[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:11

Thanks. Zal et wel ff doorgeven ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:27

Hee luitjes, ben ik ook weer. Ben helemaal af van zo'n dag wedstrijd, maar wat een super weer!!!! En erg leuk om Anneloes en Chantal te zien. Weer mooi in de prijzen Anneloes!! Anneloes had ik trouwens makkelijk herkend aan het mooie roze en Chantal aan haar hondje. :o

Ik was erg tevreden met mijn dressuurproeven. Tuurlijk het kan nog veel beter, maar was mijn 1e buitenwedstrijd dit seizoen, en mijn allerallereerste M proef. Tweede proef werd wat slordiger, maar ja, omdat het vreselijk uitliep ook zeker 70 minuten losgereden. Had voor eerste proef 197 punten en voor 2e proef 182. Dus gelijk 3 wp in de M. Ben heel erg blij.

De vaardigheid ging helaas wat minder, we gingen erg snel (had gehoord dat bijna niemand de tijd haalde) en bij hindernis 16 (slalom) veel te snel, waardoor ik bij een vluchtige blik de kleur van de bal verkeerd had gezien (nou ja, eigenlijk hindernis 9 en 16 had gemengd) en het poortje dus van de verkeerde kant reed. Omdat er geen ruimte was (vol met hindernissen) om een volte te draaien, kon ik niet anders dan een fout parcours rijden, wat de bel betekende. Erg jammer, maar we hebben wel genoten. Wat vindt hij die kegeltjes leuk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:34

Moet ik hem maar altijd meenemen Martine. :-)

Wat is je zoontje een schatje trouwens. zo lekker aan het spelen.

Super van je punten hoor. Zag er ook super uit. En inderdaad 2 proef was slordiger.

Je kunt zien dat hij de vaardigheid leuk vindt. Super toch en vooral dat je dit met hem kan doen na alles wat je mee hebt gemaakt met hem.

Trouwens heb het er nog met mijn ouders over gehad, maar dat wordt hem niet 8 mei. Als ik na enen zou moeten starten, moet ik als nog om 9 uur aan de slag. En dat na zo'n lange dag lijkt me niet slim

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:36

Gefeliciteert tine, je gaat hard met je winstpunten

Iedereen lekkere ritjes gemaakt :D.. ik ben ohz met rivaldo een uurtje op pad geweest, kwam nog een aanspanning tegen waar ik gezellig mee had gereden, riv was erg voorwaarts maar beter te temmen, gek diertje, hij neemt ook totaal geen rust!

Quenzo had vandaag de lesjes van rivaldo overgenomen, pony heeft zo braaf zich laten sturen, de meiden gingen zelfs al met hem in draf over de balkjes, het is een toppertje, met oefenen denk ik dat hij best zo kan worden als rivaldo met de kids <3

Vannacht ging ik naar boven om te slapen, hoorde ik opeens zo'n lawaai of er iets omviel.. mijn hondje lag daarvoor nog te slapen maar rende in een rotvaart naar boven, hij ging niet bij me weg, dus hij heeft heelijk bij mij geslapen, had heerlijke warmen voeten :Y) Achteraf bleek dat de vacumpompje op de wijnfles was gesprongen in de keuken hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:47

Tallechie: heel verstandig. Had er niet bij stilgestaan, maar dan moet je inderdaad smorgens nog steeds een hoop doen. Jammer, maar dit feest gaat natuurlijk wel even voor.

Patrick is zo'n makkelijk ventje. Kan spelen met niets. De hele dag maar mee op wedstrijd en nooit piepen of huilen. Hij was uiteraard wel bekaf, maar ja, dat waren we allemaal. Hij vond het vierspan wel heel raar hoor, dat hoorde toch niet 4 paarden voor een kar. Een of twee oke, maar vier........ Was wel mooi om te zien.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:49

Ja, ik zou het op zich wel redden, maar mijn ouders moeten ook mee en die houden het niet vol. We gaan waarschijnlijk die zondag even een lange buitenrit maken, mits het weer goed is.

Gelukkig maar, als hij niet zo was had je een probleem gehad. HIj is natuurlijk ook niet anders gewend.

Dat kan ik me voorstellen dat hij dat raar vondt. Ik heb het 4 span zelf niet zijn rijden, ik weet wel dat ze ook altijd de marathons rijden

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:30

Martine wat een super debuut in de M zeg, gefeliciteerd!!

Whaha heb me rot gelachen om je zoontje... die moest plassen, trok zo zn broek naar beneden en ging doodleuk op z'n 'mans' tegen een paaltje staan plassen... _O- Geweldig! Wel knap van em dat ie et de hele dag uithoudt zonder een krimp te geven. Denk dat menig moeder jaloers op je is :P

4-span was indd stoer, maar heb ze al veel vaker zien rijden dus is wel normaal. Wel een mooi span bij mekaar, en knap stuurwerk, zeker in de vaardigheid!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:40

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:25

Zo er is heel veel gepost zeg :wow:
Tine en Royaltjuh geweldig, wat een punten, goed gevoel moet dat geven.

Mbt Traffor even toelichtinkje :o
Traffor wil heel graag bij de anderen staan met alle gevolgen van dien. Dus bij ons lukt het niet. Het ging een paar dagen wel goed, gewoon gescheiden, maar ik ben een aantal keer gebeld door de tuinvereniging dat Traffor weer op stap was en dat kunnen we dus echt niet hebben. Want het is een vereniging en als ik daar niet meer mag staan hebben we een nog groter probleem. De vorige eigenaar neemt hem gelukkig terug, heb advertentie nog staan want zij zal hem toch ook weer willen verkopen, helaas.

Citaat:
Even een vraagje voor de menners die recreatief rijden. Hoe ziet jullie training er door de hele week uit voor jullie paardje?
ok, mennen dan... maar niet iedere dag toch? wat doen jullie verder nog met ze? hebben jullie een bepaald schema ofzo?

Schema's heb ik niet anders dan dat ik minimaal 1x per week wil mennen en dan nog 1 a 2x per week wil wandelen, longeren, lange lijnen of wat anders. Met twee menpony's betekent dat dat ik elke dag iets doe met een pony. En dan voor mezelf heb ik dus ook nog een keer per week menles.
Ze lopen bij ons altijd buiten, dus bewegen doen ze wel. En met een pubertje als Freddy erbij weet ik zeker dat zo om de paar uur er een soort ponycaroussel door Freddy en Alwyn plaatsvindt in de paddock :+

Oja, als ik dan men ben ik natuurlijk niet de hele dag weg ofzo. ALwyn staat nu op een max van 45/50 minuten in stap en heel klein stukje sukkeldrafje. Streven is hem aan het eind van de zomer zover te hebben dat we een uurtje 1/4 stap rest draf kunnen mennen. Sim men ik dik uurtje maximaal maar dan wel in stevig tempo. Houdt hij makkelijk vol trouwens, dus streven is dat komende tijd wat uit te bouwen zodat we een langer tochtje kunnen gaan doen (zeg maar naar 2 uur).

Ach en als ik het heel druk heb of wat dan ook, dan doen ze niets (waar ze wel chagerijnig van worden als dat te lang duurt).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:33

Van huis uit, wat ontzettend jammer dat het zo loopt. Je was zo enthousiast in het begin. Hopen dat hij snel een nieuw baasje vindt. Maar het blijft naturlijk wel pijn doen, je hecht je zo snel aan dat spul. Maar ja, in ieders belang denk ik wel het beste zo snel mogelijk eenveilige oplossing te vinden.

Zit hier nog steeds wakker, terwijl ik doodendood moe ben. Kan de slaap maar niet vatten. Zit waarschijnlijk nog te hoog op een roze wolk ofzo. Nou, moet er toch maar eens af, want morgen gaat het gewone leven weer door. Paard even buitenritje, stallen uitmesten, wat ik gisteren niet heb gedaan. Geen puf meer, dus alles staat buiten vannacht (kan ook wel hoor, heb eerst gekeken hoe koud het zou worden.
Ben nu maar aan het uitzoeken welke wedstrijden ik komende maanden ga rijden en ga coupons versturen. Dus mei, juni en juli zijn al geregeld.

Morgen komt hier iemand om met mijn paarden clickertraining te proberen. Ze gaat er ook filmpjes van maken. Ben benieuwd hoe dat gaat.

En met een beetje pech (ok, we willen het ook graag hebben, maar zijn wat moe) komt er ook nog ca 40 balen hooi. Mijn voorraad is bijna op en we zullen het niet gaan halen tot nieuwe oogst. Nu is er nog te bestellen, dus dat maar gelijk inslaan dacht ik zo. Gras in de weides hier groeit nog steeds helemaal niet. Andere jaren was het al op kniehoogte.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:51

ja dat was mij ook al opgevallen dat het gras niet zo hoog was en rustig aan groeit. Ben je al langzaam aan het terug krabbelen van je roze wolk ?:P ach je hebt het ook wel verdient toch na zulke mooie punten.

VHU: fijn dat de mensen bereid zijn hem terug te nemen, er komt vast nog een leuk klein spikkeltje die wel goed met simba overweg kan, hihi misschien wel een vrouwelijke simbatje, dan hoor ik simba denk ik niet klagen hihi <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 07:43

Dat gras wil gewoon niet. Het is veel te droog. Gelukkig komt er vanavond wat regen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:01

Goedemorgen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:07

gras wil inderdaad nog niet zo, de scheuren van de droogte zitten al in mijn wei...hoop dat er s"nachts eens een flinke plensbui komt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:27

VHU jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Een moedige beslissing en ik denk ook een goede beslissing. En zoals de anderen ook zeggen, misschien kun je wel een ander spanmaatje vinden.

Martine hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en veel plezier en succes vandaag. Ik heb mijn wedstrijden ook allemaal al opgegeven. Nu alleen nog een aantal marathons opzeggen.

Gras wil inderdaad niet. En van mij mag er ook wel regen komen inderdaad. Wel graag vannacht en niet overdag

Heb vanochtend al weer een goede daad verricht. Er belden 3 meisjes aan, die hadden een hondje gevonden, net zo één als Dribbel. Zij dachten, en de hele buurt dacht dat het Dribbel was. Maar die was het gelukkig niet. Dus ik heb de meiden binnen gelaten, amevide gebeld, dierenambulance gebeld. Maar dierenambulance kon pas vanmiddag komen. Ik denk daar ga ik niet op wachten. Dus ik ben met de meiden het dorp door gelopen. Na een klein uurtje kwam er iemand langs fietsen en die was op zoek naar het hondje. Hondje is dus weer bij de eigenaar terug. Wel mijn planning in de soep. Ik zou vanochtend de boekhouding doen, en dat ligt er nog steeds.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:29

goed bezig! :j
gelukkig heb je de eigenaar van het hondje gevonden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:33

Goed gedaan Tallechie!

Vanmorgen lekker een buitenritje gemaakt met Rembrand. Man, wat heeft hij een goede conditie. Viel me gisteren natuurlijk al op, na dat enorm lange losrijden vol gas in de proeven en vaardigheid. Maar ook vandaag weer een flink tempo. Ben zo trots op hem. Vanmorgen een stukje door het dorp hier gereden, is al helemaal versierd voor Koninginnedag. Maar al die wapperende vlaggetjes doen hem niets. Super paard!!

Vanmiddag clickertraining met Amerigo. Ben heel benieuwd.

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:08

Ik ben Naomie, ik ben 14 jaar,
Ik rijdt recreatief met een twee-span , soms enkelspan,
Meestal lopen er 2 friezen voor , maar soms ook de 2 belgische trekpaarden van mijn tante.
Ik men ook met mijn moeders fallabella en het ezeltje. (klinkt raar, maar het ezeltje denkt vaak dat ze een pony is XD )

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:30

Martine: heerlijk zo'n braaf en goed getraind paard :D Was lekker weer voor een ritje (ik spreek uit ervaring :P )
Naomie: welkom!
VHU: gelukkig neemt zij hem terug voordat je bonje hebt met die vereniging. Wel hardstikke jammer zeg! Nu hopen dat er een leuk ander huisje voor hem gevonden kan worden.
Chantal: goed bezig, die mensen ook weer blij.

Ik heb vanochtend vroeg al met Viva een rondje Nienoord gereden. Nu ff binnen afkoelen want ik lag alweer te zonnebaden achter in de tuin. Warm zeg, heerlijk :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:39

naomi, welkom! ik ben benieuwd naar foto's ofzo?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:59

Welkom Naomi, vind het stoer hoor als je 14 ben en dan tweespan Friezen mennen 8-)
Leuk dat je ook met de falabella'tjes ment en met de ezel!

Citaat:
Gras in de weides hier groeit nog steeds helemaal niet
Het is echt zo'n droge periode en van de week hadden we zelfs nog nachtvorst, dat schiet niet op. Ons weiland is ook echt wel schraal maar heb de pony's er toch op staan. Alwyn en Freddy gaan half mei, dus nog drie weekjes naar hun zomerwei dus daarna kan het wel bijkomen. Ik had dus gehoopt Sim en Traf met z'n tweetjes op de wei te hebben dan, maar Sim staat komt nu dus alleen te staan.... nog maar eens kijken wat ik daar nou weer mee moet...misschien kan hij als hij echt hengst af is ook wel naar de zomerwei...

Wilde vandaag echt lekker gaan mennen maar het was zo ontzettend druk met fietsers en dagjesmensen dat we maar enorm bezig zijn geweest met mest weghalen uit de wei, water geven van alle plantjes in de tuin (jeetje wat is het droog), alle pony's enorme poetspartij gegeven (jeetje wat een haar nog :+ ) en vervolgens heerlijk Italiaans ijsje gegeten in het dorp :9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:27

ijs eten is ook lekker toch :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:23

Wij hebben vandaag en gisteren het gras uit de tuin gehaald, we krijgen 3 mei kunstgras. Hard werken dus in dit weer en flink verbrandde schouders nu, maar wel een voldaan gevoel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:24

Jazeker!
Vandaag beetje vreemd bericht ... Limerick, een paard wat ik jaren geleden heb beleerd en ongeveer twee jaar heb gehad staat nu op een manege. Heb foto van hem gezien en ik heb hem destijds ook verkocht omdat ik naar Rotterdam verhuisde en ik hem een paar maanden op een pensionstal had staan (met van die luxe boxen, paar uurtjes per dag naar buiten in paddock) en hij toen helemaal wegkwijnde. Hij was ook wat klein, en een vriendin (toen) van me wilde hem heel graag, dus die nam hem over. Met die vriendin heb ik geen contact mee en het bleek ook niet zo' n goede match. Ik ben hem toen uit het oog verloren. Met Limerick heb ik altijd het idee gehad van 'verdorie, dat is niet goed gegaan' , terwijl ik met al mijn andere paarden die ik heb gehad weet dat ze goed terecht zijn gekomen of als het niet goed ging, heb ik ook een keer meegemaakt, heb ik ze teruggekocht en alsnog voor een goed huis gezorgd... En nu zie ik hem op een manege staan als lespaard. Het is een prima manege hoor, niets mis mee, alleen is het zo sneu dat juist hij daar terecht is gekomen. Hij was een superbraaf lief paard dat altijd voor je ging werken. Maar hij was er ook zoeen die je kapot kunt rijden omdat hij gewoon te braaf was.... :n
Weet nu niet wat ik moet doen of ik hem toch wil gaan opzoeken (in de hoop dat ik die blik in zijn ogen zie waarvan ik dan weet dat het goed is, maar met de angst dat ik die niet zie en wat dan?) of het zo laat. ;( Ik had zo gehoopt dat hij onderhand (hij is nu denk ik 16, 17?) in een lekkere wei zou staan met af en toe een buitenritje of zoiets. Staat die arme ziel op zo'n pensionstal met allemaal verschillende lesklanten per week op zijn rug |(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:30

VHU heftig altijd als je een verkocht paardje terug vind op een manier wat je er niet voor hoopte. Ik heb dat gelukkig niet met mijn 2 verkochte pony's een staat nog altijd bij degene die hem kocht en staat daar lekker paard te wezen en af en toe een ritje voor de koets te maken, maar meestal heeft hij vrij, want het is geen makkelijke om mee te werken. De ander staat als gezelschap bij 2 grote paarden en is daar happy mee.