deelnemers aan de hippiade, allemaal heeeel veel succes en veel geluk !! ik duim voor droog weer..!!!! maar of dat helpen gaat.. Vhu, kijken bij zoon van Ollie, gaaf, heel veel plezier !! Ips, geweldige paardenparadijs hebben jullie ervan gemaakt !! Tine, aan de kook voor warm eten en dan druk aan de poets, goed bezig. Ava nog druk bezig voor de dieren..ach..als je denkt klaar te zijn..is het begin weer klaar voor nieuw onderhoud/schilderwerk..tenminste dat is hier wel zo.. hoe is de pony met de scheerbeurt eraan toe ? ziet die er leuk uit ?? Aks..mooie oortjes foto ! Marjola..wassen of niet wassen...tja..vies word Sam toch weer..hahaha..borstel erover en gaan met die ...pownie.
even met de step een klein stukje met 2 hondjes op pad geweest..ging prima...ze moeten veel kracht en uithoudingsvermogen nog opbouwen..dat is wel wennen..als ik met eagle op pad ging...moest ik veel al remmen...nu enkel nog aanmoedigen.. dus dit jaar op wedstrijden geen winst..hahaha..ach..t'is voor de lol...ik vermaak me en ben gelukkig met ze !!
Ja idd wassen heeft waarschijnlijk helemaal geen nut. Kar heb ik even afgespoeld maar er niet te veel rijd in gestoken. Ferro was ik wel even met zijn 4 hoge witte benen. Robijn gaat ook mee kunnen we 2-span rijden zondag op de heide.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-09-13 09:59
Iedereen succes met de wasactiviteiten!
@tine is ook mijn eigen gedachte hoor daarom ook alleen als het echt iets is waar ik later spijt van krijg als we het niet doen. Dus vind het logisch als je dat schrijft en denkt. Wisselen van stal is niet ideaal maar ja hier is paardtechnisch eigenlijk niets ideaal
Biancocoo lekker bezig met haar jonge tweespan
Ollie1
Geplaatst: 13-09-13 10:04
@VHU, ik vind de pony waar je bij gaat kijken erg knap...en ik hou wel van ruintjes ...echter manlief wil een gezinsuitbreiding (meer).
Mijn wagen is nu nog mooi schoon alhoewel ik er niet teveel energie in gestoken heb. Nu nog even wat boodschapjes halen en dan Bruutje uit de wei trekken om alvast een beetje op te poetsen. Vanochtend heb ik hem nog even gelongeerd...vlechten doe ik morgenochtend. Wij slapen in Kootwijkerbroek (voormalig OdK). Echter ben ik 2 dagen al niet fit...zwaar hoofd, misselijk en moe.... ik moet echt nog even volhouden.....Ibuprofen 600 is momenteel mijn beste vriend
tine10
Geplaatst: 13-09-13 10:14
Tja, ik vind dat ik met een wit paard toch wel moet wassen, ook al zal het voor niets zijn. Ben bang dat als ik het niet doe het toch wel te zien is.
Ollie heeft ook een innige band met de pijnstillers (ik tel maar even niet hoeveel ik er op 1 dag slik )
Nu snel paard inspannen voor de les.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-09-13 10:16
Hier zegt manlief juist dat ik moet gaan kijken omdat ik anders spijt krijg... Hij is nog hengst maar als we hem overnemen wordt hij (daar) gecastreerd, daar heb ik geen zin in in dat gedoe. Vader is 1.48, moeder 1.44 dus moet wel D maat blijven. Is natuurlijk allemaal stuk handiger als je alles hebt in dezelfde maat. Ben echt van mini naar reus gegaan en weer terug afgelopen 4 jaar. Schoot ook niet op allemaal.
Ik heb altijd, totdat ik zo geblesseerd was in 2007, een of twee paarden erbij gehad, die leidde ik dan op en verkocht ik weer. Of ze waren van anderen of af en toe een van mezelf. Ik zit daar dus niet zo mee. En ja we hebben het financieel behoorlijk zwaar gehad. Gelukkig is die tijd weer voorbij Belastingen, door blessures twee jaar nauwelijks kunnen werken en eigen zaak kan bijzonder vervelend uitpakken
Balen zeg dat jullie je zo beroerd voelen .
Vanochtend nieuwe werkafspraken gemaakt met directeur, gaat goedkomen Soms helpt het erg even op je strepen te staan.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-09-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
_Marjola
Geplaatst: 13-09-13 10:19
@Tine ja daar ben ik ook bang voor. De grijzen vlekken zijn redelijk extreem op Sam, dus er gaat toch maar een sopje overheen. Ik stop er zelfs vlechtjes in voor mijn 2 minutes of Hippiade fame (leuk voor de foto's ) dus dan hoort een sopje er wel bij. Verder even een spons over het tuig (zo blij met kunststof nu!) en hoge drukspuit op de wagen om al het zand er af te hebben en klaar! Dan lijkt het tenminste niet of ik mijn pony zo van stal heb getrokken en er voor heb gespannen
@Aks leuk trouwens die foto's van de buitenrit. Hij is inderdaad erg braaf zo zonder bit etc. Vind de pauwenveer ook wel stoer staan
@Ollie niet ziek worden he! Dat mag vanaf zondag Ik gok dat de meeste Hippiade klantjes dan wel aan de beurt zijn door het koude pak...
@VHU mooi dat het bij je werk is opgelost!
Succes allemaal morgen!
janouk
Geplaatst: 13-09-13 10:25
Ik heb het gemakkelijker.........niet geplaatst voor de Hippiade lekker vieze haflinger. En we gaan zondag naar de Koninklijke stallen voor de Generale Repetitie Prinsjesdag: lekker veel bling bling; en het mooiste: ik hoef het niet te poetsen, ik mag er alleen van genieten.
Ik heb gisteren gesolliciteerd via een uitzendbureau naar een baan. Geen heel high-tech baan (sterker nog: totaal niet) maar wel fulltime, en ik wil nou eenmaal graag aan de slag. Nu heb ik de neiging vanmiddag dat uitzendbureau te bellen om te vragen binnen welke termijn ik terugkoppeling kan verwachten. Doen?
happytime
Geplaatst: 13-09-13 10:57
aks geen idee geen verstand van janouk: gaaf daar te kijken VHU gaat zoontje ol kijken,knappe man hoor en verder iedereen onwijs veel plezier met : pony/paard wassen,tuigen poetsen,wagens aan kant maken en vooral nog wat energie overhouden om de hippiade goed te rijden(anders moet olga space-appelflappen gaan bakken,zodat iedereen door de baan heen stuiterd) doe jullie best!