[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:31

Zooo, weer thuis.
ik heb een paar mooie samenvattingen gelezen..dank.. _/-\o_
Mooie foto's van No name van Maisie, :j wat een gaaf dier Maisie !! hij ziet er echt leuk uit.
Snuit heeft supergoed zijn best gedaan zeg !! wat een superpony is dat toch !
vhu ook aan de leidsels....ik ben benieuwd hoe je dat vind.
Buckje lekker gemend !! wat een stoere paardjes, vooral pandorro ! heel gaaf.
Ingrid.. :(:) die kan je nog wel gebruiken.. :j wel fijn dat het lichamelijk al wat beter gaat !
Ga nu de puppen uitlaten en ...dan aan de poets, het huis is een zooi !!! :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:55

Na vanochtend vol goede moed te zijn begonnen met bergen mail beantwoorden etc ging ik de hond uitlaten en... 't was prachtig zacht heerlijk fijn DROOG weer :D heb toen heel snel alleen gedaan wat ik echt moest doen en ben 'm gesmeerd naar stal..... Bente opgezadeld en heerlijke bosrit gedaan in lekker vlot tempo.... heeeeeerlijk :D

Ik heb nu wel voor het eerst dat ik dacht ze is een beetje (beetje) moe, maar bijna bij het eind wilde ik even uitdraven met wat langere teugels en begint ze me toch te bokken en springen :7 toen heb ik haar toch nog maar even een klein rondje flink door laten draven (wow wat kan die toch gi-gan-tisch gaan zeg :~ ) en daarna natuurlijk nog goed uitgestapt. Maar denk dat dat laatste sprintje haar wat moe had gemaakt.

Geeft niet natuurlijk, goed voor de conditie.

Ik ben nu alleen zelf ook gewoon echt moe (geen pijn maar gewoon echt moe, wat natuurlijk ook goed voor mijn conditie is :D ).

Nu moet ik zo nog wel mijn colleges voorbereiden := :oo

@Biancocoo eigenlijk vind ik tweespan gewoon vreselijk leuk (en moeilijk, moet er echt hulp bijhebben hoor := ) daarom had ik toen Snuit ook bij ALwyn gekocht omdat ik dat zo leuk vond. Misschien dat die droom van een leuk tweespannetje nu eindelijk echt beetje vorm gaat krijgen, wel via bijzondere (om)weg maar goed, woensdag mag ik weer met ze aan de slag *\o/* Alleen als zo'n tweespan totaal niet loopt dan vind ik het uitermate frustrerend en niets aan en ben ik ook (nog) niet bij machte er iets van te maken :o?
@Tallechie jeetje meid wat een avontuur! Fijn dat je wat met de langelijnen kunt doen, is zo mooi als je daar wat handig in bent :j

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:34

Gaaf Vhu dat je dat zelf gaat doen, stoer !

Janouk, dat is toch nog een super prestatie, Paul staat nog vrij bovenaan in de uitslag !

Leuke foto's van Buckje gezien

Ik zit in een giga dip, zal wel komen doordat ik te veel tijd heb om na te denken.
Vraag me ook af of ik wel door moet gaan met het mengebeuren. Heb nu echt teveel ongelukjes gehad met flinke verwondingen met blijvende pijnen dat m'n lichaam het ook wel eens zat wordt. Om over mijn partner maar niet te spreken....

Aan de andere kant; ik wil het zo graag, het rijden heb ik ook al op moeten geven. Ooit wil ik weer een eigen pony/shetje maar is dat ook leuk zonder ermee te mennen......? Dan kan je zo net niets....

En naast het paardengebeuren nog andere dingen om over te peinzen maar niet geschikt voor openbaar forum.....:-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:47

Ach Ingrid toch :(:)
Pb me als ik je mee kan nemen naar stal, ga je daar lekker op het bankje zitten kijken. En mocht je iets willen doen, doe je het, wil je niets, doe je niets, drinken we gewoon voor en na afloop kopje koffie en gaan we lekker weer naar huis.
Doen he.
:(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:54

im Ik vind het mennen met de shetten geweldig maar wel heel anders dan met een groter paard. Met de haflinger had ik altijd een bepaalde reserve die heb ik met de shetten niet.
Net als met het greppel verhaal, karretje is zo licht, dat we hem met 2 dames relatief makkelijk weer oppakken. Als je niet ment kun je nog altijd lange teugelen, dubbele lijnen of lekker wandelen, ik vind de shetten ook ideale wandelpartners.
Wat ik erg belangrijk vind is het karakter van een pony als je ment en als ik dan bij ons kijk dan men ik met Wienele en Billy heel makkelijk alleen met Chicko ben ik gestart met instructeur omdat hij rilleriger is dan de andere twee. Sommige lijnen van de schetten zijn makkelijker als andere, en veel fokkers selecteren op karakter. Tegen die tijd moet je je goed omhoren waar je een vriend voor het leven vandaan kunt halen. Een dikke knuffel.

Uk heeft gisteren weer gemend met Wieneke en ook zelf gestuurd, dus de eerste stap is weer gezet. Chicko loopt een beetje stijf dus vandaag even stappen en deze week even rustig aan kijken of hij snel verbeterd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:06

Ik zwaai even. Lees braaf mee, maar geen energie om te reageren. Ben nog steeds ziekjes, druk met voorbereidingen voor de wedstrijd en alle dagelijkse dingen in en om het huis.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:13

Hai Ingrid,Jeetje het zit je niet mee zeg.Het mennen niet opgeven hoor.Het is het mooiste wat er is.

Hallo aan de rest.Ik ken ingrid van ver terug.Ik lees wel eens mee met jullie.Wordt misschien wel tijd dat ik ook eens wat zeg.
Ik men een jaar of 8.Ben begonnen met mijn e pony ted.Ted is inmiddels met pensioen sinds afgelopen zomer.Ik reed mendurance met hem.We zijn geeindigd in klasse 2 + 2 winstpunten.Maar hij raakte toen geblesseerd.Omdat ik toch al aan het twijfelen was om met hem te stoppen heb ik dat toen maar gedaan.
Omdat we thuis meer paarden hebben rij ik nu andere.Op dit moment ben ik net met een eigen fokprodukt begonnen net wagen mak en ik ga toevallig vanavond voor het eerst met hem naar menles.Ik les bij de grootveldruiters in Dalen,drenthe.
Mijn nieuwe paard is een bruine ruin van ongeveer 1.63m.Een tuiger x dressuur paard.Vader is de bekende hengst uphil en moeder is een tuiger van graaf wouter.Ik wil hem dit jaar ook in de mendurance uit gaan brengen en misschien nog in de marathon legt er een beetje aan hoe hij het oppakt.Hij wordt dit jaar 4 en heet Dalerboy.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:41

heee Baudy, wat leuk je hier te zien !!!
Jaaaa Tedje........lekker drukteschoppertje was dat.......... :-) Heb er ook nog eens opgezeten :-)

VHU bedankt voor je super lieve aanbod !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:43

:( :( :( :(
Net last van de zesde startbaan op Schiphol bij ons in de bak :(

Ik haal net de paarden binnen vanuit de bak om te voeren. Terwijl mijn zoon naar de wei loopt om zijn schapen om te weien. De paarden zien Michael de hekken van de wei open doen en denken..........
tatatatatata feest, we mogen naar de wei. 8)7 8)7 8)7

En gaan volledig uit hun dak voor het hek van de bak. Ze stijgen gelijktijdig alle 3 op ; steigeren, bokken, springen en stuiteren en dat door elkaar heen. -:(-

Dus mijn zoon geroepen om de weide hekken te sluiten, maar het kwaad was al geschied. Jemig het leek hier wel lente. Wij kregen de rust niet meer terug in de bak. Dan maar met de bezem voor extra ontzag het hek openen en de ander op stal met de bezem om het grote sorteerspel te doen;
wie hoort in welke stal. En in één keer gelukt met een ongelooflijke snelheid.
Adrenaline giert nog door mijn lijf. Stelletje mafkezen; volgens mij denken ze echt dat de winter voorbij is en de paardenwei weer open kan. Iedereen en alles is nog heel gelukkig. Alleen de bak mag eerst wel getrokken worden voor wij kunnen rijden; een grote gatenkaas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:51

}:0
Tja je hebt er gewoon een maflinger tussen :7 maar het was een beetje voorjaar vond ik ook hoor, zo rook het gewoon (tenminste in Braboland) :D

He Baudyh da's leuk! Heb je foto's van je nieuwe held? Durf jij al wel mendurance aan met een paard wat nog maar zo kort voor de wagen staat en nog zo jong is? Ik durf het met Bente nog niet, ben bang dat ze zich over de kop loopt / te hard werkt. Dus idee is het eerst maar een paar keer onder het zadel te doen en dan zie ik in 2013 wel of ik haar sterk genoeg vind voor met de wagen erachter.

Stiekum hopen mijn groom en ik dat we met Snuit en Rattan mogen gaan mendurancen....

We gaan het regelen Ingrid!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:11

Maisie, gefelcititeerd met je nieuwe aanwinst!

Tallechie, netjes gereden!

VHU, ik vind Snuit zo gaaf….. mag ik n keer met m rijden ? :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:13

Die maflinger is inderdaad het ergste. Die kan zo kaarsrecht omhoog steigeren :+ en daar uit springt ze recht vooruit een aantal keer. Ze kan zo in Wenen optreden op de Spaanse Hoge Rijschool. :(

zoiets maar dan ook nog vooruit springen
http://www.youtube.com/watch?v=OEUEhv27An0

En dat meest rechtse deurtje in de schuur op het filmpje; daar moeten zijn met zijn drieën doorheen en ook in nog. Heel krap met die snelheid/ _/-\o_ /3 /3 /3
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-01-12 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:16

Ingrid hier ben je ook welkom om met de shetten te tutten, maar dat is wat verder rijden.
Maflingers zijn cool.
Maisie je nieuwe aanwinst is gaaf

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:17

haha!
Lola doet dat ook en valt dan achterover. :P
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:25

Zooooo, daar zou ik toch bepaald niet blij mee zijn als ze dat tijdens het werk doen. :n

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:48

Die van mij blijven gelukkig over het algemeen met hun voetjes aan de vloer. Zeker in het werk. In het land word er ook weinig gesteigerd.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:53

IngridM : Zou wel zonde zijn als je het mennen opgeeft, en anders kan je het altijd over een tijdje weer eens gaan proberen toch?
Ik vind mennen met een shet zelf veel minder 'eng' als met een groot paard. Ga soms wel eens mee met stalgenootje zij heeft een fries, super gaaf voor de kar. Alleen als k daarvan de leidsels in me handen heb dan voel ik ff 100 keer meer kracht en engergie die de kar naar voren trekt. Op me kleine sulky voel ik me dan toch echt veiliger.. :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:57

Probleem om overal te tutten met paarden heb ik niet hoor dames, lief dat jullie het aanbieden. Ik ken zo vreselijk veel paardenmensen en weet er zo tig te noemen die ik uit stal mag trekken om mee te trutten en te doen, dat is het probleem niet.

Het is meer de twijfel wat ik met alles moet gaan doen. Moet ik verder gaan met mennen of niet (lichaam en partner is het zat) en daarnaast nog andere twijfels over andere zaken maar die gaan niet openbaar.

Vind het lief dat jullie het aanbieden ! Super !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:11

Ingrid,....dilemma dus...klinkt ongeveer hetzelfde als hier bij mij vorig jaar....sterkte met knopen doorhakken !!! dat valt soms echt niet mee.
Shet is wel leuk, maar ik vond dat ik al snel op een dood spoor zat en bleef zitten, omdat een shet gewoon simpel veel beperkingen heeft, ik vind dat mega frustrerend, en heb dus ook onwijs veel respect voor Bettepet _/-\o_ en Dennis die met hun shet zo hoog in de dressuur zijn gekomen !
Ik vond een pony in de maat van 135 een mooie maat.
VHU, tweespan met rattan en snuit lijkt me fantastisch, als ik dichterbij zou wonen, dan was ik allang eens bij je langs gekomen om snuit eens in het echt te zien werken, lijkt me een fantastische pony ! :j
je hebt groot gelijk dat je les krijgt in 2-span, had ik met de shetten ook, en dat was hard nodig om de broodnodige handigheid te krijgen. gevoel voor spanrijden moet groeien !!

Tine..beterschap. :(:)

Janouk is echt TE maf !!

hallo Baudyh :wave:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:14

Shet, een beperking? De enige beperking die een shet heeft is dat z'n benen niet zo lang zijn om snelheid te kunnen maken ;).

Snuitje rulez :D.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:48

dennis _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:55

Tja, Roos loop ZZ dressuur en Z vaardigheid (Whitney 2x M, mag Z dressuur).
Maar in de indoor marathons kom ik echt nog niet mee omdat Roos haar pootjes te kort zijn ;).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:21

Roos rulez :D wat Roos presteert in dressuur doet Snuit haar never nooit niet na hoor :+
Daarentegen heb ik hem ook wel eens zoals Lola of Janouk .... :roll: :o gisteren stond hij ook weer te springen naast Rattan :x
Daarom....
Citaat:
VHU, ik vind Snuit zo gaaf….. mag ik n keer met m rijden ?

Ivm te hoge snelheids- en wendbaarheidsgevaar en dan niet meer aanspreekbaar, niet :n sorry Y;(
Je mag altijd mee achterop de wagen :))

Nou college gelukkig weer voorbereid...had nog wat liggen :P gelukkig }:0

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:24

Achter op bij Snuitje is cool :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:31

Thanks Dennis :D en toen jij achterop stond hadden we een heel gewoon rondje over de weg.... :)

@Buckje wat een ongelovelijk gave aanspanningen had je te mennen zeg .... stuk voor stuk prachtig & 8-)