[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:25

@VHU: wat ontzettend rot ;( :(:)

@SL: drukke week, succes met je examen, tjee wat een noodweer bij jullie.

@Tine: hahaha, hier ook als ze binnen staan, valt het meestal reuze mee.

Wat een verschrikkelijke verhalen verlies van de paardjes en dan vaak zo "onnodig" :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:25

Goedemorgen!
't Is hier lekker fris!
S_L veel succes met je tentamen Economisch Recht, klinkt als een lastig tentamen B-)
Naaltje ook vroeg in de veren.

Hier staat het spul zo op het heeft nog flink geklapt vanacht kon slecht slapen was ook vroeg wakker.
Vandaag nieuwe dag, nieuwe kansen.
Moet zo eerst weer aan een saaie tabel :list: dan hoop ik dat snel af te hebben want wil nieuwe menzweep kopen, eentje die langer is dan die ik bij Rizanta had. Durf Bente nog niet zo maar overal bij te tikken (lees: kont is nog enigszins verboden gebied) bij Rizanta maakte het niets uit maar dit jonge ding is even wat anders en ken haar natuurlijk nog helemaal niet.
Dan vanmiddag als ik alles afkrijg / de afspraken niet uitlopen even mennen met Bente *\o/*

En vanavond weer een serie assessments :7

Nu eerst :9k :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:26

goedemorgen allemaal !!
volgens mij is het in NL meegevallen met het weer, bij jullie ook ??
Hier heeft het netjes geregend en hier wel wat onweer ook errug dichtbij :brr: maar goed, paardjes stonden "veilig" binnen.
En om 01:00 uur was het al voorbij en konden we gaan slapen.
tot ik vanmorgen om 3.00 wakker werd van een rotmug....die eindelijk om 05:50 een rotklap van me kreeg en naar de muggenhemel verdween, ....en toen moest ik opstaan.. }:0 :+
Paardjes weer buiten, .... die waren wel wat van slag dat ze binnen moesten komen, staan altijd lekker buiten, hihi. /3
VHU: Veel plezier vanmiddag met Bente !!
Vanavond neem ik mijn shetlander met hca sulky maar weer mee naar de les ! eigenlijk vind ik dat niks :o sorry shetlandmenners, maar nu ik mijn melody heb...wil ik eigenlijk niks anders meer.... *D

Edit: SL SUCCES !!!!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:49

Goedemorgen,

Nou, hier amper regen en onweer gehad. Paarden dus voor nop binnen gehaald. Maar goed, beter dan dat ze buiten in noodweer hadden gestaan. Zal zo pony vast even naar de wei brengen, de andere mogen eerst werken.
't Is hier nog steeds warm. Nu al 21 graden. Bleh, mag best iets koeler van mij.

SL: succes vandaag.

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:09

Goeiemorgen allemaal

VHU, wat een verschrikkelijk naar ongeluk. Zoals cyclo ook al zei, iedereen reageert net anders op een medicijn, en in een heel klein percentage is die reactie heel erg naar. Maar zeker met een middel wat zo vaak gebruikt wordt verwacht je het gewoon echt niet. Nja, dat is wel duidelijk natuurlijk gezien de reactie van Utrecht dat zij ook niet wisten hoe en wat.
Heel veel sterkte de komende tijd, en ik hoop dat het je wel helpt om het een plaatsje te geven.

Fijn Tine, dat de beleerman open staat voor jouw ideeën. En dat Thabor zich laatst netjes in liet spannen. Mooie foto ook!

SL veel succes vandaag

Nou, ik ga vandaag proberen nog 2 uur les van gisteren in mijn toch al overvolle woensdag te proppen... Zometeen eerst even kijken hoe de bak erbij ligt voor de lessers van vanavond, anders heb ik een avondje vrij.
Indruk van het fitnesscentrum van gisteren was voornamelijk heel erg warm ;) Maar wel gezellig, de eigenaar wist ook wel waar hij over sprak, en we hebben een schema opgezet waar ik me heel gelukkig bij voel, dus al met al was dat geslaagd.

Groetjes, lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:20

zoooooo het giet hier met bakken uit de lucht en onweer !! wil je niet weten...zit op mijn werk,hihi
wat een prutweer en onweer is echt hierboven...
ga maar even pc uitzetten enzo..
Groetjes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:25

Zo weer terug van het ritje met Thabor. Ok, ik sta nog steeds doodsangsten uit achterop. Zeker als we in galop over een dijk of maaipad gaan, maar hij doet het super. Gisteren voor het eerst zonder praam ingespannen, ging goed en vandaag weer. Dus die praam hebben we niet meer nodig. Weer een grote stap vooruit. We zijn nog een boerenerf waar koeien bij lopen op gegaan, de vorige keer vond Thabor die erg eng, nu keek hij er niet naar. Helaas waren de mensen niet thuis, anders had de beleerman de grote schuur door willen rijden met een beide kanten koeienbeesten.

Traktor met giertank stond helaas onbemand aan de kant van de weg, dus daar niet mee kunnen oefenen.

Morgen gaat Thabor voor het eerst voor de vorkjesschudder. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. En smiddags gaan man en ik dan eindelijk samen ons eerste buitenritje ohz maken tijdens schooltijd.

We waren trouwens net op tijd thuis. Thabor stond net op stal toen het begon te onweren (heel dichtbij) en storten van de regen. Moet zo nog iets met Rembrand doen, maar heb er zo weinig zin in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:38

@Tine: wat super dat het zo goed gaat :j ! Maak je foto's? Geweldig gedegen opleiding krijgt Thabor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:43

@Tine wat super!
En die gezamenlijke buitenrit...wow...romantisch :+:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:46

netjes tine!!

succes VHU, hopelijk lekker mennen vanmiddag :)

Nou, dids zijn pootjes zijn weer helemaal netjes. Hoefsmid kreeg er wel een halve cm vanaf :') en dat terwijl hij 4,5 maand geleden gedaan is... :') maar hij was er erg over te spreken, ik had geluk met die pootjes! *trots*

Daarna nog even met een stalgenootje alle paarden naar de wei terug gebracht. Alles is vannacht op stal geweest, ook is alle stroom van de draden af geweest. Tjee ik was gewoon helemaal trots op mijn stalhouder, heeft ie geweldig gedaan ben ik echt heel blij mee :)
Maargoed, heb dus 3 ijsco's in de wei gedropt, 1 groot peerd wat vooral erg blíj was dat ie weer buiten mocht en mij niet zo boeiend vond. Toen nog een haflinger en een shet tegelijk, die beide schijt aan me hadden, en toen nog met een haflinger. En dan met allemaal 500 meter van stal naar de wei en weer terug :')
ik snák naar een ontbijtje ;)

Dus ik ga ontbijten, dan die monster-afwas hier wegjagen :') (rotkabouters, doen ook geen zak!)
En dan vriendje 's vragen of hij morgenavond met mij wil gaan winkelen, want ik moet echt een paar nieuwe broeken :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:28

Hier heeft het wel geonweert en geregend. Heb daardoor redelijk kunnen slapen.
Daan kwam om 3 uur. Maar toen hadden we een mug op de kamer dus tot 5 uur wakker gelegen. Daan kwam om 6 uur weer, bij ons in bed gelegd, tussen een voedingskussen, toen is hij in slaap gevallen tot half 11.

sl wat een noodweer hebben jullie gehad. Hoe is het met je examen gegaan?

Hier is het nog droog, maar wel bewolkt. Zal zo even gaan douchen en dan even brood en eten voor vanavond halen.

Fijn dat thabor het zo goed doet. En samen op buitenrit, heel veel plezier

Naaltje fijn zo'n stalhouder die meedenkt. Ben ik ook wel blij mee met waar ik nu sta.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:34

naja, onze paarden zijn wel buitengebleven hoor. Maar die lopen nou eenmaal 24/7 buiten. Alleen de andere paarden die in de winter snachts ook binnen gaan stonden op stal. Maar ik vond het wel echt geweldig dat ze er stonden zegmaar :)

Daan lekker uitgeslapen :)

Het is hier binnen koud! :):) ooooooooh heerlijk! :):) 23,5 graad tegenover 29 gister :P (binnen dan he )

heb net m'n monsterafwas gedaan, 'n was in het machien gestopt. Zo lijst maken wat er mee moet op vakantie, en m'n documentje afbouwen. Hopelijk gaan de treinstoringen nog weg want ik moet vanavond naar den bosch :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:10

Afbeelding
Afbeelding

Daan 3 maanden oud

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:22

Daantje :+:

SL suc6

Papa's nieuwe auto stond ook in genk en heeft nu +- 50 blutsen :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:31

brrr.. hopelijk dat dat dan verzekerd is met de auto :=
hier stond de bus lekker binnen, hadden hem teruggebracht naar vriendje z'n werk :) maar geen hagel gehad, gelukkig :D

leuke daan! :D

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:35

@ askazita: Vervelend dat asmiro niet helemaal lekker loopt, hopelijk snel over ;), leuke foto's :Y)
@ tallechie: Succes in de L +:)+ , wat een schattige foto's <3
@ VanHuisUit: Jeetje wat een naar nieuws :(:)
@ bettepet: Geen idee voor leuke muziek, maar wel veel succes, lijkt me leuk om te doen +:)+
@ eefielover: Thanx :D , hij is ooit onderdeel geweest van een span, samen met Rivaldo van bokker L_Rivaldo. :D
@ lanouska: Gefeliciteerd met je nieuwe auto +:)+
@ sander_lotte: sodeju dat zijn flinke stenen :oo , Is je examen goed gegaan?? +:)+
@ IvysToeter: Jeetje, door een castratie ;( :(:)
@ tine10: +:)+ super dat het zo goed gaat.
@ VanHuisUit: Hopelijk vanmiddag lekker mennen +:)+ *\o/*
@ Naaltje: Succes met de afwas :D

Gisteren 1 flinke regenbui gezien in Rotterdam-centrum rond 19:30, daarna viel het wel mee, beetje gerommel nog gehoord. Thuis heeft het nog wel flink lopen rommelen maar was rond 01:30 ook weg. Geen hagel dus auto gelukkig nog heel, andere auto vanmorgen naar de garage -O- turboslang kapot, gaat weer 220 euro >;) .

Weer lekker werken vanmiddag, hopelijk lukt het om om 16:00 met de dienstauto op stal te zijn voor de hoefsmid :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:43

Janice: als je hem ooit eens kwijt wil mag je pb-en ;) Tis een leuk beestje!

Hier viel de schade echt wel mee.. heb vannacht ook gewoon goed kunnen slapen.. Hopelijk straks lekker met Eef rijden.. ben benieuwd hoe ze hier thuis loopt na de knhs lessen..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:12

janice schreef:
@ askazita: Vervelend dat asmiro niet helemaal lekker loopt, hopelijk snel over ;), leuke foto's :Y)

ja maja hij loopt nu al een stuk beter, en als het een beetje droog blijft doen we vanavond weer mee met de 4daagse, dankje ;)

hier is gisteren niet veel geweest alleen wat regen en onweer in de verte.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:32

goedemiddag

bij ons is het ook lekker afgekoeld. vanochtend ben ik naar school geweest voor me laatste examen en nu dus als alles goed gaat 10 werkdagen wachten en dan krijg ik mijn cijfer als ik gezakt ben wordt ik eerder gebeld.

vanavond weer menles en dan dit x niet met okkie maar met jilke ons dressuurpaard hij heeft wat bijscholing nodig volgens H en dat mag ik dus doen in het enkelspan.

en dan mag ik morgen om 7 uur beginen met werken morgen dat wordt voor mij dus een relaxte setup heb dus 2 uur de tijd om alles in orde te maken inplaats van 1 uur er wordt morgen onderhoudt gepleegt waardoor ik dus eerder kan beginnen er was niemand die eerder wou beginnen behalve ik.. eerder beginnen is beter voor de centjes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:09

@ Lanouska: spannend dus even.
@Rhine: balen van de auto
@ Tallechie: wat een kereltje <3 . En zo groot alweer.
@ Naaltje: mooi compliment van de smid. en een fijn meedenkende stalhouder.
@ VHU: onze allereerste kennismaking was een buitenrit van 4 uur (ik reed toen op Marjolette (die tuiger van Heineke) en man op Quincy). Morgen zal het een kort rondje worden, en heel saai hier in de velden, want mijn auto mag 2 grote paarden met zware trailer helaas niet trekken. Zou liever naar het bos gaan. Maar goed, voor Thabor wel goede oefening.
@Avaluna: ik maak morgen zeker foto's van de vorkjesschudder. Ding hebben we zelf nog niet gebruikt, want het was een schroothoop toen we hem kochten. Dus wel helemaal opgeknapt, maar nog niet gebruikt. Wordt in de toekomst hoop ik anders :j

Nou, ik ga de vloer dweilen en dan nog de stallen uitmesten. altijd leuk ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:16

Janice had een geweldige samenvatting, waar ik me graag bij aan sluit :j .
Daan is <3 <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:20

Daan is vandaag niet zo lief... hij wil niet slapen, huilt veel.... weet niet waar hij last van heeft.
Zal maar weer met hem op de bank kruipen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:27

@Tallechie: heb je niet toevallig dat "oei, ik groei.." boek? Kun je in "sprongetjes" denken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:30

vervelend tallechie
misschien nog omdat 't van dat drukkende weer is geweest?

Ik voel me ook niet best :=
hoewel het bij mij ook door de naderende avond kan komen ^)

Ik ga vrijdagavond mijn ouders even laten zien wat ze met m'n paard moeten doen :)) Dat is het nadeel aan op vakantie gaan he.. Dat beestje in de wei.. :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:31

Ja ik heb wel een boekje, waar ook zijn gewicht ed wordt bijgehouden. bedoel je dat boekje

Maar komt denk ik ook wel omdat hij zo lang achter elkaar heeft geslapen en eigenlijk een voeding mist