[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:05

Ze zitten er de laatste paar maanden echt aldoor naast. Zo vervelend, want ik wil graag weten hoe en wat ivm de paarden.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:11

Ik keek op buienradar vanmorgen en zag om 10 uur 1 regenbui. Tja wat doe ik dan. Wil de veulens namelijk niet in de regen. Toch maar naar buiten gedaan en wat denk je geen regen om 10 uur maar zon.
We willen nog gras maaien maar ja wanneer. Vw zal het wel worden

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:00

Buienradar is bij ons toch echt heel secuur. Het is dit jaar sowieso erg droog hier. Alle buien gaan onder of boven ons langs.

maisie, heel veel succes dit weekend

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:46

Heel veel plezier en succes Maisie! Die puntjes worden er bij constructie van de hoefijzers die ik heb ingezet voordat de boel eronder zit. Dus alles eerst klaar en dan pas onder de hoef.

Ja wat is het droog he. Buienradar kijk ik maar zelden naar klopt hier ook heel vaak niet. Maar zit ook niet met veulens of vliegen. Bij ons zijn nog helemaal geen dazen of vliegen. Waait hier ook altijd en dichtbij zee.

Vanochtend Piet terwijl ik bezig was op het land bij de anderen gelaten. Ze deden nu alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Piet rende zelfs weg van Ber want die was direct weer enorm plakkerig bij Piet, wil steeds vlak bij hem staan. Hij vond haar nu een beetje eng :P Dus die hengstenhormonen lijken verdwenen. Wel wat heen en weer rennen met de logee maar dat was zowel Piet achter de logee aan als andersom. Ollie negeert het hele circus :+
Dus dat lijkt helemaal goed te komen.
Piet is zowiezo een erg lieve pony in de omgang met mensen. Hij is heel gezellig. Loopt als een hondje achter je aan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:08

Tine, drukdrukdruk....succes....het is hier op een motregenbuitje om half 7 vanmorgen de hele dag al droog..
Vhu, fijn dat Piet het zo goed doet, en dat Ber zo fijn op hem reageert, ook mooi dat hij voorzichtig is..en opzij gaat als Ber eraan komt..haha..
Maisie heel veel succes met de wedstrijd ! kan je nieuwe aanwinst al wat wennen ?
Ava charlotje op de hoefschoenen, fijn dat het goed past..Vamor had ook hoefschoenen als we op buitenrit gingen..werkte prima.
Veel plezier met het feest van dochter...slapeloze nacht ?..of valt dat mee....feestze voor haar in ieder geval, super !
Vhu, wat enorm balen een gedoe omtrent het huis......dat brengt de stress zo omhoog wat je niet in de hand hebt..bah !! hooop dat er snel knopen doorgehakt worden !!

hier niets te melden...oh ja..heb voor het eerst boodschappen gedaan...nu bijna 2 maanden verder...moest thuis wel 20x van de auto naar binnen lopen..want kan nog niets tillen..haha....alles in een klein mandje 2 dingen tegelijk..hahahaha..schoot niet op..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:26

Bianca: maar toch een heel klein stukje vooruit. En wel even fijn om eruit te zijn lijkt me.
Verder sluit ik me aan bij jouw mooie samenvatting.
Zometeen met zoonlief naar les, dan ponys in bad en in de knotten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:39

@Biancao: hele onderneming op die manier je auto uitruimen :(:) , maar wel fijn dat je er weer uit kunt; boodschapjes doen is hier ook een hele tijd een uitje geweest, hahaha, wilde ook geen therapie aan huis, want dan miste ik weer een uitje :') .

Dochter heeft haar eigen gedeelte hier op de boerderij :o en zit dus wel een stuk tussen; heb daar niet echt last van; is ook normaal dat ze niet braaf gaan slapen, toch :') :') ? Hier niet echt zonnig, hoop morgen wel ivm onze planning.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:59

Ja hoor Ava dat is heel normaal :P nee hoor dat gebeurt bij ons ook niet bij logeerpartijen. Alleen zijn we gezegend met een kind wat heel graag en veel slaapt dus eigenlijk is het altijd wel om een uur of 21.30 / 22.00 uur stil over en uit.

Nou net zo'n beetje ondersteboven gereden in de supermarkt door een of ander hysterische troela. Moest uitwijken. Verkeerde beweging ... en ik voel weer geknars bij twee plekken van mijn ribben ... kan dat mens wel wurgen (naja dat lukt niet zoals ik nu ben }:) -:(- )
Dus pas maar op Biancacoo weet niet hoe druk het bij jullie is maar wees maar voorzichtig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:01

@VHU: oh, dat is echt beroerd, zeg :(:) :(:) . Pfff, hopelijk staat het verder herstel niet in de weg.

Hier rijden ze altijd echt als gekken..., nou is hier dichtbij, vanmorgen, een 22 jarige meid dodelijk verongelukt..., iemand wilde haar inhalen, omdat er een tegenligger kwam, heeft ze geremd, zodat hij kon invoegen, is ze van de weg geraakt en tegen een boom gereden, vreselijk..., naar de inhalende automobilist wordt nu gezocht... Bah, bah. We maken hier zelf vaak zulke dingen mee, dan heb je echt de neiging om die mensen "op te voeden" in het verkeer; pfff. Moet je toch niet aan denken en die mensen rijden "vrolijk" verder...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:49

Oh je vhu,.....Doe maar voorzichtig...het was redelijk rustig...maar heb hier en daar in de winkel gepaste afstand gehouden. ...toch beetje eng nog...Dus zal het nog niet zo snel weer doen denk ik....haha.
sommige mensen doen boodschappen alsof de wereld vergaat...idioten. ...
tine weer knotten,...hebben jullie elk weekend wedstrijd ?
mijn airbrush spuitje is kapot....baal d'r zo van....Dus terug naar potlood...
vreselijk die ongelukken ava..brrr hier TT en heb al de nodige ambulancediensten horen gaan en komen en motoren die loeihard rijden en het gas open trekken.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:51

Momenteel even ieder weekend wedstrijd inderdaad. Dit keer mennen. Volgend weekend onder het zadel en weekend erop regiokampioenschappen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:42

Goeiemorgen! Luilekker-momentje hier na een drukke week :) . Even terugscrollen voor de laatste nieuwtjes!

HT heeft een Leica gescoord *\o/* ! Dat was steeds mijn droomwagen, tot ik de De Laat ontdekte :D . Nu wachten op die ene buitenkans...

Tine: Patrick groeit hard als ik zo naar de foto's kijk. In het begin vond ik het een jongetje op een te grote pony, maar dat begint goed bij te trekken! + Vossen betekent hier meestal - kippen en konijnen :\ . Ik zie ze liever op de foto dan in het echt :)) . Hier rond stal ook veel wild: reeën, roofvogels (welk merk weet ik nooit), hazen, eekhoorns etc. Ooievaars zien we veel langs de rivieren.

VHU: huizen-gedoe en een nieuwe baan! En Ollie rulezzz, die is overduidelijk de baas. Heeft het niet nodig om te jagen en doet alleen het hoognodige om iedereen duidelijk te maken wie het voor het zeggen heeft.

Maisie gaat naar Vlietland, veel succes!

Avaluna heeft een meidenfeest van dochterlief..... oordopjes in :x

Baudy heeft een onbetrouwbaar buienradar. Moet zeggen dat ik er toch wel veel baat bij heb.

Biancacoo is nog niet uitgepiekerd over de hond. En airbrush-spuit kapot, balen!

Hier van alles en nog wat druk. Bij vlagen veel redactiewerk voor mijn nieuwe "jobje" , moet nog een boekrecensie schrijven (boek is gelukkig wel inmiddels gelezen), om de dag Moos voor de koets, wedstrijden groomen, oppassen..... de dagen zijn steeds zo om!

Zie: Pavo - actie in samenwerking met Hoefnet en familie Chardon. Ben benieuwd of er na Ollie, Marjola en Tine weer een Bokker in de prijzen valt en een les bij de familie Chardon wint! Ik wil er graag weer een stuk op VN over plaatsen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:40

Vandaag heeft Barney hier op Bokt hun klasse III mendurance goed uitgelopen met het span Barney & Pip in Etten-Leur. Echte een super super prestatie van dit tweespan shetlanders. Route was maar liefst 70 km! Daarmee zijn ze ook open kampioen van Nederland geworden.

Dacht moet 't ff kwijt want dit gebeurt niet elke dag *\o/*

En vandaag heeft mijn 'kudde' weer helemaal bij elkaar gestaan. Gaat zo goed. Piet is geen pitbull meer :)) soms racen ze wel achter elkaar aan, maar dat is wederzijds. Wat een opluchting is het dan voor zo'n pony als ze geen hengst meer zijn, kan hij eindelijk normaal in een groep staan zonder al die 'jaag-en-heers-stress'. Het is wel heel grappig om te zien dat Piet naar Ollie trekt en de logee naar Ber. Klopt wel qua karakters :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:48

Idd een superknappe prestatie VHU van Barney !! Leuk.

En wat heerlijk dat Piet en Ber en Ollie nu zo fijn bij elkaar kunnen !!!

t'was een zonnige dag hier..we hebben een rondje gereden met de auto..en wat TT motoren bewonderd....
nu kapot..dus ga plat...doeiiiiii

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:29

Gem, wij hebben volgende maand al een clinic van Chardon vaardigheid, georganiseerd door het mendistrict west. ;) :D zonder pavo wedstrijd te winnen :D

jemig vhu, 70km met 2 shetjes. _/-\o_ respect, wat een afstand.

vandaag 11 km gereden onder het zadel met Janouk in het amsterdamse bos.

fijne avond allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:41

Interessant; boekrecensies schrijven, Gem. Wow wat een prestatie van die shetters. Fijn dat rust heerst in je kudde! Fijne rit ohz voor Janouk en Biancao uitgeteld na autorit. Tine zit wss nog aan de bbq.

Hier geen oordopjes nodig; hahaha; net weer een paar uur geslapen op de bank. Weer was niet stabiel genoeg voor strandje en boot, dus zijn met ze naar het blote voetenpad geweest. Lekker pizza gegeten en nu zijn ze trefbal in de rijbak aan het spelen. Zo meteen kijken ze nog een film en ik ga dan gewoon naar bed. Morgen lekker gezellig uitgebreid ontbijten en rijden met de meiden. Het merendeel rijdt zelf ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:08

Rustig hier. Denk dat iedereen aan het genieten is van het mooie weer.
Hier vanmorgen met zoonlief heerlijke bosrit gemaakt met Rembrand, ponys krijgen dagje vrij. Zoonlief heeft zo verjaardagsfeestje en wij gaan klussen rond huis en in weides.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:06

Hier vanochtend vroeg op pony's eten gegeven en daarna vrijwilligen in Etten-Leur bij de endurance daar. Stond bij de start, is leuk want dan zie je iedereen. Nu net weer thuis en zo weer weg naar verjaardag :evaw: :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:11

hier even bij water geweest met 1 van onze honden en vriendin met haar hond, was leuk en gezellig..nu....uitrusten.
Leuk vhu bij de start..dan zie je idd iedereen langskomen, altijd leuk !
Tine aan de klus..succes, hier regent het nu een beetje..

en er zijn nog mensen op wedstrijd (geweest) denk ik...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:58

zeker rustig hier,ik heb braaf les gehad vanmorgen,beetje gerommeld in en om de wei.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:18

HT, Ik zag je voorbij komen op fb met supergave foto van jou paardje jou en je nieuwe wagen, top !! heeeel mooi !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:28

Wei is met bosmaaier gemaaid, nu kan er weer stroom op, zodat Sammie niet steeds onder het lint doorgaat. Bakken zijn weer netjes strak getrokken. Moet alleen nog bomen snoeien in de grote bak. Heeft geen haast. Als ik ohz rij (en dat doen we in de bak maar heel zelden), dan heb ik last van wat takken. Geiten zijn verplaatst naar nieuw stuk, hun hokje ook.

Het heeft hier net een uurtje geregend, wel even lekker. Ik hoop echt dat de voorspellingen niet uitkomen, volgende week 30-36 graden. Moet er niet aan denken. Dat wordt heel vroeg opstaan om de paarden bijtijds te trainen en de rest van de dag in huis.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:20

Afbeelding
[/img]

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:20

zoheeee aplause voor mezelf.....mijn eerste foto ooit hier geplaatst ! met dank aan janouk die de foto vanmorgen gemaakt heeft.
ik wil zelf nog een schuine ophoging op mijn bok hebben zodat ik iets hoger zit,nu is de bokstoel best hoog voor mijn armen :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:30

happytime schreef:
[ [url=[img]m/1FMt7c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

Stoer!! :) Ik had het zelfde probleem, leg eens 1 of 2 deken in je zitje en je zit een stuk prettiger. :)