[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:00

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes en pb's :) doet me erg goed.
Voor jullie allemaal een heel goed 2011.

Lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:04

@IT: goede voornemens: 10 kg afvallen :Y) , goede wedstrijden rijden, veel buitenrijden, helpen met nieuwe verbouwingsklus

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:07

Gezonde beeb op de wereld brengen, verbouwing afronden, goede wedstrijden rijden, misschien l starten, en een aantal marathons rijden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:22

Vanmiddag vooral een erg vrolijke Rizanta meegemaakt :):) ze had goed in de gaten dat alles ontdooid was :wow:
Ik weet dan nog niet wat ik moet doen, eraan rijden of langere teugel en rondstappen of zoiets. Ik kies altijd liever voor eraan rijden, ze maakte zich vervolgens mega-stoer, bokte niet hoor was eigenlijk heel braaf, maar ook gewoon heel groot en sterk en tja, na 5 minuten eraan rijden was ik behoorlijk uitgeput :o oja, denk je dan bij jezelf, dat heb ik jaaaaaren niet gedaan }:0 En dan is een buitenbak van 60x60 heeeeeel groot :7
Dus maar even teruggegaan naar longeercirkel := weer gelongeerd, daarna nog wat mooie rondjes gedraafd en in de bak gestapt en morgen gaan we voor de herkansing :+

Goede voornemens?
Iets van een wedstrijd of rit rijden met het tweespan pony's (kan van alles zijn)
Paard voor de wagen en ik er fatsoenlijk achter en op :+ liefst op allerlei terrein.
En voor de rest gewoon gezond, gezellig en gezamenlijk 2011 door :

Oja, ik zie dat Tine reageert op een post die ik nog heb ge-edit, ik word dus heel onhandig als ik moe word, dan stop ik liever dan dat ik doorga, want dat heeft helemaal geen zin.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-01-11 17:47, in het totaal 3 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:37

@VHU: stuur die dooi eens heel snel door!!! Hier heeft het vandaag nauwelijks gedooid. Bak is een dikke ijsmassa. Heb ze alleen maar kunnen laten stappen over de volte die ik had gemaakt, maar dat was nog af en toe glibberen. Super dat Rizanta zo goed luistert. Lekker pittig, maar toch braaf. Heerlijk. En heel herkenbaar dat onhandig worden als je moe bent ;( .

@ Tallechie: als het goed is heb ik nieuwe dvd voor je, dus gaat morgen op de post.

Morgenochtend ga ik toch maar met Amerigo naar de binnenbak, want hier thuis kan ik echt niets. Komende nacht weer dikke vorst en overdag misschien net nul graden, dus dat gaat niet goed. Er ligt niet meer genoeg sneeuw om te sleeen, dus dan maar op pad. Maar ik heb geen idee hoe terrein bij de manege eruit ziet, dus misschien draai ik een rondje op terrein en rij ik gelijk weer terug als het te glad is. Maar ja, is maar 1 manier om erachter te komen en dat is gaan. Kan ik wel zien of het verantwoord is om 's avonds met Rembrand naar verenigingsles te gaan. Pony is toch handiger zonder ijzers.

Rembrand staat nu al 3 weken stil. Conditie zal nu wel heel belabberd zijn. En dan hebben we het nog maar niet over soepel lijf enzo. Gaat vrees ik wel weer even duren voor hij weer helemaal fijn loopt. Dan ben ik toch wel even beetje jaloers op de mensen die in pension staan bij een stal met binnenbak. Maar goed, er is niet zoveel aan te doen he.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:44

Citaat:
En heel herkenbaar dat onhandig worden als je moe bent

En dat had ik vroeger dus nooit, kon ik bij wijze van uren prutsen met zo'n paard net zolang totdat het paard moe was / het wel best vond op een gegeven ogenblik en ik er dan nog lekker een paar rondjes helemaal ontspannen mee rond kon rijden. Hoop dat ik dat moment van ontspanning dus nog een beetje vond met dat longeren de 2e keer en laatste stukje stappen.
Maar dat is inderdaad net het verschil, dat 'erdoor' rijden moet je iets anders in verzinnen / creatief in zijn. Daarom longeer ik ook graag voordat ik erop stap, niet zozeer om ze moe te maken of zoiets maar meer om het losrijden aan de longe te doen, zodat ik direct goed aan de slag kan zijn en zo mijn energie kan steken in het 'echte' rijden.
Alleen ging dat vandaag dus nog niet helemaal goed :+

Wel lekker dat je met Amerigo even naar de vereniging kunt gaan. Denk trouwens niet dat Rembrand zo zijn conditie kwijt is hoor, wellicht is hij wel wat stijfjes, maar conditie raken ze niet zo snel kwijt, eerder souplesse. Misschien kan je morgen wat longeren aan de lange lijnen, dat is altijd wel erg goed voor die souplesse. Merk aan Rizanta ook heel goed dat ik dat een paar keer met haar heb gedaan. Ze is er al veel soepeler doorheen vergeleken met die paar keer dat ik haar bij haar vorige baas heb gereden.

Kijk da's dan wel weer fijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:49

O, nou dan is dat nog weer een geruststelling. Half februari zijn de indoorkampioenschappen en ik zou het wel leuk vinden als Rembrand dan een goede proef neerzet. Ja, ik weet het, ben erg fanatiek. Maar ja, ik weet gewoon dat hij het kan :D. Ik moet alleen nog zien het er allemaal goed uit te krijgen, maar dat maakt de uitdaging dus wel des te groter. :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:50

een bak van 60 bij 60? dat is wel lekker groot!

Probleem van mijn kar is bekend.. al mijn remblokken zijn versleten.. mijn pa vermoed dat het goedkope dingen zijn geweest en dat die rubber laag gewoon los gelaten is, doordat de remcilinder bleef klemmen (en meer eruit doordat de remblokken dunner waren is al mijn remvloeistof eruit gelopen.) gelukkig is dit niet veel kosten, maar we moeten nu alles ontluchten dus kost veel tijd.

Verzorgster was ook erg fijn meisje en was al helemaal weg van de pony's :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:51

Heerlijk toch als je weet dat je paard het kan? Dan wil je (tenminste zo werkt dat bij mij) het er ook heel graag uitkrijgen :D

Oja, @Joram, je zei dat dravertjes zo pittig zijn, ze zijn gaaf he. Heb met een dravertje endurance gedaan, (de meesten) zijn echt geweldig!

@Rivaldo, nou dat is anders dan wel knap balen zeg, zo lang heb je je wagen toch nog niet?
60x60 is inderdaad mega....erg fijn als je met wagen erin rijdt...grote uitdaging als je nog aan je peerd moet wennen :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:52

tine super ik wacht het wel af. Zal ik die oude 9 jan mee nemen?

en ook al heb je een binnenbak kun je ook niet altijd wat hoor. BIj ons was de weg er naar toe spekglad met een laag ijs dus ik kon er met veale niet over heen omdat hij ijzers heeft.
En staleigenaar heeft pas na aandringen zout en zand gestrooid. En ook komt iedereen uit de omgeving naar ons toe en staan we dus soms met tig man in de binnenbak wat ook niet heel handig is.

In wat voor bak zijn die indoorkampioenschappen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:00

Citaat:
en ook al heb je een binnenbak kun je ook niet altijd wat hoor

Daar heb je ook weer gelijk in Tallechie.

Ach het moet gewoon niet meer gaan sneeuwen / vreselijk vriezen.... maar vrees echt dat de winter nog lang niet voorbij is eerlijk gezegd. Hoop echt dat het allemaal even goed wegdooit / de grond even goed ontdooit zodat alle water wegkan voordat het weer begint te vriezen of te sneeuwen... 't Is hier buiten alweer behoorlijk koud trouwens :brr:

Ga zo pizza's bestellen, heb totaal geen inspiratie meer na al die feestdagen :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:01

hier dooit het ook, maar 's nachts vriest het weer.
dus schiet niet echt op.

Ik ben bijna jarig.
en krijg voor mijn verjaardag een koffer.
omdat ik toch wel meer ga vliegen/op vakantie ga nu met mijn vriend.
dus ben aan het rondkijken.
heb er 2 gezien.
1 knalroze en een oranje.
allebei verschillende winkels, alleen de ene is duurder dan de andere.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:15

Hier was het toch minder ontdooit dan ik verwachte. Maar het zand in m'n padock is een soort van schoon. Ze hebben er met oud en nieuw door heen lopen baggeren, dus zo strak als dat ik wilde kreeg ik het niet. Maar het is weer om aan te zien. Ligt nog wel een kruiwagen of 5 op hopen geschoven op de tegels. Maar het ergste heb ik eindelijk gehad!

Vandaag wat regen gehad, nu vriest het weer, overal is het dus spekglad.

Marengo vandaag wel nog voor de wagen gehad, volgende week een nationaal kampioenschap te rijden dus er moet toch getraind worden! Hij liep erg fijn, doet gruwelijk zijn best. Kijken of ik dinsdag weer met hem naar buiten kan, zorgen dat hij volgende week lekker fris is tussen z'n oren. Een pony die normaal niet werkt 1,5 maand flink doorrijden(5x in de week 20 tot 30 minuten) is wel leuk. Maar hij begint nu er wel een beetje klaar mee te worden. Dus komende week zo min mogelijk dressuur werk, maar gewoon naar buiten pootjes strekken :).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:07

@ Tallechie: dat is ook waar, iedereen gaat nu naar binnenbak. Dat is bij onze vereniging gelijk ook nadeel. Ruiters hebben voorrang op menners. :( Indoor is 20x40 voor lagere klasses en 30x60 voor hogere en 2 span, althans volgens mij. Zou je even vraagprogramma bij knhs moeten opzoeken.

@VHU: nadeel als je weet dat je paard het kan, is dat je bloedfanatiek wordt :D Maar ja, er zit nog veeeeeeel meer in, dus tja...

@ Rivaldo: balen van je kar. Inderdaad, was toch net nieuw? Zit er geen garantie op?

Nou, ik ga zo heel voorzichtig paarden proberen binnen te halen. Spekkieglad weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:11

Weet je ook toevallig hoe groot de inrijdbak is in Exloo?
Dan zal ik het met mijn ouders overleggen, maar denk dat ik dan al te ver ben in de zwangerschap

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:26

Wanneer is D-Day voor jullie trouwens Tallechie?

Gisteren ook weer een gogue gevonden, vond ik altijd wel erg handig longeer-hulp-teugeltje. Morgen ook maar even proberen.

Volgende week kan mijn groom weer komen helpen, ben daar super blij om! Kunnen we weer echt met het tweespannetje aan de slag :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:33

Dames, namens mij een heel fijn, gezond, sportief, mennend jaar gewenst. :)

Ik zit even in de meeleeshoek. Heb vandaag laatste spulletjes teruggegeven aan vriendje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:37

tallechie schreef:
Weet je ook toevallig hoe groot de inrijdbak is in Exloo?
Dan zal ik het met mijn ouders overleggen, maar denk dat ik dan al te ver ben in de zwangerschap

Niet zo groot, en vooral erg vol, want er is 1 inrijbak voor 2 ringen. Dus voornamelijk buiten losrijden en pas op het laatst naar binnen. Is nogal een rommeltje helaas.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:36

Nog foto's gekregen van gister, kwaliteit is niet best maar voor het idee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:02

Hallo allemaal.
Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Melanie en ik men enkelspan met een 8 jarige Welsh A hengst. Plan is om van het voorjaar 1 van mijn fokmerries te gaan beleren zodat ik een dubbel span kan gaan mennen.
Hier 2 foto's van Lowland Damon voor de wagen:
Afbeelding
Afbeelding

We rijden alleen recreatief, geen wedstrijden. Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs, als ik die heb zitten wedstrijdn wel in de planning.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:04

Welkom Melanie!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:12

Welkom melanie.

VHU 14 april

Tine dan is voor mij de keus al gemaakt, dan ga ik niet heen. Doe ik Veale en mijzelf geen plezier mee.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:15

Martine startlijsten voor roden staan er op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:19

VHU, ja zijn echt leuk voor kar dravers. Vandaag heeft andere draver nog voor kar gestaan en dat scheen nog harder te gaan := (heb dit keer niet kunnen groomen, waar door niet bij ben geweest).

Patrick, hoop ook. Koetsier cursus ligt hier ook al tijdje stil.
Gaaf zo paarden zwembad naast de deur, en buiten bak die kilometers groot is :D Lijk erg goeie/handig training al dat water.

Melanie, Welkom ! Leuk dat je binnen komt vallen. Paard staat ook in Amsterdam of in buurt ?

IvysToeter, Tobbe gaat april voor kar. Heb ondertussen goeie menners gevonden die mij willen helpen en ik dan dan heerlijk elke week in bak lessen, heb erg goed gevoel over :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:37

Wij hebben geen bak, dus kan inderdaad strand gebruiken om te gaan trainen straks als Patrick beleerd gaat worden.