[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:37

Tine lekker samen op buitenrit, gezellig !!
Wat fijn dat Thabor het allemaal zo goed oppakt ! super .
Lanouska mennen met een ander paardje, leuke uitdaging !! super toch
spannend zo wachten of je geslaagd bent !! :j

Tallechie, Daan word al grooooot, ziet er wel lief uit !! ook al is ie vandaag weer wat van slag....
oei ik groei,.. dat is een goed boek, idd.
daar kun je echt per week zien wat een baby leert en meemaakt en wanneer hij een mentaal sprongetje maakt, ik vond het reuze nuttig !!!

naaltje ga je op vakantie ? waar ga je heen ? of heb je dat al verteld, heb ik dat gemist ??? kan ook hoor, warhoofd die ik d'r ben..

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:39

kan heel goed dat ik nog niks hier getypt heb erover :))
We gaan naar Normandie :) met de bus/tent/bustent voor 2 of 3 weken, of 1 week, :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:00

@Tallechie: oei, ik groei is een ander boek, heb je heel beknopt in pocket formaat en een hele dikke ;) , daarin worden mentale sprongetjes beschreven die je kind mee maakt (mentale en geen fysieke groei), die verlopen nagenoeg voor alle baby's gelijk, zo'n sprong wordt vaak aangekondigd door bepaald gedrag (bijv. huilerig, dreinerig etc.) na zo'n periode heeft je kind weer een vaardigheid ontwikkelt. Is best fijn om eens te lezen en veelal herken je een hoop, wat je weer gerust kan stellen als moeder.
Ik heb die boeken hier liggen, maar zou even goed moeten zoeken, want ze zijn nog ingepakt na de verhuizing.

@Naaltje: oeh, lekker, maar 1 of 3 weken is wel een verschil :') .
Hier blijf ik het liefste thuis, zeker nu zo op de boerderij, vind het ook altijd moeilijk om de beestjes achter te laten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:02

het ligt een beetje aan het weer, vriendje wil als het slecht weer is in frankrijk doortrekken naar spanje. Dus ik weet het ook niet :P
We hebben beide 3 weken vakantie, dus we kijken gewoon hoe het loopt :)
Als onze vakanties over zijn is het bouwvak, en dan mag ik lekker fulltime aan de slag bij m'n baas :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:06

avaluna dat boek heb ik dus nog niet.

leuk hoor naaltje, maar is ook weer een nadeel. ik ben blij met mijn stalgenoten en eigenaren

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:11

@Betteflet: ik wilde nog reageren op jouw vraag :D . Is de muziek van Pirates of the Caribean niks?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:11

tallechie schreef:
avaluna dat boek heb ik dus nog niet.

leuk hoor naaltje, maar is ook weer een nadeel. ik ben blij met mijn stalgenoten en eigenaren

dat zou ik ook kunnen regelen. Maar heb graag dat mijn paps en mams het doen :))
Is puur psychisch hoor ;) Ga het er morgen wel even met mijn stalhouder over hebben, maar wil geen verantwoordelijkheden extra gaan neerleggen bij anderen. Liever bij mijn paps en mams :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:14

Had ik ook liever hoor, maar die wonen te ver weg of gaan met ons mee :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:16

nee hier valt dat gelukkig wel mee... Enkele reis van hun uit naar stal is wel een kilometer of 30 denk ik :o maar dan nemen ze de honden maar meteen mee hoor, kunnen ze lekker in het bos wandelen :))

nou, ik ga nog even een eind typen. Moet echt even, maar m'n gedachten dwalen een beetje ernstig af ivm vanavond ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:25

@Naaltje: tjee, 30 km enkele reis, wat geweldig lief dat je ouders dat doen :j .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:35

ze gaan niet elke dag hoor :) heb gevraagd of ze 2 of 3x per week willen gaan :) wil op vakantie ook een leuk kleinigheidje voor ze opscharrelen, ben ook heel blij met ze :)

Ikzelf moet ook al 10 tot 15 km rijden naar stal (ligt eraan waarlangs... snelweg = 15km of binnenstad is 10 km, maar dat duurt weer langer)
:D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:36

Ja precies. Wel fijn als ze dat willen doen inderdaad. Mijn ouders moeten 55 km naar stal rijden enkele reis dus dat schiet niet op

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:40

Tallechie het boek oei oei ik groei (het dikke) heb ik eens gelezen* en was idd heel interessant.

* door gebladerd :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:03

@ Tallechie: ik heb dat boek oei ik groei wel liggen voor je. Weet alleen even niet hoe ik het bij je moet krijgen. Sprongetjes had ik wel, maar niet op momenten die boek aangaf :D Maar wel fijn als ouder om te lezen dat veel dingen gewoon heel normaal zijn.

Net nog gemend met pony, ging voor geen meter. Heel sloom of wegspringen. Laatste komt wsl door de harde wind, maar ik had er echt even genoeg van, dus maar gestopt voor ik me op pony zou afreageren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:17

knap van je dat je op tijd gestopt bent, tja die winderige waaikabouters kunnen heel wat overlast veroorzaken bij de pown's !! :j

Bettepet: muziek van ehm......A-team werkt altijd..iedereen kent dat wel, of queen, kent ook iedereen, you'r simply the best ook wel een snel nummer van Tina Turner.. lekker keiharde muziek, en jou spektakel komt helemaal goed !!

straks naar de les, ik rijd voor spek en bonen met shetje mee..... :o :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:23

We zien elkaar pas in Assen weer.

Anders wil ik het ook wel een keer komen halen hoor.

Jammer dat pony niet goed ging. super dat je gestopt bent

succes bianca

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:53

tine, samen een buitenrit? wat romantisch!

tallechie, ik vind dat daan steeds meer op jou gaat lijken :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:54

IT is dat zo. Iedereen zegt dat hij op mijn vriend lijkt.

Ik ga daan op bed doen en dan zelf er ook in.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:58

ik moet nog ff wakker blijven.
Rond 12uur vannacht landen mijn schoonouders, zwager&schoonzusje op schiphol vanuit turkije.
en wij halen ze op.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:15

gezellig IT :)

Ik ben net thuis. Had gesprek in Den Bosch. Ben goed gaar nu...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:34

En een goedenavond :D
Lees een gare Naaltje (vakantie leuk, lekker kamperen en rondtrekken :j ), een Amerigo met geen zin, een <3 Daan, ken je vriend niet Tallechie maar ik zie wel duidelijk jou in hem terug hoor, grappig om te zien en dat boek Oei ik groei..... klopte in het begin enigszins bij Han maar later echt niet, zijn ontwikkeling liep echt anders (veel langzamer in dingen en andere dingen veel sneller.....toen ben ik maar opgehouden het te lezen, Han maakte gewoon andere sprongen :+ ).
Lees over ouders die voor poowns/paarden zorgen, dat hebben die van mij nooit gedaan sinds ik het huis uit ben gegaan en peerd dus ook. Maar ... ze waren wel altijd achterwacht en hebben dus wel een paar keer met peerd midden in de nacht rondgelopen door koliek of zoiets. Nu zijn ze daar te oud voor / wonen veel te ver weg.
En supersamenvatting van Janice +:)+

Vandaag zou ik menles hebben maar ik stond erg op tijd, en Peter was later omdat het allemaal wat tegenzat met verkeer. Dus toen hij er niet was dacht ik: ik ga het zadel even passen. Paste best goed *\o/* , toen maar hoofdstelletje aangedaan en longeerlijn eraan :D ach en waarom dan niet even longeren. Toen kwamen Peter en Riette thuis...dus ik had zoiets van, dan gaan we gewoon proberen of ik erop kan! Helaas viel dat beetje tegen := want zodra ik in de beugel ging hangen en mijn been erover wilde doen ging ze nogal hyperen :):) , toen erover hangen en ze was helemaal kluts kwijt >;) Dus maar even stapje terug gedaan en gaan er nu maar even vanuit dat het niet zomaar opstappen wegrijden is, dat er dan wel iemand 3x opgezeten heeft maar hoe het is gegaan? Denk zo hup erop en gaan met die banaan maar ik wil natuurlijk normaal op kunnen stijgen en rustig vertrekken. Dus vervolgens zo'n 10x bij elkaar geloof ik rustig hangen, Bente overal aaien, aanraken en weer terug. Stukjes stappen, halthouden, weer voorwaarts terwijl ik erop hing. Ging na paar keer steeds rustiger en toen ze helemaal relaxed was zijn we gestopt.

Daarna nog lekker rondje met haar rondgestapt aan de hand om het huis en rond het terrein, deed ze erg braaf, ook met 4 passerende auto's.

Met het bezigzijn met Bente voelde ik me weer helemaal fijn en goed. Ze is echt heel lief en laat goed merken wanneer ze iets eng vindt. Ze vindt eigenlijk niets eng, ze was het denk ik echt niet (meer) gewend. Ga dus nu zoveel mogelijk elke keer maar hangen en langzamerhand oefenen losse beugels / been erover en weer terug enz.

Ze liep aan de longe trouwens echt wel om te watertanden :~ en luisterde erg goed naar stap/draf/galop :D

Was dus helemaal blij met haar, het is ook een gezellig paard, komt lekker naast je staan als je met mensen staat te kletsen, zo van we luisteren gezellig mee :+:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:46

Goedemorgen,

Al een duif uit huis gewerkt, straks nog even stofzuigen, liggen overal veren.

Daan heeft van 22 tot 6 geslapen :-) Hopelijk doet hij dat vaker

VHU jammer dat je niet zo op kan stappen en hopelijk pakt ze het goed op. Je kan zo te horen wel weer genieten.

Straks cadeau halen, vanavond op verjaardagsvisite en even naar veale. Maar ik moet Daan meenemen dus smeer hem alleen even in met spul. Morgen maar weer even rijden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:51

@VHU: idd even rustig de tijd nemen, heb d'r hier ook eentje, die opstijgen erg spannend vindt (deze wordt helaas ook zelden ohz gereden).

@Tallechie: Daan en jij dus heerlijk geslapen *\o/* .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:00

stomme duif tallechie :')

@VHU; heerlijk! zulke spontane acties ''ik ga dat eens even proberen'' zijn altijd leuk :)
Ik wil wel een keertje fotos weer eigenlijk :))

zo.. goeiemorgen. Al een uur uit bed, vriendje cursus, en ik dacht ''ach ik doe sociaal, ga er ook wel uit'' ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:15

Heerlijk Tallechie zo lang slapen! En zo'n vogel in je huis geeft inderdaad enorme zooi (onze katten slepen soms iets mee, allemaal veren echt niet normaal).
Naaltje ook weer wakker :O en Avaluna ook, welke is dat die dat zo lastig vindt trouwens?

Ik was er ook vroeg bij, moest nog twee portfolio's bestuderen :list: , straks weer gesprekken.
Dan volgende week nog wat en als het dan goed is heb ik ook vakantie :D

Denk dat het met Bente helemaal goedkomt hoor, ze is absoluut niet gemeen ze snapt het gewoon niet. De druk van iemand op het zadel vindt ze gelukkig niet eng, reageert ze niet zo op. Het is echt dat er iets langs haar buik wappert / tegen haar benen aan kan komen waar ze van schrok. Voor de rest is het wel een vlotte vertrekker, ook voor de wagen maar ze moet gewoon eerst netjes leren stilstaan voordat ze vertrekt. Heb er zo'n hekel aan als je als een soort Zorro op je paard moet springen, word er bovendien te oud voor :x

Nou ik ga koffie zetten, man- en kindlief wakker maken, aankleden en naar school.

:evaw: