[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:12

*tilt kiezel op*
:wave:

Ik heb bijgelezen, over blondieproject, over de ponies bij tine die redelijk droog blijven en het dak wat niet meer lekt. Over weer gesloopte hindernissen door het team bij lanouska, over gwin die begint te stuiteren, stoute meid.

Gisteren echt een vreselijke dag. Moest met de fiets naar stal (dik 9 km) hoefsmid om 8u. wei nog gedeeltelijk gemest en gras gevoerd. Toen moest ik optijd thuis (9:30) want om 10:00 had ik afspraak bij de revalidatie. En daarna nog door naar stage.
En uiteraard liep m'n ketting van m'n fiets. Gelukkig pas onderweg vanaf station - stage :P

Binnenkort ga ik starten met een groepstraject revalidatie (frensie? Is dat wat jij ook deed?) Ik baal ervan, want eigenlijk is het helemaal niet logisch... ^) heb het al zo druk.. Maargoed. In goede hoop dat het over gaat..
En nu gauw ontbijten, zo op de fiets naar stage toe namelijk (12 km)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:34

had een heel stuk getypt en op iedereen gereageerd....floep weg... ^)
stomme PC...
dus..komt later..sorry.

belgenfototje..jolanda vond het geweldig om zo naar het bos te crossen,...in een flinke draf ging dat nog best hard.... _/-\o_ mijn man vond dat best leuk om te doen...en zo'n braaf dier...maakt niet uit wat je tegenkwam..grote combains...enorme trekkercombinatie's, hele motortoertochten e.d. maakte haar niets uit, geweldig dier..helaas ook wel erg sterk als ze dan eens de andere kant op wilde...deed ze dat met mij gewoon...haha ^) doodeng...belg zonder stuur..hier op de foto is ze 4 jaar en dus nog lang niet uitgegroeid.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:40

Wat zijn Belgen toch ook erg leuk.

Tjonge, voel me een partij brak -O- Maar ik ga toch maar proberen mijn planning te volgen. Zo dus eerst Thabor ohz laten zwemmen in de bak en dan menles met Rembrand.

Fijne ( en droge) dag iedereen!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:48

@ Biancacoo :wow: echt super gaaf := krijg toch wel steeds meer zin in zo'n dingetje, ook een mooie tweewieler, ziet er erg comfortabel uit met al die vering.
@ Gem, spannend voor je dochter zeg, maar wel heel leuk *\%/*
@ Aks :(:) hopelijk schiet je er wat mee op met de revalidatie.
@ Maisie, moet je al vroeg rijden zaterdag? Ben benieuwd of het doorgaat met al die nattigheid. Zat er ook over te denken die polarhandschoenen of zoiets van Roeckl......alleen lijkt het wel of ik Roeckl's opvreet :Y) , want ben al aan het 3e paar toe dit jaar :+
@ Lanouska spannende wedstrijd gehad+ vliegles
@ VHU gelukkig mag blondie nog blijven <3
@ iedereen die ziekjes is :(:) en beterschap.......zou het ook via Bokt besmettelijk wezen %) :?

Gister rustdag voor Pown met dat slechte weer, dus weinig paardenpraat.
Poezels vannacht buiten geweest en nog geen plasje gevonden. Denk inderdaad dat het dominantie en nukkigheid is _-:( Gister had meneer het ook ff niet naar zijn zin, pist die tegen de bank.....dus we hebben hem maar is een poosje buiten gezet om af te koelen ^) Nieuwe poes is helemaal in dr nopjes *\o/* ze heeft het erg goed naar haar zin en zeker nu ze in en uit kan lopen.
Verder weer druk bezig met een evenement organiseren voor onze vereniging, dus ook weer helemaal leuk :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:39

@ dingetje nee ik moet niet super vroeg maar mn zusje start als 2e en remko als 3e. Dus toch vroeg op stap met het hele spul. Ze geven dacht ik nog wel een paar dagen droog af hoop dat dat genoeg is ?

Heb gisteren de winterjas van HH besteld. En nog een longeersingel voor remko dus dat is auw voor mijn
centjes.

Verder nog een hotel overnachting geboekt die hadden we gekregen van remko zijn ouders. Doen we heel leuk in combi met paard en koets op vrijdag en dan hotel en dan zaterdag shoppen in Eindhoven ofzo? Heb er wel zin in.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:40

Even kort want moet weg
Aks ik had individuele revalidatie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:16

@Gem: wat leuk en wat goed van je dochter *\o/* .

@Tine: succes! Ik ga zo ook actief wezen, ook wel lekker zo met de paardjes.

@Biancao: Jolanda is leuk :j , lijkt me wel heel heftig zo'n knoeperd voor de wagen, maar ik pas ook niet bij koudbloeden, wss zouden ze helemaal niks voor mij doen :') .

Verder lees ik over shoppen en hotelovernachtingen, leuk plan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:58

Nou, bakzwemmen viel erg mee. Bodem droogt gewoon waar je bij staat. Wel jammer, had met zoontje vanmiddag willen oefenen. Pony vertikte het de laatste natte wedstrijddag om door plassen te rijden. Komend weekend heeft hij weer wedstrijd en daar zal bodem wsl weer erg nat zijn, dus moet nog wel oefenen en zorgen dat die pony gewoon doet wat hij moet doen.

Heb paardentandarts gemaild voor afspraak. Arme Thabor heeft denk ik weer prop tussen de kiezen en daardoor ontstoken tandvlees, want hij stinkt uit zijn bek. Met het rijden merk ik er verder niets van, maar dat moet hem toch pijn doen. Arm ding.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:02

filmpjes bekeken, haha...harry had mazzel dat hij op de bok bleef zitten......wat een knal over die paal heen...en brave paarden !!

Tine moet nog even pony trainen...heeft hij zo'n hekel aan water ? dat zou sneu zijn voor je zoontje..als het dan niet wil, dan is het zo'n teleurstelling, ik hoop dat pony gewoon doet wat van hem gevraagd word..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:09

Amerigo is een echte tut hoor, bang voor natte voeten. Heeft ook heel tijdje geduurd voor hij uit de poel ging drinken in de zomerwei. Je zal maar natte voeten krijgen. Bij mij gaat hij met de kar (met enig aandringen) wel door de plassen. Maar van en naar de wei omzeilt hij ook alle plassen, hij vertikt het er doorheen te gaan. Was gisteren heel handig toen ik 3 paarden tegelijk naar de zomerwei bracht en pony ineens naar de andere kant sprong. Dan sta je wel even in de knoop met alle touwtjes. Gelukkig bleven ze allemaal rustig wachten tot ik de boel ontward had en pony weer terug had gezet naar zijn eigen kant.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:13

:D Oh Tine we kunnen elkaar wel een handje geven, mijn Pown loopt wel door de plassen in de bak, maar zodra je de waterbak tegenkomt in de marathon dan stopt die gewoon ~~}>
Zodra je met de tuinslang komt om zijn benen te wassen dan is hij ook }>

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:23

_Dingetje_ schreef:
:D Oh Tine we kunnen elkaar wel een handje geven, mijn Pown loopt wel door de plassen in de bak, maar zodra je de waterbak tegenkomt in de marathon dan stopt die gewoon ~~}>
Zodra je met de tuinslang komt om zijn benen te wassen dan is hij ook }>

ja dat zijn menpony's he dat zijn de kleine dingetjes die van mij ook ik ben joyce en ik heb een welshxshet 33 jaar

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:54

Grrrrrr, ik moet echt eens leren plannen, ben vanmorgen heel plichtbewust begonnen op kantoor en nu wil ik eindelijk weer eens wat gaan rijden en regent het, natuurlijk.
Pony staat binnen te drogen, hopelijk wordt het nog wat.
Heb net wel maar een mendekentje gekocht (wil deze week pony scheren) en een nieuw leidsel besteld *\o/* *\o/* .
Ben echt heel zuinig voor mezelf, dus dat is heel wat, hoop dat m.n. het leidsel echt zo fijn is.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:00

Vervelend is dat als ze niet door de plassen willen. Hier ook plassen in de bak en alleen ferro dendert er gewoon door. Robijn gaat er ook voor in de remmen. Robin weet ik eigenlijk niet moet ik nog eens oefenen.

Hier is het gelukkig al de hele dag droog met een behoorlijk windje. Dus kan ik vanavond lekker longeren en kunnen ze miss ook wel buiten blijven slapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:15

Rembrand en Thabor banjeren overal doorheen, ook op weg van stal naar wei. Ze staan ook vaak te rusten in een plas in de wei. Gekke beesten.

Maar goed, ponyrijden vanmiddag gaat wsl niet door. Asiel belde, dat we naar kat kunnen komen kijken. Daarna wordt het denk ik te laat. Morgen dan maar weer proberen. Krijgt pony even een dag vrij.

Ik ga nu snel voeren en dan naar bed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:39

wauw die belg voor de 2-wieler,wat een gaaf gezicht,wat een power voor de wagen! :))
wat een water...hier ook welshjes die met een boog om de giga-plas gaan,zo bang voor natte voetjes, hoewel de nieuwe niet zo heel moeilijk doet, maar de 3jarige kwpner....sjokt er gewoon doorheen, en heeft hij ff mazzel : liggen heerlijke afgewaaide takken in,allemaal voor hem alleen :=
aks gaat op groepsgym.....wel groep 80+ ? :=
hier een paar pakketten met dekens naar de post gebracht,wat weegt dat zwaar zeg,was dus ook ff fitness en de Bruna ligt midden in het centrum....lang leve de ikea-tassen waar veel inpast +:)+
dus bicci: jou trailteambestelling rood komt eraan ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:59

@ tine voor het hindernis slopen krijg je geen strafpunten, behalve dat het zich straft on je hindernis tijd.. achterpaard heeft er niks aan over gehouden liep gister als een tierelier in de les.

@ bianca harry bleef puur en alleen zitten omdat hij zijn veiligheids gordel om had die ik vast heb

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

Lanouska: dan is het dus maar goed dat hij die gordel om had. Vroeg me al af hoe hij dat had klaargespeeld.
Ht: bij jou dus ook tut Welshen en stoere KWPN-er.

Nou, we hebben er weer een kat bij. Mikki, een ongeveer 1 jarige ex-kater. Lijkt erg lief en aanhankelijk. Zoonlief heeft nu natuurlijk geen tijd om met pony aan de slag te gaan. Geeft niet, morgen weer een dag. Heb nog even overwogen om zelf nog met pony te gaan werken, maar het is beter als ik even rustig aan doe.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:49

happytime schreef:
wauw die belg voor de 2-wieler,wat een gaaf gezicht,wat een power voor de wagen! :))
wat een water...hier ook welshjes die met een boog om de giga-plas gaan,zo bang voor natte voetjes, hoewel de nieuwe niet zo heel moeilijk doet, maar de 3jarige kwpner....sjokt er gewoon doorheen, en heeft hij ff mazzel : liggen heerlijke afgewaaide takken in,allemaal voor hem alleen :=
aks gaat op groepsgym.....wel groep 80+ ? :=
hier een paar pakketten met dekens naar de post gebracht,wat weegt dat zwaar zeg,was dus ook ff fitness en de Bruna ligt midden in het centrum....lang leve de ikea-tassen waar veel inpast +:)+
dus bicci: jou trailteambestelling rood komt eraan ;)

*\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ thank you _/-\o_ *\o/* *\o/* *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:59

ik haat fietsen ^)

Ga gauw even boodschappen doen en eten maken. En dan vanavond hopelijk nog ff meekletsen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:38

Lanouska...ik had niet anders gedacht hoor....anders had hij echt vliegles gehad...maar het zag er wel spectaculair uit...niet geschrokken ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:55

Hi there.... zo zeg ik probeer hier weg te komen (Hogeschool Leiden) maar alle wegen zaten/zitten zo'n beetje al verstopt richting Rotterdam vanaf een uur of 5 dus ik zit hier nog steeds! Wel een reden om legitiem op bokt te gaan dacht ik zo :7 ben vanochtend al om 08.00 uur begonnen :O

Citaat:
ls je het leuk vind 1 dec is er een youngstock show op heinkenszand is voor alle welshjes tot 3. Wou er miss ook met robin naar toe.

Heb je misschien linkje met wat meer info? Klinkt als leuk!

Vind het zo'n gaaf paard Biancocoo jullie voormalige trekpaard, wat een plaatje 8-) nu ben ik net als Avaluna, waarschijnlijk zou het dier met mij persoonlijk compleet de draak steken en me gewoon overal mee naar toe nemen maar dat neemt niet weg dat ik ze ontzettend mooi vind om te zien :j bij stal in de buurt staat nu ook weer (net als vorig jaar) weiland vol met trekpaarden (denk wel stuk of 8, 9) en hun veulens <3 zo schattig.

Vroeg me af hoe het met Fief is...

Verder dus geen peerd gezien vandaag }:0

Nou ik ga aansluiten in de file in de hoop dat die er dus niet meer staat en ik zo naar huis kan rijden!
Fijne avond allemaal :wave:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 18:56

Nee niet geschrokken alleen de volgende dag gigantisch last van me buikspieren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:21

VHU: gefeliciteerd met je verjaardag!!

Leuk, zo'n Bels voor de wagen!

Vandaag mijn eerste marathon-hindernis-les gehad. Ik vond de eerste paar rondjes in H1 voornamelijk eng := :o . Ster werd in de hindernis best heet, maar vond het erg leuk, en deed het best goed. Ze mocht van lesmees alleen niet zelf denken :+ .
H2 zat een glooiing in het veld, extra uitgesleten van de grote wedstrijd afgelopen weekend, en Ster begon wel even te panieken toen ze omlaag draafde en de wagen steeds van de glooiing voelde en hoorde "vallen".
Donderdag weer een les := .

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 03:38

VHU nu wel op de juiste dag :+ *\o/* :# GEFELICITEERD!! :# *\o/*

voor de rest wel !! mooie samenvattingen!!

wel gaaf hoor zon belg voor de sulky!!

:O ga weer naar utrecht :evaw: