[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:29

mijn nieuwe jaar begon al lekker oke niet ernstig maar erg jammer en lastig ik had mijn paardje ingespannen wil mijn kar pakken rolt 1 achterband niet raar ik sjorre, duwen en trekken enwas hij los en verdomd nu die andere achterband pa gebeld en die zij zet ze ervoor en gebruik je rem helaas dat hielp niet. stalgenoten hadden geholpen ook met gekookt water toen liep hij na veel pony en mankracht even rond en sloeg toen weer vast :( zonnetje scheen en had een goede dag en gebeurd dit. baal zo wilde zo graag even rijden. Ponys waren zo braaf aan het meedoen en snapt niet dat we niet meer gingen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:30

mijn nieuwe jaar begon al lekker oke niet ernstig maar erg jammer en lastig ik had mijn paardjes ingespannen wil mijn kar pakken rolt 1 achterband niet raar ik sjorre, duwen en trekken enwas hij los en verdomd nu die andere achterband pa gebeld en die zij zet ze ervoor en gebruik je rem helaas dat hielp niet. stalgenoten hadden geholpen ook met gekookt water toen liep hij na veel pony en mankracht even rond en sloeg toen weer vast :( zonnetje scheen en had een goede dag en gebeurd dit. baal zo wilde zo graag even rijden. Ponys waren zo braaf aan het meedoen en snapt niet dat we niet meer gingen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:43

jeetje balen zeg laura!

Ik vandaag wobbe voor het eerst sinds een week of 3 weer voor de sulky gehad.
De hoefslag was vrij in de bak, de rest was nog ijs.
Leek wel of ik op een drafbaan was haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:25

Gaaf IT 8-)
Wat balen Laura! Was dat nou een van die wielen die een opdonder heeft gehad bij die marathon (in het water?)?
Hoop morgen eindelijk weer eens te gaan mennen maar hoop ook wel dat alles nog werkt (zowel wagen als pony :+ ).
Alwyn hoestte trouwens weer een keer...morgen komt de kuil, hoop met wat kuil erbij en wat vochtig hooi dat het laatste beetje kriebel echt weggaat :7

We hebben hier vandaag toch opgeruimd & gewerkt :D . Hele dakterras schoon, een bergkast met allemaal oude paardenspullen een BBQ / kampeerspullen uitgesorteerd leverde oogst op van 7 vuilniszakken zooi :o Ruimt enorm op! Plus twee tafels geschuurd en geverfd (heeft zoonlief gedaan, knap he). Manlief heeft nieuwe kast in elkaar gezet. We waren echt de happy klus familiy :Y) En het bleek dat ik nog verschillende spullen had die ik allang was vergeten van mijn vroegere paarden (o.a. vliegennet, twee mooie singels, wat bitjes ook maat 14.5 en nog wat nog goed bruikbare dingen :D )

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:30

Ik kan nog steeds niet mennen, hier ligt nog 10 cm sneeuw/ijs op de weg :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:45

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor 2011. Dat het maar een mooi, vrolijk, gezond, gelukkig en paardrijk jaar mag worden.

Ik kwam vannacht even bij de paarden op stal. Die keken me echt zo aan van: mens, waarom doe je het licht nu aan, we slapen. Ga weg. En dat dus om iets over 12 uur he?!

Vanmorgen Amerigo weer als kinderpony gebruikt, heeft 4 kinderen vervoerd. Daarna wilde ik Rembrand gaan longeren, maar was voor hem nog te glad. Dus bak gesleept in de hoop eind van de middag met Rembrand te kunnen gaan rijden. Maar bezoek aan schoonmoeder liep uit. We waren pas om 7 uur terug, en toen was de bak alweer stijf bevroren. :( :( :( . Dan maar nog een vrije dag, want heb even geen zin om te wandelen. Hopelijk dooit het morgen weer. De ingang van de wei is nu ijsbaan, daar schijnt nauwelijks zon, en dan nog alleen smorgens, dus het binnen en buitenzetten is nu wel erg eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:15

Flink balen Laura, misschien iets met kogellagers ?
Tine, wat balen. Was hier rond uur 13:00 idd mooi warme dag, het leek wel lente en was haast geen sneeuw meet te bekennen.

Vandaag rondje gestapt met lange lijnen(Tobbe in tuig).
Heb een andere frontriem te leen en heb derde oor geknipt en nu zit hoofdstel vrij goed.
Rondje ging erg goed,. Tobbe vond wel paar stukjes eng/spannend maar gelukkig beging ik Tobbe steeds beter te kennen :)
Later op dag nog zelfde rondje gereden met draver waar bij ik groomde, goh die dravers hebben een pit zeg :D
Morgen ga ik bij Napie langs.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:41

Avond!

Hier vanmiddag lekker met de mannen naar het strand geweest.
Was echt heerlijk ff uitwaaien, ze staken nog wat vuurwerk af op het strand Patrick keek niet op of om.
Hidalgo had zoiets wat is dat nou en Sis niks in de gaten.

Ga vandaag ook maar op tijd naar bed....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:57

Hey..

Fijn 2011 toegewenst nog allemaal!

Ben flink brak van gister dus weinig zin om bij te lezen, duik straks mn bedje maar eens in.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:31

Joram: ik heb geen idee, we gaan het morgen zien, mijn pa denkt dat dat ding van de rem die uitzet niet goed terugklapt omdat er vuil of roest is.. maar ik zie daar echt geen roest. Morgen halen we hem uit elkaar en hoop ik dat de schade meevalt. Vorige keer met de filmopname deed hij het ook effies toen ik weg ging, maar toen trokken ze hem gelijk los. Erg raar.

VHU: Neej gelukkig niet tegen mijn banden aan gekomen. Ik heb de paal geraakt tegen de voorkant van mijn kar (dat ding die bedoelt is om je wielen te beschermen) hihi reed toen wel heel moedig naar beneden erg hard, glad en poortje bleek dichterbij te zijn dus scherpe bocht en daar gingen we.

Tine heeft de bak onderhouden en amigo aan het werk gehad. Jammer dat je niet met rembrandt aan de gang kon gaan.

VHU: vond nog wat oudere spulletjes

Jelle: die is flink brak hihi

Patrick: is lekker naar het strand geweest, jij had zeker ook mooi weer?

Joram: is lekker aan het werk geweest met tobbe en gaat bij napie op bezoek :) Woont napie dicht bij tobbe in de buurt?

Morgen of volgende week zondag komt er een meisje langs om te kijken of het klinkt. Ze wilt dan 2 dagen mijn pony's verzorgen zodat ik even wat meer op rust kan komen. Aan de ene kant vind ik het wel moeilijk om ze uit handen te geven zeker na wat er eerst gebeurde. (ook geen zin om echt alles uit te leggen) maar hoop dat ik nu iemand gevonden heb die lekker met ze aan de slag wilt. Ze is 16 en woont 5 min fietsen van ze vandaan dus dat zijn al pluspunten. Dat ze niet kan rijden vind ze niet erg alleen het bezig zijn vind ze al leuk. :)

Ik ga zo maar naar bed moet morgen voor 6 uur wakker zijn om mij te kunnen inschrijven voor de epe vierdaagse. Waarom nou om 6 uur openen en niet 8 uur ofzo :P Ach moet er wat voor over hebben (zeg ik nu :Y) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:36

Goedemorgen allemaal.

Nou, toen ik vanmorgen buiten kwam was ik niet blij :( . Er lag weer een wit laagje en alles was keihard bevroren. Omdat de wei nog maar een klein beetje groen is en de rest bevroren gedooide sneeuw, kunnen de paarden hier niet meer de wei in. Levensgevaarlijk. De bak is ook bevroren, maar die had ik gisteren met de traktor gesleept, dus geen grote ijsplakaten. Daar staan ze nu dus maar weer in. Ik had echt gehoopt vandaag weer serieus aan het werk te kunnen. Niet dus. Heb net nog wel een volte gestrooid en geharkt en nu maar hopen dat ik daar dan straks in ieder geval in stap wat oefeningen kan doen. Morgenochtend met pony maar naar de binnenbak om nog te oefenen voor volgend weekend. Kan ik gelijk zien of het voor paard te doen is om daar rond te stappen. Geen idee hoe het terrein eruit ziet.

Nou, ik ga maar eens kerstboom opruimen, ben het wel zat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:59

dat is balen tine,weer nioets kunnen doen,bij mij kon gisteren sunrise weer aan de longe,maar kort gehouden,anders vandaag spierpijn.
ga zo maar de trailer ophalen in brabant (ja die witte die ze blauw hebben geschilderd :( )
wilde dat morgen met mijn vriend doen, maar zal nu rustiger op de weg zijn,dus doorrijden (heb een hekel aan autorijden!)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:01

Goede morgen,

L-Rivaldo hoop dat het klikt.
Hier was het droog en af en toe de zon erbij.

Tine dat is balen,hier is het een natte blubberzooi,dan heb ik liever sneeuw op de wei liggen is minder glad.

happytime trailer ophalen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:04

Goedemorgen,

Ben eindelijk een beetje bijgekomen, was gisteren echt brak.

Ik wilde vandaag ook naar veale om nog wat te oefenen, maar het is hier spekglad.

Moet morgen met veale naar de fysio, maar ik hoop dat de weg dan wel beter is

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:07

Hier was gister alles ontdooit. Vannacht een heel klein nacht-vorstje gehad, maar dat is nu al weer ontdooit.
Heb nog veel te doen in mijn padock....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:08

patrick: ja ik baal ook van de blubberzooi,had weken lang een witte schimmel staan, maar gisteren was ze weer ouderwets een grijze van de bagger :(
tallechie: rustig aan he?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:10

Moet nog heel veel mest uit de wei halen, maar zit compleet vast gevroren, dus dat schiet niet echt op.

Ik wilde dat het eens ging dooien hier!! Wil serieus aan de slag, maar dat lukt zo niet. |( |(

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:11

Ik heb de mannen nu al een paar dagen niet in de wei gehad.
Hidalgo is nogal uitbundig vaak, Patrick doet dan mee en heb geen zin in glijpartijen.
Dus ze staan lekker op de paddock, gister hebben ze op het strand even kunnen rennen aan de longe.
Hidalgo vond dat erg leuk Patrick had zoiets van op het gemakje hoor hihi

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:12

happytime komt goed :-) Ik ga het gevaar nu niet meer opzoeken. Veale staat goed en wordt goed verzorgd, dan maar niet.

Ik heb alleen zondag een wedstrijd, maar dat worden geen hoge punten, ik heb vrijdagmiddag hem na 3 weken er weer voor gezet. Ik zou dinsdag les hebben, maar omdat hij morgen naar de fysio gaat laat ik de les schieten. Dan alleen vrijdag nog even voor de wagen.

Ik ga straks maar even aan de studie

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:22

Ik hoop dat wij ook snel weer verder kunnen met het koetsiersbewijs.
Vind het zo leuk om te doen maar het weer werkte niet mee, dus voor mij hoeft er geen sneeuw meer te komen maar ja de winter duurt nog zo lang

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:35

Tine, jeetje wat balen zeg dat je nu nog steeds niks kan doen.

Jellee & talechie die brak zijn.
waarschijnlijk allebei van een andere reden?

Joram, ga je tobbe in het nieuwe jaar weer voor de kar doen?

Bij ons op stal is het gelukkig bijna weer zover dat de jonge paarden weer in de paddok kunnen.
die is echt al wekenlang onbruikbaar door het sneeuw en ijs (lag een plas water op die bevroren was)
en aangezien die jonge paarden echt verschrikkelijk gek kunnen doen als ze naar buiten gaan was het niet verantwoordelijk ze in die ijsbak te zetten.
maar ik houd nu ook mijn hart vast als ze buiten gezet worden... want als ze met uitmesten al in de loopstal worden gezet dan steigeren ze al zo hoog en bokken etc...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:37

Ik was gewoon brak van het weinige slapen. De kleine vond het vuurwerk niet zo grappig en heeft vanaf 0.00 tot aan 5 uur lopen schoppen. We waren ook pas om 4,30 thuis

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:05

Helaas hier (ook) niet kunnen mennen. Toen ik heenreed was het al wat glad en begon het ook nog te regenen en dat vroor nog aan dus het was echt spekglad. De zon kwam er wel bij maar in de schaduw bleef het glad....Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, wei was licht bevroren en heb ze er op gelaten. Ze waren helemaal blij :D Snuit draaft dan heel stoer paar rondjes en gaat aan het hooi, maar Alwyn en Freddy gingen echt enorm rennen en spelen, bokken, tegen elkaar steigeren, mooi om te zien. En...geen gehoest :D

Ondertussen ook mega-veel mest uit wei / paddock gehaald, per saldo moet het minder worden want heb nu al een paar keer een paar kruiwagens eruit gehaald terwijl het normaal iets van 3/4 kruiwagen per dag is... je zou zeggen dat het dan op een gegeven moment klaar moet zijn :?

Net met spoed monteur langsgeweest voor jawel... de verwarming :brr: er was nu lekkage waardoor ketel leegliep en wij dus midden in de nacht wakker werden in de kou door gedrup :( maar het is gemaakt... en nu hopen we echt dat het eindelijk gewoon droog&warm blijft :7

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:08

jammer dat je niet kon mennen.
ik weet niet hoe het hier buiten is.. ben nog niet buiten geweest hihi.

Had ik het hier al gevraagd?
wat zijn jullie goede voornemens voor 2011?
zowel op persoonlijk vlak als op paarden/ponyvlak?
lijkt me leuk om dat eens te lezen van iedereen.
Misschien leuk om in het nieuwe topic te zetten?
als soort van lijstje?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:25

VHU pony's blij dat ze ff konden spelen.

Goede voornemens heb ik eigenlijk niet......
Wat paarden betreft....Patrick gaat misschien dit jaar een proefdekking doen.
Patrick zal dit jaar beleerd worden ohz en aangespannen, dit ligt ook aan wat Patrick aan kan(en ik zelf hihi)

Zo de konijnen lopen lekker los hokken zijn weer schoon.
Straks even lekker naar de mannen....hier schijnt het zonnetje hoop dat dat nog even blijft.